Author Topic: Off topic Mustasaaresta  (Read 25893 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline tarkkailija

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Off topic Mustasaaresta
« on: 30. 11. 2006 22:10 »
Tuomari ja Joosua hyvä,
kun noin maineikkaasti kritisoitte tavallisen ihmisen oikeutta kritisoida seurakunnan toimintaa
niin puolestani Kristukseen uskovana kysyn teiltä: (liittyy keskusteluun Nokian herätyksen
kautta)

Onko Benny Hinnin toiminta teidän mielestänne Jumalasta vai onko hän väärä profeetta?

terveisin yksi uskovainen, joka kyllä arvostaa nuorten ja kaikkien uskonelämää,
mutta on kyllin nähnyt karismaattisuuden aiheuttamia rikkinäisiä ihmisyksilöitä
- onko teilä itsellä kokemusta tästä kasrismaattisuuden varjopuolesta?

PS.
muistan aina elävästi yhden uskovan toteamuksen: toiset juovat raikkaasta ja puhtaasta lähteesta, toiset tuntuvat tyytyvän 'mutaisempiin' lähteisiin. Miettikääpä mitä tämä
vertaus voisi tarkoittaa. Saako satunnainen karismaattiseen tilaisuuteen saapuja
luontevaa, raikasta sielun ravintoa, vai onko olo monella lähinnä hämmentynyt ja ihmettelevä,
tyyliin - en kyllä koe itseäni kotoisaksi tuollaisessa menossa. Tämä on aivan aito kysymys,
eikä mikään uskosta osattomien panettelu.  Voitteko te uskoa, että tänne kirjoittavien
'maallikkojen' huoli voi olla samalla aivan hyvin myös 'tavallisten uskovien'  huoli ?
« Last Edit: 01. 12. 2006 06:06 by vaasalainen »

Offline Niin Makaa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 284
  • kuin petaakin
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #1 on: 01. 12. 2006 05:05 »
Benny Hinn on israelilaissyntyinen amerikkalainen ns. karismaattinen  showmies.  Hän on tunnettu lavaesiintymisestään ns. kaatajana. Kuten asiaan kuuluu, Benny on varsin äveriäs mies,  johtuuko se sitten siitä että Herra on siunannuat häntä, vai siitä että on unohtanut palauttaa kolehtirahoja hyväntekeväisyydeltä.

Haku sanoilla Benny Hinn paljastuu oikeastaan koko karismaattinen show.
Valitse itse lisää

Benny Hinn
http://www.youtube.com/watch?v=wiNpcRdofz4

Benny Hinn – Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Benny_Hinn

Uskonkritiikkiä Bennystä
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Benny_Hinn

Ylistäkäämme Bennyä
http://www.patmos.fi/nayteluku/keefauver2.htm

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Offline Oksanen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 226
  • "Lisää painetta", sanoi putkimies.
    • View Profile
    • Email
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #2 on: 01. 12. 2006 08:08 »
Tuo Benny Hinn on todella uskomaton ja vielä uskomattomanpaa on, että jotkut suomalaiset ovat tyäysin hurahtaneet häneen.  Uskonnolliset huijaruit ovat huijareista masentavimpia sillä he eivät tyydy viemään vain ihmisten rahoja. He vievät pahimmassa tapauksessa myös mielen terveyden.

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #3 on: 01. 12. 2006 10:10 »
Laitan tämän off-topiciin, koska se kuuluu minusta tänne paremmin.

Tämä quotaus on Tuomarilta Mustasaaren seurakunta- vitjasta:

Quote
J
Ymmärrettekö sen että ihan oikeasti kaikki todelliset pulmat joita saattaa mustasaarenseurakunnassa olla häviää kaiken tuollaisen roskan ja väitteiden sekaan jotka ovat ihan ufoja tai hulluja. Ihmismielen syövereistä repäisty, tuulesta temmattuja. Kaikki oikeat pulmat joita saattaa olla katoaa kun ei pystytä katsomaan tai edes keskustelemaan asioista. Yritin esimerkiksi keskustella tsailorin tai Johanssonin kanssa yksityisviesteillä asioista joihin he saattaisivat saada todella vastauksia ja ymmärrystä mutta ei kelpaa. Halutaan puhua vain julkisella foorumilla pahaa asioista, ihmisistä ja järjestöistä ilman mitään todisteita.

Uskostani huolimatta olen ihan järkevä ihminen, yhteiskunnassa arvostetussa asemassa myös. Tiedän paljon kristinuskosta ja muista uskonnoista.

Tiedän luterilaisuudesta, olenhan sellainen itsekkin. Olen toiminut hyvin paljon luterilaisen kirkon parissa monia vuosia. Olen kasvanut uskoon luterilaisessa seurakunnassa.

Olen myös toiminut monessa erilaisessa yhteiskristillisessä järjestöissä joten tiedän asioista ja toimintatavoista hyvin paljon. Joudun työni takia katsomaan asioita hyvin laajalta näkökannalta. Kuten olen sanonut aiemmin, olen nähnyt paljon elämäni aikana tosi hyvää sekä tosi huonoa "kristillisyyttä".

En puolustele kaikkea mitä kutsutaan "kristinuskoksi" vaan haluan todella Kristinuskon olevan todellista ja aitoa koska tiedän sen olevan sellaista. On ylilyöntejä joita en missään nimessä halua että ne lakaistaan maton alle. Mutta on tietty yhteiskunnallinen "koodi", (joka on minusta myös raamatullinen) miten asioita käydään läpi.

Tuomari;

Kun tätä kirjoitusta vertaa aikaisempaasi, tuntuu kun olisin tekemisissä aivan eri ihmisen kanssa. Se on tietysti vain tunne. Kommenteissasi on ihan asiaakin, mutta minua häiritsee pari seikkaa.

Kerrot olevasi arvostetussa asemassa ja järkevä, lukenut  ihminen.  Silti et sallisi avointa keskustelua vaan vaadit kaikista väitteistä todisteita. Me tiedämme molemmat, että mitkään todisteet karismaattisten liikkeiden negatiivista vaikutuksista  eivät Sinulle  riitä.  Aivan sama mitä klippeja tänne palstalle isketään. Tällä palstalla voidaan asioida siten kun mode suo, joten jos katsot sopivaisuuden rajat ylitetyksi, ota heihin yhteyttä.

Mitä tulee leirin ja seurakunnan työntekijöihin, olen samaa mieltä siitä, että he saattavat kirjoittelunkin johdosta joutua henkisesti kovaan tilanteeseen. Näin ei tulisi tietenkään olla. Siksi olen omissa kirjoituksissani koettanut esittää myös sitä näkökulmaa, että heidän joukossaan on pääosin varmasti täysin järkevää porukkaa.

Toinen häiritsevä asia on se, että katsot yhteiskunnallisen asemasi tai toimintasi kristillisissä järjestöissä tuovan sinulle jotain erityisasemaa tässä keskustelussa. Jos näin et ajattelisi, et asemaasi viestissäsi vetoaisi. Juttujesi taso ei siitä yhtään parane. Tälläiset keskustelusysteemit ovat kuin yleisen saunan lauteet; jokainen on täällä itsenään ilman kaluunoita ja muita arvomerkkejä. Poikkeuksena ne, jotka esiintyvät ihan omana itsenään omasta halustaan.  Eli yhteiskunnallisen asemasi korostaminen, olkoon se mitä hyvänsä, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäauktoriteettia.

Et ole ainoa, jolla on tietoa erilaisista uskontoa, karismaattisuutta ja kristillisiä järjestöjä koskevista asioista. Niitä on muillakin, myös minulla. Olen liberaali ja hyvin avoimesti kaikkiin uskontoihin suhtautuva ihminen. Mutta kiihkosuuntauksia jotka vaikuttavat kielteisesti yksilön omaan tahtoon, en voi hyväksyä. Etenkään uskonasioissa. Olen katsonut viimeisen kymmenen vuoden aikana kahden tuntemani ihmisen ajautumista karismaattisen liikkeen tai vastaavan piiriin ja heidän nopeaa palamistaan karrelle yhteisön käsittelyssä. Toisen henkistä tilaa paikkaillaan laitoshoidossa ja toinen nuori ihminen yrittää päästä takaisin jaloilleen yhteiskunnan maksamassa tukiasunnossa menetettyään elämästään 2-3 vuotta uskon riennoissa. Molemmilta menivät omaisuus ja rahat. Molemmat ajautuivat 'seurakunnan' syliin jonkin elämänsä kriisikohdan aikana eivätkä olleet ehkä ihan tasapainossa itsensä kanssa ko. aikana. Ja silloin iskettiin.

Minä en suhtaudu karismaattisuuteen  missään muodoissa objektiivisesti vaan täysin subjektiivisesti. Ja erittäin negatiivisesti. Siksi minua hirvittää edes ajatella, että karismaattisuuden soturit piileksivät kuin sudet lammasten vaatteissa rippileireillä. Saamme lisää potentiaalisia ikäviä ihmiskohtaloita ja yksilöitä, jotka jäävät yhteiskunnan huolehdittaviksi sen jälkeen kun heistä on elämänhalu ja rahat puristettu.

-geezer-



Offline Niin Makaa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 284
  • kuin petaakin
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #4 on: 01. 12. 2006 10:10 »
Uskonnolliset amerikkalaiset fundamentalistit haluavat itselleen yksinoikeuden uskoon.  He myös käyttävät  uskontoa troijalaisen tavoin salakuljettaessaan oppejaan USA:n ulkopuolisiin maihin.
Uskonnolla vaikuttamisesta on tullut kiinteä osa bushilaista salaista ulkopolitiikaa.

Esimerkiksi suomalaisen kristityn, joka on liittynyt amerikalaisperäiseen lahkoon on useimmiten mahdoton käsittää, että hän voisi olla osa maailmanlaajuista noppaliä, jonka siirrot on päätetty Atlannin takana.

Iso joukko arvostettuja politiikan tutkijoita on sitä mieltä, että Mr. Bushin aikana Yhdysvaaloista on tullut teokratia.  Bushin ilmoitus uskoon tulemisestä antoi hänen taustajoukoileeen lähes  vapaat kädet mellastaa miten lystäävät.

Ei tarvitse olla salaliittoteorioiden uhri jos painottaa, että amerikalaisperäisiin uskonnollisiin liikkeisiin tulee suhtautua erittäin suurella epäluulolla ja olla tarkkana myös täällä Suomessa..  Pahimmilaan voi menettää rahansa ja mielenterveytensä.

Maailma on hiekkalaatikko

”Fundamentalistit kaikilla rintamilla näkevät maailman paikkana josta korkeampi voima on kieltänyt tiedonjanon. Käytännössä kuria sitten pitävät maailmasta vieraantuneet, erilaisin tittelein ja kaavuin koristellut äijät jotka julistavat kostoa ja hävitystä jos heidän tulkintaansa pyhiksi väitetyistä teksteistä kyseenalaistetaan.

Armo, sovinto tai anteeksianto eivät kuulu näiden Jumalan sanansaattajiksi itsensä ylentäneiden retoriikkaan. Pelko on tehokas vallankäytön väline ja toimii sitä tehokkaammin, mitä tietämättömämpänä ihmisiä pidetään). !

Mika Horelli . Harlemin verkkopäiväkirja
http://kaptah.blogs.fi/2006/01/


Etsi tietoja sanoilla:  religion in US foreign policy

Yhdyvalloista on tullut teokratia
http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/puheenvuorot/id6083.shtml

Jenkkien Jihad
http://www.ylioppilaslehti.fi/2004/03/26/ville-ropponen/

Uuskonservatiivit – Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuskonservatismi

Murros
http://www.murros.net/89/callinicos.php
« Last Edit: 01. 12. 2006 10:10 by Niin Makaa »
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

foliohattu

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #5 on: 01. 12. 2006 11:11 »
Minun on aina ollut vähän vaikea suhtautua ihmisiin, jotka eivät usko evoluutioon. Siinä loppuu keskustelunaiheet ns. lyhyeen.

Menemättä sen pidemmälle näiden fundamentalistien touhuihin, toivon kovasti, että kukaan ystävistäni tai sukulaisistani ei joutuisi heidän hampaisiin.

Offline Kristiina

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #6 on: 01. 12. 2006 14:02 »
Tässä tietoa Out of African parhaillaan meneillään olevasta apostolien konfrenssista. Esitteen lopussa on pukeutumisohjeet Jumalan naisille ja miehille. Minä olen aina kuvitellut, että Jumala ei aseta ihmisille mitään pukeutumiskoodia :)

http://www.outofafrica.fi/?Ajankohtaista:Apostolinen_konferenssi_2006_26.11._-_9.12.%26nbsp%3B

klikkaa konferenssimainos
« Last Edit: 01. 12. 2006 14:02 by Kristiina »

Moderaattori

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #7 on: 01. 12. 2006 15:03 »
Kurkista myös Moneen junaan > Uskosta on kysymys ketjuun ellen ole sitä jo tehnyt.
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=865.0

Offline Tuomari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #8 on: 01. 12. 2006 16:04 »
Tuomari;

Kun tätä kirjoitusta vertaa aikaisempaasi, tuntuu kun olisin tekemisissä aivan eri ihmisen kanssa. Se on tietysti vain tunne. Kommenteissasi on ihan asiaakin, mutta minua häiritsee pari seikkaa.

Kerrot olevasi arvostetussa asemassa ja järkevä, lukenut  ihminen.  Silti et sallisi avointa keskustelua vaan vaadit kaikista väitteistä todisteita. Me tiedämme molemmat, että mitkään todisteet karismaattisten liikkeiden negatiivista vaikutuksista  eivät Sinulle  riitä.  Aivan sama mitä klippeja tänne palstalle isketään. Tällä palstalla voidaan asioida siten kun mode suo, joten jos katsot sopivaisuuden rajat ylitetyksi, ota heihin yhteyttä.

