Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 267700 times)

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

belurisk

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #680 on: 08. 06. 2011 17:05 »

Säästä nyt meitä foorumilaisia  Kari Lajunen jutuiltasi ja varsinkin videoiltasi.
Tänne tuupatut videot ovat yleisesti täysin luokattomia ja parhaimmatkin vain välttäviä.
Jonkin verran edes voisi odottaa sitä ns itsekritiikkiä.

Lämmin kiitos.

Otan mielelläni noin asiantuntevalta henkilöltä palautetta.  Noin asiantuntevalla henkilöllä on varmasti jokin oma asiantuntemuksella tehty video josta voisin ottaa mallia.  Kerrothan missä videosi on nähtävillä?

Ai ei ole vai?

Tyypillinen Lajusmainen vastaus.
En ole videokuvaaja, vaan kamerakuvaaja n. 50 vuotta.
Ehdotuksesi ottaa mallia on hyvä - tee niin.
Kiitän lämpimästä kiittämisestä :)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #681 on: 08. 06. 2011 17:05 »


Minä en tunne asiaa kovin hyvin joten jäi vaivaamaan pari asiaa, ensinnäkin keitä nämä valopäät ovat, kiinalaisopiskelijoitako vai ketä?


Yliopistolla ja Noviassa opiskelevia minkä tahansa kansallisuuden omaava yleensä miespuolinen joka kokee "valaistuksen" nähdessään naispuolisen jättävän koneensa vartioimatta.

Quote
Olen antanut itseni ymmärtää että sinä Lajunen olet paljonkin tekemisissä näiden kiinalaisopiskelijoiden kanssa mutta tietotekniikkaa ilmeisen paljon tuntevana et kuitenkaan ole neuvonut heitä käyttämään salasanoja jo koneelle kirjautumiseen ja sulkemaan selainta poistuessaan koneelta julkisilla paikoilla.
Mikäli kone jätetään suojaamattomana yleiseen tilaan ja selain auki silloin saa syyttää itseään eikä näitä valopäitä, tuollainen huolimattomuus kostautuu usein ikävälläkin tavalla mutta se täytyy silloin kestää.

Toivottavasti tämä tapaus innostaa opiskelijoita suojaamaan koneensa ja varsinkin opettaa olla jättämättä koneitaan kaiken kansan käpälöitäviksi, hyvä etteivät sentään kadonneet sen tien.


Olen ymmärtänyt, etteivät he pidä tuntemustani tietotekniikasta aivan vahvimpana alanani.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Rinnewood

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 586
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #682 on: 08. 06. 2011 19:07 »
Ennenkuin alkaa muita valopääksi haukkumaan voisi vilkaista peiliin mistä sitä amatöörimäistä huolimattomuutta netin käytössä löytyy. Varsinkin paikassa jossa koneet ovat yhteiskäytössä!
Onhan se niin että omasta tyhmyydestä kärsii koko ruumis vai miten se nyt menikään..

Offline Rinnewood

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 586
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #683 on: 08. 06. 2011 19:07 »
En laita.  Seuraava videoni saattaa kertoa siitä, kuinka kauan kyseinen tilanne on päällä ennenkuin se korjaantuu.  Paikalla on tai pitäisi olla valvontaa.
Säästä nyt meitä foorumilaisia  Kari Lajunen jutuiltasi ja varsinkin videoiltasi.
Tänne tuupatut videot ovat yleisesti täysin luokattomia ja parhaimmatkin vain välttäviä.
Jonkin verran edes voisi odottaa sitä ns itsekritiikkiä.
Pitäisi olla edes hieman öögaa ja tatsia itse hommaan - en tarkoita tekniikkaa ja sen rämpläämistä.
Kuvaaminen yleisesti on hieno harrastus ja jatkakoon kukin sitä.
Mutta harkitkaa nyt hieman todella, mitä tänne pukkaatte.
Johan Hagströmin kuvia ja omistautumista arvostan.

PS. ei kai foorumista nyt tarvitse yrittää tehdä kamerakerhoa ja toimittajina itseään pitävien temmellyskenttää.
Pyydän anteeksi että olen täysin samaa mieltä.. ;)

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #684 on: 09. 06. 2011 06:06 »
En aina edes katso Lajusen videoita, mutta arvostan pojan yritteliäisyyttä tässä asiassa. Ja näitä tekijöitä ei paljoa ole täällä, mutta loukuttelijoita sitäkin enemmän.

Antakaa kaikkien kukkien kukkia ja naama kiinni. Ei niitä ole pakko katsoa jos on niin laatutietoinen että kelpaa vain täydellinen. Sitten pitää vain katsella sitä täydellisen aasin kuvaa sieltä peräkammarin peilistä.

Ja sen verran vielä, nuo Karin videot on parantuneet tässä matkan aikana ja kukaties tuolla innokkuudella ne vielä paranevat tämän blogin pelastajiksi tuoreudellaan ja paikallisuudellaan.

Hyvä Lajunen ja Videotiimi !

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #685 on: 09. 06. 2011 07:07 »
Ei tarvitse kuulua videotiimiin jos haluaa antaa videonsa blogin käyttöön.  Videotiimin kolme päätarkoitusta ovat:

-että kaikki Vaasaa koskevat videot, jotka ovat blogissa, löytyväöt samasta paikasta
-että tiimiläiset oppivat toisiltaan ja voivat vaihtaa kokemuksia
-että kiireellisissä tapauksissa saadaan aina joku kuvaamaan

Ylläpito poimii myös netistä muita Vaasaa koskevia  videoita, jotka on tarkoitettu vapaasti upotetta vaksi.

Mitä tulee Lajusen käyttämään metodiin:

Maailmalta on tuhansia esimerkkejä tärkeistä videoista, jotka ovat muuttaneet asioita paremmaksi, jotka on kuvattu spontaanista,  jopa kännykällä.

Videtiimi on pyytänyt sponssausapua että tiimi saisi käyttöönsä esim. Panasonic Lumix FZ100 kameran ja kondensaattorimikrofonin.  Kasassa on 60 €. Tarvitaan n. 500 €.

Vaikka pyrkimys on parempaan laatuun, niin kansalaissivustolla täytyy sietää myös vähemmän laadukkaat tuotokset.  On selvää että myös Lajunen pyrkii parantamaan videoiden tasoa mutta on täysin kohtuutinta että yksityinen sijoittaisi omia rahojaan pelkästään blogia varten.

