Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 459868 times)

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2840 on: 18. 11. 2010 09:09 »
Hyvä, että tuo "olkiokko" tuli puheeksi sillä tässä näyttäisi juuri todellakin käyvän niin mutta "olkiukon" rakentajaa pitää hakea muualta.  Mistähän?  Se selviää allaolevasta.

Quote
Yritätkö siis ihan vakavissas väittää, että kun esim. afrikasta tulleet tummat kaverit ovat mamuja tai ulkomaalaisia.

Osui ja upposi.  Hienoa.  Yllättävää ettei kysyjä sitä tiennyt.  Tämä on kuitenkin perustietoa.  Nyt herää kysymys, että mikä muu perustieto on kirjoittajalta "haussa?"

Kyllä minulla on tähän asti ollut sellainen käsitys, että tuli mamu mistä tahansa muualta kuin Suomesta niin hän on mamu tai ulkomaalainen ellei sitten ole jo alunperin Suomen kansalainen.  Lyhyesti sanoen kaikki jotka eivät ole Suomen kansalaisia, ovat ulkomaalaisia ja muuttaessaan Suomeen ovat mamuja eli maahanmuuttajia.  Pidin tätä itsestäänselvyytenä ja olen siinä uskossa edelleen.

Quote
Ja koska itä-euroopasta tulleet rikolliset ovat myös ulkomaalaisia niin sehän on sama juttu.

Voitko yksilöidä tarkemmin, että mikä juttu on sama koska saatat tarkoittaa jotain muuta kuin, että olisivat ulkomaalaisia tai mamuja ellei sitten ole jo alunperin Suomen kansalainen?  Jos myöhemmin tässä alla selvittämäni veljen määritelmä on muu kuin ilmoittamani, niin silloin kyseessä ei ole "sama juttu."

Quote
Eli silloinhan ne ovat "veljiä", koska ovat molemmat tulleet ulkomailta, eli ihan samasta paikasta.

Voitko yksilöidä tarkemmin mitä tarkoitat?  Itse viittaan "veljellä" lähisukulaista joka useimmiten on ihan oikea veli.  Mutta tässä tapauksessa kelpaa myös "heimoveli" johon on hyvät suhteet ja joka muuttuu tilaisuuden koittaessa "sedäksi tai enoksi tai isäksi tai paapaksi tai äidiksi tai mummaksi tai sisareksi tai ihan oikein veljeksi ym."   Ei ole harvinaista, että sukulaissuhde olisi ymmärretty väärin ja meillä ymmärretty sukulaissuhde kuten  setä tai eno tai veli, ei olisikaan mitään sukua henkilölle joka häntä sedäksi tai enoksi
tai veljeksi on esitellyt.  Tarkoittamani "veljen" määritelmä ei täyty jos kyseessä ovat täysin toisilleen tuntemattomat joilla ei ole ollut mitään tekemistä keskenään eikä koskaan tule olamaankaan.

Quote
Jos et tuossa rakenna oliki-ukkoa, niin missä sitten.

Olkiukkoa rakennetaan kun vääristellään toisen sanomaa jolloin se muuttuu siten, ettei se enää vastaa alkuperäisen kertojan ajatusta.  Tässä todella on käynyt siten.  Suuri osa edellisestä tekstistäni on ymmärretty eri tavalla kuin olen tarkoittanut.  Mutta edellämainittu varmasti korjaa asian.  Tai no jos rehellisiä ollaan niin eihän se mitään korjaa jos lukijalle ei vielä tässä vaiheessa ole selvinnyt edes että mamu on maahanmuuttaja.

Hyvä kun joku keksi tuon tarkennuksen "Voitko yksilöidä tarkemmin?" sillä sehän sopii jokaiseen epäselvään väitteeseen lisäämään sen tarkkuutta.
« Last Edit: 18. 11. 2010 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2841 on: 18. 11. 2010 10:10 »
Etköhän sinä Kari vääristele nyt itse. Alkuperäinen uutinenhan - jonka tänne itse toit - kertoo ulkomaalasista jengeistä, jotka tulevat Suomeen yhä suuremmissa määrin ulkomailta ja poistuvat sitten maasta vaivihkaa.

Kysymys siis ei ole maahanmuuttajista, eli mamuista, vaan artikkelissa painotetaan ulkomaalaisia rikollisia.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2842 on: 18. 11. 2010 10:10 »
Hyvä, että tuo "olkiokko" tuli puheeksi sillä tässä näyttäisi juuri todellakin käyvän niin mutta "olkiukon" rakentajaa pitää hakea muualta.  Mistähän?  Se selviää allaolevasta.

Quote
Yritätkö siis ihan vakavissas väittää, että kun esim. afrikasta tulleet tummat kaverit ovat mamuja tai ulkomaalaisia.

Osui ja upposi.  Hienoa.  Yllättävää ettei kysyjä sitä tiennyt.  Tämä on kuitenkin perustietoa.  Nyt herää kysymys, että mikä muu perustieto on kirjoittajalta "haussa?"

Kyllä minulla on tähän asti ollut sellainen käsitys, että tuli mamu mistä tahansa muualta kuin Suomesta niin hän on mamu tai ulkomaalainen ellei sitten ole jo alunperin Suomen kansalainen.  Lyhyesti sanoen kaikki jotka eivät ole Suomen kansalaisia, ovat ulkomaalaisia ja muuttaessaan Suomeen ovat mamuja eli maahanmuuttajia.  Pidin tätä itsestäänselvyytenä ja olen siinä uskossa edelleen.

Quote
Ja koska itä-euroopasta tulleet rikolliset ovat myös ulkomaalaisia niin sehän on sama juttu.

Voitko yksilöidä tarkemmin, että mikä juttu on sama koska saatat tarkoittaa jotain muuta kuin, että olisivat ulkomaalaisia tai mamuja ellei sitten ole jo alunperin Suomen kansalainen.  Jos myöhemmin tässä alla selvittämäni veljen määritelmä on muu kuin ilmoittamani, niin silloin kyseessä ei ole "sama juttu."

Quote
Eli silloinhan ne ovat "veljiä", koska ovat molemmat tulleet ulkomailta, eli ihan samasta paikasta.

Voitko yksilöidä tarkemmin mitä tarkoitat?  Itse viittaan "veljellä" lähisukulaista joka useimmiten on ihan oikea veli.  Mutta tässä tapauksessa kelpaa myös "heimoveli" johon on hyvät suhteet ja joka muuttuu tilaisuuden koittaessa "sedäksi tai enoksi tai isäksi tai paapaksi tai äidiksi tai mummaksi tai sisareksi tai ihan oikein veljeksi ym."   Ei ole harvinaista, että sukulaissuhde olisi ymmärretty väärin ja meillä ymmärretty sukulaissuhde kuten  setä tai eno tai veli, ei olisikaan mitään sukua henkilölle joka häntä sedäksi tai enoksi
tai veljeksi on esitellyt.  Tarkoittamani "veljen" määritelmä ei täyty jos kyseessä ovat täysin toisilleen tuntemattomat joilla ei ole ollut mitään tekemistä keskenään eikä koskaan tule olamaankaan.

