Tein uuden videon johon olin nähnyt paljon vaivaa. Sain Parkkarilta satelliitti-intron jota on
tarkoitus käyttää jatkossa vaasalaisia infon tunnuksena. Soitin rummuilla taustamusiikin itse.
Halusin saada uuden videon jotta näen käytännössä miten tuo aloitusintro toimii. Aiheeksi
valitsin blogia eniten puhuttaneen aiheen, eli maahanmuuttokeskustelusta saadun palautteen.
Palaute oli huolella laadittu lukijoiden arvosteltavaksi. Halusin myös saada "laatusanoja"
joten minulle kelpasi vain kaupunginvaltuutettu. Sovin kaupunginvaltuutettu Heikki Lamminmäen
kanssa tapaamisesta ja sain myös kuvaajan.
Kaikki meni ihan nappiin mutta kotona siirtäessäni videota kamerasta pc-lle tuli jokin häiriö.
Tein siirron kaikkien ohjeiden vastaisesti leikkaamalla vaikka se pitäisi tehdä aina kopioimalla.
Kopioimalla alkuperäinen jää alkuperäiseen paikkaan kunnes se sieltä poistetaan. Leikkaamalla
näin ei käy. Tämä varsinainen haastatteluosuus tuhoutui mutta aiheen ulkopuolinen osuus
säilyi. Haastattelu tehdään uusiksi myöhemmin.
Eli kansalaisvideon tekijät, ottakaa tämä opisksi, että siirto pitää tehdä aina kopioimalla se ensin
kohdeasemaan ja kun on varmistettu, että se siellä varmasti on niin se on se ensimmäinen hetki
poistaa alkuperäinen kamerasta, jos silloinkaan.
Tässä linkki vierailustani Lamminmäellä. Klikkaa kuvaa katsoaksesi videon.