Author Topic: Pillerirallilla kohti onnelaa..  (Read 18553 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #40 on: 14. 10. 2010 19:07 »
Olen kuullut tuollaista ennenkin.  Joskus pitää vain mennä systeemin mukana tai koitaa oikoa jos voi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #41 on: 26. 10. 2010 13:01 »
Sain juuri vastauksen kun kysyin koska pääsen kipupolin asiakkaaksi, Gerbystä keskussailaan ei lähete viikossa kulje. Kun lähete sitten joskus saapuu katsoo lääkäri ne perjantaisin ja jono on reilu kuukausi, tuntuuko kohtuulliselle, olenko liian hätäinen. Kyseessä vaan kipu eli mitään nopeaa toimintaa ei tarvita, tilaan vaan heti itselleni uuden lääkäriajan ja välillä käyn yksityisellä ja vain hakemassa reseptin. Tollakin ajalla lääkärit voisi hoitaa ihan oikeita potilaita, opin kyllä käyttämään systeemiä. Nyt tuli omalle kohdalle eteen se ettei tosiaankaan kaupunkimme huolehdi niistä asukkaistaan jotka apua tarvitsevat, kuinka sellainen pärjää tässä systeemissä joka on huonommassa kunnossa. Miten helvetissä nuo piripäät saa lääkkeensä, taitavat mennä jonossa ohi kipeistä.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #42 on: 27. 10. 2010 18:06 »
Pillerirallilla kohti onnelaa.. tai sitten ei...

Juuri luin uutisen:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/104722-750-%E2%82%ACkk-kannabislaakkeeseen-%E2%80%93-sossu-maksaa

"Korkein hallinto-oikeus on päättänyt, että vahvaa ja kallista kipulääkitystä tarvinnut henkilö on oikeutettu satojen eurojen kuukausittaiseen toimeentulotukeen takautuvasti. Kyse on kymmenestä kuukaudesta vuosina 2007 ja 2008."

"Kolarissa vuonna 2002 loukkaantunut henkilö kertoo käyttäneensä yksityislääkärin määräämään kannabista sisältävään lääkkeeseen noin 750 euroa kuukaudessa. Hän oli kertomansa mukaan joutunut ottamaan pankkiluottoa voidakseen ostaa tarvitsemaansa lääkettä ja oli velkaantunut paitsi pankille myös apteekille, kertoo Edilex.

Toimeentulotukilaskelmissa lääkemenoiksi oli hyväksytty aiemmin 50 euroa, koska henkilön oli edellytetty voivan käyttää tavanomaisia kivunhoidossa käytettäviä lääkkeitä."

Ihan tiedoksi sieppaan otteen tästä toimeentulotuesta:

"Toimeentulotukilaissa säädetty, vuosittain kansaneläkeindeksillä tarkistettava perusosa on perustoimeentulotuen pohja. Täysi perusosa on vuonna 2010 yksin asuvalla ja yksinhuoltajalla 417,45 euroa kuukaudessa.

Toimeentulotuki 1.1.2010 lukien (Kuntainfo 8/2009)

Perusosalla toimeentulotuen saajan pitää kattaa:

    * ravintomenot
    * vaatemenot
    * vähäiset terveydenhuoltomenot
    * henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
    * paikallisliikenteen maksut
    * lehtitilaukset
    * televisiolupa
    * puhelimen käyttö
    * harrastus- ja virkistystoiminta.

Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan asumismenoihin, kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä vähäistä suurempiin terveydenhuollon menoihin."

Ei sovi mun järkeen, että voidaan hyväksyä ainoastaan murto-osa lääkemenoista. Ja sekin vielä että kyseessä on aivan selvästi toimeentulotukiasiakkaan näkökulmasta vähäistä HUOMATTAVASTI suuremmat terveydenhuollon menot. Tuossa ei pitis olla mitään epäselvää, mutta niin vaan piti korkeimman hallinto-oikeuden päätös siihen saada.

Toissijaista uutisessa on se, että lääke sisältää kannabista, mitä väliä sillä on jos ihminen sitä tarvitsee ja sillä särky lakkaa.

Tuo seikka, että lakia voidaan noin tulkita, antaa kyllä mahdollisuuden sitä eräissä tapauksissa tulkita sitten päinvastaisesti, ja hyvinkin höllästi.

Tuossa toimeentulotukilaissa ei lue, että perustoimeentulotukea annettaisiin osittain, tai harkinnanvaraisesti vaan yksinkertaisesti että ANNETAAN, jolloin (ainakin mitä minä tiedän) laskut hyväksytään ihan täysimääräisinä.

Perusosan lisäksihän on olemassa täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea, mutta tässä ei ole niistä kyse. Tai voisihan niitäkin osaltaan soveltaa, esim. kohtaa:

"Täydentävään toimeentulotukeen sisältyvät erityismenot, joita ovat

    * lasten päivähoidon maksu
    * ylimääräiset asumiskustannukset (esimerkiksi muuttokustannukset)
    * erityistarpeista ja -oloista aiheutuvat menot."


Ei millään sossunvirkailijalla saa olla sellasia oikeuksia että voi edellyttää henkilön voivan käyttää tavanomaisia kivunhoitoon käytettäviä lääkkeitä. Tuskin lääkärikään on ensisijaisesti noin vahvaa lääkettä määrännyt, ja lääkäri kai sen viimekädessä kuitenkin päättää mikä on potilaalle oikea lääkitys.


eklu

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #43 on: 27. 10. 2010 19:07 »
Mä nauran noille Kelan korvauksille, pelkästään kolestroli lääkitys maksaa mulla reilu 40€/kk kun en anna apteekin vaihtaa niitä kopiolääkkeisiin. Muut lääkkeet tekee toisen samanmoisen, koirakin syö yli satasen kuussa maksavaa Atopica Vet 100mg lääkettä allergiaan. Jos kokee lääkkeiden olevan soveliaita niistä voi hieman maksaakin, voin ainakin vannoa että halvat kolestrolilääkkeet voivat olla yksi murhe lisää sairaalle ihmiselle. Muitakin kopioita kannattaa välttää, ei ne ole koskaan alkuperäisen veroisia. Sama asia kun korjaa autoansa kopio osilla, ei siittä enään alkuperäisen veroista tule.

eklu

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #44 on: 03. 11. 2010 13:01 »
Hivenen pettynyt kunnalliseen hoitoon, menin tänään Mehiläiseen asiakkaaksi. Mitä mä rahalla teen sairas mies, tämä on ihan perseestä koko homma. Roikotetaan tunteessa että sua autetaan ja perinmäinen odotus on eikö se ny jo noihin lääkkeisiin kuole tai tapa itseänsä. Toivottavasti en ikinä kohtaa ihmisiä jotka ovat vastuussa tästä huijauksesta, käyt kymmenissä kokeissa ja kukaan ei kerro mitään tuloksista. Jos kohtaisin niin mulle tulisi äärinmäisen paha olo ja todennäköisesti halveksisin kyseisiä henkilöitä. Asia ei ole kunnossa kunnassa jonka jäsen joutuu kärsimään kuukausi kaupalla, asiat on hoidettu huonosti.

eklu

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #45 on: 09. 11. 2010 13:01 »
Kovalla patistelulla pääsin tänään Neurologian ylilääkärin käsittelyyn, homma jatkuu Joulukuun toisena päivänä. Nyt on poijaat pillereitä, muuta ei vielä tapahtunut, no on sekin hyvä ettei lääkkeet lopu.

eklu

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #46 on: 14. 11. 2010 15:03 »
Yhteiskunta voitti ja eklu hävisi, ei jaksa enään taistella. Syön pillerini ja olen kiltti poika enkä enään valita.

Henry E klund

  • Guest
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #47 on: 19. 12. 2010 12:12 »
Nyt on nähty kuinka keskussairaalan lääkärit kostaa potilaalle joka on itse hankkinut tietoa mitä pitäisi tehdä, seuraavan kerran keskussairaalan ovet aukeaa kun minun kalmo viedään sinne. Elävänä niitä ovia en avaa, eikä aukea sieltä määrätyn pilleripurkin kansikaan. Hittoon koko laitos, ohjeistavat kuulemma omalääkärin joka hoitaa lääkityksen ja menin heti tilaamaan aikaa "oma lääkärille" ja viikolla kaksi saavat hoitajat tiedon kuinka heille voi tilata aikoja. Tohon sitten pari viikkoa päälle niin aika on viikolla 4 tai 5, ihan pikkujuttuhan on että mun lääkkeet loppuu viikon 1 ja 2 vaihteessa.

Josen hommaa rahalla itselleni lääkkeitä saa sairaala päivystyskeikan kun mua viedään sinne vastoin tahtoani, olen kyllä silloin niin heikossa kunnossa etten pysty vastustelemaan kuin mielessäni. Onko jonkun mielestä tämä systeemi oikein, ensin määrätään lääkkeitä joita ei voi lopettaa ilman valvontaa ja kumminkaan ei huolehdita että valvotaan vaan heitetään omalääkärille jolle ei saa aikoja ja kaiken lisäksi siellä sitten on joku keikkalääkäri joka ei edes osaa suomea.

En joudu pulaan mutta moni muu voi joutua josei ole rahaa tai keinoja hoitaa homma.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #48 on: 17. 04. 2011 12:12 »
Nyt löytyi Promedista lääkäri joka on erikoistunut kipuun, helpotuin heti kun huomasin itseäni hieman vanhemman herrasmiehen joka heti sanoi kun olin ottanu kaikesta kopion ettei tiedä tämän vian hoitoa mutta tyntee Hyksin sairaalassa lääkärin joka tietää. Konsultoi hänen kanssaan ja ottaa minuun yhteyttä kun tietää mitä voidaan tehdä, ainut lääkäri joka uhrasi pitkän ajan tutkiakseen nykyistä lääkitystä ja sanoin että sitä saa vapaasti muuttaa koska yhteisvaikutukset pitää huomioida. Sanoi että kaikilla on omat lempilääkkeet ja voisit kokeilla ensiaviksi tätä ja se auttoi mutta unettaa niin että voisin vain nukkua, puolikkaalla nousi jalka hyvin tänään äänestämään ja todella odotan mitä nämä maan parhaat saavat kehitettyä. Se maksaa mutta kuollut ei tarvi rahaa joten nyt haistatan kipupolille pitkät. Vaasassa toimii täydellisesti biabetes poliklinikka ja neuron psykiatrinen osasto joita kumpaakin voi kiittää eikä vain hoidon tasosta vaan siittä että ovat inhimillisiä ja nopeita. Aina hädän tullen on tehty tilaa ja hoidettu asioita jotka ei edes suoraan kuulu menemällä paikalle eikä puoltatuntia kauempaa ole istutettu vaikka sanoin mun kiireiden olevan jo takana.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #49 on: 20. 04. 2011 13:01 »
Tämään meni 4 ja puolituntia Vaasan keskussairaalassa, hoitajt erittäin ystävällisiä tulivat kellarin lukittujen ovet avaamaan ettei tarvi koko rakennusta kiertää ja odotti että akuuttipolissa asia hoidettiin ja taas takaisin kellarin kautta ohjaten oikeaan paikkaa johon oli lääkäri hälytetty, pikkasen huono suomi mutta vapaaehtoisesti teki tämän kun näki ettei tuota miestä voi hypyyttää ympäriinsä. Kiitin tietenki ja tätä voi sanoa palveluksi joka loppu läälärin huoneessa, en viitsi sanoa niitä törkeyksiä ja aiheettomia epäilyksiä.

Siis osa tomii aivan loistavasti ja osa on alle arvostelun, sain toki respan kun oli tyksin lääkärin mielipide mutta näki että hammasta purren kirjoitti kun hullun pillereitä en huoli vaikka nekin voisi auttaa että olisin sekaisin ja tyytyväinen. Ei oiretta tarvi korjata vaan vika mistä kaikki johtuu ja kun ei itse pysty toteamaan vikaa niin ovat tyytömättömiä kun vie viisaamman paperit näytille. Se talo pitää kiertää kaukaa jos kärsii kivusta.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Pillerirallilla kohti onnelaa..
« Reply #50 on: 24. 12. 2017 14:02 »

.

Tällainen ei-niin-yllättävä vanha uutinen osui silmiin mutta edelleen täysin ajankohtainen, kun huomaa ihmisen saaneen sairauskohtauksen häntä kuuluu auttaa eikä kysellä omituisia

Mies pyörtyi apteekkiin - kukaan ei tullut auttamaan

Keskiviikko 18.2.2015 klo 14.10

Vaasassa asuva Alexei Meidzof pyörtyi joulukuussa vilkkaaseen apteekkiin. Kukaan ei auttanut häntä



Vaasalainen viulisti Alexei Meidzof makasi kymmenen minuuttia pyörtyneenä apteekin lattialla, eikä kukaan auttanut häntä.

"Juuri ennen joulua vaasalaisella viulistilla Alexei Meidzofilla oli tiedossa esiintyminen Vaasan kaupunginteatterissa. Aamulla hän ei meinannut päästä sängystä ylös kovien kipujen takia. Meidzof oli hiljattain käynyt selkäleikkauksessa ja kärsi jälkivaivoista edelleen. Mies lähti Vaasan keskussairaalaan ottamaan kipupiikin ja sai kipulääkereseptin.

- Menin hakemaan lääkettä päivystävästä apteekista. Apteekissa kivut yltyivät sietämättömiksi, ja pyörryin lattialle. Paikalla oli sillä hetkellä kymmenkunta asiakasta ja lisäksi henkilökuntaa. Makasin siinä arviolta kymmenisen minuuttia, eikä kukaan auttanut, Meidzof ihmettelee.

Välinpitämättömyys ihmetyttää

Viulisti havahtui siihen, kun hänen vaimonsa soitti kysyäkseen miehensä vointia. Esiintymiseen oli enää tunti aikaa.

- Puhelun jälkeen luokseni tuli farmaseutti ja kysyi, miksi makaan lattialla. Kerroin hänelle, että olen juuri tulossa sairaalasta ja tarvitsen kipulääkkeitä. Hän otti reseptini ja rahani, toi lääkkeet ja lähti. Ei kysynyt, miten voin tai tarvitsenko apua, Meidzof sanoo."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021819217636_uu.shtml

.