Kävin tänään Suomalaisessa Kirjakaupassa hakemassa lapselleni yliopiston pääsykokeisiin tarvittavia kirjoja 5 kappaletta, jotka ovat sikakalliita, koska ne on pakko hankkia. Ne maksoivat 45-50 euroa kappale.
Maksun yhteydessä tarjosin lapseni kanta-asiakaskorttia, mutta sepä ei käynyt. Kanta-asiakasaetu ei koske yliopistoon hakuun liittyviä kirjoja. Kun sitten mussutin asiasta, niin ystävällinen myyjä sanoi, että Suomalaisella on kuukauden tarjous, johon voi käyttää asiakaskorttia Tarjolla ei kuitenkaan ollut mitään, mitä tarvitsisin.
Sanoin tähän että minusta asiakasetu pitäisi tulla tuotteille, joita minä haluan, ei tuotteille joita minulle halutaan tarjota. Myyjä hiukan häkealtyi ja kertoi että meneillään on myös 10 euron asiakasetu yli 50 euron ostoksista mutta valitettavasti se ei koske hankkimiani kirjoja.
Kun jatkoin mussutustani, toki huomauttamalla että se ei ole myyjän vika, sanoi myyjä että ensi torstaina on Suomalaisessa yleisötilaisuus, missä on mahdollista täyttää lomake tuotteista, jotka kiinnostavat minua. Ne tulevat sitten aikanaan tarjoustuotteiksi.
Kieltäydyin osallistumasta Suomalaisen Kirjakaupan markkinaponnistuksiin, koska olen siis sitä mieltä että asiakasetu on kohdistittava tuotteisiin, joita minä haluan, ei tuotteisiin joita minulle halutaan kaupata.
Onko kysymyksessä korttihuijaus, on makuasia. Vai onko siltikin kysymys huoijauksesta? Lukisin mielellni muiden kokemuksista asiakaskorteista.