Tuskin tuo on Maria II-alus. Tai onhan se kun siinä niin lukee, mutta eikö se Rabben paatti ole sellainen oikein loistojahti? Mikäli tuo kuvan pienlaiva on myytävänä 1,9 milj. hintaan ja sitä olisi juuri rempattu 1,1 miljoonalla, niin yhtälö ei täsmää. (Sehän olisi kannattanut jättää korjaamatta.) Silmämääräisesti tuon laivan arvo on noin 584.143,- erkkiä. (Laittakaas se kuva tänne uudelleen.) On näitä tullut sen verran myytyä... Sillä jos tuon arvo on 1,9 milj, niin RG-1:sen hinta pitäisi olla 20 milj... No, leikki leikkinä. Mutta sehän on jo ilmeisesti julkisessa tiedossa, että 1,1 miljoonalla olisi Rabben omaa laivaa rempattu. Siitä on vain kysymys, kuka sen on maksanut?
Minun mielestäni tälle koko RG-Line keskustelulle voitaisiin laittaa piste. Eli: Annetaan heille esim 8-10 vuoden lainalla aivan ilmaiseksi/korottomasti rahaa. 5-10 milj. Joo, näin me tehdään. Ja sitten Rabbe antaa koko summalle täyden pankinkin hyväksymän realivakuuden. Asia olisi minun mielestäni sillä selvä. Yrittäjä saisi ilmaista rahaa käyttöönsä ja kaupunki häviäisi 3-4% inflaatiovauhdin per vuosi. Se me kestetään kyllä.
Minä aivan oikeasti toivoisin, että löytyisi sellainen ratkaisu, että laivalinja pysyisi pinnalla. Tähän mennessä viritelmät ovat olleet vääränlaisia. Kavalletut rahat pitäisi olla pois keskustelusta ja 100% vakuus tulee olla realiomaisuutta. Sitten keskusteltaisiin vain rahan hinnasta. Koroton tuki olisi kaikkein paras vaihtoehto kaikille. RG-Line ei tarvitsisi kuin yhden pitkän kaupungin lainan. Jatko olisi sitten heistä itsestä kiinni. Mikäli realivakuuksia ei ole tarpeeksi paljoa, niin sitten onkin eri juttu. (Upotkoon pkle. Lipunhinnatkin on niin kalliita ja laiva ei liiku lauantaisin!!)
Hei!! Unohtakaa nuo vapaamuurariasiat jne. Se alkaa mennä liikaa asian sivusta. Se on selvä, etä tälläisten hyvä veli järjestöjen, rotaryt, old fellows, jne. kaveriporukoiden kautta ihmiset ovat tuttuja, tutumpia toisilleen. Mutta siitä aiheesta ei saa kiinni. Herättää minussakin vain pahaa verta, sillä kuulun minäkin eepeen ajokoirayhdistykseen, pilkkikerhoon, sekä pariin hirviporukkaan. Sovitaan niin, että jokainen kunnallispoliitikko äänestää sen ratkaisun puolesta, jonka näkee oikeaksi. Muuta ei voida. Suorat omistaja- tai sukulaiskytkökset ovat sitten asia erikseen.