Author Topic: Parhaat rokkibiisit kautta aikain  (Read 8556 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

belurisk

  • Guest
Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« on: 15. 07. 2011 04:04 »
Eilen illalla chatissa aloitin keskustelun otsikkoaiheesta.
Vilkkaasti ja hyvin alkoi.
Mielestäni mielenkiintoinen ja monipuolinen aihe. Se kattaa monta sukupolvea. Ja näkemyksiä sekä ehdotuksia on varmasti runsaasti laidasta laitaan.
Mieleen voi helposti tulla kymmenittäin biisejä, mutta koitappa sitten niistä seuloa ja valita vaikka viisi omasta mielestäsi parasta.
Jos itse aloitan bändeistä:
- Animals
- Cream
- Led Zeppelin
- Steppenwolf
- Santana
- Uriah Heep
- Rolling Stones
- jne.
Biiseistä esim. :
- Whole Lotta Love
- Born to be wild
- NSU
- Heartbreaker
- Born to run
....

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #1 on: 15. 07. 2011 07:07 »
Voisipa melkein sanoa, että ulkomaista musiikkia en kuuntele oikeastaan koskaan. No jos sitä jostain kuuluu niin sitten, mutta en montaakaan tuntia sellaista omista. Joten vastaanpa nyt sitten kovilla kotimaisilla, ehkä lienee hieman punkahtaviakin mutta niin joka paikassa ainakin esiteltiin allamainitut suomirockiksi:

5 Bändiä

- Klamydia
- Apulanta
- Popeda
- Eppu Normaali
- Yö

Kyllä näillä mennään... jos sitten joka artistilta keksisin jonkun ehkä ei niin puhkikuunnellun suosikkibiisini (Ei kovin paljon näyttökertoja youtubessa/en muista että radiossakaan olis renkutettu) vielä tähän youtubesta niin ehkä joku muukin saattaa löytää uuden lempparin..

5 hyvää biisiä

http://www.youtube.com/watch?v=Flj_6AJ5N-E Klamydia - Vastaantulija
http://www.youtube.com/watch?v=vwTXAn-16Z4 Apulanta - Anna mulle piiskaa (Live Rantarock-98)
http://www.youtube.com/watch?v=xt4LyfR5eh4 Popeda - Repe ja Lissu
http://www.youtube.com/watch?v=wdsWFG_-Tuk Eppu Normaali - Näin kulutan aikaa
http://www.youtube.com/watch?v=K2VIlmeXExM Yö - Kulkuripoika

Valitseminen oli aika vaikeeta... ja varmasti jos ylläolevat bändit kuuluu jonkun omiin suosikkeihin niin ei tuossa sitten mitään uutta ja mullistavaa varmaan oo. Minusta ne nyt vaan on hyviä piste.

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #2 on: 15. 07. 2011 07:07 »
Joo, Niiskutti. Jokaisen oma valinta on oikea valinta.
Kuittaan tuon, että suomirock on hyvää ja kuunneltavaa.

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #3 on: 15. 07. 2011 08:08 »
Onhan myös Ganes ja Nightwish tehnyt hyvää kamaa..

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #4 on: 15. 07. 2011 09:09 »
Tosi paha tehdä tällaisia listoja, yritetään silti. Kaikkein vaikeinta on nimetä parhaita biiseeä, koska sortimentti on niin valtava.

Ulkomaiset bändit:
Pink Floyd
Creedence Clearwater Revival
Led Zeppelin
Deep Purple
Rolling Stones
Abba
Ramones

Uudemmista:
AC DC
Metallica
Rammstein
Oasis (Manchester Cityn ikivanhana kannattajana pakko)

Ulkomaiset biisit
Whole lotta love (Led Zeppelin)  
http://www.youtube.com/watch?v=bXKboDqiSbE
Another brick in the wall (part 2) Pink Floyd
 http://www.youtube.com/watch?v=_gwdQjCuoRo
Hotel California (Eagles)
http://www.youtube.com/watch?v=Czb2E1q7xtc
He aint heavy, hes my brother (Hollies)  
http://www.youtube.com/watch?v=C1KtScrqtbc
Perfect Strangers (Deep Purple)
http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

Kotimaiset bändit
Sir Elwoodin hiljaiset värit
Eppu Normaali
The 69 Eyes
Freud, Marx, Engels & Jung
Neljä Ruusua
Leevi and The Leavings

