Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 278481 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AD

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1120 on: 29. 04. 2012 06:06 »


Ihan Ot juttuun, tuossa kolarissa näkyi kuinka helpolla pakettivolkkari kaatuu, kyse on vain siitä että osuma sattuu takapyörän alueelle.Mm. Korsholmanpuistikon ja asemakadun kulmassa tapahtui vuosia sitten tismalleen samanlainen kolari jiossa Fiat 600 kaatoi volkkarin.
[/quote]

Kuskin ovea on varmaan avattu sen aikaisilla sorkkarautamenetelmillä mutta miten se on taittunut tuolla tavalla, onko se auennut ensin törmäyksessä

Sitä itsekin katselin, todennäköisimmin on osumaa tullut ensin nokkaan ja sitten tuntumaa siihen takapyörän kohdalle, kolhittu kyljen takaosa näkyy rainassa kun sitä hiukkasen katselee.
Sinällään tuo kaappi kaatuu varmaankin jo etupäähän sattuneesta osumasta sekä ratin äkäisestä käännöstä.
.

[/quote]

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1121 on: 29. 04. 2012 07:07 »

.

Mikä tuo valkoinen osa on joka lojuu consul cortinan perässä?

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1122 on: 29. 04. 2012 11:11 »

.

Mikä tuo valkoinen osa on joka lojuu consul cortinan perässä?

.


Se voi olla lunta.  Juuri nyt kun katson pihalle on tuollainen lumikasa pihalla eikä missään muualla.
Voihan se olla jokin muukin mutta tuo on risteys talottomalta puolelta ja siihen saatettiin
kasata lunta ja nyt siitä on vain tuo jäljellä.  Tosin pidän omaakin arviotani epäuskottavana.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1123 on: 29. 04. 2012 13:01 »
Nyt pääsin katsomaan tarkemmin kuva kuvalta.  Luultavasti se on valkoisesta autosta
irronnut kappale siltä puolelta joka ei kämeralle näy.

Parantelin kuvaa jotta sitä voi katsella tarkemmin. 

Tuon muotoinen pala ei kuitenkaan tahdo sopia mihinkään.  Ainoa yhteinen tekijä
on valkoinen väri.
« Last Edit: 29. 04. 2012 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1124 on: 29. 04. 2012 17:05 »
Kaitafilmiltä pelastettua.

Seuraavalla kaitafilmi alkaa 60-luvulta jatkuen 70-luvulle jolloin aloin
jo itse kuvaamaan kaitafilmiltä.  

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.

Video on nähtävissä tänään noin klo.23:00



Hitsaus aiheutti jotain Lastenkodinkatu 19:ssä ja palokunta tuli tekemään
jotain.  Savua ei kuitenkaan missään näkynyt mutta näyttävä paloautoletka oli Lasten-
kodinkadulla.  Tämä vuonna 1964.

Sitten mummani Hilja Lajunen ja tätini Leena Sutinen tulevat kylään
Varkaudesta ja käymme pienellä Vaasan kiertoajelulla.

Sitten käväisemme Lastenkodinkatu 21 sisällä.

Sitten tulee pääsiäinen ja vuosi on 1964 ja lapset ovat sonnustautuneet
pääsiäistrulleiksi.  Minä pistin myös huivin päähän.

Sitten pistäydymme Mustasaaressa Irenentiellä jossa Toivo Löija.

Mutta sitten menemmekin Atlantin valtamerelle missä filmin kuvaaja
Väinö Lajunen enimmäkseen seilasi.  Käymme jopa laivan konehuoneessa
ja kannella ja sähköttäjän huoneessa ja jopa hytissä jossa isäni
Väinö Lajunen opiskelee levyltä englantia.

Sitten tulemme laivasta ulos ja jopa potkuri saadaan kuvaan sillä
Kanadassa Halifaxin satamassa nousuveden ero saattoi olla jopa 6 metriä.

Sitten siirrymme vuoteen 1974 ja otan isäni kameran ja alan itse kuvata.
Kuvaukseni alkaa Lastenkodinkatu 21 pihasta ja sieltä siirrymme Villan
puistoon jossa koulutamme sisareni koiraa.

