Pertti Salon kommentti:
Kommentit KH 4.3.2013 §90, 871/2011
Etappisataman jakaminen Turun kanssa ei merkitse sitä, että aluksia tulisi normaalia vähemmän Vaasaan: kaikki kilpailun alukset tulisivat ensin Vaasaan ja sieltä Turkuun(cruise in company).
Etappisataman isännyys voidaan jakaa, Suomessakin on samana vuonna olleet: Kotka, Helsinki, Maarianhamina: 2012 oli kaksi satamaa Espanjasta: 2014 on kaksi satamaa Norjasta!
Purjelaivasäätiö mainitsee lausunnossaan: ”On hyvin todennäköistä, että Suomi isännöi kahdella satamalla 2017” (SUOMI 100 VUOTTA!)
”
Purjelaivasäätiö toteaa myös, että Vaasan kaupungin suurin haaste on satama”. Tämä on totta, mutta kun lukee kaupungin budjettisuunnitelmaa niin ”Satamaan sijoitetaan 2016 mennessä 15,4 MILJOONAA EUROA!” Kyllä tällä summalla saadaan laiturit kuntoon!
Kaiken kaikkiaan KH teksti on laadittu tarkoituksella negatiiviseksi ja lisäksi vääristellään faktoja.
Tapahtumatyöryhmä antoi myös lausuntonsa.
Työryhmän olisi pitänyt lausua vain oman tapahtumakannanottonsa eikä puuttua muiden alan asiantuntijoiden tontille, asiantuntemus puuttuu! Eniten ihmetyttää se, että kaupunginTapahtumatyöryhmä ei halua kansainvälisiä tapahtumia Vaasaan! Tekstissä tuntuu olevan sellainen sävy, että ko. työryhmä on kaupungin paras satama-asiantuntija!
MOT Vaasa ei halua suuria kansainvälisiä tapahtumia!
Pertti Salo
laivaston res.alikersantti
Vaasa