Vaasa ja ympäristö > Off Topic

Kolme kuoli, yli 140 haavoittui Bostonissa

<< < (2/11) > >>

Urho:
”Bostonin maratonin osanottajien joukossa oli venäläinen Daria Troshanova. Hän on ekonomisti, urheilun harrastaja ja osallistuu moskovalaisten Nike Run ja Park Run seurojen järjestämiin juoksutapahtumiin. Hän osallistui kansainväliseen John Hanckock maratoniin ja juoksi matkan ajassa 3 tuntia 33 minuuttia. Hän kertoi Venäjän Äänelle Bostonista omista vaikutelmistaan. - Missä sinä olit, kun pommit räjähtivät? Näitkö tai kuulitko jotain?
- Tulin maaliin tuntia ennen, kuin pommit räjähtivät. Maalin tulon jälkeen sain ruokaa, huovan ja mitalin. Tämän jälkeen menin hakemaan tavaroitani sekä tapaamaan omaisiani. Bostonissa minua kannustivat mieheni sisar Kate ja hänen miehensä Joe. Tänne he olivat saapuneet Houstonista. Yhdessä heidän kansaan läksisimme kahvilaan, joka sijaitsi noin korttelin päässä maalista. Siellä saimme kuulla myös räjähdyksistä. Itse räjähdysten ääntä emme kuulleet, vaikka olimme melko lähellä tapahtumapakkaa.
Aloin soittamaan välittömästi omaisilleni ja ystävilleni, ja ilmoitin että olen kunnossa. Puhelinyhteys toimi, mutta siinä oli häiriöitä, mahdollisesti siksi, koska kaikki soittivat samaan aikaan.
- Millainen tilanne Bostonissa on? Millä tavalla kaupungissa suhtauduttiin terrori-iskuun?
- Yritimme nopeasti poistua kaupungin keskustasta, koska uutisissa kerrottiin, että on löydetty kolmas pommi, joka ei räjähtänyt. Saavuimme lähimmälle metroasemalle, kaduilla ei ollut minkäänlaista paniikkia, ainoastaan sairas- ja poliisiautojen hälytyssireenit ulvoivat ja muistuttivat siitä, mitä oli tapahtunut. Metrossa ilmoitettiin, ettei metrojuna pysähdy keskustassa, koska poliisi on eristänyt onnettomuusalueen. Minun hotellini on Cambridgessa, joen toisella puolella Bostonin kaupungissa, siksi minun on vaikeaa sanoa, mitä kaupungin keskustassa tapahtui.
- Terrori-iskun tarkoituksena on saada ihmiset pelkäämään ja muutamaan elämän tapansa. Millainen sinun suhtautumisesi on? Aiotko vielä juosta maratoneja?
- Tämä oli elämäni toinen maraton. Ensimmäisen maratonin juoksin viime vuoden syyskuussa, kun osallistuin Moskovan vuoden 2012 rauhanmaratoniin. Luonnollisesti näitä kahta maratonia ei voida verrata toisiinsa. Bostonin maratonin osalta haluan kuitenkin sanoa, että se oli mainiosti järjestetty ja ihmiset kannustivat juoksijoita koko 42 kilometrin matkalla. Ihmiset tulivat suurella joukolla katsomaan ja tarjosivat urheilijoille vettä ja appelsiineja. Tämä oli suuri juhla koko kaupungille. Kauheat tapahtumat tuhosivat kuitenkin tunnelman. Olen iloinen, että minun ja omaisteni kannalta kaikki päättyi hyvin, emmekä olleet tapahtumien keskuksessa ja nähneet kaikkea kauheutta. En usko, että minun kohdallani muuttuisi jotain periaatteellisesti, näiden räjähdysten vuoksi. Seuraavan maratonin aion juosta Berliinissä. Aion valmistautua siihen hyvin ja toivon rikkovani henkilökohtaisen ennätykseni.”

http://finnish.ruvr.ru/2013_04_16/Pommit-pilasivat-juhlan-mutta-me-jatkamme-maratonien-juoksemista/

herkkoo:

.

Voi olla taas joku "unabomber" jonka kiinnisaaminen kestää 18 vuotta

"Theodore John Kaczynski alias Unabomber (s. 22. toukokuuta 1942) on yhdysvaltalainen kirjepommittaja, joka pyrki 18-vuotisen pommikampanjansa aikana taistelemaan teknologista kehitystä ja sen tuomia haittoja vastaan. Kirjepommit tappoivat kolme ihmistä, 29 haavoittui. Hän oli FBI:n kaikkien aikojen kalleimman tutkinnan kohde.

FBI käytti tuntemattomasta pommittajasta lyhennettä UNABOM ("university and airline bomber", kirj. "yliopisto- ja lentoliikennepommittaja"). Media muunsi tämän eri muotoihin, ml. Unabomer, Unabomber ja Unibomber."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski

.

hartsa:

--- Quote from: vito on 16. 04. 2013 06:06 ---Bostonissa tällä kertaa on saatu nauttia monikulttuurisuudesta.
ajan kysysymys koska suomessa olevat islamistit alkavat käyttää oman kulttuurinsa vaikutus menetelmiä "politiikassa"

--- End quote ---

Kaikella ystävällisyydellä, mitä täysin päätöntä ja käsittämätöntä sontaa sinä oikein kirjoitat? Mistä ensinnäkin tiedät syyllisen/t? Ja millä ihmeen oikeudella yleistät kaikki "islamistit" käyttämään näitä "vaikutuskeinojasi"?

Tiedätkö muutan mikä on "islamisti"? Se ei tarkoita islaminuskoista eli muslimia tai arabia, joka muuten on ihan eri asia kuin muslimi (usein rasistiset ääliöt sotkevat nämä).

Kuten sanottua, kaikella ystävällisyydellä. Tai oikeastaan ei - jotain rajaa ps-älyttömyyksiin.

make:

--- Quote from: vito on 16. 04. 2013 06:06 ---Bostonissa tällä kertaa on saatu nauttia monikulttuurisuudesta. vahvistusta tähän tosin ei vielä ole tullut mutta niitähän nämä 99%:sti on
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288557161473.html

--- End quote ---

Hartsaa tuossa aikaisemmin mukaillen. 99%:sti terroriteot eivät ole olleet muslimien tekemiä ainakaan Euroopassa. Suurin osa on separatistisia, ja syynä usein kansallismielisyys. Lisäksi iso osa kannattaa vasemmistolaista ajattelua. Liberaaleja ei terroristeista löydy käytännössä yhtään.

Original Wiik,:
Tässä keskustelussa nousee esiin hyviä näkohtia. nm. make ansiokkaasti kaivaa taustoista esiin todellisuutta, josta mutu ja kiihkomielisyys on puhdistettu.

Tulee uuteen valoon asiat ja nyt näkyykin selkeästi,  kuinka keskitetty vallan käyttö on syönyt yksilön henkisen tilan niin tyyni että todelliselle erilaisuuden hyväksymiselle,  ei jääkään enään paljon eväitä.  Suurempi julkisen vallan avoimuus ja yksilön oma tilan kasvattaminen yksilövapauksia lisäämällä, sääntelyä purkamalla. Antaisi mahdollisuuksia turvallisesti, erilaisuuden juurtumiselle kulttuurin sisältöön.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version