Quote
Jos et tuossa rakenna oliki-ukkoa, niin missä sitten.

Olkiukkoa rakennetaan kun vääristellään toisen sanomaa jolloin se muuttuu siten, ettei se enää vastaa alkuperäisen kertojan ajatusta.  Tässä todella on käynyt siten.  Suuri osa edellisestä tekstistäni on ymmärretty eri tavalla kuin olen tarkoittanut.  Mutta edellämainittu varmasti korjaa asian.  Tai no jos rehellisiä ollaan niin eihän se mitään korjaa jos lukijalle ei vielä tässä vaiheessa ole selvinnyt edes että mamu on maahanmuuttaja.

Joo, Matseman tuossa ylhäällä vastaakin jo sulle tähän tuolla sytytystulppa teorialla, eli mun ei varmaan enää tarvi. Lue se uudelleen ja lue vaikka aikas kuluksi mun viestikin uudelleen, jos se herättäisi edes joitakin ajatuksia. Ei tarvi kommentoida. On kato vähän vaikea ymmärtää noita sun juttujas. Minulle on täysin selviä nuo ja monet muutkin käsitteet, puhutaan sitten mamuista, ulkomaalaisista tai vaikka murhista. Sulla vaan ei  ole kaikista noista hirveästi käsitystä tai sitten sä vaan esität vielä hölmömpää kuin todellisuudessa olet. Tai saattahan tarkoitusperäsi olla mamujen leimaaminen rikollisiksi, mene ja tiedä. Nyt ei vaan ole sellainen fiillis, että jaksaisi sinun tai kenenkään kaltaisesi kanssa edes keskustella.

Hyvää päivän jatkoa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2843 on: 18. 11. 2010 10:10 »


Päästäisiinkö siis kenties noista maahan tulevista ja nopeasti poistuvista rikollisryhmistä, jos pantaisiin mamut sinne sinun shokkikoulutukseen?

Mikään ei tällaisessa asiassai tapahdu nopeasti.  Kyseessä on pitkän tähtäimen "suunnan näyttö."

Quote
En. Eikä näköjään ymmärtänyt oikein Asiantuntijakaan.


Se ei ole ensimmäinen  kerta.

Quote
Tuolla asian ytimeen katsomisella tarkoitin lähinnä sitä, että jos halutaan saada johonkin asiaan korjaus, niin silloin pitää tietää ensin MITÄ asiaa pitää korjata.

Jess. aivan niin.

Quote
Koska en ole nyt aivan varma, että pelleiletkö sinä, vai etkö tosiaankaan ymmärrä, niin voisin verrata siihen, jos autosta katoaa kipinä tulpista. Silloin se ensimmäinen operaatio ei ole bensiinsuodattimen vaihto, ei öljyn tarkistus, ei renkaiden tarkistus jne, vaan silloin pitää tarkistaa auton sytytysjärjestelmä.

Hyvä vertaus.

Quote
Esittämäsi takaa vain sen, että turhaan toimintaan pumpataan lisää rahaa, mutta tilastojen muodossa voimme sitten todeta, että ulkomaalaisjengien tekemä rikollisuus onkin pysynyt ennallaan, tai lisääntynyt.

Siksi olet pahasti metsässä, kun esität:

Quote
Mutta oikein  koulutettuna hänelle


Puuta heinää.

Quote
Nämä ulkomaalaisjengit tulevat tänne vapaasti, EU:n vapaan liikkuvuuden myötä, eikä heitä voi kouluttaa.

Kyllä voi ja pitääkin.

 
Quote
Ei ole mahdollista pysäyttää vapaita ihmisiä tullissa ja ohjailla heitä koulutukseen. Sellaisesta ei ole kenelläkään kokemuksia aikaisemmin, eikä ihmisten vapaaseen liikkumiseen tulla kajoamaan tällä tavoin myöskään tulevaisuudessa.

Jälleen puuta heinää sillä jo nyt pakolaiset pysäytetään vastaanottokeskuksiin.

Pysäytetään ne mitkä voidaan ja nythän he jo pysäytetään vastaanottokeskuksiin. 

Quote
Voisitko kuvitella itse meneväsi Ruotsiin asioille, mutta tullissa sinut ohjataan sitten Saksaan menevään laivaan, tai jollekin ihme kurssille?

Turha hakea liian kaukaa sillä voisin hyvin kuvitella "veljen" Suomessa kertovan mahdollisesti rikollisen taustan omaavalle "veljelle,"  että "Ruotsissa on paremmat mahdollisuudet."

Quote
Meillä on tässä asiassa selkeä näkemysero.

Quote
Tässä olen kanssasi samaa mieltä.

Olemme tästä ainakin samaa mieltä.  Se on hinenoa.


[/quote]
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2844 on: 18. 11. 2010 10:10 »
Pohjalaisessa juttu et pitäisi äkkiä saada 150 paikkaa lisää "jos" pakolaistulva lisääntyy, niin eiköhän Afrikan joka kylässä jo tiedetä että Suomessa on hyvä olla vaikka onkin talvella kylmä. Saa asunnon aika uudesta talosta jossa talkkarit tekee kaiken kunnossapidon ja asuntoon saa huonekalut, TV satelliitin, kaikki kodinkoneet astioineen, viedään vaatekauppaan ja lopuksi annetaan rahaa käteen. Mitään ei tarvitse tehdä mutta jos jotain puuttuu niin pitää pyytää, jos puhelimesta tulee iso lasku niin soskuun sen saa viedä ja he maksaa. Jos sairastaa niin taksilla tulkin kanssa hoitoon, se on ilmaista eikä tarvitse odottaa.

Miksi ihmeessä tänne kukaan haluaisi tulla, sitä mietin.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2845 on: 18. 11. 2010 11:11 »

Miksi ihmeessä tänne kukaan haluaisi tulla, sitä mietin.

Kyse on valistuksesta jonka tehoa ainakin Matseman epäilee.

Olemme niin pieni ja syrjäinen kolkka maailmassa, että jos joku taho ei valistaisi, niin ei tänne niin moni osaisi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2846 on: 18. 11. 2010 11:11 »
Niin ja uskoisiko edes savimajan asukas et tämä kaikki tulee ilmaiseksi, epäilevät että sinne menneet valehtelee. Eihän missään voi olla täysin ilmaista hyvää elämää tarjolla, ei edes kylmässä Suomessa. Lentokin paratiisiin on ilmainen tai ainakin soskusta saa lipun hinnan takaisin, mäkkärin edessä vielä tilaa notkua ja joku ystävällinen blondi siittä kaappaa sut mukaan. Lapsien teko on mukavaa mut Suomessa siittäkin saa rahaa, pari lasta niin saa pyytää mitä ikinä haluaa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2847 on: 18. 11. 2010 11:11 »

Miksi ihmeessä tänne kukaan haluaisi tulla, sitä mietin.