Tästä syystä kollektiivinen vastuu uudesta kamerasta sopisi hyvin tämän sosiaalisenn median formaattiin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #686 on: 09. 06. 2011 07:07 »

Pyydän anteeksi että olen täysin samaa mieltä.. ;)

Tämä viesti tuli kuin kerjäten samaa vastausta missä pyydän näyttämään jotain videota jotta arvostelijan sanoilla olisi kanttia.  Siksi en vastannut vaan ajattelin pilata tämän ilon.  Mutta se olisi väärin.  

Jos sinulla on joku video minkä haluat esitellä niin se olisi hyvä.  Olen nähnyt valokuviasi ja niitä on paljon ja ne ovat aivan hyviä.

Video on yksi mahdollisuus tällaisella blogilla ja haluan tuoda tätä mahdollisuutta esille.

Blogi on kuin sanomalehti mutta siinä on monta etua sanomalehteen verrattuna.  Se on vapaaehtoinen ja riippumaton eikä sen suuntaa sanele kukaan.  Mutta sanomalehteen verrattuna se on elävämpi.  Sanomalehdessä ei ole liikkuvaa kuvaa eikä se päivity kuin kerran vuorokaudessa.

Jos jotain uutisarvoista tapahtuu niin siitä saadaan elävää kuvaa jo ennen sanomalehtiä joissa silloinkin olisi vain artikkeli.

Ainoa puute on se, että ammattilaistasoa ei saada eivätkä vapaaehtoiset sitä ehkä edes halaua sillä kaikki asiat muuttuvat.  Nykyiset videot ovat kaikille mahdollista tehdä ja siksi niihin syntyy eräänlainen kansanomaisuus joka ei aina ole huono asia mutta vaativa silmä siihen heti puuttuu.  Tosin nämä "louskuttajat" joilla ei ole minkäänlaista näyttöä ovat oma lukunsa eikä niitä edes pidä ottaa vakavasti.

Siksi toivonkin, että tämän Rinnewood nimimerkin takaa löytyisi viimein joku jolla olisi ihan oikeasti katetta sanoille eikä se jäisi vain "louskutukseksi"

Eli Rinnewood.  Sinulla on varmasti oma videosi josta voin ottaa mallia?

Onhan niin sanoillasi on katetta.  Muuten se on "louskutusta."
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #687 on: 09. 06. 2011 08:08 »

Tänne tuupatut videot ovat yleisesti täysin luokattomia ja parhaimmatkin vain välttäviä.

Ajelin eilen kotiin, oli lämmitä ja ikkunat olivat auki.  Siksi kuulin hyvin kun naapurin koira "louskutti" tuttuun tapaan.  Mutta eilen tunsin jotain muuta.  Se kuulosti entistä tutummalta kunnes huomasin yhdistää sen ylläolevaan.  ;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

belurisk

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #688 on: 09. 06. 2011 08:08 »

Tänne tuupatut videot ovat yleisesti täysin luokattomia ja parhaimmatkin vain välttäviä.

Ajelin eilen kotiin, oli lämmitä ja ikkunat olivat auki.  Siksi kuulin hyvin kun naapurin koira "louskutti" tuttuun tapaan.  Mutta eilen tunsin jotain muuta.  Se kuulosti entistä tutummalta kunnes huomasin yhdistää sen ylläolevaan.  ;)
Minäkin pidän koirista ja eläimistä yleensäkin.
Ja koirat pitävät minusta - jostain syystä.  Eläin tykkää eläimestä, kun sen tunnistaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #689 on: 09. 06. 2011 12:12 »
Otin vapauden vastata itse.  Tässä googlattuna sanalla Rinnwood.  Avoin youtubelinkki.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3ne51R1R44
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #690 on: 09. 06. 2011 16:04 »


Laita videon linkki Autoparkin palautesivulle tai tee ainakin vikailmoitus, siitä on varmasti enemmän hyötyä kuin videon julkaisemiseta  etusivulla.
Autoparkin huolto tuskin päivystää blogia vikailmoitusten toivossa.

http://autoparkki.net/index.php?page=palaute

En laita.  Seuraava videoni saattaa kertoa siitä, kuinka kauan kyseinen tilanne on päällä ennenkuin se korjaantuu.  Paikalla on tai pitäisi olla valvontaa.

En minä pidä tuollaista kansalaisvideoajattelun kannalta sopivana, jätät siis vikailmoituksen tekemättä saadaksesi aikaan videon missä pääset haukkumaan firman toimintaa.
Miten he pääsevät korjaamaan sain jos vikailmoitusta ei tehdä.
Onko sinusta mukava kuvata ihmisiä jotka saavat ehkä parkkisakon koska et viitsinyt asiasta ilmoittaa pysäköintifirmalle.
Jos paikalla on valvontaa ei se tarkoita sitä, että he käyvät kokeilemassa toimiiko automaatti kolikoilla, he laittavat sakon puuttuvan lapun takia korttimaksajillahan automaatti ilmeisesti toimii.
Kansalaisvideon kuvaaminen spontaanista tilanteesta on OK, mutta itse järjestetty tilanne videon saamiseksi on moraalitonta.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #691 on: 09. 06. 2011 17:05 »

En minä pidä tuollaista kansalaisvideoajattelun kannalta sopivana, jätät siis vikailmoituksen tekemättä saadaksesi aikaan videon missä pääset haukkumaan firman toimintaa.
Miten he pääsevät korjaamaan sain jos vikailmoitusta ei tehdä.
Onko sinusta mukava kuvata ihmisiä jotka saavat ehkä parkkisakon koska et viitsinyt asiasta ilmoittaa pysäköintifirmalle.
Jos paikalla on valvontaa ei se tarkoita sitä, että he käyvät kokeilemassa toimiiko automaatti kolikoilla, he laittavat sakon puuttuvan lapun takia korttimaksajillahan automaatti ilmeisesti toimii.
Kansalaisvideon kuvaaminen spontaanista tilanteesta on OK, mutta itse järjestetty tilanne videon saamiseksi on moraalitonta.

Kiitos kommentista.  Olen täysin samaa mieltä, että itse järjestetty tilanne on moraalitonta.  Olet kuitenkin ymmärtänyt journalistisen ajattelutavan eri tavalla kuin minä.

