Author Topic: sosiaalidemokraatit  (Read 79437 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Akseli

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #200 on: 10. 03. 2012 20:08 »
Väliäkö niillä kokoomuksen palikoilla, nyt tarvitaan aatetta ja ideologiaa suunnan oikaisemiseksi  työväenpuolueelle kuuluvalle tasolle!
Toiseksi heitetään ne palikat, joilla nyt leikitään hallituksessa takaisin kokoomukselle!

Punainen aate on se, joka työväenpuolueiden rivit oikaisee! Taisteluun rahanvaltaa vastaan, ovatkin jo aikansa saaneet riehua tässä maassa. Tämän johdosta saivat, jopa pressankinviran haltuunsa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #201 on: 10. 03. 2012 21:09 »
Voisko Jalonen hieman tarkentaa, mitä tarkoittaa suolla, josta demareiden on vaikea nousta ?
Kannatuslukuja vai mitä ?  

Politiikka on aaltoliikettä ja kannatusluvut muuttuvat nykyään yllättävänkin nopeasti. Ei ollut ainakaan minulle vaikea ennustaa, että esimerkiksi keskusta nousee vielä takaisin, vaikka näitä lopullisen tuomion antajia aina löytyy. Nopeasti protestihengessä saatu kannatus saattaa myös huveta hyvinkin nopeasti, viitteitä siitä on vahvasti olemassa.

Eklundille sanoisin, että turhaan sinisilmäisyyttäsi odottelet Saulilta mitään jytkyä. Ei presidentillä mitään todellista valtaa ole. Suurin yksittäinen syy Saulin äänestämiseen näytti tutkimuksen mukaan olevan se, ettei Suomeen tulisi homoa presidentiksi. Eli se siitä ylivoimaisesta voitosta.

Presidentti voi lausua jostain mielipiteensä, kuten voi tehdä kirkon päämies, eduskunnan puhemies, Jorma Ollila, Nalle Wahlroos tai vaikkapa Hjallis Harkimo. Media lainaa ja kaikki jatkuu entiseen malliin. Todellinen poliittinen valta on eduskunnalla ja hallituksella. Poliittistakin valtaa suurempaa on taloudellinen valta, johon edes poliittisin päätöksinkin on suhteellisen vaikea vaikuttaa.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #202 on: 10. 03. 2012 22:10 »
Jorma, olen hivenen erimieltä eli pressan sana painaa oli valtaa tai ei. Olen monessa asiassa kanssasi täysin samaa mieltä ja se ettet provosuidu antaa mulle hyvän singnaalin, eli olet mies paikallasi ja mielestäni hyvin. Hoidat ja käsittelet asioita jossa monen käämit olis palanut ja jaksat vastata vaikka pazkaa kaadetaan niskaan. Yhteiskunta tarvitsee kaltaisia henkilöitä ja toivon että näet raput mistä pääset hivenen ylöspäin koska olen varma ettet syylisty nyt esille tulleisiin tekoihin. Harkitsen nyt kumminki vielä mutta duunari duunari perheestä ei oikein näe muita mahdollisuuksia ja muistan ketä on kiittäminen työeläkkeiden nostosta ja monet muut asiat. Tässä ei tappele miehet vaan asiat ja se on iso juttu.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #203 on: 11. 03. 2012 10:10 »
Ikävänä ennusteena lohkaisen tähän väliin veikkauksen, että tulevissa kunnallisvaaleissa SosDem rojahtaa ja pahasti, Joillekin sattu joskus tuleen jytky ja nyt taitaa sitten joillekin tulla NOTKU,

Joo ja ohan se jämpisti niin, että talous heiluttaa päätöksentekoa miten huvittaa.
Mistä osin kertoo seuraava videokin:

http://www.youtube.com/watch?v=3bNMhRXFJn8&feature=youtu.be

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #204 on: 11. 03. 2012 11:11 »
Ikävänä ennusteena lohkaisen tähän väliin veikkauksen, että tulevissa kunnallisvaaleissa SosDem rojahtaa ja pahasti, Joillekin sattu joskus tuleen jytky ja nyt taitaa sitten joillekin tulla NOTKU,


Ainahan sitä veikata saa. Jytkysympatioista huolimatta kannattaisi kuitenkin muistaa faktat.
Jytky näyttäisi ensinnäkin olevan hiipumassa pahasti. Toisekseen viime kevään jytkystä huolimatta Vaasan kaupungissa (myös vaalipiirissä) demareiden kannatus oli plusmerkkinen.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #205 on: 11. 03. 2012 15:03 »

Lainaus: Jorma Kivimäeltä
demareiden kannatus oli plusmerkkinen.

OLI

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #206 on: 11. 03. 2012 16:04 »

Lainaus: Jorma Kivimäeltä
demareiden kannatus oli plusmerkkinen.

OLI

Miten tämä on niin pirun tyypillistä keskustelua täällä, ei mitään asiaperusteluja, pelkkää tyhjää viisastelua.

Enpä ”epäpoliittiselta” Jaloselta kyllä mitään syväanalyysiä odottanutkaan, mutta odotin sentään jotain muuta kuin tämä tyypillinen persuilu, eli ennustetaan että omat toiveet toteutuvat.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #207 on: 11. 03. 2012 16:04 »
Taas Jormalle pisteet Pohjamaalta eli et provosoidu, on sulla paksu nahka. Hyvä ja jatka samoin, minä ainakin arvostan kirjoituksiasi ja linjaasi.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #208 on: 11. 03. 2012 18:06 »
Jormalle epäpoliittisena henkilönä minä en ''persuile''.
Ja ei toi mitään vattilua ole, että ennustan Demareille  NOTKUA.
Se vaan nyt on niin, että tiiviisti asioita seuraavana satunnaisena tarkkailijana
oon nyt vaan asiaoita puntaroiiduttuani tullu tohon tulokseen ja
tää tulosnäkymä ei suinkaan välttämättä ole meikäläiselle mitenkään miellyttävä.
Joo, mutta koska en POLITIKOI, niin en ala sen kummemmin mitään perustelemaan
ja suurelta osin Persut on perseestä, niin kuin on mun mittarissa koko poliittinen
kenttä oikealle tai vasemmalle kallistumatta. Persuilla on ainoastaan yks hyvä
pointti: Ne katos ei oo päässy vielä hallitukseen puolueensa asioita sotkemaan
ja ihmisiä omalla konsensuksellaan kusettamaan, niin kuin perinteisesti kaikki
puolueet valtaan päästessään toimivat tai siis valta-asemassa olessaan näin pääsee aina
jostain ''kummasta'' syystä tapahtumaan.
Kiistämätön tosiasia nyt vain kuitenkin on se, että kauttaltaan on Demareilla pasmat niin
sekaisin, että se on aika poliittishistoriallista jopa, eikä sitä tartte sen kummemmin
selitellä. Kyllähän sen kaikki normaaliajatteluun kykenevät ymmärtävät ja tai havaitsevat
jos ja kun nyt vain jonkin verran on tullut uutisointia ja demarieirin sisäisiä tallennettuja
tapahtumia ynnä välikysymyskeskustelua seurattua ja sitten kun vielä tää AY-toimintakin
on aivan persiillään.
Niin, et HUH-HUH.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #209 on: 11. 03. 2012 18:06 »
Tähän väliin hyvä muistuttaa, että huomenna on 12:sta päivä ja alkaa tää JHL:n edustajistovaaliäänestys.
Ja oikeesti hyvä ois kaikkien kyseisen liiton jäseten muistaa äänensä antaa, että tämä  jäsendemokratia pääsee paremmin toteutumaan.

Joo, me annettiin emännän kans tänään jo äänemme tai laitettiin kirjekuoret numeroituna postiin, kun kerran satutaan tohon liittoon kuulumaan. Ja kerrottakoon nyt sekin, et meidän äänet meni demari-ehdokkaille ja nimenomaan tietysti vaasalaisille tällaisille ja nimenomaan sellaisille vaasalaisille jotka asuvat ja ovat työssä täällä, eivätkä vain ole työssä täällä ja vaikka vaasalaisiksi itseään kutsuisivatkin, niin asustelevat sitten kuitenkin kunnanrajan tuolla puolen. Jeps ja näinhän toimitaan just siks, et vaasalaiset veroeurot saavat meidän kauttakin hieman lisämahdollisuuksia kotikaupungissa pysymiselle.
Joo, eikä toi yllämainittukaan tarkoita kuitenkaan sitä, että minä tai me oltaisiin mitenkään suurkunta tai Suurvaasa fanaatikkoja. Oikeastaan henkilökohtaisesti mulle se ja sama, kunhan vain ihmisille hyvät tai niin hyvät kuin mahdollista elinehdot ja palvelut pystytään tarjoamaan.

Se asia joka meikää VITUTTAA on se yks ja sama eli pienten, tavallisten ihmisten loputon pompottelu; tämä rahapolitiikan mahti, joka sanelee kaikki ehdot ja ajelee kaikkien yli rotuun, uskontoon tai poliittiseen katsontakantaan katsomatta ja todellakin kaluaa kansojen elinehdot maailmallisella kohtuuttomuudellaan.
Taloskierrokset kovenee vaikka puol planeettaa kuolis nälkään. Sehän on selvä. Eikä nää Kataiset, Urpiaiset, Obamat, Putinit  ja kaikkein vähiten Ollilat ja Gatesit välitä paskan vertaa. Aamen.

http://www.youtube.com/watch?v=H8hYrX_C1Uk


Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #210 on: 11. 03. 2012 18:06 »
Yks juttu vielä, että perinteisesti ja periaatteessa mä pyrin oleen aina heikomman puolella ja se ehkä on havaittavissas esim. tässä ja nyt tosta meikäläisen äänenannosta näissä JHL vaaleissa. Just sama, kun mulle on ketä siellä on ja mistä puolueesta, kuhan vaan olis ok henkilöitä, niin miksei siis  demari siinä kuin joku muukin ja nyt just tietysti demari, ku niillä tuntus vähä heikosti pyyhkivän. :)

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #211 on: 11. 03. 2012 19:07 »
Taas Jormalle pisteet Pohjamaalta eli et provosoidu, on sulla paksu nahka. Hyvä ja jatka samoin, minä ainakin arvostan kirjoituksiasi ja linjaasi.

Eklundille vain huomautuksena, että ei tämän ketjun otsikko ole "provoillaan Kivimälle" vaan tämä on kaikille avoin keskustelu sosiAAlidemokraatit -nimisestä puolueesta. Se että Kivimäki ottaa henkilökohtaisesti keskustelussa esitetyn kritiikin ko puoluetta ja sen edustajia kohtaan on hänen itsensä valitsema rooli.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #212 on: 11. 03. 2012 19:07 »
             

Euroalueella kuohuu. Kansat protestoivat rahavallan barbariaa vastaan. Kuva päivän Madridista. Demarien opportunismi tulee taas kerran näkyviin. Sikäläinen demaripuolue ei uskalla asettua selkeästi ammattiliittojen mielenilmaisuja kannattamaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #213 on: 11. 03. 2012 20:08 »
Nyt Risto muistuttaisin et Gatesin vaimo pyörittää hyväntekeväisyyttä semmosilla summilla et Suomen vuosibudjetti on naurettava. Erittän jaloa ja laajakatseista toimintaa ja painottuu pienten tyttöjen koulunkäyntiin ja siten mahdollisuuteen auttaa itse omaa kansaa. Köyhässä maassa jossa pitäisi tonkia kaatopaikkaa mennään kouluun nätissä puvussa ja kaikilla kynät/paperit + muut tavikkeet ja ehkä päivän ainut ateria, en menisi moittimaan kun kyse ei ole miljoonasta vaan miljardeista, että vedä yksi nimi pois niin ollaan samaa mieltä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #214 on: 11. 03. 2012 21:09 »

Eklundille vain huomautuksena, että ei tämän ketjun otsikko ole "provoillaan Kivimälle" vaan tämä on kaikille avoin keskustelu sosiAAlidemokraatit -nimisestä puolueesta. Se että Kivimäki ottaa henkilökohtaisesti keskustelussa esitetyn kritiikin ko puoluetta ja sen edustajia kohtaan on hänen itsensä valitsema rooli.


Taisit muuten olla ensimmäinen joka siirsi AKT: n eli ay-liikkeen sisällä olevan keskustelun tämän otsikon alle, joten etpä ainakaan itse ole keskustellut yllä olevan julistuksesi mukaisesti otsikon aiheesta. Asia ei koske Sosialidemokraatit - nimistä puoluetta.

Minä en koe ottavani mitenkään henkilökohtaisesti demareihin kohdistuvaa kritiikkiä. Toivon ylipäänsä, että asioita perustellaan. Täällä sitä tapahtuu tosi harvoin ja Jaloseltakin tuli jotain sepitystä vasta kolmannella yrittämällä. Aivan samalla tavalla voisin sanoa, että jokainen persuihin kohdistunut arvostelu saa täällä olevan persuyhteisön takajaloilleen, eli ottamaan kritiikin henkilökohtaisesti. Erityisen pahastunut on ollut juuri tokaluokkalainen.

-----------------
Jalonen kieltää persuilun, mutta perustelut suorastaan pursuavat sitä. Kun pelkästään hallitukseen meno on perseestä, kaikki ainekset persuiluun ovat olemassa. Jalonen näköjään myös yleistää asioita ihan persumaiseen tapaan. Jos AKT: n puheenjohtaja on käyttäytynyt tökerösti, on koko ay-toiminta persiillään. Toki normaaliajatteluun kykenevä ihminen muutenkin on tämän ns. sitoutumattomuuden täällä huomannut.

Ihan normaaliajattelulla en pysty näkemään demaripuolueen pasmojen olevan mitenkään sekaisin. Puoluesihteeri vaihtuu ja se on mielestäni hyvä asia. Puheenjohtaja on vakiinnuttanut asemansa oikein mainiosti. En ole ainakaan kuullut missään kritiikkiä myöskään hallituksessa olon johdosta. Yksittäisistä säästötoimista kritisoivat kaikkien hallituspuolueiden edustajat. Mitä tulee Vaasan tilanteeseen, samaahan romahdustahan täällä ennustettiin ennen eduskuntavaalejakin ja persiilleen meni nekin ennusteet. Kuten aikaisemmin totesin, enemmän nämä ovat kyllä toiveita kuin ennusteita.

AKT: n sekoilu saattaa tietysti jatkuessaan vaikuttaa ay-liikkeen ja jopa SDP: n kannatukseen, sen aika näyttää. Aivan selvänä asiaa en pidä, koska lähes koko muu ay-kenttä on kuitenkin asian tuominnut. Myös SDP tuomitsi Ahteen irtisanomisen. Uskoisin normaaliajatteluun kykenevän ihmisen erottavan Rädyn käytöksen ja SDP:n toisistaan.

---------------------
Euroalueen kuohuessa pidettiin Slovakiassa eilen vaalit. Slovakian parlamenttivaalit olivat ennenaikaiset Euroopan väliaikaisen kriisirahaston kasvattamisen vuoksi.

Oppositiossa ollut sosialidemokraattinen Smer puolue voitti ylivoimaisesti vaalit saaden 44,4 % kannatuksen ja selvän yksinkertaisen enemmistön maan parlamentissa. Mistäköhän tuo kertoo ?

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #215 on: 11. 03. 2012 21:09 »
Lainaan tähän alkuun hiukan itseäni, että asia Jormallekin ehyenä aukeaa:
''Joo, mutta koska en POLITIKOI, niin en ala sen kummemmin mitään perustelemaan
ja suurelta osin Persut on perseestä, niin kuin on mun mittarissa koko poliittinen
kenttä oikealle tai vasemmalle kallistumatta. Persuilla on ainoastaan yks hyvä
pointti: Ne katos ei oo päässy vielä hallitukseen puolueensa asioita sotkemaan
ja ihmisiä omalla konsensuksellaan kusettamaan, niin kuin perinteisesti kaikki
puolueet valtaan päästessään toimivat tai siis valta-asemassa olessaan näin pääsee aina
jostain ''kummasta'' syystä tapahtumaan.''


Ja sitten Jormaa lainaten:

''Jalonen kieltää persuilun, mutta perustelut suorastaan pursuavat sitä. Kun pelkästään hallitukseen meno on perseestä, kaikki ainekset persuiluun ovat olemassa. Jalonen näköjään myös yleistää asioita ihan persumaiseen tapaan.''

Siis mitähän toveri Jorma tuossa ylempänä selvittää ?
Kas kun jokuhan (minä) selvästi ilmaisee ETTÄ PERSUILLA ON AINOOSTAAN YKS HYVÄ POINTTI: NE KATOS KUN EI OO PÄÄSSY HALLITUKSEEN PUOLUEENSA ASIOITA SOTKEMAAN jne.
Jorma selittää läpiä päähänsä ja asettelee olemattomia sanoja suuhuni (näihän nää poliitikot toimii): KUN PELKÄSTÄÄN HALLITUKSEEN MENO ON PERSEESTÄ, KAIKKI AINEKSET PERSUILUUN ON OLEMASSA.
Hetkinen siis mitä, enks mä sanonutkaan, että jokku ei oo päässy hallitukseen asioita sotkemaan


ja aiemmin, kertauksen vuoksi, että (lainaan taas itseän)i:
''suurelta osin Persut on perseestä, niin kuin on mun mittarissa koko poliittinen
kenttä oikealle tai vasemmalle kallistumatta.''


Täytyykin todeta, että kyllä joku Jorma merkkinen kanssakulkija on menny ihan sotkuun ajatuksineen Lipposen ruusupuskassa vuosikaudet kuleksittuaan ja piikkejä päkiöistään pois napsiessaan.

Joo mulle siis se ja sama onko PERSUT hallituksessa vai ei, mutta kun eivät ole siellä vielä pääseet olemaan, niin ei ole tarvinnut vasta kun oppositiossa sekoilla. Kaikki muut onkin sitten ehtineet sekoilla kummassakin. Vai onks DEMARIT ja RKP ollu aina hallituksessa ?


Luulis tästä jo nyt sitten KIVINIEMELLEKIN selkiävän, että ylipäätään POLITIIKKA on mun mittarissa suurinta paskaa ja kusetusta mitä kuunaan on keksitty ja jos mä kuuluisin johonkin puolueeseen, niin siinä olis vaan yks jäsen ja sen puolueen nimi olis RISTO.
« Last Edit: 11. 03. 2012 22:10 by Risto Jalonen »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #216 on: 11. 03. 2012 23:11 »
Taiteilija Jalosen temperamentti näköjään oikein kuohahti, kun huutamaan ja pilkkakirvestä heiluttamaan alkoi. Nimikin jo tuossa lopussa taisi jo sekoittua, ellet sitten kuitenkin tarkoittanut sitä Maria – keskustan puheenjohtajaa.

Quote
Ne katos ei oo päässy vielä hallitukseen puolueensa asioita sotkemaan ja ihmisiä omalla konsensuksellaan kusettamaan.  

Edellä oleva lause sisältää mielestäni sen toteamuksen, että hallitukseen meno ja konsensus (yhteistyö) olisi automaattisesti asioiden sotkemista ja ihmisten kusettamista. Sen totesin olevan persuilua, koska vastaahan tuo aika pitkälle Soinin perusteluja hallitukseen menemättömyydelle.

Minä olen näkevinäni ristiriitaa siinä, että julistat politiikan olevan perseestä ja suurinta paskaa, kuitenkin seuraat sitä silti ja teet jopa poliittisia ennustuksia. Ei tämä ollut edes ensimmäinen kannanottosi politiikkaan, eikä mielipiteeni siis perustu pelkästään edeltävään kirjoitukseesi. Väittäisin tuolla perusteella, että ainakin välillä politiikka kiinnostaa sinua oikein kovastikin.

Tuo Lipposen esiin vetäminen yhteyteeni tuntuu täällä myös kovin tutulta ja on poliittista vittuilua, kuten hyvin ”normaaliajatteluun kykenevät ymmärtävät”.
Myönnän – lainaan sinua tuossa edellä piruuttani, koska lauseesi sisältää epäilyksen vastakirjoittajan ymmärryksestä. Pidän tapaa ylimielisen tökerönä.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #217 on: 11. 03. 2012 23:11 »
Pojat, kohta on uusi kesä niin pannaa tuo politiikka sulamaan jäiden kanssa ja puhutaan omista mielipiteistä. Puolue kyllä omaa agendaansa työntää mutta me ollaan Vaasalaisia ja pitäis puhaltaa samaan hiileen tai ollaan erimieltä asioiden hoidosta mutta jäsenkirjat ei kuulu asiaan. Onhan meillä oikeita ongelmia johon sosdemit ei kuulu.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #218 on: 12. 03. 2012 11:11 »
Taisit muuten olla ensimmäinen joka siirsi AKT: n eli ay-liikkeen sisällä olevan keskustelun tämän otsikon alle

persuihin kohdistunut arvostelu saa täällä olevan persuyhteisön takajaloilleen, eli ottamaan kritiikin henkilökohtaisesti. Erityisen pahastunut on ollut juuri tokaluokkalainen.

Uskoisin normaaliajatteluun kykenevän ihmisen erottavan Rädyn käytöksen ja SDP:n toisistaan.


Kivimäen onnistui mahduttaa kolme paksua väitettä samaan viestiin. Mitä nyt ensinnäkin tulee siihen, että olisi tuonut AKT-sopan tähän ketjuun, niin sehän ei pidä paikkaansa. Olin vasta neljäs, joka kirjoitti siitä. Kivimäki itse oli minua ennen, ja itse asiassa juuri Kivimäen viesti aloitti laajemman keskustelun, koska ensimmäinen viesti oli oikeastaan pelkkä linkitys.

Vielä paksumpi on Kivimäen väite, että nimenomaan minä olisin "pahastunut" persuihin kohdistuvasta kritiikistä. Kuulepas, Kivimäki, jos tuo "pahastuminen" on niin erityisen yleistä, niin otapa ja listaa 10 viestiä, joissa olen "pahastunut". Väite on aivan posketon sitäkin taustaa vasten , kun muistelen, että olen kertonut täällä ketä äänestin kunnallisvaaleissa ja presidentinvaaleissa. Kumpikaan ei ollut persu.

Kivimäki on nimitellyt minua persuksi monta kertaa, en ole nähnyt aiheelliseksi puuttua siihen. Ja nyt näköjään hän kuvittelee, että olen kiihkeä persu, kun on itse tehnyt minusta sellaisen omassa mielikuvituksessaan. Huh-Huh!

Ja tuo sama Kivimäki jaksaa sitten saivarrella kaikenlaisista olemattomista kirjoitusvirheistä (jotka eivät edes ole kirjoitusvirheitä) ym aivan mahdotonta. Ja kohta perään tämän Kivimäen oma viesti on sitten täynnä pelkkää soopaa.

Kivimäen kolmas paksu väite on se, että Rädyn käytöksellä ei ole mitään tekemistä SDP:n kanssa. Koittakaapa kysyä Kivimäeltä, pitäisikö jokaisen normaaliälyisen osata erottaa Hakkaraisen, Halla-ahon ja muiden persusuomalaisiin liittyneiden tekemiset perussuomalaisista? Oikea vastaus on tietenkin että ei pitäisi. Se on oikea vastaus myös Rädyn kohdalla, joka on SDP:n jäsen ja suurempi vallankäyttäjä kuin rivikansanedustaja.


Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #219 on: 12. 03. 2012 12:12 »
Jorma Kiviniemimäelle... vai mikä se nyt olikaan
toivottelen kaikkea hyvää ja heikäläisen kirjoittelusta
päätellen ihmettelen, että mahtaa olla kovaa olla demari.

Koitahan edelleen kuitenkin  jaksaa puurtaa menemään
poliittisen ykssuuntaviitoituksesi mukaan.

Elämä
kuin filmiä vaan
mitä ei voi
takaisin kelata laisinkaan.

Joo,
mut onneks
aina aamusella aurinko nousee
ja yleisesti ottaen pikkutunneilla suurin osa
poliitikoistakin osaa ja joutuu olemaan hiljaa.



Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #220 on: 12. 03. 2012 13:01 »
Kivimäen onnistui mahduttaa kolme paksua väitettä samaan viestiin. Mitä nyt ensinnäkin tulee siihen, että olisi tuonut AKT-sopan tähän ketjuun, niin sehän ei pidä paikkaansa. Olin vasta neljäs, joka kirjoitti siitä. Kivimäki itse oli minua ennen, ja itse asiassa juuri Kivimäen viesti aloitti laajemman keskustelun, koska ensimmäinen viesti oli oikeastaan pelkkä linkitys.


Totesin asiaa tarkistamatta, että taisit olla ensimmäinen. Olet tässä asiassa oikeassa, se oli nimimerkki herkkoo joka toi Rädyn tähän ketjuun. Hän kyllä aloitti ay-ketjussa otsikolla ” Oikeen kunnon perusdemari?” ja siirsi keskustelun myöhemmin tämän otsikon alle jotta Rädyn käytös voitaisiin yhdistää demareihin.
Oikeastaan ylläpidon pitäisi ohjata tai pitää keskustelu oikean otsikon alle, mutta eihän täällä ole moderointia ollenkaan.

Quote
Vielä paksumpi on Kivimäen väite, että nimenomaan minä olisin "pahastunut" persuihin kohdistuvasta kritiikistä. Kuulepas, Kivimäki, jos tuo "pahastuminen" on niin erityisen yleistä, niin otapa ja listaa 10 viestiä, joissa olen "pahastunut". Väite on aivan posketon sitäkin taustaa vasten , kun muistelen, että olen kertonut täällä ketä äänestin kunnallisvaaleissa ja presidentinvaaleissa. Kumpikaan ei ollut persu.

Vastasin minua koskevaan kommenttiisi ” Se että Kivimäki ottaa henkilökohtaisesti keskustelussa esitetyn kritiikin ko puoluetta ja sen edustajia kohtaan on hänen itsensä valitsema rooli. ”
Kun olen kirjoittanut perussuomalaisten otsikon alle, olet vastaillut itse tavalla, josta voin tavallasi päätellä kohdaltasi ihan samaa. Eli olet valinnut roolin, jossa ko. puolueeseen tai sen edustajiin kohdistunut kritiikki on jotenkin sinulle henkilökohtainen.

Vakavasti puhuen, vasta-argumentteja voi mielestäni hyvinkin esittää ilman että vastapuoli alkaa alatyyliin puhumaan ”pahastumisesta” tai ”ottamisesta henkilökohtaisesti” jonkin asian. Minusta siinä kirjoittajalla on aina selvä tarkoitusperä, kun joku alkaa kyseenalaistamaan kirjoittajan objektiivisuuden leimaamalla hänet jotenkin arviointikyvyttömäksi. Leimaamalla kirjoittaja ”kiihkodemariksi” , ”Lipposen ruusupuskassa kuleksijaksi” tai että ”ottaa asiat henkilökohtaisesti” pyritään kirjoittajan objektiivisuus tarkoituksellisesti kyseenalaistamaan. Poikkeuksetta samat kirjoittajat esiintyvät itse sitoutumattomina tai liikkuvina äänestäjinä objektiivisuuttaan korostaen.

Quote
Kivimäen kolmas paksu väite on se, että Rädyn käytöksellä ei ole mitään tekemistä SDP:n kanssa. Koittakaapa kysyä Kivimäeltä, pitäisikö jokaisen normaaliälyisen osata erottaa Hakkaraisen, Halla-ahon ja muiden persusuomalaisiin liittyneiden tekemiset perussuomalaisista? Oikea vastaus on tietenkin että ei pitäisi. Se on oikea vastaus myös Rädyn kohdalla, joka on SDP:n jäsen ja suurempi vallankäyttäjä kuin rivikansanedustaja.  

Tyypillinen asian vääntäminen toiseksi sinulta. Kun kirjoitin, että ” Uskoisin normaaliajatteluun kykenevän ihmisen erottavan Rädyn käytöksen ja SDP:n toisistaan”, muutat sen muotoon ettei Rädyn tekemisillä ole mitään tekemistä SDP: n kanssa. Tietysti Räty voidaan yhdistää demareihin ja sitähän sinäkin parhaasi mukaan loppuviimeksi yrität.

Minusta näiden yksittäisten töppäilijöiden, kun ne eivät liity politiikkaan, käytöstä ei pitäisi yleistää puolueeseensa. Ei varsinkaan, jos ko puolue asian tuomitsee. Tämä koskee myös edustaja Hakkaraista  ja hänen ryyppyretkiään. Ei kai se ole perussuomalaisten syy, jos Hakkarainen dokaa ? Toinen asia on sitten poliittiset kannanotot tai tässä tapauksessa möläytykset.

Halla-aho onkin jo ihan asia erikseen, koska hänen kohdallaan on kysymys poliittisista linjanvedoista ja hänet voidaan puolueen kiistatta vahvanakin vaikuttajana yhdistää perussuomalaisiin.

Jorma Kiviniemimäelle... vai mikä se nyt olikaan
toivottelen kaikkea hyvää ja heikäläisen kirjoittelusta
päätellen ihmettelen, että mahtaa olla kovaa olla demari.

Koitahan edelleen kuitenkin  jaksaa puurtaa menemään
poliittisen ykssuuntaviitoituksesi mukaan.


Ei muuten ole ollenkaan kovaa olla demari, eikä jaksamisessa ongelmia. Paljon vaikeampaa olisi olla persu tai muuten ajatella että kaikki asiat ovat päin persettä. Tuollainen supernegatiivinen ajattelu täytyy tuntua todella ahdistavalta ja elämä tosi ikävältä.
« Last Edit: 12. 03. 2012 13:01 by Jorma Kivimäki »

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #221 on: 12. 03. 2012 15:03 »
Kyllä Sosialidemokraateilla on edelleen seinät leveällä ja kattokorkealla, kuten niin monella muulla poliittisella puoluella, ainakin Suomessa.  Olin yli 30 vuotta Suomen Sosialidemokraattisen puolueen jäsen ja sain ansioistani puolueen vapaa jäsenyyden. Erosin jäsenyydestä, kun Toverit toiminnallaan pilasivat hyvän aatteen.  Täten tässäkin AKT:n jupakassa, joista viimeaikaiset kirjoittelut ovat lähteneet, voin todeta kokemuksen rintaäänellä, että omat ovat suurimmat viholliset.

Periaattelisella tasolla on hyvä keskustella asiasta eri näkökulmista, eikä siinä tarvita leukailua, eikä yhdenkään kirjoittajan tarvitse "leukaantu"   Pitää muistaa, ettei haukkuvakoira pure, jos uskaltaa sitä rapsuttaa! Eli asioista voidaan olla niin montaa mieltä. kuin keskustelijoitakin.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #222 on: 13. 03. 2012 07:07 »
Alta löytyvästä linkistä paljastuvassa videossa lauleskellaan: ''Aika entinen ei koskaan enää palaa'' ja niinhän se on näissä demarikuvioissakin. Eikä kuulunut muuten ATK:n tämä laulun yksityisrahtiyrittäjä Laitinen ja sanottakoon sekin vielä selvyyden vuoksi, että hänellä ei mitä ilmeisimmin ollut mitään tekemisiä Merenkurkun rahtien kanssa, eikä myöskään kaukaistakaan sukulaisuusuutta
nykyiseen halluntojohtajaamme, joka on muuten harvinaisen reilu kaveri.

http://www.youtube.com/watch?hl=fi&v=ObQHCo-x6I4

Globbari

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #223 on: 13. 03. 2012 20:08 »
Korruptoitunut konsensusvaltaeliitti taistelee vallastaan

Nyt kun ideologiat ja aatteet ovat hukassa ja kokoomuskin on osa ”työväenliikettä”, on alkanut kaikkien sota kaikkia vastaan. Mutta toisaalta tähän on nimenomaan uusliberalismi johtanutkin. Jokainen olkoon omanonnensa nojassa ja tulkoon siinä autuaaksi. Tämä on sitä uusliberalismin sanomaa. Markkinat hoitavat nyt siis myös ay-liikkeenkin asiat, kuten rahavallan.

Hallituksessakin istuu ilman ideologiaa ja aatetta kokoomus , SDP ja vasemmistoliitto sulassa sovussa, talvisodan hengessä ja vastuullisesti hoitavat rahavallanasiaa.

Ei siis ole perinteistä työväenliikeen yhteisöllisyyttä, vaan tilalle on tullut yksilökeskeisyys ja itsekkyys. Tästä yhteiskunnallisesta sairaudesta sairastuttamaksi on nyt myös ay-liikekkin tullut.

Toisaalta ay-liike on jo pitempään ollut irtijäsenistöstä ja ollut osa nykyistä mädännyttä valtaeliittiä. Ay-liikkeen valtaeliitti nyt siis taistelee itsekkyyden pauloissa keskenään eliitin saamista rahavallan korruptoituneista eduistaan. Heidän ei siis tarvitse pyytää jäsenistöltä muuta kuin, että se maksaa heille jäsenmaksunsa ja säännöllisin välein äänestää heidät uudelleen tehtäviinsä.

Toisaalta myös ay-liike on koko valtaeliitin osalta sidottu koko kapitalistiseen valtarakenteeseen, samoin kuin sdp ja vasemmistoliittokin puolueina.

Nyt siis kun työväenliike on irrotettu työläisistä siis jäsenistöstä on se nyt rahavalle otollinen tilanne murskata loputkin taistelevasta ay-liikeestä  mitä vielä on jäljellä.

Tähän mitä ilmeisemmin on nykyinen AKT:n puheenjohtajan Rädyn painostaminen pois AKT:n johdosta menossa ja on tietynlainen vallankaappaus konsensuseliitiltä. Tätä osoittaakin se, että osa SDP johdostakin tukee ja jopa SAK puheenjohtajakin hyökkäystä Rätyä vastaan.

AKT on ollut pitkään piikki konsensuseliitin lihassa ja nyt se aiotaan poistaa. Tämän jälkeen onkin sitten konsensuseliitillä ja rahavallalla kaikki taivaanportit auki tupoiluun keskenään.

Tänään sitten ajankohtaisessa kakkosessa selvitettiin, että Rätyä on jo vuosia yritetty mustamaalata ja ajaa ulos AKT:n puheenjohtajan paikalta.
Tiedän, että näitä demari urkkijoita on paljon työpaikoilla työnantajien vasikoina. En nyt ollenkaan ihmettele, että aikoinaan nämä oikeistodemarit olivat liitossa itse Hitlerin kanssa.
Toisaalta nykyään he hoitavat rahavallan asiaa ja hyvässä yhteistyössä. Siitä on esimerkki  hallituspolitiikka oikeiston ja kokoomuksen kanssa. Missään muussa maasa ei hallitusyhteistyö tule kuuloonkaan kokoomuksen kanssa. Tästä esimerkkinä on Ruotsi.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #224 on: 15. 03. 2012 14:02 »

.

Pitkien Puukkojen Yöt jatkuvat sossudemokraateissa :

"Jungnerin kritisoima Minna Lintonen jättää kaikki luottamustehtävänsä"

http://www.yle.fi/alueet/hame/2012/03/jungnerin_kritisoima_minna_lintonen_jattaa_kaikki_luottamustehtavansa_3334513.html


.

Akseli

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #225 on: 15. 03. 2012 18:06 »
Ay-liikkeensisällä vallitseva toimintatapa koitui nyt myös AKT:n puheenjohtajankin kohtaloksi SAK:n liittojen osalta.
Rädyn toimintatavoissahan ei varmaankaan ole kyse synnynnäisestä taipumuksesta, vaan ay-liikkeen sisällä opitusta tavasta musertaa vähäinenkin sisäisen kritiikin tai erimielisyyden ääni siinä uskossa, että liitossa vallassa oleva puolue kyllä aina tukee ja ymmärtää johdossa olevia poikiaan. Pelolla toimitsijoita ja toimistohenkilöitä on valitettavan usein hallittu, kun innostavaan johtajuuteen ei taitoja ole riittänyt.