Toinen häiritsevä asia on se, että katsot yhteiskunnallisen asemasi tai toimintasi kristillisissä järjestöissä tuovan sinulle jotain erityisasemaa tässä keskustelussa. Jos näin et ajattelisi, et asemaasi viestissäsi vetoaisi. Juttujesi taso ei siitä yhtään parane. Tälläiset keskustelusysteemit ovat kuin yleisen saunan lauteet; jokainen on täällä itsenään ilman kaluunoita ja muita arvomerkkejä. Poikkeuksena ne, jotka esiintyvät ihan omana itsenään omasta halustaan.  Eli yhteiskunnallisen asemasi korostaminen, olkoon se mitä hyvänsä, ei tuo tähän keskusteluun mitään lisäauktoriteettia.

geezer, yritän vastata sinulle lyhyesti.

En ole kommunikoinut että olen lukenut ihminen, vaan arvostetussa asemassa oleva ihminen yhteiskunnassa, en yritä korostaa tai saada sillä painoarvoa tähän keskusteluun. Tarkoitukseni on vain kertoa että vaikka olen uskossa olen silti järkevästi käyttäytyvä ihminen ja sen yhteiskunta voi todistaa. Olen ihminen joka vain elämäntavaltaan/vakaumukseltaan toimii toisella tavalla kuin monet muut. Erillaisten ihmisten kanssa tulen toimeen hyvinkin. Muuta painoarvoa en sillä hae keskusteluun.

Sallin kyllä kriittisenkin keskustelun kristinuskosta tai mustasaaren tapahtumista ja minusta niin pitää tehdä kummassakin asiassa. Avoin keskustelu on minusta toivottavaa. Se tuppaa rakentamaan positiivisessa mielessä monesti ja opimme monesti itsestämme ja asioista silloin paremin.

Se mitä en halua tai hyväksy on se että kun on puhe Mustasaaren seurakunnasta, niin kaikki syytökset ja puheet lahkoontumisesta, shamanismista, pelolla johtamisesta  pitää perustua todisteisiin Mustasaaren toiminnasta

Kaiken maailman linkit ei käy karismaattisuudesta tai nokia missiosta tai jostain muusta. Kun kyse on Mustasaaresta ei voida olettaa että shamanismia olisi käytetty siellä jos 45 min ohjelmassa piispa sanoo sitä Markku Koivistosta. Mustasaaren tapahtumilla ei ole mitään tekemistä Nokia Mission kanssa.

Lahkoontuminen ja kaikki muu pitää pystyä todistamaan enenkuin niitä laukoo totuuksina.

Yleisesti voidaan puhua asioista tai olla eri mieltä mutta mielipide on mielipide ja syytöksien laukominen ilman todisteita on eri asia kuin mielipiteet. siinä varmasti sinäkin olet kanssani samaa mieltä.

Valitettavasti tämä on tätä päivää jolloin internetissä on helppo syyttää ilman todisteita kun ei joudu kasvotusten vastaamaan sanoistaan tai syytöksistä.

Avoin keskustelu on poikaa.

Offline Jolly Roger

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #9 on: 02. 12. 2006 11:11 »
Kyllä silminnäkijöiden kertomukset rippikoululeiriltä ja tilaisuudesta, jossa puhujana oli herra Howard on syytä ottaa vakavasti.  Mielestäni ei ole "reilua peliä", jos jotain sanomaa , olkoon se sitten uskonnollinen tai vaikka poliittinen, ajetaan kuulijoiden päähän yrittämällä lietsoa heidät massapsykoosiin.  Myös historia osoittaa., ettei siitä ole seurannut mitään hyvää.

Offline Näin On

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 451
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #10 on: 02. 12. 2006 12:12 »
Eiköhän ole kysymys siitä että meistä kasvattajista monet ovat huolissaan siitä, mitä lapsillemme opetetaan sellaisissa kontroimattomissa olosuhteissa kuin rippikoulu.  Jos esimerkiksi helvettiä demostroidaan pemeällä hiljaisella huoneella ja kynttiloillä tms. lapsille, niin kaikki ei ole enää paikoillaan.

Ymmärrän hyvin, että kielilläpuhuminen ja helvetillä pelottelu, yövalvottajaiset, alusvaatteiden takavarikointi, tyttöjen kuvaaminen saunalla ilman heidän lupaansa ja monet muut tässä kertomatta jääneet asiat nostatavat lasten vanhemmissa ja kaikissa vastuullisissa kanslaisissa hiivan.

Ihmeparantumiset, henkien manaamiset, profetointi jne. ovat kaikki sitä samaa, mistä voi lukea  vaikka Ultran sivuilta.  Me emme tarvitse rippikouluihi, ei seurakunnan tiloihin, ei itse asiassa mihinkään näitä huijareiksi luokiteltavia ainokassisia tai howardeja.


« Last Edit: 02. 12. 2006 12:12 by Näin On »
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #11 on: 03. 12. 2006 16:04 »
Sallin kyllä kriittisenkin keskustelun kristinuskosta tai mustasaaren tapahtumista ja minusta niin pitää tehdä kummassakin asiassa. Avoin keskustelu on minusta toivottavaa. Se tuppaa rakentamaan positiivisessa mielessä monesti ja opimme monesti itsestämme ja asioista silloin paremin.

Se mitä en halua tai hyväksy on se että kun on puhe Mustasaaren seurakunnasta, niin kaikki syytökset ja puheet lahkoontumisesta, shamanismista, pelolla johtamisesta  pitää perustua todisteisiin Mustasaaren toiminnasta

Kaiken maailman linkit ei käy karismaattisuudesta tai nokia missiosta tai jostain muusta. Kun kyse on Mustasaaresta ei voida olettaa että shamanismia olisi käytetty siellä jos 45 min ohjelmassa piispa sanoo sitä Markku Koivistosta. Mustasaaren tapahtumilla ei ole mitään tekemistä Nokia Mission kanssa.

Lahkoontuminen ja kaikki muu pitää pystyä todistamaan enenkuin niitä laukoo totuuksina.

Yleisesti voidaan puhua asioista tai olla eri mieltä mutta mielipide on mielipide ja syytöksien laukominen ilman todisteita on eri asia kuin mielipiteet. siinä varmasti sinäkin olet kanssani samaa mieltä.

Valitettavasti tämä on tätä päivää jolloin internetissä on helppo syyttää ilman todisteita kun ei joudu kasvotusten vastaamaan sanoistaan tai syytöksistä.

Avoin keskustelu on poikaa.

Tuomari;

Tiedämme kohtuullisen varmasti seuraavat asiat:

1. Leirillä on tapahtunut jotain sellaista, että on ainakin joidenkin osanottajien mielestä toimittu painostavalla ja ahdistavalla tavalla. Kielilläpuhuminenkin on mainittu ja se on minusta hyvin lähellä shamanismin joitain piirteitä. Tämä toiminta on aiheuttanut vanhemmissa tarpeen valittaa asiasta tuomiokapitulille.

2. Minä sekä koko kirkkokansa kuuli rippikirkossa OoA:n 'teologin' vuodatuksen joka osoitti minusta niin omituista käytöstä, että että sitä ei voi hyväksyä. En minä eikä moni muu. Katson, että Mustasaaren seurakunnan johto on vastuussa ko. henkilön päästämisestä leirillle ja kirkkoon.

