Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 277194 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #920 on: 22. 01. 2012 16:04 »
Quote from: Risto Jalonen
ELI TOLLASTA LÖYTYY vaasalaisia.infon BLOGISTA i dag.
Ja huh-huh mitä säheltämistä ilman mitään videofilkassa
olevaa selvitystä, että mitä, missä ja miksi.
Tommonen pätkä ei kyllä oo plussaa Vaasalle, ei Kiinalle,
eikä edes vaasassa budjaaville kinukeille itelleen.
SORRY vaan KARI, mut ajattele ny vähä itekin.
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2550.msg108561#msg108561

Mitä?= Kiinalaiset opiskelijat juhlivat
Missä?= Vaasassa
Miksi?= Kiinalaisten uusivuosi

Yksinkertaista!

http://yle.fi/alueet/helsinki/2012/01/kiinalaisten_juhlat_keraavat_kymmenia_tuhansia_ihmisia_helsinkiin_3192193.html

Isot juhlat Helsingissä siis... täällä hieman pienemmässä mittakaavassa, mutta juhlat kuitenkin.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #921 on: 22. 01. 2012 18:06 »
Olen Karille kiitollinen kuten kummipoikani kun saamme tutustua eri kulttuureihin ja samalla harjoitella huonoa kielitaitoa, ne ei ole jenkkejä joten virheet lausonnossa sallitaan kummaltakin puolelta. Noin kohteliaita ihmisiä olen luullut tässä pahassa mailmmassa edes olevan. On todella mukavaa näyttää meidän erilaisia tapoja ja ajattele kaupunkilais tyttöä joka ei edes tiedä voiko hevoseen koskea, olen ylpeä jos uskaltaa tulla katsomaan Dopermannia jonka jo näitte ettei Kari ainakaan maistu hyvälle. Odotan kesää ja Kari järjestää piiknikin veneellä ja saariston ihmeet hylkeineen tulee nähdyksi ja voidaan onkia jokunen appurakin jos kiinnostaa, mä tiedän varmat paikat. Honda pökkää 70km/t joten päivässä kyllä mäkee kuhan ei hirveesti tuule mukavuuden takia. En halua kehua mutta tunnen saariston kuin omat taskuni ja karttaplotteri siihen päälle. Huoltsikalta pussi koivuhalkoja mukaan niin makkarat paistuu.

Kari vaikka on vuotta nuoree sai nyt kilpailijan, kiinalaisista ensin tytöt mutta pojat hyvänä kakkosena. Mitä voin näyttää niin näytän koska tiedän että suurin osa on heille ainutllaatuisia kokemuksia joista riittää kertomista tuleville lapsille. Olen sairauden takia ollut yli vuoden Gerbyn vankina ja nyt on kunto kohentunut ja oma auto pihassa. Kari on antanut loistavan mahdollisuuden tutustua erilaiseen ja mielenkiintoiseen kulttuuriin, kiito Kari.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #922 on: 22. 01. 2012 22:10 »

Kari vaikka on vuotta nuoree sai nyt kilpailijan, kiinalaisista ensin tytöt mutta pojat hyvänä kakkosena. Mitä voin näyttää niin näytän koska tiedän että suurin osa on heille ainutllaatuisia kokemuksia joista riittää kertomista tuleville lapsille. Olen sairauden takia ollut yli vuoden Gerbyn vankina ja nyt on kunto kohentunut ja oma auto pihassa. Kari on antanut loistavan mahdollisuuden tutustua erilaiseen ja mielenkiintoiseen kulttuuriin, kiito Kari.

Kiitos Henry hienoa.  Kiinalainen uusi vuosi on suuri tapahtuma.  Tässä ensimmäinen varsinainen
video.  Videolla näet Henry saman kinuskitytön  jonka kanssa edellisenä päivänä juttelit ja
joka nöyryytti ...uhumm... meidät molemmat biljardissa.  Mutta ei kerrota siitä muille.

Dragon year.  Part 1.
http://www.youtube.com/watch?v=AH_vOWjoxdM

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #923 on: 05. 02. 2012 21:09 »
Jestas.

Maahanmuuttovideotamme on nyt katsottu 76 773 kertaa.  

Siitä pitää 136 ja 44 ei pidä.

Se on saanut 346 kommenttia.

Lisää tilastoa katsomalla video uudestaan täältä http://tinyurl.com/83zhq8s

Kumpa tietäsi mikä saa katselijat katsomaan juuri tätä videota niin sitä voisi hyödyntää muiden
videoiden yhteydessä mutta kun en tiedä mikä se on?
« Last Edit: 05. 02. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #924 on: 05. 02. 2012 21:09 »
Vedän videoteam vaasalaisia info vapaaehtoista videoryhmää.

Sain tällä  viikolla pyynnön tulla kuvaamaan erääseen paikkaan.  Kieltäydyin ja perustelin, että olen
kiinalaisten hiihto-opettajana juuri silloin sekä vaalikeräysavustajana.

Seuraavana päivänä sain soiton jossa pyydettiin samaan paikkaan
kuvaamaan.  Kerroin jo aiemmin kieltätyneeni.  Hän kertoi, että
hiihto on varmaan peruttu kylmän ilman vuoksi, mikä piti paikkansa
mutta minulla oli muita suunnitelmia ja kieltäydyin.

Sitten sain vielä komannen soiton jossa kehoitettiin tulemaan  tiettyyn
osoitteeseen heti ja kieltäydyin kohteliaasti jopa kaksi kertaa.  Siti ääni puhelimessa sanoi "no me
odotamme sinua tänne."'

Tämä riitti minulle ja sammutin puhelimen, ettei siihen enää yöllä
tulisi kyselyjä.

Olen pyytänyt vinkkejä mahdollisista mielenkiintoisista kuvauskohteista mutta se ei tarkoita, että sinne
tullaan automaattisesti kuvaamaan.  Se tarkoitaa, että haluan vinkkejä jotka sitten joko hyväksyn
tai hylkään.  

Saan harvoin vinkkejä ja yleensä ajankohdalle jolloin minulla on muuta. Kahta asiaa ei voi tehdä yhtä aikaa.

Eli vinkkejä saa antaa mutta ei työmääräyksiä sillä kuvaan vapaaehtoisesti harrastusmielessä omalla kustannuksellani  omaksi huvikseni, jolloin itse päätän mitä, missä ja milloin kuvaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #925 on: 05. 02. 2012 22:10 »
Kari sun oivakaihdin sposti osoite ei toimi, olen tänään lähettänyt kaksi kertaa ja tulee takaisin. Taidan soittaa sulle huomenna koska nyt olis jännää ja kuvattavaa jos vaikka neljä kinuskia saat mukaan. Mä soitan ja jos on asiakas sano et soita myöhemmin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #926 on: 10. 02. 2012 11:11 »
Vaasalaisia.info videopalvelin joutui jokin aika sitten ilkivallan kohteeksi ja videot katosivat.
Kovalla työllä saimme ne takaisin.  Tästä viisastuneena olen sirotellut videoitani kuudelle
eri palvelimelle ja niissä on osittain samoja videoita.  Tässä videopalvelinluetteloni.

Kanava 1 Vaasalaisia.info. http://www.youtube.com/user/vaasalaisia?ob=0¨
Kanava 2 lajuka http://www.youtube.com/user/lajuka
Kanava 3 Kari Olavi (kiinalainen) http://www.tudou.com/home/mchannel_u55825372t1.html
Kanava 4 Myspace http://www.myspace.com/473946103
Kanava 5 Photobucket http://s794.photobucket.com/profile/jore_2010/index
Kanava 6 Yuku (kiinalainen) http://i.youku.com/u/id_UNDAyOTk0OTk2.html
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #927 on: 14. 02. 2012 20:08 »
Tämä video on vaasan ampujien ampumaradalta.  Muuten tässä ei ole mitään erikoista mutta kiinnitin oman taulun viereiseen maalitaulutelineeseen ja kamera kuvaa vastakkaisesta suunnasta. Juuri tässä lajissa kuvakulma on erittäin harvinainen.