Kotimaiset biisit
Joutsenlaulu (Yö)
http://www.youtube.com/watch?v=8wWWH1xhdxs
Lumi teki enkelin eteiseen (Hector)
(en löytänyt alkuperäistä äkkiä you tubesta)
Viimeisellä rannalla (Sir Elwoodin hiljaiset värit)
http://www.youtube.com/watch?v=1vnu0qhMmQ8
Kitara, taivas ja tähdet (Eppu Normaali)
http://www.youtube.com/watch?v=7Vq613WX_pc&feature=related
Sleeping Sun (Nighwish)
http://www.youtube.com/watch?v=hjd-VLB82FA

Huomenna lista saattaisi jo näyttää erilaiselta.
Edit. korjasin yhden linkin.
« Last Edit: 15. 07. 2011 10:10 by Jorma Kivimäki »

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #5 on: 15. 07. 2011 09:09 »
Joo, Jorma!
Haastetta tässä listaamisessa ja rankkaamisessa on.
Jatketaan ja yritetään silti.
Pitäiskö jatkaa haarukoimalla bändejä kymmenen joukkoon?

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #6 on: 15. 07. 2011 09:09 »
... bändejä ja esittäjiä...

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #7 on: 15. 07. 2011 10:10 »
Pidän rokkia lasten ja nuorten musiikkina. Siinä ei ole kovinkaan paljoa musiikillisia vaatimuksia.
Kyllä ihmettelen, että rokkifestivaaleilla  keikuttaa päätänsä harmaatukkaiset ukot. Siinä kolajaa hautausmaan portit selän takana. Se on luulottelua olevansa vielä jokin ikinuori. Minä ne musiikit olen nuoruudessa käynyt läpi, ei minulla ole kaipausta nuoruteen, se oli ja meni. Elin täysillä nuoruuteni, siksi ei jäänyt sinne ikävää. Iän myötä musiikin taju kehittyi klassilliseen suuntaan. Jos radiosta tulee rokkia, niin pistän kiinni tai vaihdan kanavaa ja jos sieltä tulee urheilua niin radioni olkoon kiinni.

Ihmisen tehtävä on kehittyä elämässään kohti korkeutta. Tuossa oli  sellainen osio kuin sata tehtävää
ennen kuolemaa. Täytin kirjallisuuden alalla 90 % musiikin alalla 100% ja 400% kaupanpäälle klassillista musiikkia. Teatterikappaleet oli katsonut paitsi Suomen hevosta. Sitä teaateria tuli näyteltyä livenä Suomen hevosen kanssa kun ajoi sontaa pellolle. Niiden testien mukaan totesin, että olen aika sivistynyt ihminen, en ollut tuota ennen huomannutkaan. Ei tullut mitään hosumista kuoleman edessä kaikki on kiitettävsti täytetty.

Mun kaveri tykkää, että hanuri musiikki on maailman  parasta musiikkia, niin se siten maailman parasta musiikkia. Ihmettelen vain kun vanhat äijät kuuntelee murrosikäisten musiikkia.

Pentti Suksi

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #8 on: 15. 07. 2011 11:11 »
Pidän rokkia lasten ja nuorten musiikkina. Siinä ei ole kovinkaan paljoa musiikillisia vaatimuksia.

Pentti Suksi

Kuolematon kommentti!

Let There Be Rock!

http://www.youtube.com/watch?v=98I85ceICRM
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #9 on: 15. 07. 2011 11:11 »
Pentti Suksi on jo aikaisemmin kertonut etevyytensä, kehittyneisyytensä ja paremmuutensa tässäkin asiassa. Luulenpa, että Suksi on sitä ikäluokkaa, joka ei koskaan tosissaan ole edes kuunnellut tämän tyyppistä musiikkia. Joten kaino pyyntö, voisitko suksia pois tästä osiosta pilaamalla tätä(kin) keskustelua. Ellet, niin odotan moderaattoreilta jonkinlaista toimintaa ohi otsikon menevästä kirjoittelusta.

Minä puolestani lähden pikkuhiljaa kaupungille. Ensin syömään ja myöhemmin iltapäivällä rokkifestareille Vaskiluotoon. Väitän, että nykynuoriso joka on tottunut kuuntelemaan rock musiikkia, pitää siitä loppuelämänsä. Joku voi tosiaan väittää, että iän myötä pitäisi musiikkimaun muuttua pliisummaksi (hitaammaksi). Itse olen siitä poikkeus, että vasta vanhemmalla iällä raskas hevirock tuntuu tosi upealta musiikilta.

