Author Topic: Mustasaari on lähiö vaasalaisille  (Read 3855 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tikka Masala

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Mustasaari on lähiö vaasalaisille
« on: 25. 05. 2012 09:09 »
Minulla on sude Mustasaareen perheen kautta. Olen ymmärtänyt että Mustasaari on vain lähiö monille Vaasasata sinne muuttaneille tai sieltä Vaasassa töissä kävijöille. 

Siksi esim. Mustasaaren kunnallispolitiikka ei kiinnosta kun vasta jos jokin asia ei etene asukkaan mielestä riittävän nopeasti tai oikein.

Monilla mustasaarelaisilla ei ole mikäänlaista kotiseututunnetta.  Poikkeuksen tekevät tietysti ne lähinnä ruotsinieliset, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet Mustasaaren ruotsinkielisissä kylissä.

Ainoa yhdistävä tekijä monille Mustasaaren suomenkielisille on vain ja ainoastaan suomenkielisten kohtelu kunnassa.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Mustasaari on lähiö vaasalaisille
« Reply #1 on: 25. 05. 2012 14:02 »
Olen samaa mieltä, että Mustasaari on monille vain paikka, missä käydään nukkumassa.  Tuttavaperhe asuu vain muutaman metrin päässä Mustasaaren rajasta ja rajan toisella (Vaasan) puolella on seuraava omakotitalo.

Mustasaarelaisia suomenkielisiä kiinnostavat asiat taitavat liittyä lasten koulunkäyntiin, päivähoitoon, tontiöpolitiikkaan jne. Jotenkin tuntuu että kielipolitiikka ei aiheuta kovinkaan suuria intohimoja.