Minun ei tarvinnut investoida kameraan sillä isäni oli sellaisen jo
hankkinut.  Filmi minun piti investoida ja sen kehitys mutta siinä kaikki.

Jostain syystä, isäni jäätyä maihin vuonna 1967 hän ei enää kuvannut
filmille mitään mutta alkoi valokuvaamaan suorastaan himokkaasti.  Joskus
näytti, että hän oli kuin kävelevä valokuvauslaboratorio mutta kuvia tuli
yksi tai kaksi tai koko sarja epäonnistui.  No toisaalta jokaiselle kuvaa-
jalle käy joskus siten.

Filmin alussa olen 5-v pikkupoika mutta lopussa 14v teinipoika.  Video
kuvaa Lastenkodinkatu 21:en pihan ja lähiympäristön tapahtumia.

Video on nähtävissä tänään noin klo.23:00
« Last Edit: 29. 04. 2012 17:05 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1125 on: 29. 04. 2012 19:07 »
Enpä uskoisi olleeni paikalla. Tuolloin oli meneillään normaali työpäivä PSO:lla, ja varmaankin ravintolasoitto illalla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1126 on: 29. 04. 2012 19:07 »
Nyt pääsin katsomaan tarkemmin kuva kuvalta.  Luultavasti se on valkoisesta autosta
irronnut kappale siltä puolelta joka ei kämeralle näy.

Parantelin kuvaa jotta sitä voi katsella tarkemmin. 

Tuon muotoinen pala ei kuitenkaan tahdo sopia mihinkään.  Ainoa yhteinen tekijä
on valkoinen väri.

Luultavasti ei ole autosta peräisin (onko siinä joku pyörä kiinni?)

Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1127 on: 01. 05. 2012 11:11 »
Erilainen vappukatsaus.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon noin klo 18:00



Suunnitelmani vapun kuvauksista menivät ensimmäisen kerran varasuunnitelmalle
kun ensimmäinen suunnitelma ei toteutunut.  Olisin ehdottomasti halunnut kuvata
veteraaniambulanssin ja nähdä sen autoparaatissa.  Siis sen josta tein videon ja
joka oli elokuvassakin.  Se on kuitenkin osana näyttelyä jota kannattaa mennä katsomaan
automuseolle Varastokadulla.

Minulla on jo pitkään ollut kakkossuunnitelma monena vappuna mutta vasta nyt käytin
sitä.

Kuvasin tänä vuonna työläisten vapun.  Vappu on perinteisesti myös
työläisten juhlapäivä.

Ensin käymme työläisten ja torpparien muistomerkillä ja sitten
seuraamme vappukulkueen järjestäytymistä entisen linja-autoaseman
pihalla.  Videolla vilahtaa vaasalaisia.infon foorumiin aktiivieesti
kirjoittava Reino Kolmonen.

Paikanpäällä erikoishaastattelussa kaitafilmejä vaasalaisia.infolle
kuvannut ja luovuttanut entinen merimies Väinö Lajunen.

Kari Lajunen
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1128 on: 01. 05. 2012 11:11 »
Minullakin oli epäonnea kuvaamisen suhteen.  Torilla oli aivan liian paljon ihmisiä ja vappumarssista myöhästyin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1129 on: 01. 05. 2012 14:02 »
Miten pitkään videoiden käsitttely nykyään kestaa You Tubessa?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1130 on: 01. 05. 2012 14:02 »
Miten pitkään videoiden käsitttely nykyään kestaa You Tubessa?

Riippuu käytettävissä olevasta nopeudesta.  Minulla on hitain mahdollinen eli jotain 0,3 gigaa ja
siinä se on Kaksi minuuttia videota tarvitsee tunnin siirtymän.  Olen aikeissa hankkia nopeamman
mutta vielä minulla ei sitä ole.  Minulla oli ennen Vaasalaisia infon maksama nettiyhteys mutta
se on aikoja sitten käytetty.  Siinä oli nopeus 1giga ja maksamalla lisää sen saa 3gigaan.
Luultavasti yhdellä gigalla nopeus puolittuisi mutta en oikeastaan huomannut siinä mitään
eroa.  Ehkä se on vain latausnopeus sillä siinä eron huomasin.  