Kyse on valistuksesta jonka tehoa ainakin Matseman epäilee.

Olemme niin pieni ja syrjäinen kolkka maailmassa, että jos joku taho ei valistaisi, niin ei tänne niin moni osaisi.

Se mitä minä alan epäillä pojat on teidän järjenjuoksunne tämänhetkinen status. Eklua kyllä ymmärrän, hän ei varmaan muista pillerihuuruissaan itsekään mitä kirjoitti, kun painoi lähetä nappulaa. Lajusen rivien välistä voi taas lukea turhautumista, joka purkautuu sitten aivopierujen muodossa. Olen hieman huolissani, sillä kävin täällä aikaisemmin saamani linkin osoitteessa lukemassa, miten keskustelu käy Kouvolassa ja varsinkin mikä on keskustelun taso. Panin nopeasti merkille, että argumentointi oli aika tasokasta, riippumatta siitä mitä mieltä asiasta oltiin. Varsinkin tähän vaasalaisten keskusteluun verrattuna  keskustelu oli huomattavasti tasokkaampaa.

Mutta itse ylläolevasta lainauksesta sen verran, että Suomen osuus pakolaisista Euroopassa on alle prosentin. Joten niiden "haluajien" määrä ei ole mikään tähtieteellinen, vaikka joidenkin viestit antavat ymmärtää, että elätetään puolta Afrikkaa.
Itse asiassa se määrä pakolaisia, jotka hakeutuvat pakolaisleireille, jossa ei ole juoksevaa vettä, ei lämpöä öisin teltoissa, ei aina ruokaa, eikä aina edes käymälöitä, lääkäreitä, lääkkeitä jne on moninkertainen, verrattuna siihen pieneen määrään ihmisiä, jotka tosiaankin haluavat Suomeen. On se kumma, kun eivät tule sadointuhansin sieltä, kun kerran velipoikakin voi suositella.

Päinvastoin, pitäisi olla vähän iloinen siitä, että jostain maailman kolkasta löytyy ihmisiä, jotka jopa haluavat Suomeen:-)

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2848 on: 18. 11. 2010 11:11 »
Palaan vielä tuohon "Veli" asiaan sillä eri kulttuureissa voidaan todellakin hämärtää tätä rajaa.

Luultavasti Kiinan yhden lapsen politiikka on johtanut siihen, että ihmisillä ei ole oikeata sisarta.  Harrastan Kiinaa ja aloin ihmetellä, että yhdellä jos toisella oli sisar.  "Sister."  Laskelmoin päässäni, että teoriassa sellainen on mahdollista sillä nykyisin Kiinan yhden lapsen politiikasta on lipsuttu siten, että jos mies ja vaimo tulevat yhden lapsen perheestä niin heillä voi olla kaksi lasta.

Lopuksi asia kuitenkin selvisi, että kyseessä ei ole oikea sisar vaan meillä tytöt kutsuvat samaa nimellä "Bestis."

Eli jos kiinalainen kertoo sisarestaan "sister" niin kyseessä ei luultavasti ole sisar.

Tällaisia ilmiöitä voi olla ihan hyvin muuallakin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2849 on: 18. 11. 2010 11:11 »
Koen erittäin loukkaavana Mamu Matsemanin väitteen että Eklu on pillerihuuruissa, aivan kuin väittäisit minun olevan narkomaani. Ylläpito voisi jo tuohon puuttua.

Minulla on mielipiteeni maahan muutosta ja jos se on Matsemanin mielestä vääränlainen sano se suoraan mutta älä loukkaa perättömillä väitteillä toista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2850 on: 18. 11. 2010 11:11 »

Se mitä minä alan epäillä pojat on teidän järjenjuoksunne tämänhetkinen status. Eklua kyllä ymmärrän, hän ei varmaan muista pillerihuuruissaan itsekään mitä kirjoitti, kun painoi lähetä nappulaa. Lajusen rivien välistä voi taas lukea turhautumista, joka purkautuu sitten aivopierujen muodossa.

Joskus kirjoittajat muistuttavat tästä mutta muistutan nyt vaihteeksi itse.

Kirjoittajat Matseman, Asiantuntija ja joku kolmas ovat usein melko ikävää ja työlästä luettavaa.  Sanoi mitä sanoi, niin sieltä kaivetaan joku aivan epäoleellinen ja varsinainen sanoma katoaa.  Siksi harva ottaa kyseisten kirjoittajien juttuja vakavasti koska ihan todella keskustelu ei etene.  Tästä hyvänä esimerkkinä juuri käyty jossa puhun maahanmuutosta niin  asiantuntija puhuu "Olkiukosta" mutta on juuri itse rakentanut sellaisen.  Kirjoittajat eivät ole hölmöjä mutta miellyttävän vuorovaikutteisen keskustelun käyminen näyttäisi vielä kaipaavan lisäosaamista.  Hauskinta siinä on se, että kolmikko moittii yleensä kanssakeskustelijoitaan juuri siitä mihin itse eniten syyllistyvät eli rakentavat varmaankin vahingossa "olkiukkoa".  Matseman taas paljastaa harkitsemattomuutensa juuri tässä yllä tehostamalla pilkkaamalla eklua "pillerihuurussa."  Todella mauttomasti ilmaistu ja osoittaa....no jaa...ehken itse ole mauton ja jätän sanomatta.

En ole aiemmin edes vaivautunut vastaamaan nimimerkki "Asiantuntija" kommentteihin mutta tänään jostain syystä tein poikkeuksen.  En yleensä vastaa sen takia sillä vastauskommentista jää yleensä käsitys, että "eihän tuo edes kuunnellut tai ymmärtänyt."  Kun tunne on joka kerta lähes sataprosenttinen niin on suuri houkutus jättää vain vastaamatta ja vaieta.  Luultavasti jatkan Asiantuntijan kanssa tätä samaa peritaatetta jatkossa.  Matsemanille taas vastaan mikäli kerkeän sillä sinun vastauksen jälkeen tunne ei ole aivan sellainen.

Toisaalta ilman "kolmikon" "hupistelua" täällä voisi olla kuiva keskustelu että tälläkin asialla on kaksi puolta.
« Last Edit: 18. 11. 2010 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2851 on: 18. 11. 2010 11:11 »
Koen erittäin loukkaavana Mamu Matsemanin väitteen että Eklu on pillerihuuruissa, aivan kuin väittäisit minun olevan narkomaani. Ylläpito voisi jo tuohon puuttua.

Minulla on mielipiteeni maahan muutosta ja jos se on Matsemanin mielestä vääränlainen sano se suoraan mutta älä loukkaa perättömillä väitteillä toista.