Samalla voin hieman tutustuttaa tavallisia kansalaisia ampumaurheilun saloihin.  Videolla näkyy yksi maalitaulu jossa lukee "kalibyrointi."  Se on toimenpide missä ammutaan ensin maalitauluihin ja jos hajonta ei ole suuri niin voidaan kiistatta todeta, että tähtäintä pitää säätää. 

Tässä taulussa voidaan kiistatta nähdä, että ase "vetää" vasemmalle kuin aate.  Sitä korjataan silloin tietyllä määrällä naksauksia kääntämällä tähtäimen säätöruuvia.

Harrastus ei ole fyysisesti raskas mutta ei ole malttamattoman henkilön harrastus kahdesta systä.  Malttamaton ei nimittäin ymmrrä huonoa tulostaan eikä siksi saa hyvää tulosta.

Video ja teksti Kari Lajunen

Linkki videoon http://youtu.be/WtV8TucN2cs

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #928 on: 14. 02. 2012 20:08 »
Kari. Oli vähän vaikeaselkoinen tulkintasi tähtäimen asetuksista. Se hyvä kasa kertoi mitä tehtävä. Reijät ympäri taulua mitä ampujan tehtävä

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #929 on: 14. 02. 2012 20:08 »
Kari. Oli vähän vaikeaselkoinen tulkintasi tähtäimen asetuksista. Se hyvä kasa kertoi mitä tehtävä. Reijät ympäri taulua mitä ampujan tehtävä

Oli joo mutta oli mielenkiintoinen kuvakulmakin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #930 on: 17. 02. 2012 21:09 »
Kuvasin viime kesänä (2011) torilla torikauppiaita Marianne Lindström ja Kaj Becklund ja sitten unohdin videot.  Tänään löysin klipit ja liimasin ne yhteen.  Ei mikään taideteos, mutta Kaj:n mielipiteen torista kannattaa katsoa:

http://youtu.be/drB8S2f-D_E
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #931 on: 17. 02. 2012 21:09 »
Laajensin  harrastustani tuoda Vaasaa ja vaasalaisuutta tutuksi ulkomaalaisille.  Nyt vein heidät
sekä hiihtoladulle, että jääkiekkokaukaloon samalla kertaa.

Oli Perjantai-ilta ja kaukalo ihan tyhjä.  Myös latu oli käyttämätön.  Tosin myönnettäköön, että
tuollainen latu on melko pitkästyttävä kiertää mutta kun siellä on valaistus ja jääkiekkokaukalo
samassa paikassa, päätin käyttää sitä.

Muutenkin se sattuu hyvälle paikalle sillä Linnassa ja Teklassa on paljon ulkomaalaisia
opiskelijoita joten minun ei tarvinnut kuljettaa heitä sinne.

Video tulee näkyviin tänä yönä.  Klikkaa allaolevaa kuvaa nähdäksesi videon.



Laajennan harrastustani tähän luisteluun ja vetoankin teihin lukijat, jos teillä on vintillä vanhoja
käytöstä poistettuja luistimia ja mailoja ja kypäriä niin ottaisin ne ilmaiseksi vastaan ihan
oikeaan käyttöön.

Katsokaa video ja miettikää millaisen muiston he saavat koko loppuelämäksi.  He muistavat
Vaasan ja suomen juuri tällaisista elämyksistä.