Ei pidä ihmetellä, jos nuoriso tykkää yön tunteina täysin pimeässä yökerhossa vaikkapa tästä musiikista: (huomaa, että kaiuttimet ovat satakertaa paremmat kuin oman tietokoneesi)

http://www.youtube.com/watch?v=My0HQ0QkGLQ

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #10 on: 15. 07. 2011 11:11 »
Suksi nyt jälleen haluaa hienostella ja sivistää meitä sivistymättömiä ja ymmärtämättömiä.
Pysytään aiheessa.
Mode voisi kyllä todella puuttua nopeastikin kirjoituksiin, joissa yritetään viedä aihetta sivuraiteelle.
Voin nyt todeta, että olen itse kuuskymppinen ja rokki eri muodoissaan kiehtoo ja antaa "kiksejä". Siihen liittyy tosi paljon eri juttuja.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #11 on: 15. 07. 2011 13:01 »
Ei halua millään tavalla hienostella. Asia niin,  että syntymälahjaksi olen saanut musiikkikorvan. Kaikilla sitä ei ole. Aikansa kutakin. Kyllä minä olen tuon rokkikauden  läpikäynyt enkä sinne jysähtänyt. Minulla ei yksinkertaisesti mielenkiintoa johon metrimusiikkiin jossa on rämyytystä  puksutusta ja paukutusta. Niitä näyttää olevan jotka ovat henkisesti jääneet jollekin ikäkaudelle ja ei pääse siitä pois. En koe mitään hienosteluna, minä olen tälläinen ja on minun asiani mennä tämä maailma läpi. Tänä päivänä on valtavasti nuorisoa jotka kuuntelee joko kamarimusiikkia tai klassillista musiikkia. Ei ole heillä mitään hienostelu tasrvetta.
Kyllä hyvä rokkibiisi voittaa huonon sinfonian ja jos molemmat huonoja, niin kuuntelee mieluummin lintujen laulua.

Kivimäki se jaksaa itseänsä kehuskella ja tuoda erinomaisuuttansa ja paremmuuttansa. Hänen ulkopuolellaan ei ole mitään.Kivimäki  on varsin tietämätön elämästä, juuri minun sukupolveni toi rockmusiikin. Sen verran ihan nautinnokseni pilaan Kivimäeltä keskustelun, nimittäin on muitakin olemassa joilla on erilaiset muut mausteet elämälle.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #12 on: 15. 07. 2011 13:01 »
Ei halua millään tavalla hienostella. Asia niin,  että syntymälahjaksi olen saanut musiikkikorvan. Kaikilla sitä ei ole. Aikansa kutakin. Kyllä minä olen tuon rokkikauden  läpikäynyt enkä sinne jysähtänyt. Minulla ei yksinkertaisesti mielenkiintoa johon metrimusiikkiin jossa on rämyytystä  puksutusta ja paukutusta. Niitä näyttää olevan jotka ovat henkisesti jääneet jollekin ikäkaudelle ja ei pääse siitä pois.

Et ilmeisesti ymmärrä aiheen otsikkoa.

Tässä on tarkoituksena ainoastaan listata kirjoittajien mielestä parhaita rock kappaleita,eikä jeesustella sillä, mitä musiikkia pitää kuunnella milläkin "kehitysasteella".

Tässä yksi, Omar & the Howlers, Wall Of Pride:

http://www.youtube.com/watch?v=RiDqyHNaJF0
« Last Edit: 15. 07. 2011 13:01 by Marko Heinonen »
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #13 on: 15. 07. 2011 13:01 »
Ymmärrän musiikkia kuuntelevana ihmisenä otsikon paljon  paljon peremmin. Mutta lähden siitä, että ihmisen tehtävänä on kehittää itseään henkisesti että musiikillisesti kohti korkeampaa tavoitetta. Pitää olla kaikesta utelias ja kaikesta kiinnostunut. Minulle rocvk on nuorisomusiikkia ja sellaisena ihan yes! Mutta minun ikäiselleni se ei ole. Sitä yrittää olla kunntelematta muuta musiikkia vaikka hautausmaan portit kolajaa takana. Lähden siitä, että ihmisen pitää kaikki musiikkilajit käydä läpi, samoin kun  aloittaa kirjallisuuden lastenkirjoista. Ihmisen pitää pyrkiä käymään omalle ikäkaudelleen kaikki läpi. Ei tarvitse sitten  hosua kuoleman edessä.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #14 on: 15. 07. 2011 14:02 »
Perusta oma keskustelu vaikka aiheesta "parhaimmat sinfoniat", tai "musiikin kuuntelun korkeimmalle tasolle päässeitten parhaat".