Olet itse kertonut täällä syöväsi paljon lääkkeitä. Silloin voi olla, että on pienessä pillerihuurussa. Ja ainakin minä olen kyllä sitä mieltä, että sinä olet vähän pillereistä pökerryksissä.
Jokaisella on ja saa olla oma mielipiteensä. Ja kuten kaikki tietävät, mielipiteet ovat kuin perse, jokaisella on yksi.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2852 on: 18. 11. 2010 11:11 »
Niin olen sanonut kun odotin pääsyä hoitoon kipujen takia, olen nyt päässyt ja onko Matseman varma että olen tänään ottanu lääkkeitä. Kivusta päätellen en ole mutta tietenki ihan oma mielipide kuten asenteeni maahan muuttoon.

Nykyinen maahanmuutto on hallitsematonta ja se pitää pysäyttää, jatketaan sitten kun asiat saadaan kuntoon. Mootoinki me täällä kylmässä voisimme ottaa pakolaisia suurin piirtein samoista sääoloista, voi olla vaikeaa Afrikasta tulleelle sopeutua tähän kylmyyteen. Tämäkin on tietenki Matsemanille liian yksinkertainen asia jota hän ei voi ymmärtää.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2853 on: 18. 11. 2010 12:12 »

Kirjoittajat Matseman, Asiantuntija ja joku kolmas ovat usein melko ikävää ja työlästä luettavaa.


Tiedän. Varsinkin silloin, kun aletaan syventymään johonkin asiaan. Jopa pienet lisäkysymykset koetaan silloin helposti saivarteluksi. Periaatteessa täällä vallitsee tila, jossa ainoastaan aiheesta negatiivisesti puhuminen on ok. Monen mielestä ei ole varmasti edes soveliasta kysyä: kuule mitä sinä oikein tässä yrität nyt esittää...

Lisäksi täällä on monta sellaista kirjoittajaa, jotka eivät ihan oikeasti ymmärrä olevansa vähän urpoja. Internet on siitä ikävä, että se on avoin kaikenmaailman törpöillekkin, Simo Salmista siteeraten. Ihan hieno ja demokraattinen juttu, ajan hengen mukaan, tietenkin. Mutta Internet loi kaikille kylähulluillekkin kanavan, jossa voi vain käydä huutamassa joillekin.

Quote
Sanoi mitä sanoi, niin sieltä kaivetaan joku aivan epäoleellinen ja varsinainen sanoma katoaa

Tässä on yksi hyvä esimerkki. Kirjoitetaan itse jotain "erittäin järkevää" ja sitten ollaan kauhian hämmästyneitä, kun joku vähän kovistelee. Mutta tähän sitä "miestä" kysytään. Jos kerran esität jotain, niin yritä edes silloin seistä kirjoittamasi takana.

Quote
Siksi harva ottaa kyseisten kirjoittajien juttuja vakavasti koska ihan todella keskustelu ei etene.
 

Vähän syvällisempi keskustelu edellyttää molemmipuolista kunnioitusta. Henkilökohtaisesti en hyökkää koskaan kenenkään henkilöön hänen mielipiteensä johdosta, mutta en kyllä pelkää sovittaa palautetta hänen ansaitsemalle tasolle. Huomaa, en tarkoita tällä sitä, että jonkun pitäisi olla kanssani samaa mieltä. Päinvastoin, olen käynyt kaikkein mielenkiintoisimmat keskustelut netissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat olleet kanssani eri mieltä jostain. Mutta silloin keskustelu on käyty molempien kunnoittaessa toisiaan.  Valitettavasti, täällä ei ole kovin montaa sellaista kirjoittajaa, joka pystyy osoittamaan kunnioitusta henkilöäni kohtaan ja tämän seurauksena oma kunnioitukseni takaisinpäin on myös puutteellista. Valitettavasti ja veikkaan, ettei tässä ole odotettavissa mitään vallankumouksellista muutosta.

Quote
En ole aiemmin edes vaivautunut vastaamaan nimimerkki "Asiantuntija" kommentteihin mutta tänään jostain syystä tein poikkeuksen.


Jos Kari unohdetaan kaikki nokittelu, niin ei tarvitse lukea montaakaan sinun ja Asiantuntijan välillä käytyä keskustelua, kun voi nähdä että keskustelet itseäsi älykkäämmän henkilön kanssa. Silloin puree ainoastaan fakta ja hyvän asiasisällön kera varustettu viesti. Ellei kykene tähän, niin ei kyllä kannatakkaan alkaa argumentoimaan "hankalan" keskustelukumppanin kanssa, vaan saattaa jopa olla viisauden alku jos jättää kommentoinnin väliin kaikessa hiljaisuudessa.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2854 on: 18. 11. 2010 12:12 »

voi olla vaikeaa Afrikasta tulleelle sopeutua tähän kylmyyteen. Tämäkin on tietenki Matsemanille liian yksinkertainen asia jota hän ei voi ymmärtää.


eklu ei ymmärrä yhtä asiaa. Ei ole kylmiä ilmoja, eikä huonoja säitä. On vain huonoja vaatteita ja huonosti puettuja ihmisiä. Voin kertoa, että vaikka onkin ihonväriltään vähän tummempi, niin sisällä virtaa veri ihan samalla tavalla kuin meilläkin ja sen pystyy pitämään lämpimänä vaatteiden kera. Etkö saa tästä jo todisteita kun käyt kartsalla äimistelemässä päivittäin niitä sinun nojailijoita?
Rakenteellisesti emme puhu erilaisista ihmisistä. Me kaikki hikoilemme ja palelemme ihan samalla tavalla eklu.

Voitko jotenkin ymmärtää tämän, vai olisiko sinulla kertoa minulle joka en ymmärrä, jotain sellaista, jonka avulla minäkin voisin viisastua sen verran, että tajuaisin ettei Afrikasta tullut voi ehkä sopeutua kylmyyteen?

Ja miten on mahdollista, että tulevat siinä tapauksessa? Karin veli-teorian mukaan tämä pitäisi olla kyllä tiedossa kaikilla.

Tähän muuten vielä sen verran, että Afrikassa ON usein tosi kylmä. Ei tietenkään silloin, kun aurinko helottaa taivaalta keskellä päivää, mutta talvella lämpötila laskee helposti +10°C. Tälle on ehkä helppo naurahtaa, mutta on hyvä muistaa kun on itse turistina jossain ulkomailla ja yölämpö heittää ne ensimmäiset yöt ilmastointilaitetta säädellessä asteen pari ja se on raja hikoilun ja palelun välillä. Ajattele sitten, jos lämpötila laskee tuohon 10:n asteeseen. Voin vakuuttaa sinulle, ettei tahdo oikein löytyä peittojakaan, harvalla on mahdollisuus sytyttää jonnekin lämmittävä tuli ja jos on, ei ole mitä polttaa.
Tässä kirjoitin vain itse nukkumisesta. Ylösnousu ja aamupesu on sitten ihan oma kapiittelinsa.

eklu, Afrikassakin tiedetään kyllä, mitä se on kun palelee.