Se, että väitetään tilannetta järjestetyksi kun siihen ei puututa, on silkkaa valetta.  Puuttumalla tilanne muuttuisi järjestetyksi.

Kaikkein parhaiten tilanteen ymmärtää jos on sotatilanne.  Jos toisen osapuolen ase ei toimi niin toimittaja ei riennä korjaamaan sitä.  Ymmärräthän nyt mistä on kysymys?

Tarkoitus ei ole haukkua ketään vaan dokumentoida asiat siten kuin ne ovat ilman, että niihin vaikutetaan.
 

Mikä estää sinua tekemästä vikailmoitusta?

Kysyit myös, että onko mukavaa kuvata parkkisakon saaneita?  Ei ole.

Otan mielelläni vinkkejä vastaan mielenkiintoisista asioista.  Pahoittelen, etten ainakaan nuoriso-onkikilpailuun päässyt vaikka pyydettiin.

Seuraavana on pyydetty tekemään video sen pohjalta kun kaupunki on painattanut erityisen pyöräreittikartan.  Kävin jo hakemassa kartan mutta saa nähdä tuleeko siitä videota.  Yleensä ei tule.

Mutta kiitos mielenkiintoisista kommenteista.  Onneksi väärinkäsitykset ratkeavat keskustelemalla.
« Last Edit: 09. 06. 2011 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #692 on: 09. 06. 2011 17:05 »

En minä pidä tuollaista kansalaisvideoajattelun kannalta sopivana, jätät siis vikailmoituksen tekemättä saadaksesi aikaan videon missä pääset haukkumaan firman toimintaa.
Miten he pääsevät korjaamaan sain jos vikailmoitusta ei tehdä.
Onko sinusta mukava kuvata ihmisiä jotka saavat ehkä parkkisakon koska et viitsinyt asiasta ilmoittaa pysäköintifirmalle.
Jos paikalla on valvontaa ei se tarkoita sitä, että he käyvät kokeilemassa toimiiko automaatti kolikoilla, he laittavat sakon puuttuvan lapun takia korttimaksajillahan automaatti ilmeisesti toimii.
Kansalaisvideon kuvaaminen spontaanista tilanteesta on OK, mutta itse järjestetty tilanne videon saamiseksi on moraalitonta.

Kiitos kommentista.  Olen täysin samaa mieltä, että itse järjestetty tilanne on moraalitonta.  Olet kuitenkin ymmärtänyt journalistisen ajattelutavan eri tavalla kuin minä.

Se, että väitetään tilannetta järjestetyksi kun siihen ei puututa, on silkkaa valetta.  Puuttumalla tilanne muuttuisi järjestetyksi.

Kaikkein parhaiten tilanteen ymmärtää jos on sotatilanne.  Jos toisen osapuolen ase ei toimi niin toimittaja ei riennä korjaamaan sitä.  Ymmärräthän nyt mistä on kysymys?

Tarkoitus ei ole haukkua ketään vaan dokumentoida asiat siten kuin ne ovat ilman, että niihin vaikutetaan.
 

Mikä estää sinua tekemästä vikailmoitusta?


No tässä nyt tuli omaan mieleeni yhdestä asiasta.
Jos maksat Jormalle Markun työstä...
kuka on silloin ollut tuhma, Sinä vai joku muu, varsinkin kun Jorma ei lupaa hoitaa Markun pestiä, ei myöskään
Markku anna Sinulle lupaa maksaa Jormalle.
Turhaa löpinää tämä juttusi Kari, sori vain, katse peiliin.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #693 on: 09. 06. 2011 20:08 »
En mä väitä et Kartsan videot ois huippu laatua, mut kyllä mä niille olen hymyillyt ja joskus nauranutkin. Et se tärkein tehtävä huvittaa katsojaa on onnistunut.Ja en oo varma onko kukaan muu koskaan pistänyt linkkiä omiin videoihinsa tänne palstalle. On helppoo arvostella muita. Niin et ei noita oo pakko katsoo jos ei haluu. Mä yleensä katson ja odotus on semmonen niinku aikoinaan kun tuli Pulttibois telkusta. Et en tiä mitä tulee mut luultavasti se on viihdyttävää. Ja saa jopa nauraa semmosta tahatonta komiikkaa. Anna Kartsa palaa älä välitä.Jotapaitsi tällä videotouhulla on oikeesti hyvä ajatus.  Et on mahdollista jaka muille mitä tulee vastaan staanissa. Oikeeta kansalais journalismia. Ehkei aika ole vielä valmis sille?

Offline Rinnewood

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 586
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #694 on: 09. 06. 2011 21:09 »

Pyydän anteeksi että olen täysin samaa mieltä.. ;)

Tämä viesti tuli kuin kerjäten samaa vastausta missä pyydän näyttämään jotain videota jotta arvostelijan sanoilla olisi kanttia.  Siksi en vastannut vaan ajattelin pilata tämän ilon.  Mutta se olisi väärin.  

Jos sinulla on joku video minkä haluat esitellä niin se olisi hyvä.  Olen nähnyt valokuviasi ja niitä on paljon ja ne ovat aivan hyviä.

Video on yksi mahdollisuus tällaisella blogilla ja haluan tuoda tätä mahdollisuutta esille.

Blogi on kuin sanomalehti mutta siinä on monta etua sanomalehteen verrattuna.  Se on vapaaehtoinen ja riippumaton eikä sen suuntaa sanele kukaan.  Mutta sanomalehteen verrattuna se on elävämpi.  Sanomalehdessä ei ole liikkuvaa kuvaa eikä se päivity kuin kerran vuorokaudessa.

Jos jotain uutisarvoista tapahtuu niin siitä saadaan elävää kuvaa jo ennen sanomalehtiä joissa silloinkin olisi vain artikkeli.

Ainoa puute on se, että ammattilaistasoa ei saada eivätkä vapaaehtoiset sitä ehkä edes halaua sillä kaikki asiat muuttuvat.  Nykyiset videot ovat kaikille mahdollista tehdä ja siksi niihin syntyy eräänlainen kansanomaisuus joka ei aina ole huono asia mutta vaativa silmä siihen heti puuttuu.  Tosin nämä "louskuttajat" joilla ei ole minkäänlaista näyttöä ovat oma lukunsa eikä niitä edes pidä ottaa vakavasti.

Siksi toivonkin, että tämän Rinnewood nimimerkin takaa löytyisi viimein joku jolla olisi ihan oikeasti katetta sanoille eikä se jäisi vain "louskutukseksi"

Eli Rinnewood.  Sinulla on varmasti oma videosi josta voin ottaa mallia?