Parasta on, että surkea mailankäsittelytaitoni näyttää suorastaan mestarilliselta ja sain
tehtyä mitä mielikuvituksellisimpia maaleja.  Mahtava päivä.
« Last Edit: 17. 02. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #932 on: 18. 02. 2012 14:02 »
Tässä torikauppias Marianne Lindströmin haastattelu kokonaan. Haastattelu tehtiin elokuussa 2011 Vaasan kauppatorilla:

http://youtu.be/hkyLrt2pc08
« Last Edit: 20. 02. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #933 on: 18. 02. 2012 14:02 »
Tähän ketjuun sopinee tuo Karin pyynto monoista ja muista mitä monen nurkissa lojuu, multa löytyi kahdet sukset mutta emäntä heittänyt monot jo pois. Muistakaa että nämä kiinalaiset ovat pienikokoisia joten monella on lapset aikuistuneet ja varaston perällä lojuu luistimia ja muuta, hyvän mielen saa palkaksi. Itse olen hieman sotkeentunut tähän auttamiseen ja en ikinä ole tavannut niin iloisia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä kuin nämä kiinalaiset ja he kaikki ei ole rikkaita joten nyt tarkastamaan nurkat ja joka vuosi tulee uusia opiskelijoita. Joten Karin varastolle löytyy käyttöä ja tavaralle innokkaita käyttäjiä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #934 on: 18. 02. 2012 18:06 »
Tähän ketjuun sopinee tuo Karin pyynto monoista ja muista mitä monen nurkissa lojuu, multa löytyi kahdet sukset mutta emäntä heittänyt monot jo pois. Muistakaa että nämä kiinalaiset ovat pienikokoisia joten monella on lapset aikuistuneet ja varaston perällä lojuu luistimia ja muuta, hyvän mielen saa palkaksi. Itse olen hieman sotkeentunut tähän auttamiseen ja en ikinä ole tavannut niin iloisia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä kuin nämä kiinalaiset ja he kaikki ei ole rikkaita joten nyt tarkastamaan nurkat ja joka vuosi tulee uusia opiskelijoita. Joten Karin varastolle löytyy käyttöä ja tavaralle innokkaita käyttäjiä.

Joo totta.  Mono voi olla 35

Huomaan juuri, että nykyisin Kiinan pankissa työskentelevä,  uhumm,  "isokenkäinen" käytti
35 kokoisia monoja.
« Last Edit: 18. 02. 2012 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #935 on: 19. 02. 2012 17:05 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.

Tässä videossa otimme käyttöön vaasalaisia.infon lukijan lahjoittamat sukset.
Tällä videolla kiitän lukijoita.

Vetoan vielä lukijoiden hyväntahtoisuuteen ja pyytäisin katselemaan, onko teillä käyttämättö-
maksi jääneitä luistimia ja mailoja ja kypäriä.  Tarjoan kiinalaisopiskelijoille suomalaisia elämyksiä
ja nyt olen laajentanut sen luisteluun.

Tulen hakemaan osoittamastanne paikasta (viimeksi kapusimme ullakolle).  Minuun saa
yhteyden puhelimella 0468115079 tai lajunen(at)vaasalainen.com
« Last Edit: 19. 02. 2012 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #936 on: 19. 02. 2012 18:06 »
Vielä kerran kehotan kaikkia katsomaan lapsilta jääneet ja täysin tarpeettomat, katsokaa mitä iloa niillä saadaan aikaan. Kuten Kari sanoi niin koko 35-36 on just ja esimerkiksi lupaan järkätä luistimien teroituksen. Jos en saa ilmatteeksi niin maksan ite.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #937 on: 20. 02. 2012 07:07 »
Vielä kerran kehotan kaikkia katsomaan lapsilta jääneet ja täysin tarpeettomat, katsokaa mitä iloa niillä saadaan aikaan. Kuten Kari sanoi niin koko 35-36 on just ja esimerkiksi lupaan järkätä luistimien teroituksen. Jos en saa ilmatteeksi niin maksan ite.

Kiitos Henry.  Näillä päästään keskemmälle jäätä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #938 on: 20. 02. 2012 20:08 »
Sain sisareltani lahjoituksena kassillisen tyttöjen luistimia.  Niitä piti heti kokeilla.
Luistelu on yllättävän vaikeata vaikka se näkyy olevan taito mitä ei unohda.
Jos viime kertaa ei lasketa niin siitä on 10 vuotta kun viimeksi olin ollut luistimilla
ja pystyssä pysyn.  Mahtavaa.  Tässä alla video jonka jäältä löytynyt kiinalainen
kuvausavustaja kuvasi.  Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.  Video on katsottavissa
noin keskiyön jälkeen tänä yönä.

Poikien luistimia ja kypäröitä ja mailoja vielä kaivattaisiin.
« Last Edit: 20. 02. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #939 on: 21. 02. 2012 14:02 »
Olen otettu vaasalaisia.infon lukijoiden hyväntahtoisuudesta.  

Juuri äsken käveli sisään lukija kädessään sukset joissa oli kiinni monot sekä erikseen juuri sellaiset
monot mitä olin kysellyt eli miehen jalkaan sopiva terässiteeseen sopiva sekä toisessa kädessään
hänellä oli naisten kaunoluistimet.

Tänään minulla on viiden hengen kinuskiryhmä jäällä.

Uskomatonta hyväntahtoisuutta.

Kiitos.


Uhumm... kaino pyyntö olisi vielä se, että kaivattaisiin kypäriä ja mailoja ja miesten luistimia.

Minuun saa yhteyden 0468115079 tai lajunen(at)vaasalainen.com
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #940 on: 21. 02. 2012 14:02 »
Lähdetään siittä Kari että ensitalvena sulla on joukkue kasassa ja voitte sopia jonkin puulaakimatsin niin pääsis katsojatkin nauttimaan aidosta ilosta ja hymyilevistä kasvoista.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #941 on: 21. 02. 2012 14:02 »
Lähdetään siittä Kari että ensitalvena sulla on joukkue kasassa ja voitte sopia jonkin puulaakimatsin niin pääsis katsojatkin nauttimaan aidosta ilosta ja hymyilevistä kasvoista.

Joo nytki olis ollu enemmän tulijoita mutta ei ollut kyytiä.

Enää luvatuista suksista on saamatta ne sun lupaamat lipsuvat sukset.  Niillä ei ole kiirettä
ja minulla on nyt 8 paria suksia   ja 6 paria monoja.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #942 on: 22. 02. 2012 06:06 »
Suomalaista elämänmenoa jäällä

Tämä kuului elämääni jokaviikkoisesti kun itse opiskelin.  Ainakin kerran viikossa
mutta muistaakseni meillä porukka pelasi lähes joka ilta pesäpallokentän jäällä juuri
tällä lailla kun tässä nyt opastan ulkomaalaisia pelaamaan.  Tästä eliporukasta
vain yksi oli luistellut aiemmin. 

Kärsivällisyydellä tästä saa ihan hauskaa.

Yksi pikkupoika kyseli saisiko hän tulla mukaan mutta, en huolinut sillä hän
olisi saattanut masentaa tai loukkaannuttaa suojaamattomia pelaajiani.

Tässä video eilisestä jääpallopelistämme.  

Eilen vaasalaisia infon lukija asteli sisään kädessään tyttöjen luistimet.  Videolla esittelen
pelitiimimme ja minun tiimissä oleva tyttö (karvalakki) luistelee juuri näillä luistimilla.

Kiitos tälle hyväntahtoiselle lukijalle joka nämä luistimet lahjoitti.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon

« Last Edit: 22. 02. 2012 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #943 on: 25. 02. 2012 20:08 »
Meillä täällä Suomessa on vaihtelevat elinolosuhteet.  Kesällä saamme nauttia
(kärsiä) trooppisesta helteestä ja talvella saamme nauttia (kärsiä) sietämättö-
mästä kylmyydestä ja valkoisesta lumesta.

Monissa asioissa on hyviä puolia ja lumi on ollut koti monelle eskimolle.  Tä-
nään täällä Vaasassa pääsemme tutustumaan miten iglu tehdään pehmeästä leijai-
levasta lumesta.

Koska lumi on pehmeätä siitä ei saa tukevia harkkoja.  Sen sijaan se voidaan
kaataa muottiin joka on valmiiksi siinä paikassa mihin lumiharkon pitäisi aset-
tua.  Lumi kiteytyy kolmessa minuutissa siten, että se pysyy muodossaan.  Kol-
men minuutin jälkeen muottia siirretään varovasti edellisen viereen ja se kulkee
spiraalimaisesti alhaalta yllös kaartuen koko ajan tehden iglusta puolipallon.

Katso video ja rakenna kotiphallesi iglu.  Rakennusaine on täysin ilmaista ja
sitä riittää.  Jos "investointi" oli virheellinen, niin siitäkään ei tarvitse
kantaa huolta.  Juhannukseen mennessä sitä ei enää ole eikä sen poistamisen
eteen tarvitse tehdä mitään.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon




Video:  Kari Lajunen

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #944 on: 27. 02. 2012 09:09 »
Vaasalaisia.info uutiset
Iglua ei enää ole
Klikkaa allaolevaa kuvaa nähdäksesi vaasalaisia.infon videotiimin uutisvideon.

Toimittaja:  Kari Lajunen
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #945 on: 27. 02. 2012 16:04 »
Jäi vähä mietityttään et mikä sen iglun oli särkeny?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #946 on: 27. 02. 2012 17:05 »
Mikä ihmisiä riivaa?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #947 on: 05. 03. 2012 10:10 »
Esittelin tämän videon jo tuolla "plusmiinustilastossa Vaasa oikealla kohdalla" mutta tekstitys
on oma hommansa ja se jää usein tekemättä.  Olen nyt kuitenkin tekstittänyt tämän
videon Suomeksi jossa minulla on kolmehenkinen kinuskiryhmä joista kukaan ei ole aiemmin hiihtänyt.

Videolla esittelen myös Henry Eklundin lahjoittamien suksien kohtalon.  Hänhän kertoi niissä
olevan vian, että ne lipsuvan.  Tässä ne eivät lipsu yhtään.

http://www.youtube.com/watch?v=6p0yfg0DAHE&feature=youtu.be
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #948 on: 07. 03. 2012 01:01 »
Särky pitää vielä vanhaa miestä pystyssä mutta huomista varten olen ostanyt kuulosuomet kaikille jorka tulevat ampunaan real hunting kiväärilleä joten kaikki on kunnossa jahuomioitu. Enepään en kykene mutta kummipoika tulee lataajaksi ja lippaassa on kuusi luotia ja sitten vaihdetaan ampujat, sovin tietenki maksun ratavalvojan kanssa ja emme tarvi kuin tauluja.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #949 on: 12. 03. 2012 19:07 »
Videoteamimme tekemä video "Maahanmuutto puhuttaa" saa uudet mittasuhteet.

Videota on katsottu nyt 96 749 näyttökertaa
Videon linkki tässä http://www.youtube.com/watch?v=5_3ig98evi0

Videossa on kommentteja enemmän kuin monessa täällä olevassa osiossa.

Siinä on 413 kommenttia.

Nettokatselumäärät maittain. Eli yksi ip on vain yksi katselukerta.