« Last Edit: 18. 11. 2010 12:12 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2855 on: 18. 11. 2010 12:12 »
Mä luovutan, olet tapaus toivoton. Kyllä niillä näyttäisi olevan kylmä varsinkin naisilla kun pukeutuvat perinteisesti, ei niitä näy Luhdan tuulipuvuissa johon mahtuu alle lämmittävä kerrasto. Tämä on nyt niin selvä asia ja osoitit taas älykkyytesi kertomalla mamujen verenkierrosta ja hikoilusta. Luuletko että kantasuomalainen pitää niitä biologisesti erinlaisina, heidän tavat ovat meille outoja.

Keskustelin hiljattain yhden perus vaasalaisen kanssa joka on joutunut muuttamaan samaan taloon, on kuulemma kärsimystä kun naapuriin tulee iltamyöhöllä 22.00 parikymmentä ystävää ja mekastavat monta tuntia ja rappuun tulee ihan uskomaton haju mamujen ruuan laitosta. Kolmesta ihan keskipäivään on hiljaista et saa nukkua, vanhempi herrasmies sanoi ettei koskaan uskonut joutuvansa elään neekereiden rytmin mukaan. Roskia heitetään ikkunasta, huoltoyhtiöhän ne sit kerää pois. Oli vihoviimeinen virhe sijoitella mamuja ympäri kaupunkia normaalien ihmisten sekaan, alkoholisteja koitettiin samalla tavalla hajasijoittaa eikä sekään onnistunut.

Kun ne kerran haluaa kerääntyä yhteen mikä on tietenki luonnollista niin rakennetaan niille oma alue johonki kauas ja sanotaan et ihan sama kuin sielä pakolais leirillä, aidan ulkopuolella ei ole turvallista. Kun osaavat käyttäytyä ja puhua suomea tai ruotsia niin sitten saa omilla rahoilla koittaa vuokrata asunnon tai vaikka ostaa oman. Ei soskun maksamaan asuntoon muiden häiriöksi.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2856 on: 18. 11. 2010 13:01 »

Mä luovutan, olet tapaus toivoton.



Juuri näin eklu, kädet pystyyn kun aletaan syventymään asioihin.

Quote
Kyllä niillä näyttäisi olevan kylmä varsinkin naisilla kun pukeutuvat perinteisesti,

Afrikasta saapuneet pukeutuvat usein perinteisesti päällyvaatteiden kera. Alla voikin sitten olla lämmin kerrasto. Usein tosin näkee, että päällä on paksu talvitakki, mutta alla on kaapu.
Mutta ihan samalla tavalla kuin mekin, joskus ollaan liikkeella vähin vaattein ja silloin palellaan. Muistan itse, kun tallasin kerran koko talven puukengissä ja farkkutakissa. Olihan se välillä vähän kylmä.

Quote
heidän tavat ovat meille outoja.

Minusta taas olisi kummallista, jos toiselta puolelta maapalloa tulevilla ihmisillä olisi samanlaiset tavat, kuin meillä.

Quote
Keskustelin hiljattain yhden perus vaasalaisen kanssa joka on joutunut muuttamaan samaan taloon, on kuulemma kärsimystä kun naapuriin tulee iltamyöhöllä 22.00 parikymmentä ystävää ja mekastavat monta tuntia ja rappuun tulee ihan uskomaton haju mamujen ruuan laitosta.

Mutta jos naapuria ja sinua vähän kovistellaan, niin ystävien määrä putoaa todennäköisesti viiteen? Tämä koska tiedän sinun uskovan paljon, kuvittelevan iihan omia ja näen myös, että sivistyksessäsikin on selviä aukkoja. Miksi siis uskoisin tuohon?

Asuin monta vuotta sitten Ristinummella. Seinän takana asui eräs, aika tunnettu kantasuomalainen vaasalaisperhe. Rähinä oli täydellinen 24/7 ja opin silloin ulkoa Jukka Raitasen "Vangin Toive" kappaleen. Hämy selliä tuli C-kasetti venyen ja sitä ne veivasi siellä viikko tolkulla joka yö, kunnes mankka löytyi kerran takapihan nurmikolta, parvekkeelta heitettynä. Taisivat vittuuntua itsekin siihen biisiin lopuksi.

Pari viikkoa myöhemmin keittiön ikkunan läpi lensi kaljakassi. Onneksi ei kukaan ollut ikkunan alla.

Myös ensimmäisessä kerroksessa asui eräs, varmasti täälläkin hyvin tunnettu perhe. Todistin kerran kun eräs heistä tuli kotiin. Oli vähän maistissa, eivätkä uskaltaneet avata ovea vahvoissa sooseissa olevalle nuorelle miehelle. Onneksi oli talonmiehen rautakanki oven vieressä, jonka avulla hän pääsi rappuun ja oven läpi omaan asuntoon.
Isäni, vanhempi herrasmies ihmetteli silloin veronmaksajana, ettei olisi koskaan uskonut joutuvansa elämään "kunnollisten" suomalaisten rytmin mukaan.

Quote
Kun ne kerran haluaa kerääntyä yhteen mikä on tietenki luonnollista niin rakennetaan niille oma alue johonki kauas


Tämä on taas noita sinun "rajat kiinni" juttuja, jotka eivät tule koskaan toteutumaan. Sen sijaan usein kannattaa turvautua sivistyneisiin keinoihin. Itse asuin kerran mukavassa asunnossa, mutta ainoastaan yksi asia häiritsi. Seinän takana asuva eläkeläinen soitti pianoa, aamusta iltaan parinkymmenen minuutin jaksoin. Musiikista tykkäväänä tämä oli ihan kiva juttu alussa, mutta puolen vuoden kuluttua alkoi käydän hermoon kuunnella samoja eläkeläiskappaleita, päivästä toiseen. Hienotunteinen vihjaisuni ei auttanut. Lopulta valitin asuntoyhtiöön, kerran, toisenkin ja vielä kolmannenkin. Sen jälkeen lupasin jo lähteä pidemmälle. Lopulta äijä haettiin pieneen palaveriin. Hän taisteli vastaan kovasti ja vetosi oikeuteensa soittaa pianoaan välillä kello 07:00 - 22:00. Tulin vastaan ja lupasin hyväksyä, jos hän soittaa pianoaan yhteensä 2 tuntia, kello 10:00 - 18:00. Muussa tapauksessa lupasin nostaa oikeusjutun asuntoyhtiötä vastaan. Äijä sai kovat nootit ja piti soittelunsa sen jälkeen kurissa (ja soitteli tietenkin enemmän korvakuulokkeet päässä sähkösellaisella, jota hänelle suosittelin, koska tiesin hänen omistavan myös sellaisen).

Quote
Ei soskun maksamaan asuntoon muiden häiriöksi.