Onhan niin sanoillasi on katetta.  Muuten se on "louskutusta."
No juu, ehkä ilmaisin asiani hiukan karkeasti, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Ei minulla ole mitään videota josta voisi ottaa mallia. Mutta kuten selvitit niin videoita kyllä on. Täysin luokatonta amatööritasoa jonka vuoksi en välitä linkittää niitä ihan minne vaan. Noissa minun videoissani ei ole mitään annettavaa muille kuin ehkä heille jotka ovat osallisena asiassa. Tallennettuja tuokioita jotka olen melko sellaisenaan tuuppinut tuonne tuubiin.
Tuo aikaisemmin esittämäsi kannanotto että kuvausvälineen käsikirja on ihan tarpeeton julkaisu, vei jotenkin mielenkiinnon tämän aiheen seuraamiseen. Kyllähän sitä välinekikkailua voi harrastaa ja erilaisten lahjoituksien ja sponsorien avulla hankkia viimeistä huutoa olevia mikkejä ym mutta mikäli se käsikirja joutuu lähinnä kahvikupin aluseksi niin sitä ei kannata ainakaan julkisesti kertoa. ;)

Jatkakaa toki, en halua lannistaa. Itsekin kuvailen yhtä sun toista lähinnä omaksi mielikseni mutta tiedän että sitä ei kannata esittää muille kuin niille jotka ovat oikeasti kiinnostuneet aiheesta.
Tuota videoiden leikkausta kannattaa kyllä miettiä. Esim että leikkaa turhat ja löysät välistä pois. Kokoaa kokonaisuuden useammasta lyhyestä ja erilaisesta pätkästä kiinteäksi kokonaisuudeksi. Se vapun veteraaniauto-ajelu oli aiheeltaan kiinnostava mutta.. hohhoijaa. Sopivasti pätkittynä ja tiivistettynä ja eri kuvakulmia ja kuvauspaikkoja käyttäen olis ollut ihan eri tavalla mukaansatempaavaa katsottavaa. Ja selostaminen samalla kuin kuvaa videota on aika vaativa homma.

Kyllä siitä hyvä vielä tulee ja onhan se hienoa että tätä aikaa tallennetaan tavalla tai toisella, koska kuten vanha sanonta sanoo: "Tämä päivä on huomisen historiaa"
:)

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #695 on: 09. 06. 2011 22:10 »

En minä pidä tuollaista kansalaisvideoajattelun kannalta sopivana, jätät siis vikailmoituksen tekemättä saadaksesi aikaan videon missä pääset haukkumaan firman toimintaa.
Miten he pääsevät korjaamaan sain jos vikailmoitusta ei tehdä.
Onko sinusta mukava kuvata ihmisiä jotka saavat ehkä parkkisakon koska et viitsinyt asiasta ilmoittaa pysäköintifirmalle.
Jos paikalla on valvontaa ei se tarkoita sitä, että he käyvät kokeilemassa toimiiko automaatti kolikoilla, he laittavat sakon puuttuvan lapun takia korttimaksajillahan automaatti ilmeisesti toimii.
Kansalaisvideon kuvaaminen spontaanista tilanteesta on OK, mutta itse järjestetty tilanne videon saamiseksi on moraalitonta.


Kiitos kommentista.  Olen täysin samaa mieltä, että itse järjestetty tilanne on moraalitonta.  Olet kuitenkin ymmärtänyt journalistisen ajattelutavan eri tavalla kuin minä.

Se, että väitetään tilannetta järjestetyksi kun siihen ei puututa, on silkkaa valetta.  Puuttumalla tilanne muuttuisi järjestetyksi.

Mikäli olisit tehnyt tehnyt ilmoituksen silloin kun koit epäoikeuden pysäköintiäsi kohden ei koko asiaa tarvitsisi täällä kommentoida.

Kaikkein parhaiten tilanteen ymmärtää jos on sotatilanne.  Jos toisen osapuolen ase ei toimi niin toimittaja ei riennä korjaamaan sitä.  Ymmärräthän nyt mistä on kysymys?

Suoraan sanoen en ymmärrä, ei kai sinua uhattu mitenkään, itse olit menossa paikkaa testaamaan.


Tarkoitus ei ole haukkua ketään vaan dokumentoida asiat siten kuin ne ovat ilman, että niihin vaikutetaan.


Sinulla oli mahdollisuus vaikuttaa, miksi et vaikuttanut?
 
Mikä estää sinua tekemästä vikailmoitusta?

Ei kai mikään muu kuin halu tehdä lööppi.

Sori näiden lainausten kanssa jos eivät osuneet kohdalleen, en vaan osaa copy/paste tekniikkaa näillä foorumeilla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #696 on: 09. 06. 2011 22:10 »
Video on kädenjälki historiaan.  Ei välttämättä vidoijan mutta sen tapahtuman.  Mielestäni on mielekkäämpää tehdä videoita jollekin kohderyhmälle ennemmin kuin pelkästään Youtubeen.

Olen pitkään miettinyt miksi jokin aivan älytön youtubevideo saa paljon katsojia kunnes se selvisi.  Parkkari sen kertoi.  Se on "Youtube-genre."  Sillä saa paljon katsojia eikä tarvitse antaa mitään.

Kaava on yksinkertainen.  Sohaistaan kameralla johonkin liikkuvaan.  Sitten sinne kiroillaan tehostamalla kakkajuttuja ja sukuelimiä.  Sitten se ladataan tuubiin.

Tämä kerää heti kolminkertaisen katsojamäärän.

Ensiksi tulevat pikkulapset jotka ihastelevat karskia kielenkäyttöä mikä normaalisti on visusti kiellettyä.  He kertovat siitä kavereille ja video leviää kulovalkean tavoin saaden katsojia.

Mutta ei siinä kaikki.  Sitten ovat tavalliset katsojat joista joku huomaa sen ja kertoo toiselle miten joku idiootti hokee erilaisia sukuelimiä ja kakkajuttuja.  Toki tuttavan pitää saada nähdä ja kuulla moinen typeryys ja taas video leviää kulovalkean tavoin tällaisessa porukassa.

Sitten on vielä se kolmas ryhmä joka ihan oikeasti on kiinnostunut ja pitää videosta.  Nämä kolme ryhmää saavat niin suuren katsojaluvun aikaiseksi, että video pomppaa hakukoneissa helposti ja näin syntyy vielä neljäs ryhmä joka saa videon halukoneella haluamattaan.

Käytännössä suuri katsojamäärä ei siis kerro antaako video jotain katsojilleen.

Quote
Sori näiden lainausten kanssa jos eivät osuneet kohdalleen, en vaan osaa copy/paste tekniikkaa näillä foorumeilla.

Helpoin tapa lainata on klikata lainausmerkkiä eli tuota keltaista puhekuplaa oisena oikealta alarivissa ja sitten liittää lainattu teksti syntyneiden "quote" sanojen väliin.  Ainoa puute on, että siitä jää pois se, että kenen tekstiä on lainattu.  Tein tämän lainauksen juuri siten.

Quote
Mikäli olisit tehnyt tehnyt ilmoituksen silloin kun koit epäoikeuden pysäköintiäsi kohden ei koko asiaa tarvitsisi täällä kommentoida.

Olet ymmärtänyt taas väärin.  En ole kokenut minkäänlaista epäoikeutta pysäköintiäni kohtaan viimeisen 15 vuoden aikana.  15-20 vuotta sitten sain pysäköintivirhemaksun joka minulle sitten palautettiin koska se oli aiheeton enkä muista kertoneeni siitä täällä koskaan aiemmin.  Mutta tässä tapauksessa sain vinkin ripeästä toiminnasta ja halusin dokumentoida sen.  Rikkinäinen lippuautomaatti teki suunnitelmani tyhjäksi mutta en jäänyt sormi suussa toteamaan tapahtunutta vaan dokumentoin tämän yllättävän tapahtuman.

Miksei täällä voisi kommentoida juuri tätä asiaa?  Täällä kommentoidaan tuhansia asioita.  Tämä palsta on juuri sitä varten.
« Last Edit: 09. 06. 2011 23:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #697 on: 09. 06. 2011 23:11 »
Video on kädenjälki historiaan.  Ei välttämättä vidoijan mutta sen tapahtuman.  Mielestäni on mielekkäämpää tehdä videoita jollekin kohderyhmälle ennemmin kuin pelkästään Youtubeen.

Olen pitkään miettinyt miksi jokin aivan älytön youtubevideo saa paljon katsojia kunnes se selvisi.  Parkkari sen kertoi.  Se on "Youtube-genre."  Sillä saa paljon katsojia eikä tarvitse antaa mitään.

Kaava on yksinkertainen.  Sohaistaan kameralla johonkin liikkuvaan.  Sitten sinne kiroillaan tehostamalla kakkajuttuja ja sukuelimiä.  Sitten se ladataan tuubiin.

Tämä kerää heti kolminkertaisen katsojamäärän.

Ensiksi tulevat pikkulapset jotka ihastelevat karskia kielenkäyttöä mikä normaalisti on visusti kiellettyä.  He kertovat siitä kavereille ja video leviää kulovalkean tavoin saaden katsojia.

Mutta ei siinä kaikki.  Sitten ovat tavalliset katsojat joista joku huomaa sen ja kertoo toiselle miten joku idiootti hokee erilaisia sukuelimiä ja kakkajuttuja.  Toki tuttavan pitää saada nähdä ja kuulla moinen typeryys ja taas video leviää kulovalkean tavoin tällaisessa porukassa.

Sitten on vielä se kolmas ryhmä joka ihan oikeasti on kiinnostunut ja pitää videosta.  Nämä kolme ryhmää saavat niin suuren katsojaluvun aikaiseksi, että video pomppaa hakukoneissa helposti ja näin syntyy vielä neljäs ryhmä joka saa videon halukoneella haluamattaan.

Käytännössä suuri katsojamäärä ei siis kerro antaako video jotain katsojilleen.


Mä kyllä näen, että kyse ei ole pelkästään tuosta, että kiroilla pitää, vaan siitä, että kanavalle saadaan tilaajia, jotka ovat kiinnostuneita videoista, joita kanavalle lisätään. Seuraavaksi jos joku tilaajistasi, jonka kanavalla on omia tilaajia lisää videosi suosikkeihinsa saat lisää katsojia. Tällöin hänen tilaajansa huomaavat, että kas, ehkä toi on hyvä video.. ja video voidaan katsoa hänenkin sivujensa kautta..

Tietysti sitten myös linkittäminen ympäriinsä sopiville foorumeille yms. saattaa saada suuren yleisön kiinnostumaan videosta... ja jos iltapäivälehdetkin kiinnostuvat niin sitä parempi.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #698 on: 10. 06. 2011 07:07 »
Videoiden teknisestä laadusta keskusteleminenon toki tärkeätä, miutta vielä tärkeämpää olisi keskustella siitä, että miksi kansalaisvideoita pitäisi ylmalkaan tehdä.  Minulla on siihen selkeä vastaus:

Jos ole huolissasi ympäristösi tilasta ja haluat vaikuttaa, niin etsit siihen sopivan keinon.  Keinoja voi esim. olla:

-viranomais- ja/tai luottamusmietie
-kirjoitus sanomaleahteen
-foorumikirjoitus
-kansalaisvideo

Kansalaisvideo on parhaimmillaan vastuunsa tuntevan kansalaisen henkilökohtainen kannanoatto.  Riittää kun laitat kameran jalustalle, asetut soffalle ja annat palaa ja talletat You Tubeen jos et halua editoida sanomaasi.

Paras tulos syntyy kuitenkin kun näkee hiemen vaivaa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #699 on: 10. 06. 2011 07:07 »

Mä kyllä näen, että kyse ei ole pelkästään tuosta, että kiroilla pitää, vaan siitä, että kanavalle saadaan tilaajia, jotka ovat kiinnostuneita videoista, joita kanavalle lisätään. Seuraavaksi jos joku tilaajistasi, jonka kanavalla on omia tilaajia lisää videosi suosikkeihinsa saat lisää katsojia. Tällöin hänen tilaajansa huomaavat, että kas, ehkä toi on hyvä video.. ja video voidaan katsoa hänenkin sivujensa kautta..

Tietysti sitten myös linkittäminen ympäriinsä sopiville foorumeille yms. saattaa saada suuren yleisön kiinnostumaan videosta... ja jos iltapäivälehdetkin kiinnostuvat niin sitä parempi.

Joo totta.  Ilman muuta myös tuo ryhmä kuuluisi mukaan.

Katson jäisikö tänään aikaa tehdä tuo pyöräreittivideo.  Saanko vinkkejä mielenkiintoisista paikoista mitä pyöräreittien varrella on?  Emme tietenkään oikeasti pyöräile vaan pyörä otetaan autoon mukaan.  Muutenhan siinä menee koko päivä.  Mutta video tehdään siten, että katsoja luulee meidän pyöräilevän.  Paikat käydään tunnissa läpi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline suoraan asiaan

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 252
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #700 on: 10. 06. 2011 08:08 »
En osaa nako mikä on komein pyörätie Vaasassa mutta ainakin Silmukkatien takaa lähtevä pyörätie vie vihreän alueen lävitse.  Tutustu ensin huolella Vaasan kaupungin  uueen pyöräilykarttaan, siitä kai tässä on kysymys.  Pyöräilykartassa on varmasti vinkkejä.

Katso tästä ja lue pdf.

http://www.vaasa.fi/WebRoot/380444/Vaasa2010SubpageWithoutBanner.aspx?id=484389

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #701 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Katson jäisikö tänään aikaa tehdä tuo pyöräreittivideo.  Saanko vinkkejä mielenkiintoisista paikoista mitä pyöräreittien varrella on?  Emme tietenkään oikeasti pyöräile vaan pyörä otetaan autoon mukaan.  Muutenhan siinä menee koko päivä.  Mutta video tehdään siten, että katsoja luulee meidän pyöräilevän.  Paikat käydään tunnissa läpi.

On niin älyttömän laaja tuo kartta, että sehän melkein kattaa kaikki kadut ja ihan ympäri Vaasaa on paljon nähtävää ja esiteltävää. Viimesyksyisen kurssini ohjaaja ei ollut aiemmin Vaasassa asunut/käynyt, joten yksi tehtävämme oli esitellä hänelle kotikaupunkiamme. Kävellen kun liikuttiin ja Arbikselta lähdettiin oli reitti seuraava: Arbikselta kadunkulma alas Raastuvankadulle->Kirjastokatua takaisinpäin rantaan-> On kuntsia ja yms... siitä sitten hovioikeuden ja faroksen ohitse vankilamyymälälle->Ylös Kasarminkatua, Kirkkopuistikolle ja kirkon puiston läpi Arbikselle.

Palosaaren Finlayson on yksi aika hyvä kuvauskohde...
Sitten palosaaren sillan yli (kuvaa sähkön seinästä lämpötila jos sillä voi kehuskella) ja sisäsatamaan...
Miksei sitten myös Hietasaareen ja siitä otos jos saa niin että näkyy wasalandia jotenkin niin että sitä kohden ollaan menossa...
Takaisinpäin kesäpolku-lemmenpolku-tropiclandia-otos, ehkä jopa niin että se ulkoallasalue näkyy, mutta jos siellä on paljon jengiä hillumassa nii sit kannattaa jättää kuvaamatta. Lähinnä ajattelen että tän tyyppisesti näkyisi: Google Maps
Sitten siltaa toiseen suuntaan, kotkapatsas ja kääntyä farokselle ehkä jopa sinne vankilalle asti...
Sieltähän sitten ilmeisesti pääsee ainoastaan pyörällä Gustavsborgin(?) uimarannan ohi ja ehkä vois sieltä pesiskentän/minigolfin/uimahallin liepeiltä poistua?
Vai mikäs toi Bragen ulkomuseo on? En oo koskaan käyny...  Siinä nyt muutamia paikkoja, jotka ovat mielestäni sellaisia, että kelpaa esitellä youtubessa.

En tiedä mitä selkoa tosta nyt tuli, mutta yritähän hahmottaa... :D Jos tunnissa ehdit niin saat kyllä olla nopea... Äänestä ei kannata tässä videossa varmaan huolehtia, heitä joku letkeä taustabiisi vaan soimaan...

http://incompetech.com/m/c/royalty-free/ tuossa musaa joissa riittää että biisin nimi ja tekijä on mainittu videossa ja lisätietoihin että Creative Commons license ja tuo ylläolevan sivun linkki...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #702 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Olen tänään rekisteröitynyt englanninkieliselle pikaruokafoorumille ja jättänyt siine linkin Karin tekemään videoon.  Mukava katasoa huomioidaanko se millään tavalla.

http://www.foodforums.com/forum/31-fast-food-forum

Joku muu voi rekisteröityä muille maailman pikaaruokafoorumeille ja jättää tietysti tiedon tänne.  Tehdään tästä yhdessä vaasalainen juttu.

Olet linkittänyt sen jotenkin väärin.  Linkki ei toimi
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #703 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Olen tänään rekisteröitynyt englanninkieliselle pikaruokafoorumille ja jättänyt siine linkin Karin tekemään videoon.  Mukava katasoa huomioidaanko se millään tavalla.

http://www.foodforums.com/forum/31-fast-food-forum

Joku muu voi rekisteröityä muille maailman pikaaruokafoorumeille ja jättää tietysti tiedon tänne.  Tehdään tästä yhdessä vaasalainen juttu.

Olet linkittänyt sen jotenkin väärin.  Linkki ei toimi

http://www.foodforums.com/forum/showthread.php?t=2729

Jaa, ei toiminut tuokaan...Mitä helvettiä? Koko vaasalaisia-kanava on poistettu?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #704 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Olen tänään rekisteröitynyt englanninkieliselle pikaruokafoorumille ja jättänyt siine linkin Karin tekemään videoon.  Mukava katasoa huomioidaanko se millään tavalla.

http://www.foodforums.com/forum/31-fast-food-forum

Joku muu voi rekisteröityä muille maailman pikaaruokafoorumeille ja jättää tietysti tiedon tänne.  Tehdään tästä yhdessä vaasalainen juttu.

Olet linkittänyt sen jotenkin väärin.  Linkki ei toimi

http://www.foodforums.com/forum/showthread.php?t=2729

Jaa, ei toiminut tuokaan...

Toimii toimii mutta linkki meidän sivulle siellä sisällä on väärin linkitetty.  Painoin merkille siitä kun kukaan ei olllut klikannut linkkiä ja syy löytyi.  Tulee viesti, että meidän eli Vaasalaisia  youtubetili olisi poistettu mutta eihän se ole. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #705 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Näyttää siltä, että Youtubepalvelin on epäluotettava.  Meidän täytynee vaihtaa palvelinta.
« Last Edit: 10. 06. 2011 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #706 on: 10. 06. 2011 08:08 »
Toimii toimii mutta linkki meidän sivulle siellä sisällä on väärin linkitetty.  Painoin merkille siitä kun kukaan ei olllut klikannut linkkiä ja syy löytyi.  Tulee viesti, että meidän eli Vaasalaisia  youtubetili olisi poistettu mutta eihän se ole.  

Onhan se veke... saan ilmoituksen
vaasalaisia on poistettu useiden tai vakavien Yhteisön sääntöjemmerikkomuksien vuoksi.

Offline suoraan asiaan

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 252
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #707 on: 10. 06. 2011 09:09 »
Törmäsinjossakin google-foorumiin, missä voi kysyä kuukkeliin liittyviä asioita.  Kokeile googlefoorumi, googlen sähköpostiosoite tms.

Kokeile tätä

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #708 on: 10. 06. 2011 09:09 »
Videot mitä täällä esitellään, eivät oikeastaan ole "Youtubevideoita".  Meillä on mukana yleensä myös toimituksellista osuutta joka erottaa videomme youtubevideoista.

Ehdotankin, että alettaisiin katsella mahdollisuutta omaan palvelimeen.  Se maksaa noin 60 euroa/vuosi mutta se on luotettavampi.

Youtubetili saadaan luultavasti viikossa palautettua mutta tilanne voi toistua.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #709 on: 10. 06. 2011 10:10 »

Katso video Luontoretkelle Vaasan ympäristöön.  Haastateltavana Vesa Heinonen Terranovasta.

Klikkaa kuvaa:

Kansalaisvideoiden tekeminen on hauskempaa kuin kuvittelin.  Tässä ensimmäinen  tekeleeni Kauppahallin ”You Tube-studiolla.  Jätän videon asiantuntijoiden arvioitavaksi.

Kuva: Johan Hagström
« Last Edit: 10. 06. 2011 18:06 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #710 on: 10. 06. 2011 10:10 »
Näyttää siltä että vaasalaisia videotiimin tili on poistettu You Tubesta valheellisen ja ilkeämielisen ilmiannon perusteella.  Pyrimme korjaamaan tilaneen, koska kaikki videotiimin tuottamat videot on poistettu.
Tapio Parkkari

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #711 on: 10. 06. 2011 10:10 »
Heti kommentti tuosta videosta.  Se on loistava enkä puutu mihinkään.  Meinasin puutua siihen, että kuvan reunoille jää tyhjää mutta sehän johtuu varmaankin alkuintron sovittamisesta erilaisen kuvakoon kanssa samaan ruutuun, joten en siis puutu siihenkään.

Osaisipa itse tehdä yhtä hyvin.
« Last Edit: 10. 06. 2011 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #712 on: 10. 06. 2011 11:11 »
Näyttää siltä että vaasalaisia videotiimin tili on poistettu You Tubesta valheellisen ja ilkeämielisen ilmiannon perusteella.  Pyrimme korjaamaan tilaneen, koska kaikki videotiimin tuottamat videot on poistettu.
Tapio Parkkari



Jestas. Noin 50-70  videota katosi bittitaivaaseen pelkästään kiusanteosta.  Teko tuhosi osittain
blogin konseptin.  Monen vuoden työ ylläpitäjältä meni hukkaan ja melkein vuoden videot.

Ymmärsikö tekijä mitä oli tekemässä ja jos ymmärsi niin voisiko asialle tehdä jotain.

Oliko tämä sen arvoista, että vuosien työ meni hukkaan?

Viimeksi käsiteltiin siis parkkilippuautomaattijuttua.

Tietysti vika on tekijän mutta osansa saa Youtube koska antaa tällaisen tapahtua.   Sääntörikkomuksia videoissa ei ole.
« Last Edit: 10. 06. 2011 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #713 on: 10. 06. 2011 12:12 »
Teen toisinaan videoita jotka hylätään.  Mutta nyt kun maailmanperintöaluevideo ilmestyi niin haluan näyttää millainen reitti on Ryövärinkarien lintutornille.  

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.



Tämä on siis hylätty video mutta mielestäni sopii nyt tuon Vesa Heinosen haastattelun lisukkeeksi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #714 on: 10. 06. 2011 14:02 »
Tässä Youtubelta tullut ilmoitus

Quote
Haluamme ilmoittaa, että olemme jäädyttäneet YouTube-tilisi (vaasalaisia) yhteisön sääntöjen toistuvien tai vakavien rikkomusten vuoksi (http://www.youtube.com/t/community_guidelines).
 Tarkistuksessa totesimme tilisi rikkovan yhteisön sääntöjä. Roskasisältöä, huijauksia tai valheellista kaupallista sisältöä ei sallita YouTubessa.  
 Huomaa, että et saa enää käyttää, pitää hallussasi tai luoda muita YouTube-tilejä. Lisätietoja tilien lopettamisesta sekä yhteisön sääntöjen valvonnasta saat Ohjekeskuksesta osoitteessa http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=92486.

Tässä antamme vastine.


Quote
Arvoisa You Tuben edustaja

Anonyymin vasaanottajan kanssa on vaikea keskuskustella.. mutta
käyttäjä Kari Lajunen on saanut ilmoituksen vaasalaisia tilin jäädyttämisesta
asiattoman sisällön vuoksi.

” Tarkistuksessa totesimme tilisi rikkovan yhteisön sääntöjä. Roskasisältöä, huijauksia tai valheellista kaupallista sisältöä ei sallita YouTubessa.”

Mikään ylläolevista kohdista ei pidä paikkaansa jos todella haluattae tarkistaa asian.  Vaasalaisia.info, missä videoni ovat julkaistu, on perhesivusto, jota lapsetkin voivat selata.

Ilmoitus sisällöstä perustuu pelkästään pahanilkisyyteen ja haluun vahinoittaa sivustoa tai solvata minua.

Vaasalaisia.info, missä videot on julkaistu on perinteinen kaupunkiblogi ja videot käsittelevät mahdollisimman arkipäiväisiä asioita.

Edellytän että bannaus poistetaan.

Kari Lajunen
vaasalaisia.info videoteam
vastaava

Toivon, että asiasta käydään keskustelua.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #715 on: 10. 06. 2011 17:05 »
Teen toisinaan videoita jotka hylätään.  Mutta nyt kun maailmanperintöaluevideo ilmestyi niin haluan näyttää millainen reitti on Ryövärinkarien lintutornille.  

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.



Tämä on siis hylätty video mutta mielestäni sopii nyt tuon Vesa Heinosen haastattelun lisukkeeksi.

Tuota olen ihmetellyt mistä tuo "Tuovilanjoki" on yhtäkkiä keksitty, eikö se ole samaa Laihianjokea Sundomiin asti

"Laihianjoen tulvasuojelu edistyy - yleissuunnitelma on valmistunut

Laihianjoki, joka virtaa Laihian, Mustasaaren ja Vaasan alueella,"

http://www.environment.fi/default.asp?contentid=150561&lan=sv&clan=fi

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #716 on: 10. 06. 2011 17:05 »
Näyttää ilmiselvältä, että vaasalaisia.info videotiimin You Tube tilin jäädyttäminen on seurausta väärin perustein tehdystä ilmiannosta eli kysymys on ilkivllasta.  Sen seurauksena on blogistä ja foorumista kadonnut 60-70 videota.

Tämä tarkoittaa sitä että blogin konsepti on hajonnut osittain käsittämättömäksi ja lähes kolmen vuoden työ on valunut hukkaaan. Lasken kolmeen vuoteen myös kaikki alustavatyö videoiden saamiseksi blogiin.

Teko on sitä luokkaa että se panee pohtimaan blogin ja foorumin ylläpidon jatkamista.  Tämän sivuston blogin ja foorumin tärkein tehtävä on ollut yrittää lisätä avoimmuutta vaasalaisessa kunnallispolitiikassa ja tarjota vaasalaisille tietoa ja viihdettä.

Nyt tehty ilkivaltainen ja perusteeton ilmiantlo on henkilökohtainen loukkaus kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat osallistuneet blogin kuvittamiseen.  Vireillä on jäädyttämisen peruutus, mutta mitään varmuutta sille ei ole olemassa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #717 on: 10. 06. 2011 19:07 »
Näyttää ilmiselvältä, että vaasalaisia.info videotiimin You Tube tilin jäädyttäminen on seurausta väärin perustein tehdystä ilmiannosta eli kysymys on ilkivllasta.  Sen seurauksena on blogistä ja foorumista kadonnut 60-70 videota.

Tämä tarkoittaa sitä että blogin konsepti on hajonnut osittain käsittämättömäksi ja lähes kolmen vuoden työ on valunut hukkaaan. Lasken kolmeen vuoteen myös kaikki alustavatyö videoiden saamiseksi blogiin.

Teko on sitä luokkaa että se panee pohtimaan blogin ja foorumin ylläpidon jatkamista.  Tämän sivuston blogin ja foorumin tärkein tehtävä on ollut yrittää lisätä avoimmuutta vaasalaisessa kunnallispolitiikassa ja tarjota vaasalaisille tietoa ja viihdettä.

Nyt tehty ilkivaltainen ja perusteeton ilmiantlo on henkilökohtainen loukkaus kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat osallistuneet blogin kuvittamiseen.  Vireillä on jäädyttämisen peruutus, mutta mitään varmuutta sille ei ole olemassa.

Ymmärrän turhautumisesi... koska muuta keinoa saada Vaasalaisia.info nurin ei sitten ilmeisesti ole keksitty niin sitten kävi näin... toisaalta, uskon siihen, että kanavan sisältö palautuu jos kyse on ilkivallasta. Näitä on ollut nyt muutamia näitä kanavien kaatamisia. Mikään ei takaa, että kanava pysyy netissä, vaikka sanotaankin että se mitä nettiin laittaa on ja pysyy siellä.

Mitään varsinaista sääntörikkomusta en muista havainneeni. Loppuviimein kaikki on mennyt vielä sinunkin sensuurin läpi, jossa räikeimmät ylilyönnit olisivat paljastuneet. Onhan tuo loukkaavaa kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat jotakin asian eteen tehneet. Itse en niin piittaa... ei ollut suuri panos, ja videot ovat tallella koneellani. Kuten myös Kari kertoi että kopiot löytyy, eli saahan ne nettiin takaisin, jollei kanavaa palauteta.

Harmittaa tietysti jos homma saa sinut funtsimaan lopettamista, muut jotka ovat lentäneet youtubesta ovat siirtyneet muihin palveluihin tai avanneet uuden kanavan ja jatkaneet hommaa sen enempää piittaamatta moisesta. Lieneekö kuten joku aiemmin sanoi, että Vaasa ei ole valmis vielä vloggaukseen?


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #718 on: 10. 06. 2011 19:07 »
vloggaus on ihan kelvollinen vaihtoehto.  Se sopisi hyvin minulle jos vosi käyttää naamaria.  Itse ideaa toteutin jo aikoinani Radio Vaasassa.  Kehitin mm. ohjelman, missä jaettiin sitruunoita ansion mukaan ja paljon muuta.

Tarkoitan  siis mallia missä mennään suoraan tilanteeseen.

Jos lopetan, niin voisin hyvin ryhtyä vloggaajaksi.  Voisihan sen tehdä niinkin että vloggaan yhdessä jonkun muun kanssa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #719 on: 10. 06. 2011 20:08 »

Näyttää ilmiselvältä, että vaasalaisia.info videotiimin You Tube tilin jäädyttäminen on seurausta väärin perustein tehdystä ilmiannosta eli kysymys on ilkivllasta.  Sen seurauksena on blogistä ja foorumista kadonnut 60-70 videota.

Tämä tarkoittaa sitä että blogin konsepti on hajonnut osittain käsittämättömäksi ja lähes kolmen vuoden työ on valunut hukkaaan. Lasken kolmeen vuoteen myös kaikki alustavatyö videoiden saamiseksi blogiin.

Teko on sitä luokkaa että se panee pohtimaan blogin ja foorumin ylläpidon jatkamista.  Tämän sivuston blogin ja foorumin tärkein tehtävä on ollut yrittää lisätä avoimmuutta vaasalaisessa kunnallispolitiikassa ja tarjota vaasalaisille tietoa ja viihdettä.


Ikävä sanoa mutta tällaisen jäynänteon takana ollaan nyt siinä syvimmässä perusvaasalaisuudessa valitettavasti, jäynänteko on se kaikki mistä ammennetaan henkinen voima

.