Vaasa keskustelualue > Yleistä keskustelua

Vaasa on Suomen toiseksi väkivaltaisin kaupunki

<< < (2/2)

Henry Eklund:
No tuskin tuo sisälleasti pääsee joten pitää vähän kiskoo sisällepäin, on tämä ihmeellinen maa. Jos rosvo tulee sisälle sorkkarauta kädessä muusta aseistuksesta puhumattakaan on liioittelua ampua sitä tai käskeä koiran tehdä selvää, pitää vaan odottaa että se luö sua sorkkaraudalla. Mä olen valmis menemään linnaan läheisteni ja omaisuuteni suojelusta, sielä toimii terveydenhuolto ja ilmaiset kyytit saattajineen lääkäriin niin sopii mulle. Olen joskus laskenu että 15sek niin ovella on kasa ruumiita joten palokunnan pitää ensin raivata kulku sisälle ja en peitä kasvojani oikeudessa vaan menen sinne suomi tpaita päällä hymyillen.

herkkoo:

.

Väkivaltaisuudet ja itsemurhat ovat aina ikäviä

Mikäköhän tähänkin tapahtumaketjuun oli aikanaan johtamassa

Auto räjähti Vaasan keskustassa



Yksi ihminen kuoli Vaasassa tapahtuneessa räjähdyksessä iltapäivällä.


Kotimaa 5.9.2003 14:48 | Päivitetty 5.9.2003 20:45
Arkisto
Kaleva-STT

"Keskikaupungille pysäköidyssä autossa räjähtänyt pommi surmasi autossa olleen miehen perjantaina Vaasassa. Poliisi pitää todennäköisenä, että tapaus oli itsemurha.

Räjähdyksessä kuolleen miehen henkilöllisyys varmistui illalla. Hän oli mustasaarelainen ja syntynyt vuonna 1953. Räjähdyksessä loukkaantui lievästi kaksi henkilöä. Poliisin mukaan ei kuitenkaan ole mitään viitteitä siitä, että räjähdys olisi kohdistettu keihinkään ulkopuolisiin. Autossa olleista kahdesta laukusta ei löytynyt lisää räjähteitä.

Pommi räjähti iltapäivällä Vaasan ydinkeskustassa Vaasanpuistikolla. Onnettomuuspaikan läheisyydessä oli satoja ihmisiä.

Räjähdyspanos oli sylissä

Poliisi kertoi, että räjähdyspanos oli kuljettajan penkillä istuneen miehen sylissä. Panoksen suuruudesta ei kuitenkaan vielä perjantai-iltana ollut tietoa.

Auton ovet olivat räjähdyshetkellä kiinni. Räjähdyksen voimasta kuitenkin Volvo-merkkisen farmariauton katto repesi, ovet avautuivat ja konepelti nousi ylös.

Auton takakontista löytyi lisäksi kaksi laukkua. Ne poistettiin autosta ja kuljetettiin pois tapahtumapaikalta turvasäiliössä. Poliisin räjähdeasiantuntijan tutkimuksessa varmistui kuitenkin, että laukut eivät sisältäneet räjähteitä.

Räjähtäneen auton ympäriltä löytyi lasinsirpaleita, ja auton osia oli lentänyt muutamien kymmenien metrien etäisyydelle. Vaasanpuistikon varrella sijaitsevien liikehuoneistojen ikkunat säilyivät kuitenkin ehjinä."

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/auto-rajahti-vaasan-keskustassa/532999/

.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version