Tämä on harvoin valinta, johon pyritään vapaa-ehtoisesti.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2857 on: 18. 11. 2010 15:03 »
Ei voi kun ihmetellä tätä kantaväestön halveksuntaa tällä foorumilla
...tiedetään ....ketä tarkoitan , puhutaan aivopieruista , verrataan Aku Ankkaan ja voi voi

tähän voi tietenkin pieraista vastauksen--->matseman , ja "asiantuntija"  ,niin kuin on tapana :)

 terveisiä vaan Erik Sardinaassillekin (matseman) , se puuttuu

Mamuja ei sitten tartte yhtään lisää tänne maleksimaan PISTE

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2858 on: 18. 11. 2010 16:04 »
Ei voi kun ihmetellä tätä kantaväestön halveksuntaa tällä foorumilla
...tiedetään ....ketä tarkoitan , puhutaan aivopieruista , verrataan Aku Ankkaan ja voi voi

tähän voi tietenkin pieraista vastauksen--->matseman , ja "asiantuntija"  ,niin kuin on tapana :)

 terveisiä vaan Erik Sardinaassillekin (matseman) , se puuttuu

Mamuja ei sitten tartte yhtään lisää tänne maleksimaan PISTE

Siinäpä ihmettelemistä riittää.
Mitäpä muuta tämän keskustelupalstan kantasuomalainen sivistyneistö voisi tehdä kuin piereskellä. On hernerokkapäivä, saatana.
Matsemankin on kertonut episodeja tosielämästä, eikä se ole halveksuntaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2859 on: 18. 11. 2010 16:04 »

Jos Kari unohdetaan kaikki nokittelu, niin ei tarvitse lukea montaakaan sinun ja Asiantuntijan välillä käytyä keskustelua, kun voi nähdä että keskustelet itseäsi älykkäämmän henkilön kanssa.


Paljon mahdollista mutta mistä löydät ne keskustelut kun niitä ei ole kuin tänään käyty yksi? 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2860 on: 18. 11. 2010 17:05 »

Jos Kari unohdetaan kaikki nokittelu, niin ei tarvitse lukea montaakaan sinun ja Asiantuntijan välillä käytyä keskustelua, kun voi nähdä että keskustelet itseäsi älykkäämmän henkilön kanssa.


Paljon mahdollista mutta mistä löydät ne keskustelut kun niitä ei ole kuin tänään käyty yksi? 

Vinkki:

Yleensä noita vanhempia keskusteluja pystyy seuraamaan siihen liittyvän nimimerkin profiilista. Tai sitten voi käyttää "haku" toimintoa. Helppoa, kokeile ihmeessä.

Ei tarvi kommentoida.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2861 on: 18. 11. 2010 18:06 »
Harrilla Herne Helttaan    .... osu ja uppos  :)

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2862 on: 18. 11. 2010 18:06 »
Tämä keskustelu on siitä hauska että jokainen osallinen ymmärtää mitä toinen sanoo, mutta ei halua ymmärtää.  Joku yrittää vielä uskotella itselleen että hänen ylivertainen äly on tae siitä,  ettei muut voi ymmärtää hänen ymmärtämättömyyttään. Vai kuinka se nyt olikaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2863 on: 18. 11. 2010 21:09 »

Ei se ole sitä mitä väitetään vaan pikemmin sitä mitä ei väitätä  sen olevan ellei se ole sitä mitä väitetään tai sitten päinvastoin.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2864 on: 19. 11. 2010 05:05 »
Nämä keskustelut ovat usein myös peilikuva siitä, minkälainen ihminen on. Siis luonteeltaan. Pessimisti ja/tai Optimisti näkyy helposti.

Pessimistihän uskoo jo sateen sattuessa viikon ainoana vapaa-päivänä, että kysymys on vähintään salaliitosta häntä vastaan ja istuu sisällä, alahuuli lerpalla ja katselee ikkunasta ulos. Hän kokee yleensä kaiken tyyliin - pitihän se arvata, tyypillistä - uhrina ja ihmisenä joka saa ottaa vastaan tappiot. Hän ottaa askeleen takaisinpäin ja tyytyy seuraamaan sivusta seuraten.
Optimisti taas näkee usein negatiivisetkin asiat haasteena, käärii hiat ylös ja alkaa töihin. Optimisti elää pidemmän ja laadukkaamman elämän.
Henkilökohtaisesti olen myös pannut merkille, että pessimisti seisoo useimmiten sorvin ääressä, kun taas optimisti kertoo hänelle mitä pitää sorvata.

Tätäkin voi sitten kommentoida kahdella eri tavalla ;-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2865 on: 19. 11. 2010 06:06 »

Optimisti taas näkee usein negatiivisetkin asiat haasteena, käärii hiat ylös ja alkaa töihin. Optimisti elää pidemmän ja laadukkaamman elämän.


Tämä maallikko filosofin tieteellisen pohdinnan loppulauselma,  on kyllä melko korni,  kun huomioi että moni optimisti makaa tänäkin päivänä letkuihin kytkettynä.  Samaan aikaan saattaa passiivisen pessimistin ympärillä hääriä koko sosiaalijärjestelmä,  luoden elämyksiä ja sitä kautta kuntoutumista ja elämänlaadun paranemista.

Lasku tietenkin lähetetään kelles muulle kun optimistiselle,  pessimismiin vaipuneelle veronmaksajalle.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2866 on: 19. 11. 2010 06:06 »
moni optimisti makaa tänäkin päivänä letkuihin kytkettynä.  Samaan aikaan saattaa passiivisen pessimistin ympärillä hääriä koko sosiaalijärjestelmä,  luoden elämyksiä ja sitä kautta kuntoutumista ja elämänlaadun paranemista.

tämä on muuten hyvin hoksattu. tähän perustuu myös koko mamupolitiikka tänäpäivänä. optimistit luovat hyvinvointiyhteiskunnan, jonne haalitaan väärin perustein loisia nauttimaan työn tuloksista. vieläpä sillä valheella että nämä loiset ylläpitävät sitä hyvinvointia. pööh.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2867 on: 19. 11. 2010 08:08 »
Emme voi tietenkään unohtaa myöskään sitä, että on optimisteja ja optimisteja ja pessimistejä ja pessimistejä. Ihmiset ovat erilaisia. Joku sanoi, että kaikki maalarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita. Eihän sekään ole totta.

Pessimisti näkee yleensä kaikki optimistit samanlaisina lallattelijoina, optimistin maailmassa taas on tilaa enemmän, jopa fiksuille pessimisteille.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2868 on: 19. 11. 2010 09:09 »

Täällä matopurkkeja avataan ja madot karkaavat joka suuntaa. Palatakseni hetkeksi asioitten ytimeen; haluammeko että  kulttuurimme ja sivistyksemme tuhotaan fanaattisilla ideologioilla, naisten alistamisella, eläinrääkkäyksellä, Vanhan Testamentin raakuuksilla, ympärileikkausella, silpomisilla, rituaaliteurastuksella, keskiaikaisella pimeydellä ja muulla alkukantaisella barbarialla?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2869 on: 19. 11. 2010 11:11 »

haluammeko että  kulttuurimme ja sivistyksemme tuhotaan fanaattisilla ideologioilla


Emme. Jokaisella on yhä mahdollisuus pitää kiinni omasta ideologiastaan, aivan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Kuka, tai mikä sitä uhkaisi?

Quote
naisten alistamisella

Emme. Jokaisen omassa harkinnassa onkin, miten paljon naista saa, tai haluaa alistaa. Tähän on olemassa myös lainsäädäntö, virkavalta joka valvoo että sitä noudatetaan ja oikeusjärjestelmä, joka rankaisee jos lakeja rikotaan.

Quote
eläinrääkkäyksellä,


Emme. Eläinrääkkäys ei ole Suomessa sallittua, eikä mikään viittaa siihen, että siitä tulisi sallittua tulevaisuudessa. Pikemminkin päinvastoin. Eläinten olosuhteisiin kiinnitetäänt tänä päivänä huomiota enemmän kuin koskaan.

Quote
Vanhan Testamentin raakuuksilla,


Emme. Suomessa vallitsee uskonnonvapaus.

Quote
ympärileikkausella,

Emme. Eikä mikään viittaa siihen, että tämä sallittaisiin Suomessa. Ympärileikkaus on samalla tavalla laiton, kuin monessa muussakin maassa.

Quote
silpomisilla,

Emme. Silpominen ei ole myöskään sallittua Suomessa, enkä ole koskaan törmännyt vaatimuksiin, että se pitäisi sallia.

Quote
rituaaliteurastuksella,

Emme. Myös tässä on kyseessä jotain, jota joutuu harjoittamaan halutessaan maan alla.

Quote
keskiaikaisella pimeydellä

Juuri nyt on meneillään kaamos pohjolassa, jonka saamme joka vuosi  ihan pyytämättä. Kaikki muu höpinä pimeydestä on sellaisten tuomiopäivän profeettojen propakandaa, jotka eivät ole valoa koskaan nähneetkään, eivätkä todennäköisesti tule sitä koskaan tekemäänkään.

Quote
ja muulla alkukantaisella barbarialla?

Emme. Siksi esim. minä toivon, että kovan tulon kera rummuttavat PerSeet alkavat esittämään jotain todellisista huolista. Siis naisten pahoinpitelyistä kantasuomalaisissa kodeissa. Isättömien lasten heitteille jätöstä äidin ollessa baarissa itseään tarjoilemassa. Suuresta määrästä alkoholin vaikutuksen alaisina ajavista. Työttömyydestä ja toimettomuudesta jne. Sillä vaikuttaa, että aikaa on kaikkeen muuhun lapselliseen - ei itse asiaan.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2870 on: 19. 11. 2010 13:01 »
Menee nyt pahasti otsakkeen ohi,mutta mietiskelen.Matsemanin huomiota,että pessimisti seisoo useammin sorvin ääressä ja optimisti sanoo mitä pitää sorvata.Tuskin tarkoitit sitä,että optimistit hakeutuvat useammin johtotehtäviin.Pitää jonkun verran kyllä paikkansa kun muistelen omia kokemuksiani työelämästä.Oli noin kolmekymmentä ammattimiestä jotka kaikki tunsin suuripiirtein.Hyvin erilaisia taustoja kuitenkin esim:Armeijatausta sivarista aktiivisiin reservin upseereihin.Mutta mikä näillä noin neljää tähtimiestä erottuivat muista oli tuo positiivinen asenne työhön..Tähtimieshän on semmoinen joka tekee mitä vaan ja muut tekevät mitä osaavat.Heillä on ytyä ja itua ja ratkaisivat mahdottomilta tuntuneet hommat.Itse en kuulunut noihin tähtiin olin vaan raataja laput silmillä,mutta en mikään surkimus..Alkaa jo asenteesta itse en tykännyt haastavista töistä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2871 on: 19. 11. 2010 13:01 »
Työelämässähän on tietenkin myös eroja. Mutta mitä siitä tulisi, jos johdossa olisi pessimisti, joka vaan toteaisi aina ettei onnistu...

En usko, että optimistit hakeutuvat johtotehtäviin mitenkään erikoisesti. Enemmän heidät ehkä johdatetaan niihin, sopivan asenteen kera. Tai poimitaan pessimistien joukosta eroavina?

Samoin urheilussa, pessimistin valmentajan joukkue ei voita samalla tavalla tärkeitä otteluita. Hänen tulee pystyä motivoimaan pelaajansa ja takomaan heihin uskoa. Usein tämä lähtee parhaiten optimistin taholta. Joskus on nähty ihan hulluihin verrattavissa olevia optimisteja, jotka ovat onnistuneet luotsaamaan joukkueensa voittoon, ihan toivottomista tilanteista, kun taas pessimisti heittää muistiinpanonsa vaihtoaition lattialle ja hyväksyy tappionsa - ja pelaajat myös.

Myönnän, etten ole tutustunut syvemmin PerSujen maahanmuuttopolitiikkaan. Kuka on? Mutta yleisvaikutelma jonka tästä saan on juuri pessimistinen. Vedotaan asioihin, joiden vaikutusta Suomen talouteen liioitellaan. Nähdään kummituksia, vaalitaan ennakkoluuloja ja pelotellaan kansaa silpomisilla. Noh, aina tämä johonkin ekluun menee.

Optimismia en toiminnassa näe yhtään. En vaikka kuinka yritän nähdä.

Hyvä esimerkki tästä on ystämämme Kari. Vaasalaisinfon alkuaikoina kysymys oli iloisesta sähköautoilijasta, joka vannoi vihreyden nimeen. Nyt hän on kääntänyt kelkkansa ja siirtynyt pessimismin riveihin ja tämä näkyy myös hänen riveistään täällä. Valitettavasti juuri pessimisminä.

R.I.P Vihreä Kari.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2872 on: 19. 11. 2010 13:01 »
Näen asian ihan eri tavalla sillä näen maahanmuuttokriittisyyden optimistisena siten, että meillä on vielä mahdollisuus muuttaa suuntaa parempaan.  Olen sen suhteen erittäin optimistinen.  Itse olen hyvin luottavainen siihen, että moni puolue saa lisää ääniä juuri maahanmuutosta antamansa optimistisen ilmaisun myötä.  Olen siinä uskossa, että maahanmuuttokriittisyys antaa mamuille paremmat sopeutumismahdollisuudet sekä myös meille paremmat vastaanottomahdollisuudet.

Kannatan maahanmuuttoa ja haluan mamuille paremman tulevaisuuden kuin mitä nyt voimme tarjota.  Sellainen onnistuu vain kriittisen ja optimistisen ajattelun myötä, eikä missään tapauksessa saisi olla pessimistinen ja vain alistua Matsemanin tapaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2873 on: 19. 11. 2010 13:01 »
Olemme tästä eri mieltä. Pessimistinen asenne PerSujen puolelta vie asiaa vain takaisinpäin. Ainakaan minä en ole pannut merkille mitään, joka voisi parantaa, tai viedä maahanmuuttajien asiaa eteenpäin Suomessa. Ja pahimmillaan tämä pessimistinen asenne kritisoi sitä optimistista linjaa, joka edes yrittää tehdä jotain.
Sinun optimistinen puoli ei vie mitään eteenpäin Kari. Tuot tänne pohjimmiltaan pessimistisiä ehdotuksia, jotka ovat kuolleena syntyneitä ideoita. Niissä ei ole sitä GO:ta, jota optimistin ehdotuksissa on usein.

Yksi esimerkki pessimistisestä toiminnasta on jäänyt jotenkin mieleeni. Muistatteko sen vastaanottokeskuksen, jonka kyläyhteisön asukkaat päättivät eväta pakolaisilta jalkapallokentälle ja uimarannalle pääsyn, koska he häiritsivät? Tässä on mielestäni hyvä esimerkki pessimistisestä menettelystä. Se optimistinen olisi ollut tietenkin tarjota heille omat harjoitteluajat kentällä ja järjestää vielä asianmukainen valmennusjohto. Silloin he eivät olisi jaksaneet enää "häiritä" uimarannallakaan samalla tavalla.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2874 on: 19. 11. 2010 14:02 »
Mitä sä Matseman sieltä kaukaa huutelet, muuta takaisin Präntöölle niin me tehdään vuodessa susta Mies. Tämä on tietenki hyvin opitimistinen lupaus mutta se kuvastaa hyvin meidän uskoa siihen että voimme tehdä muutoksia, takaan että olet lopulta itsekkin tyytyväinen ja edes hieman ymmärrät kantaväestön kantaa. Nythän et edes hyväksy kantaväestön mielipiteitä, olen niin optimistinen että uskon myös itse oppivani jotain joten tarjous on reilu. Lähtöpaikan sosku maksanee ilomielin muuttosi jos omat massit ei riitä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2875 on: 19. 11. 2010 16:04 »
Voisi olla kyllä hienoakin asua Präntööllä. Siitä onkin aikaa.
Mutta jos aiot yrittää tehdä minusta kaltaisesi miehen, niin epäilen sen onnistumista. Olemme aivan liian kaukana toisistamme.
Ja olen kertonut sinullekin monta kertaa, että jokaisella saa olla oma mielipide ja hyväksyn sen. En tosin ole jokaisen kanssa samaa mieltä. Se sinun pitää hyväksyä eklu.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2876 on: 19. 11. 2010 17:05 »
Perhana mä ittestäni mitään kopiota halua, isänmaan parasta ajattelevia kyllä tarkoitin. Toki ihan erityisesti Vaasan parasta ajattelevia ja kun tämä mamu homma on meillä menossa kohti sisällissotaa niin jotain pitää tehdä. On ihan sama kummalta puolelta kunnon taisto alkaa, se on paha että väistämättä alkaa. Tuu auttaan ny meitä ettei näin käy, sitä en pelkää että kantaväestö häviäisi mut jälki voi olla rumaa jos sille tielle joudutaan. Sota on mahdollista jopa voittaa ilman että sitä on aloitettukkaan, silloin kumpikin puoli on voittanut ja siinä tilanteessa rauhassa eläminen sujuu kuin itsestään.

Jotain pitää kumminki tehdä ja heti, olisi kiva tietää mamun kanta tähän, ehkä heitäkin ahdistaa.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2877 on: 21. 11. 2010 07:07 »
Keskustelua maahanmuuton kustannuksista käydään nyt kaikkialla verkossa. Tässä yksi puheenvuoro Uusi-Suomi palvelun blogista:

Tulisiko jo vihdoin sietoraja vastaan?
Kuinka käy suomalaisten veronmaksuhalukkuuden?
Onko sosiaalietuuksien maailmanennätyksessä mitään järkeä?
Olisiko syytä laittaa jo täysi stoppi moiselle hulluudelle?
Mitä puoluetta aiot äänestää ensi kevään eduskuntavaaleissa?


http://jameshirvisaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/46514-turvapaikkaturistien-sosiaalituet-sina-maksat
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2878 on: 21. 11. 2010 07:07 »
Keskustelua maahanmuuton kustannuksista käydään nyt kaikkialla verkossa. Tässä yksi puheenvuoro Uusi-Suomi palvelun blogista:

Tulisiko jo vihdoin sietoraja vastaan?
Kuinka käy suomalaisten veronmaksuhalukkuuden?
Onko sosiaalietuuksien maailmanennätyksessä mitään järkeä?
Olisiko syytä laittaa jo täysi stoppi moiselle hulluudelle?
Mitä puoluetta aiot äänestää ensi kevään eduskuntavaaleissa?


http://jameshirvisaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/46514-turvapaikkaturistien-sosiaalituet-sina-maksat

Pitäisikö tästä keskustella täällä, vai mennä Suomiblogiin kommentoimaan?
Henkilökohtaisesti en juuri lue sitä palstaa, enkä kirjoita siellä. En usko että moni muukaan, joka vähänkään kunnioittaa itseään.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2879 on: 21. 11. 2010 09:09 »
Maaillma on joskus ihanan pieni. Kirjoitin tuolla ylempänä tämän pienen episodin, jota todistin vastapäisen talon ikkunasta:


Myös ensimmäisessä kerroksessa asui eräs, varmasti täälläkin hyvin tunnettu perhe. Todistin kerran kun eräs heistä tuli kotiin. Oli vähän maistissa, eivätkä uskaltaneet avata ovea vahvoissa sooseissa olevalle nuorelle miehelle. Onneksi oli talonmiehen rautakanki oven vieressä, jonka avulla hän pääsi rappuun ja oven läpi omaan asuntoon.
Isäni, vanhempi herrasmies ihmetteli silloin veronmaksajana, ettei olisi koskaan uskonut joutuvansa elämään "kunnollisten" suomalaisten rytmin mukaan.


Suureksi riemukseni tämä rautakankimies ilmoittautui minulle yksityisviestin muodossa! Hän on siis yksi tämän sivuston jäsenistä!
Hänen mukaansa juttu ei mennyt ihan näin, vaan hän käytti rautakankea vain ulko-oveen. Minä muistelen, että hän meni sen rautakangen kanssa ihan rappuun asti ja sen avulla vielä sitten sisään kotiinsa.
Noh, tästä on aikaa, joten saattaa olla hyvinkin, että muistan väärin.

Joka tapauksessa, oikaisen asian tässä ja nyt, jos se kerran meni niin, että vain ulko-ovi aukaistiin, rautakanki avaimena.

Ja anteeksi sait kyllä meiltä samalla hetkellä (noh, faija jeesusteli tätä kyllä pitkään), itseasiassa naurettiin vedet silmistä valuen, mutta en ole varma, olisiko täällä annettu anteeksi samalla tavalla, jos olisit ollut ihonväriltäsi vähän ruskeampi. Silloin sinulle olisi varmaan tarjottu Helinin & co taholta matkalippua Somaliaan...

Se siis oli homman pointti.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas