Vaasa keskustelualue > Valtuuston tietoon

Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT

<< < (2/7) > >>

Risto Helin:
Kyllä minun mielestä pitää kestää kovempaakin kirjoittelua , kadullakin kuulee usein ns. kadunkieltä ja foorumissa kohtaavat erilaiset kirjoittajat joten ei syytä huoleen antakaa suvaitsevaisuudeen puhjeta kukkaan .

toisen luokan kansalainen:

--- Quote from: Risto Helin on 30. 06. 2013 11:11 ---Kyllä minun mielestä pitää kestää kovempaakin kirjoittelua , kadullakin kuulee usein ns. kadunkieltä ja foorumissa kohtaavat erilaiset kirjoittajat joten ei syytä huoleen antakaa suvaitsevaisuudeen puhjeta kukkaan .

--- End quote ---

Parkkarilla näyttää olevan kova tarve mielistellä joitakin tahoja. Huomannut tämän lukemattomia kertoa. Mitään asiallista tänne ei todellakaan kannata kirjoittaa. Parkkarin mieliksi pitää ruveta harrastamaan pelkkää umpikiroa vittuilua ja keskustelun rikkovia naurettavia vaatimuksia, että toisen kirjoittajan on todistettava omat henkilökohtaiset mielipiteet jollakin linkillä, niin että tämä Parkkarin kultapoika (tai kultatyttö) voi ne sulattaa.


ASIA HARVINAISEN SELVÄ!

köyhä jarrumies:
Lisäyksenä vielä toisen luokan nimimerkin viestiin, että sykäys tähän tinnerihaisteluun perustuu viestiketjuun, jossa make vääristeli kirjoituksiani ja väitti minua valehtelijaksi. En jaksa tarkistaa, kummallako nimimerkilläni ne on kirjoitettu. Joka tapauksessa makehan on nimitellyt minua tällä nimimerkillä, kun kirjoitin toisella, joten asialla ei sen suhteen mitään merkitystä. En ole kiistänyt, että kirjoittaja on sama.

Ainoa syy käyttää kahta nimimerkkiä on se, läppärissä hajosi muistikampa ja rekisteröin tämän nimimerkin toisella koneella. Tilanne on ollut sama sen jälkeen ja olen käyttänyt nimimerkkiä riippuen siitä, kumpaako konetta käytän.

make:
Ala-arvoiset syytökset, vaikkakin kohdistuvat pelkkää nimimerkkiä kohtaan, eivät palvele Vaasan kehittämistä millään tavoin. Minun puolestani ala-arvoinen keskustelu saa olla muilla palstoilla. Hyvään nettikettiin ei myöskään kuulu useamman nikin käyttäminen.

Se, että väittää jotakin todeksi, niin aina pitäisi pystyä todistamaan väitteensä. Muuten kyse on vähintäänkin totuuden vääristelystä. Jotkut valitettavasti uskovat kirjoitettuun sanaan ilman mitään lähdekritiikkiä, kuten näyttää käyneen köyhän jarrumiehen/toisen luokan kansalaisen tapauksessa lukiessaan hommafoorumia.

Tälläiselle keskustelupalstalle on vielä jonkinlaista tilausta. Se pystyy parhaimmillaan tuomaan epäkohtia esille, kehittämään Vaasan asioita. Mutta kun suurin osa keskustelijoista alkaa edustamaan samaa näkökantaa, eikä eriäviä mielipiteitä sallita, niin keskustelukanava kadottaa merkityksensä. Silloin se on muuttunut paikalliseksi Hommafoorumiksi.

Vaasalaisten ja Vaasan lähiseudunkin kannalta tälläisen keskustelupalstan tasapuolisuus olisi tärkeätä ja kaikki henkilökohtaiset hyökkäykset pitäisi karsia pois. Muuten on turha kuvitellakaan, että tänne saataisiin päättäjiä keskustelemaan. Ja kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta tai sananvapaudesta. Jos saa nimitellä toisia ja jatkaa hyökkäyksiään, niin tällöin kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta.

Edellä mainituista syistä toivon kovempaa otetta tälläisen tyylin kirjoitteluun mielellään poistattamalla nimimerkkien käyttöoikeudet ja bannaamalla henkilöt.

Lisäys:
Jos lausuu mielipiteen, on hyvä lisätä lauseeseen sana: mielestäni
Silloin kirjoittaja painottaa helpolla tavalla nopeasti, että kysymyksessä on hänen oma henkilökohtainen mielipiteensä, ei totuus. Kaikki muut väittämät pitäisi jollain tavalla pystyä todistamaan. Poikkeuksia ovat selvästi yleiset väittämät, joissa mielipiteitä ja selviä ratkaisuja ei varmasti ole olemassa. Vaikkapa nimimerkki Insinöörin mielipiteet kapitalismista verrattuna minun mielipiteeseeni kapitalismista. Mutta, esim.valtion työpaikkojen keskittyminen  Seinäjoelle ja Vaasasta vähentyminen ei ole mikään mielipideasia, vaan luvuilla helposti todistettava fakta.

köyhä jarrumies:
Älä sitten  make syyllisty ala-arvoiseen nimittelyyn, jos se on mielestäsi haitallista Vaasan kehitykselle. Älä syytä muita valehtelijaksi ym. Älä syytä varsinkaan perusteettomasti.

Turha kirjoittelu Vaasalaisia.infossa ei muutenkaan palvele ketään (ei Vaasan kehittymistä eikä ketään muutakaan), ellei kirjoittajalla ole asiaa. Siltä osin sinun kirjoitukset ovat keskimäärin vielä turhempia kuin monen muun. Se mitä olet viestejäni kommentoinut, niin olet turhanpäiväinen inttäjä, joka joko vittuilee umpikierosti tai on oikeasti hämmästyttävän tietämätön olipa aihe mikä tahansa.

Mitä sitten tulee useammalla nimimerkillä kirjoittamiseen, niin tyylistäsi voi kyllä tehdä omat johtopäätökset, mutta niin kauan kun kirjoittaja pysyy nimimerkin takana,  minulle ovat merkittäviä vain kirjoittajan ajatukset (mikäli niissä on järkeä) ja on aivan hölkkäisen yhdentekevää mitä  nimimerkkejä hän on käyttänyt aiemmin.

Totuuden vääristelystä sen verran, että toisin kuin jatkuvasti vääristelet ja valehtelet ilman minkäänlaista näyttöä, niin en lue Hommafoorumia, en ole koskaan rekisteröitynyt sinne, jos olen sinne jonkun linkin laittanut,  se on tullut googlettamalla. Esimerkiksi google-linkki, jossa on mukana Hommafoormin keskusteluja. Niiden perustella saatoin päätellä, että jos tarvitsee tarkan linkin, niin sieltä löytynee. Minä en sellaista tarvitse, koska näin kyseisen RKP:n tekemän julistuksen TV:ssä. Joko uutisissa tai vaalikeskustelussa. Samassa linkissä oli toki mukana useamman sivuston keskusteluja.

Eli tuossakin asiassa nähtiin, että nimimerkki maken viestit sisältävät valheita ja perusteettomia syytöksiä. Ja silti tämä henkilö kehtaa vaatia, että tuollaiseen herjaamiseen puuttuvat pitää bannata ja heiltä tulee poistaa käyttöoikeudet.

KYLLÄ ON HÄRSKIÄ!



Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version