1.
Suomi   
14 095
2.
Ruotsi   
272
3.
Saksa   
175
4.
Viro   
79
5.
Britannia   
77
6.
Puola   
69
7.
Espanja   
56
8.
Yhdysvallat   
54
9.
Venäjä   
38
10.
Unkari   
33
11.
Alankomaat   
28
12.
Ranska   
27
13.
Brasilia   
27
14.
Norja   
27
15.
Kanada   
22
16.
Thaimaa   
21
17.
Tšekki   
20
18.
Italia   
19
19.
Sveitsi   
17
20.
Kroatia   
17
21.
Irlanti   
16
22.
Meksiko   
15
23.
Tanska   
14
24.
Itävalta   
13
25.
Kreikka   
12
           1–25 / 75     


Yleensä videoiden katselijamäärä taantuu mutta tässä ei sitä ilmiötä ole.  

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #950 on: 13. 03. 2012 07:07 »
Lakeuden valot – Eeku Strahlin talvikuvia-video on koostettu Strahlin Picasa-albumin kuvista Strahlin luvalla.

vaasalaisia.info blogiin tuon videon osoiteuksena siitä,että kuka tahansa voi koostaa videon tavallisen kameran tuottamista kuvista ilman videominaisuutta. Koostamiseen on käytetty ”Slide Effect" ja Pinackle Studio 14 ohjelmia.

Tapio Parkkari

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/2798-Lakeuden_valot_talvikuvia.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #951 on: 13. 03. 2012 07:07 »
Todella hieno esitys, joka kuvaa erittäin hyvin talven olemusta. Musiikki on osuva. Ainut pieni särö harmoniassa on. Vierivän tekstin nopeus on liian suuri tunnelmaan nähden. Hyvä kuitenkin Kiitos !

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #952 on: 14. 03. 2012 15:03 »
Tein videon vapaudenpatsaasta aivan muuhun tarkoitukseen (minua pyydettiin kuvaamaan nähtävyys paikkakunnaltani), mutta halukkaat vaasalaisia.infolaiset voivat katsella sen tästä: http://www.youtube.com/watch?v=RqNDRuvM-B8

Jalustankäytöstä ei tarvitse mainita, se jäi himaan kun en tykkää sitä käyttää muutenkaan, ja sille en voinut mitään, että varjopuolella ollutta korkokuvaa ei nyt sitten vaan mitenkäänpäin saanut näkymään. Niin mielelläni olisin kyllä tuota aurinkoa haluamaani suuntaan kääntänyt jos olisin voinut. Kiva lintuefekti minusta tuossa videon lopussa...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #953 on: 26. 03. 2012 10:10 »
Quote
Valot sammuvat Vaasassa Earth Hour -kampanjan myötä


Kuva:  Pohjalainen

Earth Hour on WWF:n organisoima maailmanlaajuinen tapahtuma, jonka aikana ihmiset ja yhteisöt ympäri maailmaa sammuttavat valonsa tunnin ajaksi samana päivänä, samaan kellonaikaan. Kampanja haluaa innostaa ihmisiä toimimaan ilmastokriisin torjumiseksi. Vuonna 2011 Earth Hour -kampanjaan osallistui yli 5200 kaupunkia 135 maasta.

Vaasan kaupunki osallistuu tapahtumaan neljännen kerran sammuttamalla kävelykeskustan katuvalot lauantaina 31.3.2012 klo 20.30–21.30. Myös Rewell Center ja HS Center pienentävät julkisivun valaistusta kyseisen tunnin ajaksi.

Tässä haaste kaikille harrastelijavideoijille.  Olisi mielenkiintoista koota video missä kuvaatte tuon
sammumisen hetken kännykän videolla tai videokameralla tai muulla videon tallentamisvälineellä.
Sitten kokoaisin ne yhdeksi videoksi.  Kymmenen sekunnini pätkä riittää. 

Videopätkän voitte joko ladata omalle palvelimellenne ja lähetätte minulle osoitteen josta sen
voin ladata, tai sittenn voitte lähettää koko otoksen klajunen83(at)gmail.com mutta minulla
on kokemuksia, ettei sähköpostilataus tahdo onnistua. 

Videon voi myös toimittaa muistikulla tai sd kortilla (suuri kortti noin postimerkin kokoinen) tai
voi kutsua minut lataamaan sen omalle tikulleni.  Näin tein Eklun kanssa kun hän ei saanut
lähetettyä kuvia sähköpostitse.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #954 on: 26. 03. 2012 10:10 »
Tässä haaste kaikille harrastelijavideoijille.  Olisi mielenkiintoista koota video missä kuvaatte tuon
sammumisen hetken kännykän videolla tai videokameralla tai muulla videon tallentamisvälineellä.
Sitten kokoaisin ne yhdeksi videoksi.  Kymmenen sekunnini pätkä riittää. 

Saamasi pitää... pitäiskö vaan sopia kuka missäkin kuvaa, jottei kaikki kuvaa alatorilta reweliä?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #955 on: 26. 03. 2012 10:10 »
Tässä haaste kaikille harrastelijavideoijille.  Olisi mielenkiintoista koota video missä kuvaatte tuon
sammumisen hetken kännykän videolla tai videokameralla tai muulla videon tallentamisvälineellä.
Sitten kokoaisin ne yhdeksi videoksi.  Kymmenen sekunnini pätkä riittää.  

Saamasi pitää... pitäiskö vaan sopia kuka missäkin kuvaa, jottei kaikki kuvaa alatorilta reweliä?

Kukaan ei osu samaan paikkaan joten toistaiseksi ei tarvitse sopia muutakuin, että joku kuvaa.

Hienoa sillä itse voin käyttää kahta kameraa ja ehkä sinäkin.  Näin meillä on neljä otosta.

Niin ja Parkkarikin joka tämän vinkin antoi soisi myöskin kuvaavan otoksen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #956 on: 26. 03. 2012 20:08 »
Voin käyttää ihan niin montaa kameraa kuin käsiä riittää... sillähän saa pariin suuntaan kuvaa sitten, vaikka seisoisikin yhdessä paikassa. Jalustoja ei oo ku yks...

Haluat varmaan nuo teräväpiirtovideot niin, että passaavat moviemakeriin (.avi), ja ilmeisesti haluat ne zoomattuna koko ruutuun ja kuvasuhde 4:3?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #957 on: 26. 03. 2012 21:09 »
Voin käyttää ihan niin montaa kameraa kuin käsiä riittää... sillähän saa pariin suuntaan kuvaa sitten, vaikka seisoisikin yhdessä paikassa. Jalustoja ei oo ku yks...

Haluat varmaan nuo teräväpiirtovideot niin, että passaavat moviemakeriin (.avi), ja ilmeisesti haluat ne zoomattuna koko ruutuun ja kuvasuhde 4:3?

Kyllä ja kyllä.  Olet oikeassa.  Itsekin laitan toisen kameran jalustaan ja toisen varmaan käteen. 
Ollaan luultavasti yhdessä siellä niin voidaan jokainen kamera suunnata eri paikkaan yhdestä
pisteestä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #958 on: 27. 03. 2012 10:10 »
Voin käyttää ihan niin montaa kameraa kuin käsiä riittää... sillähän saa pariin suuntaan kuvaa sitten, vaikka seisoisikin yhdessä paikassa. Jalustoja ei oo ku yks...

Olisiko siinä ideaa, että melkein keskellä toria yhdestä pisteestä hajautetaan kameroita
joka suuntaan ja kuvaavat samaa hetkeä?  Sitten otokset vain liitetään 10 sekunnin
välein toisistaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #959 on: 27. 03. 2012 11:11 »
Voin käyttää ihan niin montaa kameraa kuin käsiä riittää... sillähän saa pariin suuntaan kuvaa sitten, vaikka seisoisikin yhdessä paikassa. Jalustoja ei oo ku yks...

Olisiko siinä ideaa, että melkein keskellä toria yhdestä pisteestä hajautetaan kameroita
joka suuntaan ja kuvaavat samaa hetkeä?  Sitten otokset vain liitetään 10 sekunnin
välein toisistaan.

Kaikki käy.