Author Topic: Tasa-arvovaltuutettu puuttui syrjintään  (Read 4766 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Tasa-arvovaltuutettu puuttui syrjintään
« on: 30. 08. 2017 15:03 »
.

Tasa-arvovaltuutettu kehottaa Finlaysonia muuttamaan ale-kampanjaansa – yhtiön mukaan kuka tahansa voi saada alennuksen

Finlaysonin alennuskampanjaa on syytetty miesten syrjimisestä.



Finlaysonin pyyhkeitä.

"Tasa-arvovaltuutettu vaatii muutoksia tekstiiliyritys Finlaysonin tasa-arvokampanjan markkinointiin. Yhtiö ilmoitti viime viikolla käynnistävänsä syyskuun alussa kampanjan, joka pureutuu naisten ja miesten väliseen palkkatasa-arvoon ja jossa naiset maksavat kampanjan aikana euron ostoksista 83 senttiä.

Tasa-arvovaltuutettu kertoo, että Finlayson on antanut tarkennuksen, jonka mukaan kuka tahansa sukupuoleen katsomatta voi saada alennuksen. Tasa-arvovaltuutettu kehottaa Finlaysonia täsmentämään markkinointiaan niin, että tämä käy selväksi.

–  Muussa tapauksessa Finlaysonin kampanja asettaa tasa-arvolain vastaisesti mies- ja naisasiakkaat keskenään eriarvoiseen asemaan, valtuutetun tiedotteessa todetaan.

Tasa-arvovaltuutetulle tuli yhteensä 16 kampanjaan liittyvää valitusta ja lukuisia yhteydenottoja."

https://yle.fi/uutiset/3-9805765

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Tasa-arvovaltuutettu puuttui syrjintään
« Reply #1 on: 01. 11. 2017 14:02 »
.

Kyllä pitäisi jonkun tasa-arvovaltuutetun puuttua tähänkin miten se on ylipäänsä mahdollista että toiselle matista ja tepoista maksetaan enemmän


Matti tienasi 30 000 euroa enemmän kuin Teppo



Matti nauttii keikkailusta Teppoa enemmän.

"Koko kansan suosikit Matti ja Teppo ovat kiertäneet tanssilavoja kohta 50 vuotta. Parivaljakon tulot ovat vakiintuneet kotimaalaisten muusikoiden kärkikastiin vuosikausia sitten. Mistä kuitenkin johtuu, että Matti tienaa vuosi toisensa perään kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin Teppo?

– Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että minä olen säveltänyt melkein kaikki laulumme. Näin ollen saan muun muassa Teostolta korvauksia. Lisäksi Teppo maksaa mulle enemmän palkkaa kuin itselleen, kertoo Matti. "

https://www.is.fi/viihde/art-2000005432658.html

.