Tämä video on 7min 15sek ja sitä on nyt 92% latautunut joten se lieneekin jo viideltä valmis.

Isäni kutsui minut lohikeitolle joten leikkelin videon jo siellä ja aloin heti lataamaan.  Liikkuvalla
läppärillä se latautui samaan aikaan vaikka olin itse torilla näppäilemässä kuvia.

Tässä alla jokunen kuva tänään torilta

Muikkukauppiaan kyltti


Muikkukauppias.


Lettukahvila ja sankka väkijoukko.  Jos tuossa väkijoukossa ei kauppa käy niin sitten se ei
käy koskaan.


Tällä koukkukauppiaalla oli hauskoja koukkuja.


He odottelevat jenkkiautoparaatia. Vaasanpuistikko oli täynnä jo puoli tuntia ennen alkua.


Vappu ilman moottoripyöräilijöitä ei ole vappu.  Tässä yksi joka odotteli kanssa jenkkiautoja.
« Last Edit: 01. 05. 2012 15:03 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1131 on: 01. 05. 2012 14:02 »
Kaksi minuuttia videota tarvitsee tunnin siirtymän.

Käytät videoitten toisen vaiheen pakkauksessa turhan "hyvää" laatua. Luultavasti siinä Movie Makerissa on joku valmis DVD-aseteus, joka tekee noin isoja tiedostoja? Ainakin YouTubea varten voit käyttää "huonompaa" pakkausta, koska YouTube pakkaa ne kuitenkin murto-osaan (600 megaa => 100 megaa). 600 megatavun tiedoston siirto YouTubee ottaa 0,35 megan uppausnopeudella 4-5 tuntia.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1132 on: 01. 05. 2012 15:03 »
Kaksi minuuttia videota tarvitsee tunnin siirtymän.

Käytät videoitten toisen vaiheen pakkauksessa turhan "hyvää" laatua. Luultavasti siinä Movie Makerissa on joku valmis DVD-aseteus, joka tekee noin isoja tiedostoja? Ainakin YouTubea varten voit käyttää "huonompaa" pakkausta, koska YouTube pakkaa ne kuitenkin murto-osaan (600 megaa => 100 megaa). 600 megatavun tiedoston siirto YouTubee ottaa 0,35 megan uppausnopeudella 4-5 tuntia.

Kiitos tiedosta sillä sehän nopeuttaa tiedonsiirtoa mutta olen tarkoituksella pakannut sen parhaaseen
laatuun.  Tahtoo sitten laatu heiketä jos sitä vielä tuosta heikentää mutta kokeilen.

Video on valmis ja katsottavissa
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1133 on: 01. 05. 2012 16:04 »
olen tarkoituksella pakannut sen parhaaseen laatuun. 

Ymmärrän kyllä että haluat säilyttää parhaan mahdollisen laadun, mutta olettaisin, että merkittävin heikennys  tapahtuu, kun uppaat videon YouTubeen?

Kokeilin ihan mielenkiinnosta sellaista temppua, että latasin kovalevylle muistomerkkivideosi (HD-laatu 960x720-pixeliä) ja uppasin takaisin YouTubeen omalle tililleni. Tiedoston koko oli 150 megaa ja uppaukseen hupeni  noin 25 minuuttia (yhden megan uppausnopeus). Sen jälkeen YouTube käsitteli videoita max 15 minuuttia. Ehkä paljon lyhyemmän ajan.  Toisella pakkauskerralla YouTube sai nipistettyä tiedostosta enää 3 megaa elin noin 2%.

Seuraavaksi yritin arvioida, onko laatu kärsinyt ja kuinka paljon. Laatu on heikentynyt aavistuksen, mutta YouTube-katselussa sillä on tuskin suurikaan merkitys. Uskoisin, että ellei videoita katso rinnatusten, niin eroa ei voi huomata.

Poistan videon YouTube-tililtänit, että tästä kokeilusta ei seuraa mitään tekijänoikeusristiriitaa. :)


Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1134 on: 01. 05. 2012 16:04 »
Asia ei mulle kuulu mutta muistaisin Karin sanoneen että kaikki kuvat ja videot on hän luovuttanut jotka on julkaistu mutta ei niitä omia saa vaan lähde pitää mainita. Nyt Kari oikaisee ja kertoo heittääkö Henryn muisti vaikka vappusima on vielä juomatta. Itse olen ainakin saanut kuvia ja olen kysynyt mitä kuvassa olevat sanovat oikeuksista ja vain yksi on kieltänyt käytön mitä kunnioitetaan tietenki.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1135 on: 01. 05. 2012 17:05 »
Asia ei mulle kuulu mutta muistaisin Karin sanoneen että kaikki kuvat ja videot on hän luovuttanut jotka on julkaistu mutta ei niitä omia saa vaan lähde pitää mainita.  

Muistat ihan oikein.  Mutta en pane pahakseni jos joku minua auttaakseen latailee videotani.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1136 on: 01. 05. 2012 17:05 »
Wikipediastahan löytyy tuollainen hieno ja informatiivinen taulukko YouTuben kannalta optimaalisista pixelimääristä ja bitrateista. Tuosta voi päätellä, että esim. 1280x720 -pixelin videolla kuvan bitrate on 2–2.9 Mbit/s ja äänen osalta 152 kbit/s. Yhteensä siis noin 2-3 Mbit/s.  Tuo tarkoittaa alle 20 megatavun tiedosto per yksi minuutti videota.

Jos pelaa varman päälle, niin esim. 1280x720 -pixelin videolla pakkaussuhde joka tuottaa noin 30 megatavua per minuutti pitäisi riittää. Kaikki sen päälle on hyödytöntä, koska YouTube kuitenkin pakkaa niin tiiviksi, että laatu kärsii.

http://en.wikipedia.org/wiki/YouTube#Quality_and_codecs

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1137 on: 01. 05. 2012 18:06 »
 

Kokeilin ihan mielenkiinnosta sellaista temppua, että latasin kovalevylle muistomerkkivideosi (HD-laatu 960x720-pixeliä) ja uppasin takaisin YouTubeen omalle tililleni. Tiedoston koko oli 150 megaa ja uppaukseen hupeni  noin 25 minuuttia (yhden megan uppausnopeus). Sen jälkeen YouTube käsitteli videoita max 15 minuuttia. Ehkä paljon lyhyemmän ajan.  Toisella pakkauskerralla YouTube sai nipistettyä tiedostosta enää 3 megaa elin noin 2%.

Aivan heti latauksen jälkeen Youtube antaa sen ulos mutta huonompilaatuisena.  Kuva kuitenkin
paranee jonkin ajan kuluttua.  En ole koskaan pannut merkille mikä on se jonkin ajan kuluttua.

Ohjelmani Windows liven elokuvatyökalu, ei anna minun muuttaa laatua numeerisesti.  Seuraava
heikompi laatu on symbolin takana ja se on sähköpostia varten.  Pakkauskoko on pieni muttei
sitä voi kuvitella youtubeen ajavansa.  Luulisin niin.  Ainakin jo alkuperäinen on huono.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1138 on: 01. 05. 2012 18:06 »
Kari olen Vaasa mainostaeni eri harrastefoorumeilla poiminut helmiä ja aina linkittänyt suoraan tai maininnun tekijän, osasta on tullut löistavaa palautetta mulle vaikka olen maininnutnimesi aina. Osa niin arvokasta ettei me voida pitää omassa piirissä, kun olen etupäässä ylpeä Vaasalainen ja joskus häpeän sitä.

Onko ratsastus/ammuntaryhmää koossa ensi sunnuntaille ku sisko ihan odottaa tyttärien kanssa jotka haluavat kielen harjoitusta. Kummipoika laittaa lankun että saamme ampua tölkkejä, eli kaikki olis valmiina ja lumet sulanut tieltä että ratsastus onnistuu turvallisesti ky kypäriä on eri kokoa.

Edit1. Merasistit ja aloitetaan meiltä että saan Googleen sijainnit mutta rusinapullaa ei ole mutta jotain teen kanssa Suomalaissta herkkua kylläkin. Näin toimien sisko kerkee heräämään paremmin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1139 on: 01. 05. 2012 19:07 »
Sillä aikaa kun edellinen video oli jo latautumassa palvelimelle, olin torilla vielä katselemassa
josko siellä olisi jotainn mielenkiintoista.

No ihmisiähän siellä oli.  Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon noin klo 23:00



Palaan Eklu noihin muihin asioihin Vaasalaisia infon chatissa vaikka tässä ja nyt
« Last Edit: 01. 05. 2012 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1140 on: 01. 05. 2012 19:07 »
Ohjelmani Windows liven elokuvatyökalu, ei anna minun muuttaa laatua numeerisesti.

Sehän on joku Windows Live Movie Maker mitä olet käyttänyt? Ohjelmassa oikealla yläkulmassa löytyy kuvake, jossa lukee "tallenna elokuva". Kun klikkaat sitä, niin valittavana on ennakolta määriteltyjä suositusasetuksia ja aivan alimmaisena "luo mukautettu asetus". Kun klikkaat sitä, niin voit valita tarkat numeeriset arvot ja taltioida ne valitsemallasi nimellä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1141 on: 01. 05. 2012 19:07 »
Kiitos.  Olet aivan oikeassa.  Siellä on nyt allaolevat arvot videolle minkä viimeksi latasin
eli se ei vielä ole katsottavissa mutta alle tunnissa se on.



Miten minun mielestäsi tulisi nuo arvot säätää?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1142 on: 01. 05. 2012 20:08 »
Miten minun mielestäsi tulisi nuo arvot säätää?

Kuvapisteet (pixelit) mieluummin samat kuin alkuperäisvideolla jos käyvät yhteen YouTuben kanssa. Wikipedian taulukossahan näkyi hyvin, mitkä pixeli-levydet ja -korkeudet ovat YouTube yhteensopivia. Kuvapisteiden muunnokset kun aina heikentävät laatua. Bitrate eli bittinopeus on tuossa korkea YouTubea ajatellen. 1280x720 -pixelille riittää varmaan 4000-5000 kbps. Jos alkuperäisen videon pixelit on jotain muuta, niin sitten joko pienempi tai suurempi luku. Wikipedian jutussahan tuon kokoiselle videolle YouTuben pakkaus oli 2000-2900 kbps välillä, eli periaatteessa 3000 kbps voisi riittää. Mitä pienempi luku sitä pienempi tiedosto ja lyhyempi siirtoaika YouTubeen, toisaalta laatu heikkenee.
« Last Edit: 01. 05. 2012 20:08 by toisen luokan kansalainen »

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1143 on: 01. 05. 2012 21:09 »
Itse duunailen useimmat videot kokoon 640x480 eli sama jolla kuvaan ne.
Bitrate on 2600kt ja kuvataajuus 29,97 ruutua ääni 192kt/sek.

Väittää että on riittävä tv-toistoon, no, kai sitä välttää katsoa. Jos on jotain tärkeämpää tapahtumaa, kuvaan hd:nä, mutta youtubeen saa luvan kelvata samanlaatuinen versio... menee muuten uppimiseen turhaa aikaa, ja kun yleensä ei oo mistään maailmanhistoriallisesta asiasta kyse nii on parempi ku joku huonompi.

Joskus joustan jopa noista huonompaan suuntaan jos on kiirus... ;D

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1144 on: 01. 05. 2012 21:09 »

.

Varmaan tässäkin pätee se että mitä vähemmän muunnoksia sen parempi

Eli kannattaa varmaan yrittää kuvata suoraan sille resoluutiolle mikä youtubessa toimii parhaiten

.

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1145 on: 02. 05. 2012 05:05 »
Tärkein sääntö tietokonemaailmassa:

-"Älä koske mihinkään mikä toimii"

ja se toiseksi tärkein:

-"Lue se v:tun manuaali"

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1146 on: 02. 05. 2012 07:07 »
Tahtoo vaan olla, lukemalla asiat eivät jää päähän mutta onnistuneen kokeilun seurauksena
jäävät.  Tosin sitten tuo nappula oikeassa yläkulmassa oli jäänyt huomaamatta.

Mutta tuossa tiedostokoossa ei oikeastaan ole ongelmaa niin kauan kuin lataan videot yöllä sillä
yön pituutta en pysty säätelemään.  Aamuksi ne ovat aina olleet valmiita ja on oikeastaan kiinni
blogin ylläpitäjän aamuvirkkuisuudesta, että milloin video on blogissa katsottavissa koska blogin
etusivun katseluajankohdan määrittää ylläpitäjä.

Sitten on asia mitä pitää miettiä nyt vaikka sen vaikutus on vasta tulevaisuudessa.  Sillä näyttöruudut
suurenevat koko ajan.  Esim. isäni katselee vanhoilla silmillään videoitani videotykin kautta jolloin
näyttöruutu on yli metrin ja silloin kuvan laatu pitää pysyä katselukelpoisena.

Youtubessahan on nytkin neljä eri resoluutiovaihtoehtoa jo katseluvaiheessa.  Luultavasti paras
vaihtoehto ons millä se on alunperin sinne lähetetty.  Vai onko?  Jos on niin muuttamalla
resoluution tiheyttä saatetaan poistaa tästä säädöstä vaihtoehtoja?  Olenko väärässä vai oikeassa?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1147 on: 02. 05. 2012 10:10 »
Youtubessahan on nytkin neljä eri resoluutiovaihtoehtoa jo katseluvaiheessa.  Luultavasti paras
vaihtoehto ons millä se on alunperin sinne lähetetty. 

Kyllä noin on. Paras resoluutio on se, jonka kamera on tuottanut. Sillä kannattaa myös upata YouTubeen, jos resoluutio on YouTube-yhteensopiva. Tuo on myös paras resoluutio katselussa. YouTuben katseluasetuksissa  240p, 360p, 720p tarkoittavat pystytason eli korkeuden pixelimäärää.

Jos haluaa katsoa suurennettua kuvaa (niin kuin TV-ohjelma tauluTV:ssä), niin kyllähän kuvan rakeisuuden huomaa helposti. HD-kuva vähän parempi. DigiTV:n normilähetykset ovat muuten 576p-tasoa ja bittinopeus pyörii yleensä 2000-3000 kbps välillä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1148 on: 02. 05. 2012 12:12 »
Laskin sen varaan, että isäni Väinö Lajunen muistaisi tämän Novgorodin matkan osallistujat.


Linkki videoon http://i3.ytimg.com/vi/ju8qSphino8/hqdefault.jpg

Laskin kuitenkin väärin koska hän ei muista.  Siksi kysynkin teiltä hyvät lukijat, että jos tunnistatte
joitakin kyseisessä videossa olevia henkilöitä niin kertoisitte ja nimeän heidät videoon.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1149 on: 02. 05. 2012 12:12 »
Jenkkien TV:n formaatti ei ole sama kuin meillä vaan huonompi joten juutuupi saattaa oman älynsä varassa optimoida videoita kun monella on tietokoneeseen kytketty kakkosnäytoksi TV ja viidoot katotaan helposti siitä ja meidän silmään tulos ei välttämättä ole paras. Tämä on Eklun mutua eli ei varmaa tietoa mutta itse ainakin epäilen jotain tämän tyyppistä ja kompromissit ei toimi edes politiikassa hyvin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1150 on: 04. 05. 2012 14:02 »
Maahanmuutto puhuttaa http://www.youtube.com/watch?v=5_3ig98evi0 on nyt katsottu 114 695
kertaa.  Se on valtava määrä.  Vaasa on siis saanut paljon näkyvyyttä.

Mikä ihme juuri tuossa videossa kiinnostaa?  Ei siinä ole mikään sen paremmin kuin missään
muussakaan videossa.  Myös kommenttiosuus on sadoissa.  Niitä olisi paljon mutta joudun
poistamaan melkein joka toisen kommentin.  Poistan kommentit joissa on kirosanoja ja juuri
niitä siellä on jostain syystä viljelty enemmän kuin muissa kommenteissa.

Jokin kommentti voi olla hyväkin mutta en sensuroi niitä osittain.  Jos kommentti on hyvä ja
vaikkapa vain sen lopussa on kirosana, niin koko kommentti on joutunut bittitaivaaseen.  
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1151 on: 04. 05. 2012 15:03 »
Eikö Kari meillä ole uutta materiaalia ensi sunnuntainna kun Vaasan pahimmat rasistit taas pääsee puikkoihin. Näkee väki kuinka me kohdellaan ulkomaalaisia, kiusataan ja pannaan hevosen selkään ja ampuakin pitää ja teetä juoda ennen alkua ja lopuksi. Mä kyllä toivon samaa kuin viimeksi että päivä oli semmoinen jota eivät koskaan unohda. Nyt on kuivaa leipää niin hevoset ei niin kuolaa niitä syödessään ja mennään pernyyn niin saavat pestä kätensä kun huomasin et hevosen kuola oli vähän kauheaa, omenat panee ne kuolaamaan talvella. ? No erikokoisia kypäriä on ja muutamansataa metriä valvottuna saavat ratsataa niin Kari saanee videota siittä. Mua jännittää miten eka ratsastus sujuu vaikka on hyvät valvojat, mä en uskaltais moiseen mutta se pienempi prinsessa on vienyt vammasia lapsia selässä kuhan isompi hevonen seuraa ku ovat eläneet vuosia yhdessä niin toista vaan ei voi ottaa ja ovathan he pari vaikka on ruunattu, rakkaus ei ole pelkkää seksiä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1152 on: 04. 05. 2012 15:03 »
Eikö Kari meillä ole uutta materiaalia ensi sunnuntainna kun Vaasan pahimmat rasistit taas pääsee puikkoihin. 

Joo järkyttävää.  Mutta kyllä siitä jokin "rasistinen" video saadaan aikaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1153 on: 04. 05. 2012 16:04 »
No joku moittii varmasti mutta sehän on elämän suola jota ilman ei pärjää ja me ollaan niin paatuneita ettei pienet moitteet latista. Emäntä vaan näytti siihen mun siltäperittyyn kameraan että saahan sillä videota mutta taidan hieman kysyä neuvoa ku mulle uutta mutta kahesta leikkaamalla voisi saada jotain irti eli mä oon ojanpuolella ja sä tiellä niin kasaat niistä jotain, laatu pitäis olla mallia 2v sitten ja löysin isomman muistikortin ei isoa mutta isomman kumminki ja just tyhjään kameraa kiina nimiseen hakemistoon ja samalla menee koiran kuvaa ja jotein venekuvia mutta en jaksanu eritellä ja voin polttaa rompulle ja kaikki mitä minä annan on tekijänoikeusvapaita. Huin kuvat joita voi olla sielä saat suodattaa pois kun mä en oikein osaa erotella ku mun silmissä ne on siskoja ja se ei ole pahasti sanottu. Saa nähdä tunnenko sen yhden joka oli joa ennen mutta se osaa Gppglemapsin käytön niin paat Kari neuvomaan muut kusielähän tuli ihan kiinankielellä päikat. Semmosia ihan mystisiä merkkejä mulle ja tuskin itekkään niitä osaat ku eikö niitä ole 6000 kpl. Hirmunen näppis pitäis olla, jos nyt ei mitään kaatosadetta tule niin meillä on hieno päivä tulossa ja ehkä mäkin opin jotain vieokuvauksesta. Olen etukäteen tyytyväinen koska ehkä hieman englantia opin ja iloisten ihmisten kanssaolo on mulle kipulääkettä parempaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1154 on: 05. 05. 2012 11:11 »
.

Tämmönen softa olis tyrkyllä 20 tuntia 7 minuuttia, vois olla kyl lisäksi jotain kivoja koukkuja kuten linkitä suoraan youtubeen tms.

"Ann Video Converter is the best video converter in the world. It’s professional, easy to use and super powerful. It’s a leader in the world of modern video compression.

It converts video to HD, DVD, AVI, MPEG (DVD/ VCD/ mpeg1/ mpeg2), MP4 (IPOD, PSP, 3GP) WMV, RMVB, MOV or video to audio (MP3, AAC, AC3 and other music formats). It also converts video to smart phone: iPhone, HTC, Nokia n8 n97 n95, Motorola, Sony Ericssion, Samsung, Blackberry."

http://www.giveawayoftheday.com/ann-video-converter45/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29

Tämmösiä asetuksia voi säätää :



http://www.annvideo.com/output-video-setting.htm

EDIT :

Vielä joku kiva lisäapplikaatio

Ann Free Audio Converter

    Download From Marjorgeeks.com (11.9 MB)
    Support : Windows XP / 7 (32,64 ) / Vista
    free convert all video files, ape,music cd to AAC, AC3 , AAF AMR WAV,WMA,APE,M4U,MP3,OG

http://www.annvideo.com/
.
« Last Edit: 05. 05. 2012 12:12 by herkkoo »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1155 on: 06. 05. 2012 19:07 »


Heryn robotti-imuri http://youtu.be/DwyJYteU1z0

Näkyy noin klo. 00:00
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1156 on: 06. 05. 2012 20:08 »
Niin koska se on uusi perheen jäsen niin vaimo mimesi sen RoboCopiksi, ehkä aikaisemmin kerroin mutta kerrataan eli koiralla on pallo johon pannaan juuston paluja ja se sittä pökki niin koiro aatteli että se vie sen pallon ja latkäs tassulla keskelle ja sammutusnapille ja totes hähää mä tiedän mistä kuolet ja otti pallonsa turvaan. Toinen kerta oli kun se koluutti sen ruokakuppia niin seisoi kuin lintukoira tassu ylhäällä mutta oli kielletty koskemasta, täysi valmius lamaannuttaa viholline. Koira ei tykkää imurista vaan puree pytkeen yms. niin nyt RoboCop saa rauhassa imuroida ja oppii kokoajan kuun kuvaa ympäristöä eikä mene paikkoihin jossa jää jumiin, vielä ei ole opetettu mihin eisaa mennä ja tämä tila ensin ja eteisen matto turboteholla ja muuta hauskaa. Uskomaton määrä pölyä ja voi raukkaa kun virta vähissä ja kutsuu tukiasemaa ja raahautuu latausasemaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1157 on: 08. 05. 2012 13:01 »
Henry Eklund järjesti vaasalaisia.infon ystäville elämysmatkailun sillä ehdolla, että siellä
on vähintään kolme ulkomaalaista.  Keräsin siis kolme asiasta kiinnostunutta kiinalaista
ja osallistuimme.   

Kun kyseessä oli videotiimille järjestetty niin kameroita oli mukana.  Jopa Henryllä oli
yksi kamera jonka videoita en kuitenkaan saanut yhteensopimaan juuri silloin kun sen leikkasin.

Tässä alla varsinainen leikattu videoni
http://www.youtube.com/watch?v=zV2llxy7AN0

Tästä allaolevasta linkistä voi katsoa Henryn videon
http://www.youtube.com/watch?v=YOwnJ9KBnU4

Tässä alla yhdellä kinuskilla  ollut videokameran otos
http://www.youtube.com/watch?v=vX6H3vsuThs

Se oli hieno elämys.




Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1158 on: 08. 05. 2012 14:02 »
Musta ei oikein äkkiä tule videokuvaan ja Kari sääti ilmanohjekirjaa muutaman sekunnin säätöjä, joku ihmettelee kahta hevosta ja vain yhtä ratsastajaa niin Julius ja Prinseea jolla ratsastettiin on niin erottamaton pari et Julius olisi seonnu aitaukseen jos olis jätetty yksin. Koira on Lanseer Elvis nimeltään ja paino hipoo 80Kg:n rajaa ja on vielä nuori, saaressa meillä joskus nejjä koiraa eikä mitään ongelmaa kuin syöntiaika koska mun Kapulla on alllergiaa ja normi safkat ei käy ja kaiken lisäksi Pinokkiosyndrooma eli luulee jos syö paljon ihmisten ruokaa siitä kasvaisi oikea poika. Kari ehkä saa vielä videota kuvaa tytöiltä raippaluodon sillalta ja päivä oli meille kaikille unohtumaton ja mitään vahinkoa ei sattunut koska mua pikkasen semmonen aina pelottaa. Videoinnissa on oppimista mutta ei ole mitään tavoitteita eli pysyn amatööriluokassa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1159 on: 08. 05. 2012 14:02 »


Heryn robotti-imuri http://youtu.be/DwyJYteU1z0

Näkyy noin klo. 00:00


Mä en edes osaa kuvitella robotti-imuria ilman sillä matkaavaa kattia :

http://youtu.be/ewdbilSWjaM

.