3. Kyseisen henkilön taustoista on paljastunut yhteyksiä OoA:han ja Howardiin ja sitä kautta karismaattiseen toimintaan, jolla on kiistatta joitakin lieveilmiöitä joista olen myös tuttavapiirissäni päässyt osalliseksi.

4. Tarkistin näitä asioita eri keskustelun vaiheissa myäs tuttavaperheeni rippileirillä olleelta nuorelta ja sain häneltä kohtalaisen yhtäpitävää informaatiota tällä palstalle esitetyn kanssa.

5. Howard piipahti Mustasaaren seurakunnassa vetämässä shown, jolloin on syytä olettaa, että Mustasaaren seurakunnassa suhtaudutaan karismaattiseen, amerikkalaistyyliseen uskonnonharjoittamiseen positiivisesti. 

Edellä mainittuja asioita ei mielestäni paljon käy kiistäminen. Nyansseista voidaan olla eri mieltä. Joidenkin kirjoittajien  puolelta leiriläisten ahdistavia kokemuksia on toistuvasti vähätelty. Vaikka ahdistus on aina subjektiivista. Ei sen määrä toinen voi mitata.

Syytösten ja mielipiteiden välinen ero on tällaisilla palstoilla  veteen piirretty viiva. Epäkorrektiin kielenkäyttöön on syyllistynyt kumpikin puoli. Voit myös itse tarkistaa omien viestiesi sisällön ja miettiä onko se kaikin osin ilmaisullisesti samalla tasolla kuin muutama viimeksi kirjoittamasi viesti. Nimittäin jos olet ne kirjoittanut.

Kaikesta ylläolevasta voi vetää sen verran yhteen, että jotain hämärää Mustasaaren seurakunnassa on ja vanhemmilla on syytä olla huolissaan lapsistaan.  Ei savua ilman tulta. Siitä varmasti sinäkin olet kanssani samaa mieltä.

-geezer-




« Last Edit: 03. 12. 2006 16:04 by geezer »

Offline Niin Makaa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 284
  • kuin petaakin
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #12 on: 03. 12. 2006 16:04 »
On myös huomioitava että ilman tätä keskustelufoorumia rutina olisi jäänyt pariin pilalle editoituun mielipiteeseen paikallisessa mediassa. Hyvässä lykyssä lisäksi olisi saatu lukea kirkkoherran auktorisoitu mielipide, jossa kaikki kiistetään.  Keskustelu olisi päättynyt siihen.

Se että täällä on käytetty epäkorrektia kieltä, ei ole niin paha asia. Täytyy muistaa että netin keskustelufoorumit eivät ole lehtien tarkoiin hyväksymää politiikkaa noudatrtavia ja toimittettuja palstoja, vaan tarkoitettuja kansalaiskeskusteluja varten.

Tavallinen rippilapsen  "yksinhuoltajaäiti", jos esimerkki ei loukkaa ketään, tuskin tarttuisi kynään jä lähettäisi lehden päätoimittajalle ehdotusta yleisönosastokirjoitukseksi vaikka kuinka tekisi mieli. Mutta nettiin hän saattaa kirjoittaa sillä aikaa kun aamupuuri kiehuu hellalla. Olkaamme tyytyväisiä että meillä on mahdollisuus harjoitella käytännön e-demokratiaa täällä.

Muutama lähuipäivä (tuomiokapituli) osoittavat kuinka tässä e-demokratiassa on onnistuttu.  Tämä ei tarkoita sitä, että odotan selkeätä tuomiota tuomiokapitulilta, vaan sitä että muuallakin ymmärretään että vanhantyyppiseen demokratiaan ei ole enää palaamista. 

Tämänpäivän virtuaalikansalainen on sekä päällysrakenteen toimien kohde, että uusien toimintamallien luoja ja niiden kritisoija.  Kansalaisvaikuttaminen on siirtymässä nettiin. Tätä ei virkamieskunta  ole vielä ymmärtänyt.  "Kuninkaallle" ei enää anneta automaattisesti mitä kuninkaalle kuuluu, vaan jakajia on nyt muitakin.

Aamen
« Last Edit: 03. 12. 2006 17:05 by Niin Makaa »
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Offline Kristiina

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #13 on: 03. 12. 2006 19:07 »
http://www.google.fi/search?hl=fi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=malawi+michael+howard+uutiskirje&spell=1

Linkitin pari uutiskirjistä, joissa 9.3. päivätyssä Michael Howadin kirjoittamassa ja Sylvin välittämässä Jumalan taloudenhoito-kirjoituksessa on manipulointia, jolla heikko ihminen saattaa menettää omaisuuttaan. Miten ihmeessä Howard on sotkenut rahan antamiseen sijoitustoiminnan? Et siis annan rahaa, vaan sijoitat. Sijoittaja hakee aina voittoja ja haluaa kartuttaa sijoittamaansa pääomaa. Tämä jos joku on manipulointia. Toisaalta, pitääkö Howard suomalaisia aivan tyhminä ja yksinkertaisina?

Yksikään evankelisluterilainen seurakunta ei saisi sallia Howardin vierailuja tiloissaan. Jumalan taloudenhoitokirje on vain yksi todiste Howardin harjoittamasta manipuloinnista.

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #14 on: 03. 12. 2006 20:08 »
Edellämainitusta linkistä:
Quote
Palvelutyömme pystyy venyttämään SIJOITTAMIASI rahoja uskomattomalla
tavalla!!
---------------------8<--------------------------------------
Out of Africa etsii todellisia SIJOITTAJIA, ja voit olla varma siitä,
että sijoituksesi menee erittäin hedelmälliseen maaperään, kansakuntien
sieluihin. Suhtaudumme tähän hyvin vakavasti, koska olemme vastuussa
Herralle. Suuret ikuiset siunaukset odottavat sinua. Venytämme jokaisen
dollarin ja teemme siitä todella merkityksellisen. Katso HEDELMÄÄ!

Niinpä niin, aina sieltä se raha iskee pintaan. Kirje on tosin laadittu niin, että kukaan normaalin epäluuloinen suomalainen ei tähän mene. Paitsi jos on jotenkin sielullisesti sekavassa tilassa.

Mutta silti: aika härskiä! Jos oikein kovasti sijoittaisin, saisinkohan Howardin edustamalta sijoitusyhtiöltä osakekirjan sopivasta asunnosta paratiisissa. Ja kenelle tulisin valittamaan jos sijoitus ei vastaisi odotuksiani?

-geezer-

Offline Kristiina

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #15 on: 03. 12. 2006 21:09 »
Tämä on maallikon näkökulmasta katsottuna magiaa.

Lainaus Nokia Misson nuorten sotakoulun sivuilta:

KIELTEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA 20.03-2006
Kielten tulkitsemisen armolahja tekee kristitylle uskovalle mahdolliseksi välittää kuulijoiden kielellä dynaaminen vastine kielillä puhumiseen.
Markku opetti meille sotakoulussa 17.2 kielten tulkitsemisen armolahjasta. Kielten tulkinta ei ole omaan ymmärrykseen, vaan Jumalan ymmärrykseen perustuvaa ja lahjan kautta voi ymmärtää myös unia ja näkyjä.
Meidän tulee pyrkiä saamaan tulkintaa, sillä seurakunta ei rakennu kielillä puhumisella, vaan tulkinnalla. Juuri tästä syystä Paavali kieltää jatkamasta puhumista kielillä seurakunnassa, jos perään ei tule tulkintaa. Kaikkien tulisi rukoilla tulkintaa sillä tulkitsija saattaa sanoa samat asiat kuin toinen mahdollinen tulkitsija, ja näin tulkinta saa myös vahvistuksen. Voi myös käydä niin, että toinen tulkitsee alkuosan ja toinen loppuosan. Tulkinnasta …
« Last Edit: 03. 12. 2006 21:09 by Kristiina »

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #16 on: 04. 12. 2006 15:03 »
Kirkko on hyvässä asemassa ja pitää sen yhteiskunnassa niin kauan kuin heillä riittää rahaa sen pyörittämisee. Kirkkoverot takaavat rahan juoksemisen. Siksi on tärkeätä että kirkosta ei saa erota, ja suuri häly tulee siitä jos ihmiset uhkaavat erota. Money talks. Mammona rulettaa kirkon toimintaa aika paljon. Too bad for God.

Lisäksi kirkko kerää joka sunnuntai kolehdin johonkin kohteeseen tai tarpeeseen.

Kaikki tämä on sallittu mutta muut kristilliset järjestöt eivät saisi monien mielestä kerätä rahaa toimintaansa. Sitä kritisoidaan monesti ihan syyttä. Joskun on kyllä aihetta kritisoida myöskin.


Ei kai rahankeruuta vastaan sinänsä kenelläkään mitään ole. Mutta tavassa on. Taaempaa löytyvässä linkissä 9.3. päivätystä Michael Howadin kirjoittamassa Jumalan taloudenhoito-kirjoituksessa on kyllä aika erikoisia mielipiteitä. En kutsu tätä ihan tavanomaiseksi auttamisorganisaation anna-rahaa-köyhille- mainokseksi. Kyllä siinä sellaisia lupauksia on, jotta pankki antaessa samanlaisia sijoitusneuvoja joutuisi heti jonkin instanssin tarkastukseen. Rahaa kerää kukin tavallaan. Ero on siinä, että ei esim. urheiluseura painosta minua vaikka estämällä pääsyni futismatsiin, ellen anna kymmenyksiä.  Näissä uskonasioissa pakkaa pientä sidonnaisuutta olemaan rahan antamisen ja tosiuskovaisena hyväksytyksi tulemisen kesken.

Jokainen kirkon ulkopuolisista ryhmittymistä haluaa/tarvitsee siis toimintansa pyörittämiseen rahaa. Siitä voi olla puute. Koska esim. ev.lut. kirkolla on oikeus verottaa ja Out of Africalla tai vastaavalla ei, niin esim.  OoA:n kannalta on taloudellisesti järkevää pesiytyä nurkanvaltauksella seurakuntiin. Oma väki johtoon ja hallintoelimiin. Hankalat uskottomina ulos. Tällöin saadaan tasainen tulovirta rahoittaamaan mitä ikinä nyt sitten kyseisessä 'firmassa'  halutaankin. Syyt karismaattisen liikkeen soluttautumiseen seurakuntiin voivat siis olla myös varainhankinnan järjestämisessä kestävälle pohjalle.

Ja ilmoituksena vielä: Tästä minulla ei ole todisteita. Tällainen näky ilmestyi uneeni.

-geezer-


geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #17 on: 04. 12. 2006 16:04 »
Tuomari on kommentoinut kyseisen kirjeen varsin valikoitunutta osaa.  Jokainen voi itse ko. lipareen lukea ja miettiä, mitä sillä halutaan saada aikaan. Teksti tosin on niin paksua paikoitellen että normaali lihaa syövä heteromies tarvitsee välillä lepotaukoja.

 Sivulta -8- kannattaa lukea viime kesänä Mustasaaren rippileirillä vaikuttaneen henkilön todistus siitä kuinka hienosti menee ja rahaa kannattaa sijoittaa. Kuolleita on herätelty ja paikallisen nuorison käännyttämistä eivät huolestuneet vanhemmat ole olleet hidastamassa.


Quote
Äärimmäiset olosuhteet, hetkittäin jopa
inhimillistesti katsottuna mahdottomat, eivät pysäyttäneet Jumalan
armossa ja voimassa toiminutta Kalibun tiimiä, joka onnistui, ei
ainoastaan rakentaa Raamattukoulu, vaan todella tuoda Jumalan
valtakunnan todellisuutta keskelle Afrikan synkintä pimeyttä ja
toivottomuutta. Iloitsin nähdessäni nuorten ja vanhojen miesten, josta
monet kovia armeijan sällejä, varustettavan julistamaan evankeliumia
Jumalan voimassa. Iloitsin, kun kuulin heidän todistuksistaan, jopa
kuolleiden heräämisistä Jumalan voiman kautta ja evankeliumin
murtautumisesta läpi mitä syrjäisimpiin kolkkiin. Eniten kuitenkin
riemuitsin siitä palavasta esirukouksesta, kun Raamattukoululaiset
päivittäin huusivat, itkivät ja vuodattivat sydäntään Herran puoleen.

Jos halutaan auttaa kehitysmaiden ihmisiä, pitäisi sen perustua uskonnosta tai politiikasta vapaaseen (tai ainakin suurinpiirtein) toimintaan.  On ihan ok, jos jokin uskontosuuntaus vie materiaalista ja myös asiantuntijuusapua kehitysmaahan. Se muuttuu jonkinlaiseksi kaupankäynniksi kun materiaalisen avun ehtona on kääntyminen tiettyyn uskoon.

edit: Jäi vielä sanomatta että Malawin presidentin suositus ei ole ihan kaikista paras mahdollinen peruste sille että raha menee oikeaan paikkaan. Maa on Transparency Internationalin (TI) korruptioluokittelussa sijalla 105. Maita kaikkiaan 163. Suomi on sijalla 1.  Huomattavaa on se, että Suomi saa 9,6/10 pistettä. Malawi 2,7/10.

-geezer-
« Last Edit: 04. 12. 2006 17:05 by geezer »

Offline Tuomari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #18 on: 04. 12. 2006 20:08 »
edit: Jäi vielä sanomatta että Malawin presidentin suositus ei ole ihan kaikista paras mahdollinen peruste sille että raha menee oikeaan paikkaan. Maa on Transparency Internationalin (TI) korruptioluokittelussa sijalla 105. Maita kaikkiaan 163. Suomi on sijalla 1.  Huomattavaa on se, että Suomi saa 9,6/10 pistettä. Malawi 2,7/10.
-geezer-

Olet oikeassa geezer, Malawi ei ole kaikkein paras maa työskennellä korruption takia!

Mutta se on juuri syy miksi siellä tehdään hengellistä työtä.

Quote
Äärimmäiset olosuhteet, hetkittäin jopa
inhimillistesti katsottuna mahdottomat, eivät pysäyttäneet Jumalan
armossa ja voimassa toiminutta Kalibun tiimiä, joka onnistui, ei
ainoastaan rakentaa Raamattukoulu, vaan todella tuoda Jumalan
valtakunnan todellisuutta keskelle Afrikan synkintä pimeyttä ja
toivottomuutta. Iloitsin nähdessäni nuorten ja vanhojen miesten, josta
monet kovia armeijan sällejä, varustettavan julistamaan evankeliumia
Jumalan voimassa. Iloitsin, kun kuulin heidän todistuksistaan, jopa
kuolleiden heräämisistä Jumalan voiman kautta ja evankeliumin
murtautumisesta läpi mitä syrjäisimpiin kolkkiin. Eniten kuitenkin
riemuitsin siitä palavasta esirukouksesta, kun Raamattukoululaiset
päivittäin huusivat, itkivät ja vuodattivat sydäntään Herran puoleen.

Lähetystyötä yleensä tehdään siellä missä sitä eniten tarvitaan, keskellä sotaa, keskellä pimeyttä.

Monet ihmiset ovat kritisoineet ihmeitä jotka jotkut kristityt ovat sanoneet nähneensä ja kuulleensa. Tässä keskustelussa on mainittu monta kertaa että moiset tapahtumat eivät ole tapahtuneet.

Siinä vaiheessa meidän tehtävä on joko uskoa että nämä ihmiset valehtelevat tai sitten he kertovat totta.

Minä olen nähnyt lähetyskentillä niin monta selittämätöntä asiaa ja ihmettä, asioita mitkä ovat liian ihmeellisiä edes yrittää ymmärtää. Tämän perusteella minä en teilaa heti kun joku sanoo että kuollut on herännyt, parantunut tai pelastunut varmalta kuolemalta. Asiat saattavat tuntua kaukaiselta meille täällä länsimaissa, mutta varmasti yliluonnolliset asiat ovat jokapäiväistä Afrikassa.

Joko raamattu on totta tai sen tarinat huuhaata, tai sitten niitä ei vain tapahdu täällä meidän silmiemme edessä.

Me uskomme kyllä pelastuneiden ihmetarinat world trade centeristä, tai suomen sotahistoriassa tapahtuneet mutta emme niitä ihmeitä jotka tapahtuvat Kristinuskossa. Suurin niistä todellinen Kristuksen kuoleminen ja ylösnousu.

Some choose to believe. I am one of those dear friends.


Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #19 on: 05. 12. 2006 12:12 »

Nopea kommentti. Kirkon ulkomaan apu on oikea taho mikäli, joku seurakuntalainen haluaa lahjoittaa rahaa ulkomaan apuun. Epämääräiset tahot kuten Out Of Africa yms tai poppamiehen myyntikojut on syytä unohtaa välittömästi. Ko tahoilla ei ole minkäänlaista näyttöä siitä, mihin rahat päätyvät. Yhtähyvin rahta voivat päätyä poikien tileille esiintymispalkkioina, matkakorvauksina yms kuin oikeaan lähetystyöhön. Itse uskon että näin myös tapahtuu.

Offline pieninuori

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #20 on: 05. 12. 2006 14:02 »
Ei kai se sinulta pois ole wonderboy, jos toiset ihmiset antavat rahojaan jonnekin, mihin sinun mielestä ei kannattaisi? Eiväthän toisten ihmisten rahat sinun omia ole.

Jos joku haluaa antaa, niin antakoot?
And the world may think I’m crazy when I don’t run with them.

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #21 on: 05. 12. 2006 14:02 »
Ei kai se sinulta pois ole wonderboy, jos toiset ihmiset antavat rahojaan jonnekin, mihin sinun mielestä ei kannattaisi? Eiväthän toisten ihmisten rahat sinun omia ole.

Jos joku haluaa antaa, niin antakoot?

Antakoon vaan, jos antaja on täysissä järjissään oleva aikuinen.  Jos kyseessä on alaikäinen nuori tai jollain lailla puolustuskyvytön aikuinen joka tilannetta hyväksikäyttääen pistetään antamaan rahansa pois, on tilanne enemmän ryöstö.

Tämäntyyppisestä toiminnasta on tuttavapiiristä ihan pari esimerkkiäkin

-geezer-

S.M. Art

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #22 on: 05. 12. 2006 14:02 »
 Muistakaa opetella kitaran soittoa !  Mutta ei sitten pidä seksuaalisesti kiihottua vaikka kaulasta pidetään kiinni ja aukon kohdalta sormilla näppäillään. Ja jos kiihottuminen kuitenkin alkaa näkyä ulospäin, niin sanokaa vaikka että teillä seisoo / kastuu johtuen uskon ilosanoman tunkeutumisesta itseenne! Se tepsii aina !

 

« Last Edit: 25. 02. 2007 16:04 by S.M. Art »

Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #23 on: 05. 12. 2006 15:03 »
Noh jos papupata ja apupappi heristelisivät nyrkkiä sekä papattaisivat kielillä Siwan edessä ja sen jälkeen kertoisivat pystyttävänsä savimajoja Etelä-Sudaniin niin enpä minä ainakaan lahjoituksia antaisi ja kehoittaisin muitakin käyttämään harkintaa. Kirkon ulkomaan apu on paljon varmempi kohde niille jotka tahtovat antaa lahjoituksia.

Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #24 on: 06. 12. 2006 23:11 »
Arvoisa Tuomari, ensinnäkin keräysten järjestäjien pitää pystyä osoittamaan, mihin rahat menevät. Ei niiden joilta rahaa pyydetään. Valtioneuvoston asetus rahankeräyksistä 21.6.2006/503 edellyttämät luvat tulisi myös luonnollisesti olla kunnossa, jotta yleensä ottaen voi keräyksiä järjestää. Väitätkö tuomari että Out of Africa ei jaa kokouspalkkioita, esiintymispalkkioita, matkakorvauksia, kustanna "matkasaarnajiensa" ylöspidon tms? Luulenpa, että osa kerätyistä rahoista menee tällaiseen. Kuinka suuri osa - voimme vain arvailla.

Ev lut kirkon virallinen kanava, Kirkon ulkomaan apu on varmasti luotettavampi kohde
avustustyölle kuin possun ja kärpäsen jokellus/tanssiesitykset vaikkapa sen kuuluisan Siwan pihassa, jonka yhteydessä on keräys, josta kukaan ei osaa sanoa yhtään mitään.

Esität Tuomari kantasi koskien Out of Africa-järjestöä ja sen toimintaa siten, kuin ne olisivat jotain faktoja (rakennuksia Malawissa, kaikkia opettajia, ruokaa, koneita ja vaikka mitä muuta).
Jaa kanssamme tieto siitä,  mihin nämä sinun faktasi perustuvat. Toistaiseksi on olemassa vain minun ja muutamien muidenkin ;) sanani sinun sanaasi vastaan.

Tätä seuraavaa kirjoitustasi en viitsi kommentoida enempää, kuin että taidat puhua myös itsestäsi?

Quote
Tyhmäkin kävisi viisaasta jos pitäisi sen suunsa kiinni. Miten voisit vain uskoa johonkin niin vakaasti ilman mitään perustaa. Se on vain sinun ajatuksesi tai mielipiteesi asiasta. Tai jos todella uskot siiihen, olet tyhmä ja hullu, koska sinulla ei ole mitään näyttöä. 

Esitäpä se näyttö.



Offline Jolly Roger

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #25 on: 07. 12. 2006 10:10 »
http://www.youtube.com/watch?v=DdJfB77HV4g

Huhhuh, mitä touhua!  Harjoitetaanko tässä uskontoa, vai peräti noituutta?  Sen verran hurjan näköistä on touhu, että itse kallistuisin jälkimmäisen vaihtoehdon puolelle.  Ei voi kuin toivoa, että Mustasaaren seurakunnan kirkkoherra ymmärtää pysyä erossa tällaisesta.

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #26 on: 07. 12. 2006 10:10 »
Tyhmäkin kävisi viisaasta jos pitäisi sen suunsa kiinni.

Wonderboy, olet uskomuksesi kanssa vailla mitään pohjaa. Vai onko sinulla näyttöä uskostasi että rahat päätyvät poikien taskuun?

Miten voisit vain uskoa johonkin niin vakaasti ilman mitään perustaa. Se on vain sinun ajatuksesi tai mielipiteesi asiasta. Tai jos todella uskot siiihen, olet tyhmä ja hullu, koska sinulla ei ole mitään näyttöä.

Tämä näyttöfiksaatio on kumma näissä Tuomarin(kin) jutuissa. Oli kysymys mistä vaan. Ei niistäkään sinun omista tulkinnoistasi raamattuun ole sen kummemmin näyttöä. Puhumattakaan nyt esim. OoA:n nettisaitilla olevista jutuista.  Haluaisin todella tietää mitä 'näyttöä' teillä on esim. väiteyistä kuolleista heräämisistä. Tai siitä, että tämä 'taivaallinen sijoitustoiminta' olisi tuottanut suurta voittoa jollekulle. Kaikki on tasolla 'hear say'.

Sekä minun, että varmaan monen muun päätelmät perustuvat tietolähteisiin, kokemuksiin ja niistä tehtyihin analyyseihin ja päätelmiin. Viisas osaa päätellä asioita vähästäkin ja olla varuillaan. Kannattaa lukea vaikka Aisopoksen Leijona ja kettu- tarina.  Parempi pysyä kaukana epäilyttävästä lahjoitustoiminnasta kuin jonakin päivänä saada siitä kouriintuntuvaa 'näyttöä' mutta ehkä vähän vääränlaista.

Ja retoriikka, jota viljelet sanojen 'hullu' ja 'tyhmä' osalta  kertoo enemmän sinusta kuin nimityksen kohteesta.

-geezer-

Offline pm

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #27 on: 07. 12. 2006 12:12 »
Tuomari:

Sitäkin olen ihmetellyt, että jos todella koet tämän uskosi niin hienoksi asiaksi, eikö sinua ollenkaan huoleta se, että toiminta jota niin kovasti puolustat (mm. out of africa) usein ajaa enemmän ihmisiä seurakunnasta pois kuin tuo ihmisiä sinne? eikös se ole vähän päinvastoin kuin kristinuskon perusajatus?

Offline Tuomari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #28 on: 07. 12. 2006 13:01 »
Esität Tuomari kantasi koskien Out of Africa-järjestöä ja sen toimintaa siten, kuin ne olisivat jotain faktoja (rakennuksia Malawissa, kaikkia opettajia, ruokaa, koneita ja vaikka mitä muuta).
Jaa kanssamme tieto siitä,  mihin nämä sinun faktasi perustuvat. Toistaiseksi on olemassa vain minun ja muutamien muidenkin ;) sanani sinun sanaasi vastaan.

Jos vähän viitsii lukea samaa artikkelia mitä on jo tässäkin keskustelussa mainittu rahankeräämisestä tai sijoittamisesta sieltä löytyy kaikki todisteet koulun rakentamisesta ja update infoa miten rakennukset ja koulun valmistuminen etenee. Sivujen mukaan koulu alkaa tammikuussa.

Out of Africa kerää rahaa kokouksissaan heillä on rahankeräyslupa joka näkyy samoissa kirjeissä myös!

Kaiken tämän löytää samoilta sivuilta mistä on otettu kaikki muukin informaatio tälle sivustolle. Ei tässä mitään sisäpiirin tietoa ole tarvittu.

http://www.outofafrica.fi/?Ajankohtaista:Konttiker%E4ys_Afrikkaan


http://www.kalibuacademy.org/gallery-2006.htm


http://www.outofafrica.fi/?Lahjoitukset

Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #29 on: 07. 12. 2006 14:02 »
Kiireen keskeltä...

Eipä vakuuta. Tuon perusteella mikään puolueeton taho ei valvo sitä mihin rahat päätyvät. Ei minkään näköistä puolueetonta tilintarkastusta, kuinka paljon on rahaa kertynyt ja minne ne ovat päätyneet. Ei mainintaa siitä kuinka suuri osa kerätyistä varoista todella päätyy todella kohteeseen ja minne ne loput katoavat.

geezer

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #30 on: 07. 12. 2006 16:04 »
Kiitos, Tuomari, linkeistä. Niistä käy ilmi mm. se, että tämä koulu ei ole köyhiä varten.
http://www.kalibuacademy.org/forms/fees-and-expenses.doc

Quote

FEES SCHEDULE

1.ACADEMY TUITION FEE PER TERM      MK56,000

2.ONE TIME TEXT BOOK FEE PERSTUDENT INCLUDING SCHOLARSHIP
    CANDIDATES AND STAFF SIBLINGS                                        MK25,000

3.ONE TIME BREAKAGES FEE PERSTUDENT INCLUDING SCHOLARSHIP
CANDIDATES AND STAFF SIBLINGS      MK  5,000

4. LIBRARY FEE PER TERM
ALL STUDENTS                MK  2,000

5.COMPUTER FEE PER TERM
ALL STUDENTS               MK  2,000

GRAND TOTAL UPON ACCEPTANCE
INTO THE ACADEMY: FORST FEE      MK90,000

The SECOND TERM FEE and term fees thereafter will be REDUCED to MK60,000  PER STUDENT unless there is a substantial devaluation of the Kwacha and hyper inflation in which case fees will have to be increased.

ALL FEES ARE TO BE PAID DIRECTLY TO THE KALIBU ACADEMY ACCOUNT, FIRST MERCHANT BANK, BLANTYRE MAIN BRANCH AND NOT TO THE ACADEMY DIRECTLY. No fees will be accepted at the Academy. A valid FMB receipt must be brought to the Academy on the opening of each term.

There will be a very strict policy that WITHOUT THE PAYMENT OF FEES BY THE FIRST DAY OF TERM FOR WHATEVER REASON your child will immediately be sent home and his or her place may be forfeited to another student.

Eli ensimmäisen vuoden lukukausimaksu on FXconverterin mukaan n. 417 dollaria. Kaikki maksut yhteensä eka vuonna 670 dollaria.

Erilaisten tietolähteiden mukaan n. puolen Malawilaisista on elettävä dollarilla päivässä.
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6167846
Mistä ihmeestä he repivät nuo kaikki maksut lastensa kouluttamista varten?

Olenko nyt missanut jotain tietoja vai onko tämä todella näin?

-geezer-
« Last Edit: 08. 12. 2006 05:05 by geezer »

Janne

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #31 on: 07. 12. 2006 17:05 »
Quote
There will be a very strict policy that WITHOUT THE PAYMENT OF FEES BY THE FIRST DAY OF TERM FOR WHATEVER REASON your child will immediately be sent home and his or her place may be forfeited to another student.

Tosi kristillistä: Jos ei oo pätäkkää, painu #%&?&%

« Last Edit: 07. 12. 2006 19:07 by vaasalainen »

Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #32 on: 07. 12. 2006 19:07 »

Jummaliste enpä ehtinyt lukea linkkejä tarkemmin! Ei taitaisi meidän perheellä olla varaa tuohon kouluun. Silkkaa bisnestä. Tuohonko tarvitaan mustasaarelaisten rahoja? Noh ainakin sain päivän naurut kiitos geezer!

Offline Tuomari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #33 on: 07. 12. 2006 20:08 »

Quote
There will be a very strict policy that WITHOUT THE PAYMENT OF FEES BY THE FIRST DAY OF TERM FOR WHATEVER REASON your child will immediately be sent home and his or her place may be forfeited to another student.

Tosi kristillistä: Jos ei oo pätäkkää, painu #%&?&%

Tervetuloa Afrikkaan.

: )


S.M. Art

  • Guest
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #34 on: 07. 12. 2006 20:08 »
 Opetelkaa soittamaan kitaraa, sillä pärjää uskovaistenkin maailmassa!
« Last Edit: 25. 02. 2007 16:04 by S.M. Art »

Offline wonderboy

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #35 on: 07. 12. 2006 22:10 »

Offline Ulkopuolinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #36 on: 08. 12. 2006 06:06 »
Minun on aina ollut vähän vaikea suhtautua ihmisiin, jotka eivät usko evoluutioon. Siinä loppuu keskustelunaiheet ns. lyhyeen.

Mikä siinä tekee asian ongelmalliseksi? Suurin ongelma asiassa on mielestäni se, että jos kyseenalaistat evoluutioteorian, niin vastapuoli suhtautuu tämän jälkeen sinuun, kuin olisi tyhmä ja täysin ymmärtämätön... Entisenä evoluutioteorian kannattajana täytyy sanoa, että objektiivisesti tutkittuna teorialle ei löydy tietteellisiä todisteita.

Eräässä tv-ohjelmassa kuukausi-pari sitten, evoluutioteoreetikko totesi jotenkin tähän tapaan: "ID (intelligent design) ei ole todellista tiedettä, koska sitä ei voida tutkia ja toistaa tieteellisin keinoin." Aika hauska heitto sinällään - sama pätee myös evoluutioteoriaan. Kummassakin on kyse tulkinnasta.

Tästä aiheesta olisi kiva käydä keskustelua, sikäli mikäli voisit suhtautua minuun ajattelevana ja koulutettuna yksilönä.

Offline Ulkopuolinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #37 on: 08. 12. 2006 06:06 »
KIELTEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA 20.03-2006
Kielten tulkitsemisen armolahja tekee kristitylle uskovalle mahdolliseksi välittää kuulijoiden kielellä dynaaminen vastine kielillä puhumiseen. Meidän tulee pyrkiä saamaan tulkintaa, sillä seurakunta ei rakennu kielillä puhumisella, vaan tulkinnalla. Juuri tästä syystä Paavali kieltää jatkamasta puhumista kielillä seurakunnassa, jos perään ei tule tulkintaa...

Tämä on maallikon näkökulmasta katsottuna magiaa.

Ei tässä magiasta ole kyse... Voit lukea vaikka Raamatusta Apostolien tekojen luku 2 ja sieltä jakeet 1-13. Opetuslapset puhuivat vierailla kielillä ja osa pilkkasi heitä väittäen heidän olevan juovuksissa. Totta on, ettei kielilläpuhumisen lahjaa kovin usein luterilaisissa kokouksissa kuulla, mutta kyllä sitä silti on olemassa.

Tuo, mistä oheisessa leikkeessä kirjoitettiin perustuu Paavalin ohjeeseen 1. Kor. 14:13 "Sen, joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä." Hämmennystä varmaan aiheuttaa kielilläpuhuminen ilman tulkitsemista ja sen Paavali selkeästi kieltää 1. Kor. 14:28 "Ellei tulkitsijaa ole, puhuja olkoon seurakunnan parissa vaiti ja puhukoon vain itselleen ja Jumalalle"

Tässä kohdin on siis lahjan käyttäjällä vastuu siitä, että käyttää lahjaansa raamatullisesti. Monissa karismaattisissa tilanteissa tämä tietysti unohtuu ja aiheuttaa näin hämmennystä. Kyse ei ole silti magiasta, vaan ihan reilusta Raamatun omasta opetuksesta, joka tuntuu tietysti vieraalta näin luterilaisesta, jossa kyseiset lahjat eivät ole näkyvällä tavalla läsnä.

Offline Ulkopuolinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #38 on: 08. 12. 2006 07:07 »
Eli ensimmäisen vuoden lukukausimaksu on FXconverterin mukaan n. 417 dollaria. Kaikki maksut yhteensä eka vuonna 670 dollaria.

Erilaisten tietolähteiden mukaan n. puolen Malawilaisista on elettävä dollarilla päivässä.
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6167846
Mistä ihmeestä he repivät nuo kaikki maksut lastensa kouluttamista varten?

Olenko nyt missanut jotain tietoja vai onko tämä todella näin?

No eipä tuo paha hinta ole yhdestä vuodesta... Suomessa, kun kouluvuoden hinta yhden ala-astelaisen osalta pyörii 3000-5000 euron hintahaarukassa (vuonna 2003 oli noin 20000 mk). Meillähän homma ei maksa mitään - kiitos yhteiskuntarakenteen ja verojen. Eli ei voi nyt ihan verrata suoraan Suomeen Afrikan oloja.

Offline Ulkopuolinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Off topic Mustasaaresta
« Reply #39 on: 08. 12. 2006 07:07 »
Pitääkö paikkansa, että nuoret viettävät aikaansa iltamyöhään seurakunnan tiloissa näitten hihhuleitten seurassa?

Jälleen on kysymys näennäishuolesta! Onko parempi, että nuori on selvänä iltamyöhään seurakunnan tiloissa vaikkapa näiden "hihhuleiden" kanssa, kuin Hovioikeudenrannassa juovuksissa? Sovitaan sitten reilut pelisäännöt kaikille siten, että kaikki nuoret pysyvät iltaisin kotona ja ovat nukkumassa klo 22.00. Vapaaehtoisesti nuokin nuoret tuolla lienee ovat...

Voi todellakin kysyä "Elämmekö keskiaikaa vai 2000-lukua"? Inkvisitio tuntuu vain käyvän kohti niitä, jotka haluavat ottaa uskon Jeesukseen tosissaan.