Tässä mainio kipale:

The Animals - We've Gotta Get Out Of This Place

http://www.youtube.com/watch?v=LUpBSvN1a50
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #15 on: 15. 07. 2011 14:02 »
Minä ihmettelen sitä, että vanhat ukot kulkee rock-konserteissa. Se, että minun lapsetlapset sitä kuuntelee
niin se on täysin ymmärrettävää ja se musiikki on heidän musiikkiaan ja heillä on siihen oikeus. Se kuuluu heidän musiikkiin. Mutta minä lähden siitä, että ihmisen m täytyy kehittää mitseään ihmisenä ja mennä eteenpäin, eikä jäädä johonki murkkuikään. Ei ikäänsä tarvitse keinotekoisesti ylläpitää.  inulle on musiikki hyvin tärkeä elementti ja minä vaadin  musiikiltä paljon enemmän, myös taiteellisesti. Minulla on hyvin laaja skaala jota kuunelen, ei vain sinfonia musiikkai. Eikö Marko Heinonen, etkö muista mitä kirjoitin, hyvä rokkibiisi, kun se on hyvin tehty, voittaa huonon sinfonian. Kyllä minä kuuntelen rockmusiikkia jos siinä on jonkinlaiset taiteelliset tavoitteet. Musiiikista pitää saada selvää, ettei se ole pelkästää räminää. Kas tässä on pointti. Huono sinfonia ja huono rock kappale, sitä mieluummin kuuntelee linnunlaulua. Säveltäjän kuin sanoittajan pitää pystyä sanomaan jotakin.

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #16 on: 15. 07. 2011 14:02 »
Eric Burdon ja Animals menee ainakin itselläni kärkikymppiin.
Burdon oli nuorena vocalistina suorastaan ilmiö!!

PS. Suksella on jälleen ladut hukassa.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #17 on: 15. 07. 2011 14:02 »
Pentti voisi, edelleen, lukea otsikon!
Jos ei rokkikappaleiden listaus kiinnosta, niin anna olla.


Tässä vähän oudompaa kamaa, mutta toimii. Ollut pitkään oma suosikkini.

Propellerheads feat: Miss Shirley Bassey - History Repeating

http://www.youtube.com/watch?v=yzLT6_TQmq8
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #18 on: 15. 07. 2011 15:03 »
Viesti poistettu.  Ei kuulu otasikon alle.
« Last Edit: 15. 07. 2011 15:03 by vaasalainen »

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #19 on: 15. 07. 2011 16:04 »
Ei ole olemassa mitään "nuorisomusiikkia",jos Rolling Stones tulisi vielä konsertoimaan suomeen,niin olisi se konsertti kaikkien aikojen suurin eläkeläistapahtuma.
Tarjontaa on paljon radiossakin on valinnanvaraa kanavien välillä.
Toista se oli nuoruudessa sai kuunnella radio luxeburkigia ja ruotsin p3 kanavaa suomen radiosta tuli lähinnä jenkan renkutusta.
Ei se musiikkimaku enää muutu vaan sitten kun olen vanhainkodissa siellä soi rokki.
Suomessa on paljon hyviä ja maailmallakin mainetta niittäneitä kokoonpanoja joista minun suosikkini on Amorphis.Olen sen verran kädetön koneen kanssa että linkittäminen ei onnistu..

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #20 on: 15. 07. 2011 17:05 »
Rock on fiilismusiikkia. Oikea mies ymmärtää vähän moottorin päälle, seuraa vähän urheilua jossain muodossa ja hyllystä löytyy rokken rollia(kin). Näiden ominaisuuksien puuttuminen on sama kuin homovaroitus!

Yllä olevilta listoilta löytyy monta minunkin suosikkia, mutta hieman painavampi kama loistaa poissa-olollaan, kuten esim Budgie, Black Sabbath jne.

Tosi rokken rollibändejä, joiden vinyylejä olen kuluttanut puhki ovat mm The Who. Heidän pitkäsoittonsa Live at Leeds pyöri yhdessä välissä joka päivä lautsasella. Uriah Heep tulee myös mieleen - hehän soittavat yhä, tosin vain yhden alkuperäisjäsenen voimin.

Tykkäsin myös Ten Years Afterin I'm Going Home biisistä kovasti, varsinkin siitä Woodstockin versiosta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #21 on: 15. 07. 2011 18:06 »
Tässä on välillä sellainen tunne,  että "muisti palaa pätkittäin".
Pitäiskö yrittää vuosikymmenittäin? Vaikka 60- ja 70-luvuille tuleekin melkoinen suma.
Elvishän ei rockia keksinyt vaikka saikin aikaan melkoisen draivin osaltaan.
Jo häntä ennen tulee mieleen esim.:
- Fats Domino
- Bill Hailey & Comets
- Buddy Holly
- Eddie Cochran
- Cliff Richards (oli nuoruudessaan kova rokkari)
- Tommy Steele
- Jerry Williams (r)
jne.

jekku

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #22 on: 15. 07. 2011 22:10 »
Vaikka en varmaankaan ole tämän ketjun vanhin kirjoittaja on minullakin jonkinmoinen lista olemassa.
Aivan lapsena meillä soi tietysti radion lisäksi myös grammari joka oli höyryradion kannen alla piilossa odottamassa levynsoittohetkeä.
Silloin soivat vielä osittain savikiekotkin ja niistä on jäänyt ikuisesti päähän soimaan mm. Repe ja Tapsa nuo rillumarein Suomisankarit sekä myös Onni Gideon Havajialais rokkeineen.
Gideonista ei ollutkaan pitkä matka Bill Haleyhiin ja siitä Elvikseen.
Mutta todellisen rakkauden rokkiin toi vasta Rolling Stones, kun kalareissulla Petsmossa yöllä ruotsin radion P3 kanavalta tullut Honky Tonk Woman soi ensi kerran korvissani, silloin jäivät Beatlesit ja muut poppiorkesterit toiseksi.

Silloin 60-luvulla kuunneltiin kidekoneista radio Luxemburgia ja tietty ruotsin radiota ja varsinkin bluesia.
Proge tuli sitten mukaan jo ketjussa aiemmin mainittujen bändien myötä mutta The Doors ja The Band ja Woodstock elokuva antoivat antoisia musiikkihetkiä, myös ensimmäiset Ruisrockit kasvattivat kiinnostusta myös kotimaiseen rockiiin varsinkin Yellow ja Wigwam, no miksei Tasavallan Presidenttikin olivat huippu soittoa silloin.

Näin mentiin aina -80 luvulle asti minkä jälkeen tuli ainakin minulle kuollut vuosikymmen musiikillisesti, koneorkestereita syntyi kuin sieniä sateella ja samaan aikaan punk soi marginaalipiireissä.
Bluesillahan tuokin aika pelastettiin ja onneksi 2000 luvulla on taas jotain uutta havaittavissa kaikin puolin positiivisessa mielessä.

Tuo varhaisesta lapsuudesta asti kuunneltu rokki toi erilaisten väli-ammattien kautta sitten minulle leipätyön aanityöntekjänä ja näiden yli 30:n vuoden aikana olenkin saanut työskennellä satojen sekä kansainvälisten, että kotimaisten rock, kevyen ja vakavan musiikin ammattilaisten kanssa ja voinut tehdä musiikkia humpasta oopperaan.

On vaikea listata mitään suosikkikappaletta tai orkesteria, tai mitään mitä ei olisi jo aiemmin mainittu mutta pari voi vielä lisätä ja ensimmäisenä tietty Frank Zappa jonka nerokkuutta muusikkona ei kukaan voi kieltää, kevyemmän musiikin puolella on moniakin esim. Alan Parsons, Jeff Lynne, Vaughanin veljekset ja poppipuolella Michael Jacksonin lisäksi Quincy Jones.

Off topiccina lopuksi Pentti Sukselle tiedoksi, minulla on absoluuttinen musiikkikorva mutta se ei koskaan ole estänyt minua nauttimasta kaikista musiikkityyleistä punkista klassiseen, musiikki on tunnepohjainen taidemuoto eikä mikään niistä ole nimetty millekkään ikäryhmälle ja ainoastaan Jorma Panula on sanonut minulle ettei hän näin vanhemmiten oikein jaksa rokkia, kun se on niin levotonta ettei vanha mies pysy mukana.


« Last Edit: 15. 07. 2011 22:10 by jekku »

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #23 on: 15. 07. 2011 23:11 »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #24 on: 16. 07. 2011 09:09 »
Hyvä yhteenveto Jekulta. Viimeistä haluaisin tosin kommentoida vähän. Se musiikin laji josta pitää ja musiikkikorva ovat kaksi eri asiaa. Eivät maailman parhaimmat kokitkaan pidä aina toistensa ruokalajeista, vaikka heitä yhdistääkin kova ammattitaito.

Musiikkikorvaa vaaditaan jokaisen musiikkikappaleen tekoon. Parhaimpien rokkibiisien listaajat eivät yleensä piittaa räpistä, eikä homma onnistu niin vain sinfoniaorkesterin kapellimestariltakaan, vaikka takuulla löytyy musiikkikorvaa...

Sanotaan myös että jos puhuu montaa eri kieltä, niin silloin omaa myös laajan musiikkimaun.


Mutta... Kaikkien aikojen suomalainen rock albumi? Hurriganesin Roadrunner tietenkin!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #25 on: 16. 07. 2011 11:11 »

Näillä pääsee jo pitkälle:

Freud Marx Engels & Jung: Rintaan pistää, sukat haisee, enkä pidä Jeesuksesta
YUP: Homo sapiens
Clifters: Kuningas
Hassisen Kone: Rumat sävelet
Kauko Röyhkä: Paha maa
Melrose: Melrose


MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #26 on: 16. 07. 2011 13:01 »
Järjestän tänään Pub Cornerissa vanhojen kavereitten (tavattu 50-, 60-, 70-luvuilla) "Äijätapaamisen" klo 17.00 alkaen
Pari-kolme hyvää tyyppiä, jotka diggavat rockista ja yleensä hyvästä musasta sopinee hyvinkin mukaan.
Tällä hetkellä tulokkaita on about 12-14 kaveria (ml. Tapsa Parkkari).
Veljellistä meininkiä meillä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #27 on: 17. 07. 2011 13:01 »
Deep Purple.
Bändi teki ja myi niin paljon hyviä rock-biisejä että niistä voisi mainita montakin.
Black Night
Highway Star
Speed King
Lazy...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #28 on: 17. 07. 2011 13:01 »
Deep Purple oli hyvä.
Olin ehkä siskoni kansa ensimmäisiä, jotka noteerasimme Scorpionsin musan 80-luvulla. Vähän softia, mutta hyvää.
No, sitten kun tässä kovalevyä pyörittelee, niin myöhäisempiä hyviä edustaa mielestäni myös ZZ-tOP.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #29 on: 17. 07. 2011 16:04 »
Rolling Stones: Brown Sugar!
Video on vuodelta 1971, mutta svengaa yhä!
Yksi kaikkien aikojen parhaimmista rokkibiiseistä.

Alkuperäisversiot kaikella kunnialla, mutta ei ollut Jimi Hendrixin versio Johnny B Goodistakaan hullumpi!

Sama juttu Johnny Vinterin versio Jumping Jack Flashistä. Minusta parempi kuin alkuperäisversio...
« Last Edit: 17. 07. 2011 16:04 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #30 on: 17. 07. 2011 17:05 »
Yllättävän vähän Santanaa....

Woodstock 1969, Soul Sacrifice. Mielettömän hieno suoritus, varsinkin nuorelta rupalilta, Micheal Shrieveliltä.

Ja samoissa kisoissa... Saa kyllä pitää yhä hatusta kiinni kun Alvin Lee lykkää tulemaan!!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #31 on: 17. 07. 2011 17:05 »




Ja näillä eväillähän sitä mentiin koululaisissa...:-)



Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #32 on: 17. 07. 2011 18:06 »


Dr Feelgood - She Does It Right

Wilko Johnson on lyömätön...

http://www.youtube.com/watch?v=rViBFgjChH0
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #33 on: 18. 07. 2011 20:08 »
Koululaisissa soittaneista kokoonpanoista jäi parhaiten mieleen se kokoonpano jossa Lakaniemen Eero soitti bassoa.(Olisiko bändin nimi ollut Face?)Varsinkin heidän esittämänä Procul Harumin klassikko Shade of pale.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parhaat rokkibiisit kautta aikain
« Reply #34 on: 18. 07. 2011 20:08 »
Facehan se oli. Hyvä bändi se oli!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas