Author Topic: Asiat jotka ilostuttaa!  (Read 164686 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #840 on: 23. 08. 2009 21:09 »
Kirjoitin että lanseerasit sen nimityksen tänne , tiedän ettet ole sitä keksinyt.

Olen minä tuonut tänne paljon muutakin, jota en ole keksinyt. Mutta harvoin siitä saa maininnan. Aika kätsä juttu tuo lanseeraus... hehe..

Mutta näyttää kuitenkin vähän siltä, että sinä tiesit...

Pakko kaivaa vähän muistilokeroita... Mikä se olikaan se sketsi, jossa se äijä tunki lehmää sänkyyn??

Naapuri tuli siihen äimistelemään operaatiota ja äijä selitti, että vaimolla oli aina tapana sanoa, että minä tiedän! Tilanteessa sitten sattui, että se vaimo oli kaupunkireissulla ja äijä näki mahdollisuutensa ja tukki lehmän sänkyyn. Hän tiesi, että vaimo kotiin tullessaan esittäisi sitten ihmeissään, että lehmä oli sängyssä. Äijä saisi sitten näin vastata: "Minä tiedän.." 

Tämä sketsi ilostuttu minua!

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #841 on: 24. 08. 2009 05:05 »
Ilmaus nokikeppi on mielestäni sekä tylsä ja mauton. Viestittää käyttäjänsä asenteista ja huumorin laadusta.

Tämä lehmä sängyssä sketsi oli minunkin mielestäni aivan mainio. Pääsääntöisesti olen hapan ja vähänauruinen ihminen mutta tämän sketsin vuoksi huomasinn vaimon ihmetykseksi hörähteleväni nauruun aika aajoin vielä seuraavan pävänäkin.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #842 on: 24. 08. 2009 07:07 »
Ilmaus nokikeppi on mielestäni sekä tylsä ja mauton. Viestittää käyttäjänsä asenteista ja huumorin laadusta.


Täällä on paljon tylsää ja mauttomuuksia. Mutta ei kannata aina antaa kaiken häiritä itseään, oli sitten tylsä tai huumorintajuinen itse.

Vierailija

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #843 on: 24. 08. 2009 18:06 »
Minä kyllä uskon, että Lajunen on vilpitön sanoessaan nokikepin olevan ilostuttava nimitys, kutsuuhan hän kiinalaisystäväänsä risutus-ketjussa "kinuskioppilaakseen". Tätäkin joku ahdasmielinen voisi halveksivana nimityksenä pitää. Ehkäpä erilaisten nimikkeiden käyttö ihmisistä on meille juuri siitä syystä vaikeaa, että perimämme on 99,999999%:sti sama kuin mokkakikkeleillä.

eklu

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #844 on: 24. 08. 2009 19:07 »
Mua ilostuttaa se 00,000001% ero. Käytännössä vaikuttaa jopa valtavan isolta erolta, onneksi.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #845 on: 24. 08. 2009 19:07 »
Minä kyllä uskon, että Lajunen on vilpitön sanoessaan nokikepin olevan ilostuttava nimitys, kutsuuhan hän kiinalaisystäväänsä risutus-ketjussa "kinuskioppilaakseen". Tätäkin joku ahdasmielinen voisi halveksivana nimityksenä pitää. Ehkäpä erilaisten nimikkeiden käyttö ihmisistä on meille juuri siitä syystä vaikeaa, että perimämme on 99,999999%:sti sama kuin mokkakikkeleillä.

Kiitos vierailija tuo oli hyvin huomattu.  Itse en huomannut.   (Varmaan joku ahdasmielinen näkee ja uskoo sen minun kirjoitukseksi kun satun olemaan samaa mieltä ja kun oikein kuvakin sopivasti löytyy.  No minulta löytyy äkkia katsoan 10000 kuvaa eikä olisi ensimmäinen kerta kun saisin ansaitsematonta kunniaa toisen kirjoituksesta).   Nokikeppi  tai mokkakeppi. Kiinalainen on aina minulla kinuski.  Hyvin huomattu, että varmaan joku näkee kinuskissa halveeraavaa vaikkei se koskaan tullut edes mieleen.  Toistan itseäni.  Sellainen pitää lanseerata ja jonkun hölmön pitää uskoa.   Miksi olla hölmö kun voi olla fiksu?  Kohta ei enää ilostuta.  Mahtaa elämä olla tuskaa täynnä kun näkee niin paljon ahdasmielisyyttä ja loukkaavaa asioissa missä sitä ei ole.  Sitäpaitsi tykkään kinuskista kuten mokkakahvista.  Kinuskia mokkajäätelön päälle niin alkaa ilostuttaa.  Sitä ennen kuitenkin nokikepin päässä grillattu aito makkara.  Tykkään siitäkin. 

Muutenkin olen opastanut kinuskeja grillaaman makkaraa nokikepillä eikä jollakin rautatangolla.

Kannattaa vielä huomioida, että jokainen tuntemani kinuski tietää mikä on google kääntäjä ja missä kirjoittelen.  Jos siinä olisi jotain edes pientä halveerausta tai ylimielisyyttä niin minulle ei huomenna enää olisi kinuskeja.
« Last Edit: 24. 08. 2009 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #846 on: 24. 08. 2009 20:08 »
Kirjoitin että lanseerasit sen nimityksen tänne , tiedän ettet ole sitä keksinyt.

Olen minä tuonut tänne paljon muutakin, jota en ole keksinyt. Mutta harvoin siitä saa maininnan. Aika kätsä juttu tuo lanseeraus... hehe..

Mutta näyttää kuitenkin vähän siltä, että sinä tiesit...

Pakko kaivaa vähän muistilokeroita... Mikä se olikaan se sketsi, jossa se äijä tunki lehmää sänkyyn??

Naapuri tuli siihen äimistelemään operaatiota ja äijä selitti, että vaimolla oli aina tapana sanoa, että minä tiedän! Tilanteessa sitten sattui, että se vaimo oli kaupunkireissulla ja äijä näki mahdollisuutensa ja tukki lehmän sänkyyn. Hän tiesi, että vaimo kotiin tullessaan esittäisi sitten ihmeissään, että lehmä oli sängyssä. Äijä saisi sitten näin vastata: "Minä tiedän.." 

Tämä sketsi ilostuttu minua!
aapelin siunattu hulluus, sietäisi monen suomalaisen katsoa kyseinen leffa.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #847 on: 24. 08. 2009 20:08 »
Kirjoitin että lanseerasit sen nimityksen tänne , tiedän ettet ole sitä keksinyt.

Olen minä tuonut tänne paljon muutakin, jota en ole keksinyt. Mutta harvoin siitä saa maininnan. Aika kätsä juttu tuo lanseeraus... hehe..

Mutta näyttää kuitenkin vähän siltä, että sinä tiesit...

Pakko kaivaa vähän muistilokeroita... Mikä se olikaan se sketsi, jossa se äijä tunki lehmää sänkyyn??

Naapuri tuli siihen äimistelemään operaatiota ja äijä selitti, että vaimolla oli aina tapana sanoa, että minä tiedän! Tilanteessa sitten sattui, että se vaimo oli kaupunkireissulla ja äijä näki mahdollisuutensa ja tukki lehmän sänkyyn. Hän tiesi, että vaimo kotiin tullessaan esittäisi sitten ihmeissään, että lehmä oli sängyssä. Äijä saisi sitten näin vastata: "Minä tiedän.." 

Tämä sketsi ilostuttu minua!
aapelin siunattu hulluus, sietäisi monen suomalaisen katsoa kyseinen leffa.

No niinpä taisi olla!! Kiitos tiedosta. Nyt on muisti täyrellinen.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #848 on: 24. 08. 2009 20:08 »
Meillä oli porukassa joku vuosi sitten kenialainen. Hänelle sanottiin aina kahvitunnin päätteeksi, että tulehan nyt neekeri, lähdetään töihin. Ei hän koskaan heilauttanut eväänsäkään. Tiesi, ettei kukaan tarkoittanut mitään pahaa. Jätkät opettivat hänelle myös, että silloin kun työ on hikistä ja hankalaa, voi pyyhkiä otsaansa ja sanoa: "Tää ei  oo kyllä valkoisen miehen hommaa!!" Lopulta joku uskalsi sitten tulkata hänelle sen. Nauroi kyllä itsekin makeasti, kun sai tietää mitä oli sanonut monta kertaa!

Ei ollut nokikeppi tosikko ja se ilostuttu meitä!

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #849 on: 24. 08. 2009 20:08 »
Kirjoitin että lanseerasit sen nimityksen tänne , tiedän ettet ole sitä keksinyt.

Olen minä tuonut tänne paljon muutakin, jota en ole keksinyt. Mutta harvoin siitä saa maininnan. Aika kätsä juttu tuo lanseeraus... hehe..

Mutta näyttää kuitenkin vähän siltä, että sinä tiesit...
Suosittelen
http://www.bookplus.fi/kirjat/aapeli/siunattu_hulluus_(6_cd-levyä)-4223131




Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #850 on: 26. 08. 2009 07:07 »
Saimme tässä viime viikolla uuden, lattialla seisovan kahviautomaatin töihin.
Ensin pitää valita nappia painamalla juoma. Sitten tipahtaa kuppi, joka jää kaulasta roikkumaan. Sen jälkeen kupin alapuolella oleva hissin nousee ja nostaa kuppia 3 mm ja prosessi käynnistyy.
Näytöstä voi samalla, diodeja seuraamalla nähdä, miten toimitus edistyy.
Koko operaatio päättyy sitten 22 sekunnin kuluttua, kun hissi laskee sen kupin 7 senttiä alaspäin ja näyttöön tulee kehoitus: "Remove Cup".

Voi että kun ilostuttaa tuo makee kones!

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #851 on: 26. 08. 2009 16:04 »

Ilostuttaa tuo P.Suksen monologi tuolla oma nimi osiossa aiheenaan:  Vasemmiston historia.

Tuo aivan legendaarisen Tarmo Mannin ja hänen mainiot omat monologinsa mieleen.

Yksi parhaistahan oli aikoinaan  Gogolinin :

                            Mielipuolen päiväkirja.


Vierailija

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #852 on: 26. 08. 2009 21:09 »

Ilostuttaa uusi pyykinpesukones:

           ei juuri mitään ääntä

Don Giovanni

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #853 on: 28. 08. 2009 10:10 »
Hyvän mielen jakamiseen ja vastaanottamiseen ei paljoa tarvita.  Kävin tänään keskustan Citarissa ja ostin valmiin broilerin.  Kassalla kassatyttö sanoi että hän laittaa broiskun muovipussiin ja lisäsi että monet vanhat ihmiset haluavat broilerinsa sillä tavalla.

Johon minä että "kyllä minäkin sitten vanhana haluan broilerini ylimääräisessä pussissa".

Tyttö vilkaisi vanhaa ja ryppyistä naamaani ja sanoi nauren että "Voi, siihen menee vielä vuosia".  Nauroimme molemmat ja hyvä mieli valtasi mieleni.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #854 on: 28. 08. 2009 10:10 »
Hyvän mielen jakamiseen ja vastaanottamiseen ei paljoa tarvita.  Kävin tänään keskustan Citarissa ja ostin valmiin broilerin.  Kassalla kassatyttö sanoi että hän laittaa broiskun muovipussiin ja lisäsi että monet vanhat ihmiset haluavat broilerinsa sillä tavalla.

Johon minä että "kyllä minäkin sitten vanhana haluan broilerini ylimääräisessä pussissa".

Tyttö vilkaisi vanhaa ja ryppyistä naamaani ja sanoi nauren että "Voi, siihen menee vielä vuosia".  Nauroimme molemmat ja hyvä mieli valtasi mieleni.

Minä olin tässä viinakaupassa muutama kuukausi sitten. Ladoin pullot järjestyksessä komeaan jonoon hihnalle ja kaksi muovipussia perään, nekin komeaan ojennukseen. Kaveri kassalla tuumasi: "Kun lastaa pullot hihnalle noin komeasti, niin saa pussit ilmaiseksi!"
Noh, pussit eivät maksa juuri mitään. Mutta tuli hyvä mieli!

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #855 on: 28. 08. 2009 22:10 »

Ten + 10 points, kaikille hyvän mielen jakajille.

Lähdimme eräs lauantai viemään tutun yksinhuoltaja äiteen pikkutenavia veljeni matkaveneelle
aiemmin luvattua cafe arken piknikkiä varten.

Näytin mallia veneeseen nousuun, kolautin sääreni teräspalkkiin, tuloksena syvä haava
runsas verenvuoto ja sentuhannen tuurin sadatus.

Koska jouduin avovaimoni kera lähtemään tikattavaksi teekoohon, olisivat tenavat joutuneet
myös lähtemään takaisin kotiin ja traumatisoituneet tapaturmasta, sovimme heille tuntemattoman
veljeni kera retkestä raippikseen ja hakevamme heidät rannasta lasarettikeikan jälkeen takaisin.

Aamulla saimme kortin jossa luki: Kiva, että olette olemassa.

           Konkkaan avohaavaksi äitynyttä säärtäni nyt jo kolmatta viikkoa
           ja edelleen on "retkestä" hyvä mieli.

           Tenavat tuossa juuri kertoivat hauskoja juttuja kesästään
           eikä turmasta veriroiskeineen mainittu sanaakaan.

           Näin se homma etenee. Vähän kuin joku muukin vääntelisi ohjausniveliä...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #856 on: 03. 09. 2009 19:07 »
Yksi opiskelijapari muutti eilen.  Tänään ovessa oli jo vaihdettu nimi.  Kyseessä oli Kolmosen huoltopalvelu.  Hyvä Reino.

Otetaan vielä huomioon, että nimessä oli zetaa ja Yytä niin kirjainvalikoima oli hyvä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #857 on: 05. 09. 2009 19:07 »
Ilostutti kun luulin, että nimipäiväni kunniaksi järjestettiin melkoinen ilotulitus Pikisaaressa juuri hetki sitten. Sitten huomasin, etteihän minulla olekaan nimipäivää tänään.

Yksi iloutulite hämmästytti: taivaalle syntyi punainen sydän.

Kymmeniä raketteja siinä oli. Ehkä kyse oli kuitenkin häistä Työväen pursiseuralla?

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #858 on: 05. 09. 2009 20:08 »
Google Earth. Tänään kävin Berliinissä, Prahassa, Kotkan pesässä, Berghofissa ja monessa muussa paikassa. Kätevää esim. ennen matkaa tehdä virtuaali visiitti kohteeseen. Kesällä kävin Riigassa, ja tutkin sen läpi ennen matkaa. Sai paljon kiinnostavia paikkoja missä käydä, ja kaupungin infra tuli tutuksi. Helpotti liikkumista todella paljon. Lontoota jaksan tutkia tuntitolkulla, ja aina löytyy mielenkiintoisia kohteita lisää, vaikka olen ollut siellä livenä jo viidesti. Varaan esim. hotellin aina tutkimalla kartasta mitä hotellin lähellä on, etäisyys lentokentälle, metroasemat, nähtävyydet yms. Ja Hong Kong näyttää mielenkiintoiselta, sinne siis, virtuaalisesti.   
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #859 on: 05. 09. 2009 21:09 »
Google Earth. Tänään kävin Berliinissä, Prahassa, Kotkan pesässä, Berghofissa ja monessa muussa paikassa. Kätevää esim. ennen matkaa tehdä virtuaali visiitti kohteeseen. Kesällä kävin Riigassa, ja tutkin sen läpi ennen matkaa. Sai paljon kiinnostavia paikkoja missä käydä, ja kaupungin infra tuli tutuksi. Helpotti liikkumista todella paljon. Lontoota jaksan tutkia tuntitolkulla, ja aina löytyy mielenkiintoisia kohteita lisää, vaikka olen ollut siellä livenä jo viidesti. Varaan esim. hotellin aina tutkimalla kartasta mitä hotellin lähellä on, etäisyys lentokentälle, metroasemat, nähtävyydet yms. Ja Hong Kong näyttää mielenkiintoiselta, sinne siis, virtuaalisesti.   

Sama asia ilostuttaa. Olen etukäteen tutkinut esim. Rooman, Dublinin, Prahan ja Bremenin, missä olen käynyt viimeisen parin vuoden aikana. Sen jälkeen on ollut suhteellisen helppo suunnistaa oikeasti paikan päällä. Nyt lokakuun alussa vuorossa Lontoo.
On muutenkin tullut käytyä virtuaalisesti lähes kaikissa maailman metropoleissa  saadakseen jonkinlaisen käsityksen niistä. Hieno ohjelma, joka on tiettävästi alunperin ollut vain sotilaskäytössä. Nämä kuvathan ovat muutaman vuoden vanhoja. Mitähän sillä rintamalla nykyään mahtaakaan  olla käytössä, kun tämä Google Earth on voitu luovuttaa siviilikäyttöön. Ehkä vielä tarkempaa kuvaa ja kaiken lisäksi livenä. Kai joku siellä zoomaa ikkunastani sisään ja ihmettelee, mitä se siellä spämmää. :-)

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #860 on: 05. 09. 2009 22:10 »
Sama täällä. Tyydyn useimmin kylläkin google.maps -palveluun. Tänään kävin erään TV-ohjelman innostamana Karibian meren saarilla.

Kun lähden reissuun, tutkin tarkkaan missä majapaikka on. Lapset resuavat ympäri maailmaa ja on kiva etsiä heidän tarkka sijaintinsa. Helposti ne löytyy kun on tarkka osoite tiedossa. Isoimmissa kaupungeissahan voi käydä ihan kadulla, talon ulkopuolella töllistelemässä (paitsi Sveitsissä jossa kai kiellettiin tuo katukuvaaminen Googlelta).

Kun noita satelliitteja vilisee taivaalla niin kai se pian tulee mahdolliseksi tarkkailla maailmaa myös livenä. Se hieman harmittaa kun Vaasan ympäristöstä ei ole niitä tarkempia karttoja.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #861 on: 05. 09. 2009 22:10 »
No, pääasiahan on, että SUNDOM on kuvattu.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Moderaattori

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #862 on: 05. 09. 2009 22:10 »
Moderaattorin tarkistusviesti

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #863 on: 05. 09. 2009 22:10 »
Olipa syysmarkkinat.

Minulla oli ystävä joka halusia apuani syysmarkkinoille.  Yleensä en avunpyynnöstä kieltäydy joten
menin itsekin paikalle.  Ostin katoksen ja maksoin puolet vuokrapaikasta.  Menimme sinne
Perjantai aamuna kello 8:00.  Satoi.  aloimme koota katosta ja sade vain yltyi.  Tuulikin.  Kokeilimme
pystyttä sen katoskankaan sisällä muttei siitä mitään tullut.  No valmistuihan se aikanaan.  Ystäväni
tarjosi kynsien kuviointipalvelua ja itselläni oli kiilakirves ja Fläpärin näppäimistön suojuksia.  Otan
kameran mukaan jotta voin ottaa kuvia.  Kamera kastuu ja hajoaa.

Koska siellä tuuli niin otin pari sähköauton käytöstä poistettua akkua painoksi kulmiin.  Sitten alkoi
tuulla.  Meitä nauratti kun naapurin koju romahti tuulessa.  Sitten toisen naapurin kankaita lenteli
tuulessa.  Sitten romahti metsähallituksen samanlainen katos kuin meillä oli.  Ajattelin, että noin käy
kun ei osaa varata akkuja painoksi.   Huvittavan näköistä kun katos romahtaa. 

Menin syömään ja kun tulin takaisin oli oma katokseni romahtanut.  Järkyttävää.  Onneksi sinne oli
ilmestynyt muita.  Yksi poika tuki kädellänsä yhtä jalkaa ja joku oli teipannut ilmastointiteipillä
vääntyneitä runkoputkia.  No sen jälkeen ei tapahtunut mitään kummempaa joten ajattelin itsekin
mennä katselemaan markkinoita.  Mietin, että mitähän nyt tapahtuu kun jätän paikan.  En pääse
pitkällekään kun näen kojussamme olevien huitelevan käsillään minua palaamaan.  Näen humalaisen
miehen joka hamuilee kirvestäni.  Huomaan heti, että humalainen ja kirves ei ole paras yhdistelmä.

Saan onneksi humalikon rauhoittumaan ja lähtemään mukanani johonkin toisaalle.  Määrätietoisesti
näytän hänelle kädellä suuntaa joka on kojustamme ulospäin.  Vähän hän protestoi mutta tarjoaa
lopuksi kättä.  Sitten lähdemme yhdessä käsikynkkää.  Kun hän on mielestäni tarpeeksi kaukana
niin osoitan hänelle suuntaa itsestäni vasemmalle ja itse menen oikealle.  Hänestä ei ollut sen jälkeen
harmia.  Päivän päätyttyä katokseni on niin riekaleina, ettei sitä enää Lauantaiksi voi ottaa.

Launtaiksi suunnitelmamme on se, että ajan auton taakse ja jos tulee sade niin kamat tungetaan autoon
ja sitten vain odottelemme sateen loppumista.   Ajan auton taakse siten, että siitä voi lähteä jos on
tarvis.  Mutta iloni oli lyhytaikainen koska viereeni tulee marjakauppias.   Kaksi kertaa kamat pitää
lastata autoon sateen takia.

Vieressä oleva kankaita myyvä naine tulee juttelemaan ja puhuu niin kummallista ruotsia, että sitä
on paha ymmärtää.  Sanat ovat periaatteessa oikein mutta äänenpaino aivan kummallinen.  Lopuksi
selviää, että nainen on Venäjältä eikä osaa sanaakaan suomea eikä liioin englantia.  Loppupäivästä
tämä venälainen on niin tuttavallinen, että pyytää minua vahtimaan rahojaan kun hän käy pienellä asialla.
Hyväksyn sen.  Sitten hänen kojulle tulee asiakas ja tarjoaa 28 euron tuotteesta 20.  No koska tuotteet
eivät ole minun enkä menetä mitään niin pidän kiinni alkuperäisesta 28 euron hinnasta ja kerron,
että se on hinta ja sillä siisti.  Tamarakin tulee ja sanoo ihan saman.

Loppusaldo.  Riekaleinen katos, kostunut kamera ja vähän myyntiä joka juuri ja juuri peittää syntyneen
tappion.   Voiko enempää ilostuttaa?

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #864 on: 11. 09. 2009 18:06 »
Varmuuden vuoksi sanon että jos tällä foorumilla olisi osio ruusuja ja risuja niin nämä olisivat niitä jälkimmäisiä. Vaikka lepertely ei nyt liene oikein soveliasta tällä tiukahkon, usein synkkään itse asiaan pidättyvällä foorumilla niin en nyt kuitenkaan saata olla ihmettelemättä herrojen Osala ja Kivimäki loputonta energisyyttä ja kärsivällisyyttä.  Monen lukijan päivää piristävät ja myös  pidättelevät keskusteluja asialinjoilla, armotta ampuvat alas haahuillut.

Miehillähän on oma lehmä ojassa (usko vehreyden tai sosiaalidemokratian hyvää tekevään vaikutukseen) mutta jaksavat olla pääosin pitkämielisen selitteleviä joka suuntaan. Kuluneesti siteeraten toivotukset, jatkakaa iloksemme ja valistukseksemme valitsemillanne poluilla, panoksenne vaasalaisia.info suosion ja tulevaisuuden eteen ei ole vähäinen.
Huh huh – koville otti kirjoitella positiiiviseen sävyyn ihmisistä, lupaan että tavaksi tämä ei tule.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #865 on: 11. 09. 2009 19:07 »
Ilostuttaa kuulla tuoreesta Vaasalaispanoksesta Big Brother -ohjelmassa tänä vuonna. Jokohan tuota jaksaisi joskus vilkaista tämän vuoksi?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #866 on: 11. 09. 2009 22:10 »






Suomen kieli on maailmallakin tunnettu.  Vielä vähän harjoitusta niin ei tarvitse tekstiä.
http://www.youtube.com/watch?v=dSKjDOoF3BQ
« Last Edit: 11. 09. 2009 23:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #867 on: 19. 09. 2009 07:07 »
Olipas eileh hauska päivä.  Tässä esimerkkejä kun ei katsota nenää pidemmälle.

Ilostuttaa kun joku nimimerkkikirjoittaja on päättänyt valittaa.  Nyt valittaa siitä, että joku kirjoittaa ohi topicin.  Ilostuttavaksi asian tekee se, että kirjoittaja puhuu täysin ohi topicin mutta valittaa juuri siitä.  ;)

Nauttikaa tästä kirjoituksesta täällä http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2895.msg75626#msg75626

Myös seuraava viesti on mielenkiintoisen ilostuttava.  Mielestäni tässä on toinenkin ilostuttamisen aihe.  Tässä pelkästään kahden henkilön kirjoittelu yhtenä päivänä on tehnyt koko blogista tarpeettoman jo ennenkuin ehtivät kirjoittaa.   

Nauttikaa.  
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2895.msg75626#msg75626

Tässä myös hyvä samasta osiosta.  Viesti on tarkoitettu yksityisviestiksi kahdelle kirjoittajalle ja vihjaistaan yksityisviestikirjoitusmahdollisuudesta.  Viesti on kuitenkin kirjoitettu julkisesti vaikka sen sisältö pitää juuri julkista kirjoittelua pahana kun kyseessä on yksityisviesti.  Pitäisiköhän jonkun vihjaista kirjoittajalle yksityisviestimahdollisuudesta ;).
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2895.msg75625#msg75625

Vähän surettaa kun nyt ei saa nauraa sille, että nimimerkin takaa valitetaan kun kirjoitetaan nimimerkin takaa.
« Last Edit: 19. 09. 2009 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Vierailija

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #868 on: 22. 09. 2009 22:10 »

Ilostuttaa julkitulevat kannatukset ja pönkitykset.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #869 on: 23. 09. 2009 04:04 »
 

  Ilostuttaa ihmisten seassa räpiköivät aikuiset pässit.

      Ja naivismin hiekkalaatikossa veljeilevät puoluepoliittiset murkut.

Offline Pandora

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #870 on: 27. 09. 2009 15:03 »
Ilostuttaa valtavasti, että kaupunki sai aikaan sen laivaleikkipuiston Onkilahden rantaan. Tulihan vihdoin Vaasaan sitä, mitä muissa kaupungeissa on ollut jo ajat sitten.
Tänäänkin puistossa oli isät, äidit,mummot, vaarit, pienet ja vähän vanhemmat ipanat jokaiselta kaupungin laidalta. Ensi kesänä kun vielä kaupunki saa ne kukkaistutukset sinne, niin piknikille vaan koko suku nauttimaan merestä ja lasten ilosta.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #871 on: 29. 09. 2009 19:07 »
Kovasti on mukava mieli, kun sai toimivat neuvot Karilta.
Kiitos.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #872 on: 29. 09. 2009 22:10 »
Sain valmiiksi suuren yhdistyksen tilin- ja hallinnon tarkastuksen ja (ennakkopeloistani huolimatta) olivat päätökset ja tilit priimakunnossa. Kiva antaa puoltolause vastuuvapauden myöntämiseksi yleiskokoukselle.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #873 on: 30. 09. 2009 12:12 »
 Pikipruukin vuokralaisten kekseliäisyys nk. "Lama aikana"

 Kyseessä legendaarinen kanavanvarren "design alue"

             Eli tuli ajeltua tuolla pruukin reservaattialueella vanhiksessa, jossa huoltoajon yhteydessä
             törmäsi nerokkaaseen säästöideaan.

             Alakerran asunnon takapihalta oli sahailtu kiinteästä portista pala, eli suora sisäänkäynti
             olohuoneesta autoon, neliöitä laajentamaan.

             Mainittakoon lisäksi, että kyseisellä puutarhakadulla oli ajoneuvolla ajo kielletty
             huolto ajoa lukuun ottamatta, eli "lisäasunto auto" oli todennäköisesti parkissa
             vähän pidenpään, eli lisäneliöt "iha ite jyvittäen".

             Perkele, että nauratti, vaikka alueelta löytyi tosin useampia ei liikenteessä olevia
             entisiä kinnereitä, mikä mihinkin maadoittaen.

             Kannattaisiko tätä siis Pikipruukilla hyödyntää, esim. aina kysyttyjen yksiöiden osalta.

             Yksi vaihtoehtohan voisi olla vaikkapa: Asunnosta putkitelttaan...
             
       


     

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #874 on: 30. 09. 2009 15:03 »
Vaasan lasipaja on kyllä osoittautunut aivan mainioksi paikaksi... olen iloinen saadessani asioida tuollasessa paikassa.

Soitin tässä taannoin että palaa lasia tarvitsen ja johan se seuraavaksi päiväksi oli leikattu ja paketoitu... No nyt justiinsa tänään tarvitsi palan pleksiä (kyse tälläsistä pikkupaloista alle 0,5m2) niin puolen tunnin päästä sai käydä hakemassa. Ja koska electron-kortti ei käynyt maksuvälineenä, ja muuta ei ollut mukana niin huomisella voi käydä maksamassa ostokset.

Hienoa että jossain vielä näin kivasti palvellaan asiakkaita!

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #875 on: 30. 09. 2009 15:03 »
......

Hienoa että jossain vielä näin kivasti palvellaan asiakkaita!

           
            Minuapa ilostuttaa vieläkin enemmän:

            Nimittäin Zoomissa ja Komofonissa saa yleensä valitettaessa työn kokonaan ilmaiseksi.!

            Kuka siis vielä väittää, että valittaminen ei kannata:?

            Taidanpa hommata kanta asiakaskortin....

           

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #876 on: 28. 10. 2009 15:03 »
Olin juuri 5 minuuttia sitten postilaatikoilla Gerbyssä ja tapasin siellä erään herran joka sanoi.
"Mikset meidän laatikoita kuvannut.  Ovat komeatkin"

Tällainen ilostuttaa koko päivän. 

Kiitos.
« Last Edit: 18. 11. 2009 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #877 on: 17. 11. 2009 21:09 »
Ilostuttaa kun oli ACER- tietokonevalmistajalla loistava takuuhuolto. Jo puhelinsoitto sinne antoi positiivisen kuvan toiminnasta. Masiina haettiin kotoa ja tuotiin takaisinkin. Aikaakaan ei mennyt kuin ehkä viikko pari niinkuin lupailtiinkin. Taas on mukava infossa surffailla!

....pieniä ovat ilot tälläkertaa...

Offline rehtori

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 236
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #878 on: 05. 12. 2009 22:10 »
Kaikesta huolimatta ilostuttaa edelleen..



Tänään juhlitaan itsenäisyyspäivää

venku1

  • Guest
Re: Asiat jotka ilostuttaa!
« Reply #879 on: 12. 12. 2009 21:09 »
http://www.mikseri.net/artists/?id=105104
Vävypoika teki hienon biisin.