Kokemuksia ja muistoja Ristinummelta

Started by Hanna.Kakko, 03. 05. 2012 15:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanna.Kakko

Hei! Olemme neljän sosionomi-opiskelijan voimin keräämässä näyttelyä kaupungin kirjastoon nimellä "Ristinummi tuli kaupunkiin" Näyttely tulee koostumaan kuvista, tarinoista ja artikkeleista. Löytyykö sinulta positiivisia muistoja ja tarinoita, tai kenties muuta materiaalia? Kuulisimme mielellämme kokemuksia niin menneiltä vuosilta kuin tämän päivän Ristinummesta. Muistoja voi kirjata tähän ketjuun tai lähettää minulle sähköpostitse hanna.kakko@vaasa.fi 16.5. mennessä. Lämpimästi etukäteen kiittäen

vaasalainen

Nostan tämän ketjun myös blogiin kunhan lähetät pari kuvaa ja kerrot lisää.
Tapio Parkkari
ylläpito

tapio.parkkari(miuku)gmail.com
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

Olen asunut muualla jokseenkin koko sen ajan kun Ristinummi rakennettiin. Kun muutin takaisin, kuulin paljon kauhukertomuksia Ristinummen turvattomuudesta. Ensimmäisellä vierailulla taisinkin pälyillä ympärilleni, että milta suunnalta tulee puukkoa. No, ei tietenkään tullut.

Mikä osoitteessa muuten sijaitsee ensimmäinen Ristinummelle rakennettu kerrostalo? Asuntomessualue (Sala-ampujankatu) on rakennettu 1975, mutta silloin ei taidettu rakentaa kahta kerrosta korkeampia taloja?

vaasalainen

Ota Miapetra Kumpula-Natrin kautta yhteys hänen isäänsä Vote "Voitto" Kumpulaan.  Vote on yksi parhaista mahdollisista muistelijoista ja Ristinummen entinen "kyläpäällikkö".

Toinen hyvä muistelija on täälläkin kirjoitellut Jorma Kivimäki.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Sundin Ukko

Kannattais varmaan käydä Snipperissä kysymymässä kuka osaa kertoa Ristinummesta.  Siellä tiedetään varmasti.

AD

Quote from: Sundin Ukko on 03. 05. 2012 17:05
Kannattais varmaan käydä Snipperissä kysymymässä kuka osaa kertoa Ristinummesta.  Siellä tiedetään varmasti.
En usko että entisessä sniperissä juurikaan tiedetään Ristinummesta.
Siinä on nykyään Samaria.

Tikka Masala

Hei Hanna,
ehkä tiedät jo tämän, mutta siitä huolimatta.  Löysin paljon mielenkiintoista Ristnummesta etsimällä tietoja google-operattori filetypellä.  Joko suoraan Ristinummea tai välillisesti koskevaa

filetype pdf ristinummi Vaasa

Hanna.Kakko

Kiitos, Paljon hyviä vinkkejä!Tapio : Lähetän kuvia ja lisätietoa.

Tikka Masala

Myös google-kuvahaulla Ristinummi [/b ]löytyy runsaasti kuvia, joista tosin suuri osa asuntojen myyntilmoituksia, mutta niistähän voi kerätä kollaasin miten rRstinummella asutaan.