Mutta nyt Räty joutuu ihan itsekkin tuon toimintavan uhriksi, lähinnä koko vallitsevan konsensuseliitin toimesta.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #226 on: 17. 03. 2012 14:02 »
.

Onko meillä enää toimintakykyinen hallitus?

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd) nousukiitoinen ura on kääntymässä mahalaskuksi

"- Hänellä on yllättävän heikot perustiedot. Voi sanoa, että perusosaaminen on lapsen tasolla."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031715334174_uu.shtml


"Wallin myöntää: Dragsvik-päätös oli kielipoliittinen

"Puolustusministeri Stefan Wallin (r) myöntää ohjanneensa pääesikuntaa Dragsvikin varuskunnan säilyttämiseksi."

"Wallin oli toimittanut oikeuskanslerille selvityksen, jonka mukaan Dragsvikia ei missään vaiheessa harkittu lakkautettavaksi. Iltalehden eilen uutisoimasta Puheloisen selvityksestä saa kuitenkin toisenlaisen kuvan."

 http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031615334082_uu.shtml

EDIT : Voi olla ettei tästä enää selkääntaputtajien selityksillä eikä itse eroamisilla selviä vaan seuraava osoite on Valtakunnan oikeus :

Komentaja todisti:
Wallin jyräsi kenraalit

"Wallinin virhearvio oli se, että ammattimiehet eli kenraalit eivät lopulta halunneetkaan ottaa niskoilleen surkeaa Dragsvik- päätöstä. Totuuden kenraalit kertoivat oikeuskanslerille. Totuuden he saattoivat sanoa sen jälkeen, kun armeijan ylipäällikkö oli vaihtunut, eikä heidän enää tarvinnut olla lojaaleja asiaan julkisesti sotkeutunutta Halosta kohtaan.

Mutta tiesikö pääministeri Katainen Wallinin bluffista? Ehkä ei. Tai ehkä tiesi, mutta halusi vaan tiukasti puolustaa hallituksen yhtenäisyyttä, kuten pääministerin kuuluu.

Tiesikö tasavallan presidentti Halonen Wallinin bluffista? Hän on hyvinkin voinut olla puolustusministerin briiffauksen varassa. Julkisesti hölmön Halonen joka tapauksessa teki itsestään. Jos hän teki sen tieten tahtoen, niin minkäs sille sitten voi.

Mutta jos hän ja pääministeri tekivät sen Wallinin puheiden perusteella ja niiden varassa, niin sitten on kova paikka. Nimittäin ministerille, joka nolasi valtakunnan korkeimmat instituutiot. Ministerille, joka johdatti heidät puhumaan potaskaa kansalle. Ministerille, jonka korvat heiluivat eduskunnan edessä. Ministerille, joka kovisteli asiaa selvittäneitä kansanedustajia. Ministerille, joka naamioi oman puolueensa edut koko valtakunnan eduksi."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031515327496_uu.shtml

.
« Last Edit: 17. 03. 2012 14:02 by herkkoo »

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #227 on: 17. 03. 2012 14:02 »
Itse epäilen hallituksen toimintakykyä, sillisalaattia ja mistään ei millään löydy yhteistä mieltä. Jos tuo joukko saa jatkaa 4v olemme kusessa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #228 on: 17. 03. 2012 18:06 »
Ei ole mitään konkreettista tullut esille mistä guzeninaa moititaa.Itse olen vakuuttunut ministerin pätevyydestä ja älykkyydestä.Eihän ministeri ole koskaan pätevä paisi oikeuministeri jos on juristin koulutus.Hyvin valtiovarain ministerikin pärjää opettajan koulutuksella.
Wallin on taas valehdellut koko ajan ettei päätös drasvikin varuskunnan säilymisestä ollut kielipoliittinen.
Sama ministeri toitotti pari päivää sitten,että kaikkien pitäisi ottaa ideologiset lasit pois silmiltä ja hyväksyä kipeitäkin heikennyksiä.
Päätös varuskuntien lopettamisesta pitäisi ottaa uudelleen käsittellyynEihän kukaan ole kuitenkaan ruotsinkielistä varusmieskolutusta lopettamassa suomesta.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #229 on: 17. 03. 2012 18:06 »
Ei ole mitään konkreettista tullut esille mistä guzeninaa moititaa.Itse olen vakuuttunut ministerin pätevyydestä ja älykkyydestä.

Katsopa eduskunnan sivulta kyselytunti 3/11 2011.

belurisk

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #230 on: 17. 03. 2012 18:06 »
Guzenina-Richarsson on surkein ministeri tässä hallituksessa. Ei ole kykyjä eikä potentiaalia.
Ei todella ole kunniaksi SDP:lle. Tulikin omien erottamaksi/korvaamaksi valiokunnasta.
Suomalaisten vaaleissa valitsemat edustajat ovat usein outoja valintoja ja syitä/perusteita voi vain jäädä ihmettelemään.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #231 on: 17. 03. 2012 19:07 »
Helsingin Sanomien mukaan tulevalla viikolla SDP on taipumassa ruoan arvonlisäveron korotukseen. Lupaus olla korottamatta ALVia oli yksi SDP:n keskeinen vaalilupaus. Ruoka-ALVin korotus rokottaa erityisesti köyhiä ja pienituloisia. Tutkimusten perusteella on nimittäin täysin kiistatonta, että ALV ei ole tasavero (kuten yleensä virheellisesti kuvitellaan) vaan sillä tavalla käänteisesti progressivinen vero, että köyhät ja pienituloiset maksavat sitä enemmän, koska heillä suurempi osuus tuloista menee välttämättömään kulutukseen.

Helsingissä köyhien ruokajakelua ylläpitävä Heikki Hursti kritisoi ankarasti SDP:n suunnitelmaa korottaa ruoka-ALVia. Hän ennustaa, että jos korotus toteutuu, niin leipäjonot pitenevät entisestään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031615326156_uu.shtml

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #232 on: 17. 03. 2012 20:08 »

.

Wallinin tapaus on herättänyt epäilyjä että minkä maan lakeja tässä maassa oikein noudatetaan :

"Jungnerin mukaan puolustusministeri Stefan Wallinin (r.) on johtanut häntä ja muita kansanedustajia harhaan.

Jungner painottaa, että mitä nopeammin väärät päätökset yleensäkin otetaan uudelleen käsiteltäväksi ja oikaistaan, sitä parempi.

-Suomalainen yhteiskunta natisee liitoksissaan. Esiin on tullut liian paljon tapauksia, joissa johtavassa asemassa olevat ovat valehdelleet ja kahmineet itselleen etuja."

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/jungner-suomi-natisee-liitoksissaan-1.1164059

.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #233 on: 18. 03. 2012 18:06 »
Vasemmisto etenee kansan kannatuksessa

”Ruotsin sosiaalidemokraattinen puolue kasvattaa suosiotaan, kertoo Sifon tuore mielipidekysely. Puolueen kannatus oli maaliskuun mittauksessa 33,7 prosenttia, kun se vielä helmikuussa oli 4,5 prosenttiyksikköä alhaisempi. Sen jälkeen, kun puolueen johtoon valittiin Stefan Löfven, puolueen kannatus on noussut peräti 9,1 prosenttiyksikköä.
Mielipidekyselyn tulokset julkaistiin Svenska Dagbladetissa ja Göteborgs-Postenissa.
- En ole koskaan nähnyt näin voimakasta muutosta kahtena kuukautena peräkkäin, ihmettelee Sifon mielipidemittausten päällikkö Toivo Sjörén Svenska Dagbladetille.
Pääministeri Fredrik Reinfeldtin maltillinen kokoomuspuolue menetti suurimman puolueen paikkansa sosiaalidemokraateille. Kokoomus sai mittauksessa 28,7 prosentin kannatuksen, ja näin ollen sen suosio laski 4,2 prosenttiyksikköä helmikuusta.
Svenska Dagbladet kertoo, että Ruotsin punavihreiden kokonaiskannatus on mittauksen mukaan nyt 50,1 prosenttia, kun taas hallituskoalition 43 prosenttia.”

Ruotsissa ei kokoomus johda sikäläistä SDP:tä kuten suomessa. Siellä ei myöskään vasemmisto ole hallitustasolla oikeiston kanssa. Suomessa siis herrat ja narrit ovat yhtä pataa.
Suomessa ei siis ole vaihtoehtoa politiikassa oikeistosta eduskuntavasemmistoon, vaan kaikki sopivat yhteen ”talvisodan” hengenmukaisesti hallitsemaan demokraattista kapitalismia.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2012/03/mielipidekysely_sosiaalidemokraatit_vahvassa_nousussa_ruotsissa_3341354.html

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #234 on: 18. 03. 2012 19:07 »
Luin ketjua pitkään aikaan ja jos olen loukannut Kivimäkeä tai jotakuta muuta kannan siittä vastuun mutta tahallaan en ole ketään loukannut. Jos näin on käynyt pyydän lähettämään mulle yksärillä yhteystiedon jotta voin sopia paikan jossa pyydän anteeksi ja tarjoan pullakaffeet päälle. En ole terve ja joudun käyttämään kovia lääkkeita ja saatan tahattomasti silloin loukata jotain, paino tahattomasti. Olen aina valmis sopimaan töppäilyni ja nyt näette että näen itse mitä kirjoitan, luuleeko joku että morffiina otettuaan ja toinen puoli halvaantuneena on elämä helppoa kun ei kykene lukeemaan itse kirjoitettua tekstiä vaan vanhalla kymmensormijärjestelmällä on oikein vaikka toinen puoli silmää myöten on pois pelistä. Selasin vähän enkä löytänyt mitään loukkaavaa, onko se poistettu vai olenko tyhmä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #235 on: 18. 03. 2012 20:08 »
Luin ketjua pitkään aikaan ja jos olen loukannut Kivimäkeä tai jotakuta muuta kannan siittä vastuun mutta tahallaan en ole ketään loukannut.

Minä en ainakaan ole huomannut, että olisit loukannut ketään täällä kirjoittavaa.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #236 on: 18. 03. 2012 21:09 »
Kiitos, koska se olisi ollut lääke joka puhuu, en minä.

Ketjua selatessa sain kuvan ettei tämä ole Kivimäen loukkasketju.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #237 on: 19. 03. 2012 10:10 »
En minä kenenkään kirjoituksista loukkaannu, en varsinkaan jos ja kun tiedän kirjoittajan olevan enemmän politikoimassa kuin tarkoittamassa kirjoittamaansa. Sitähän se keskustelu täällä valitettavan usein on.
En minäkään ole nähnyt Henry Eklundin kirjoittavan mitään loukkaavaa, vaikka hän yleensä käsittääkseni tarkoittaakin mitä kirjoittaa, eikä politikoi. Usein olen eri mieltä, mutta pääasia että kirjoittaa sitä mitä tarkoittaa.

Vasemmisto etenee kansan kannatuksessa

”Ruotsin sosiaalidemokraattinen puolue kasvattaa suosiotaan, kertoo Sifon tuore mielipidekysely. Puolueen kannatus oli maaliskuun mittauksessa 33,7 prosenttia, kun se vielä helmikuussa oli 4,5 prosenttiyksikköä alhaisempi. Sen jälkeen, kun puolueen johtoon valittiin Stefan Löfven, puolueen kannatus on noussut peräti 9,1 prosenttiyksikköä.
Mielipidekyselyn tulokset julkaistiin Svenska Dagbladetissa ja Göteborgs-Postenissa.
- En ole koskaan nähnyt näin voimakasta muutosta kahtena kuukautena peräkkäin, ihmettelee Sifon mielipidemittausten päällikkö Toivo Sjörén Svenska Dagbladetille.
Pääministeri Fredrik Reinfeldtin maltillinen kokoomuspuolue menetti suurimman puolueen paikkansa sosiaalidemokraateille. Kokoomus sai mittauksessa 28,7 prosentin kannatuksen, ja näin ollen sen suosio laski 4,2 prosenttiyksikköä helmikuusta.
Svenska Dagbladet kertoo, että Ruotsin punavihreiden kokonaiskannatus on mittauksen mukaan nyt 50,1 prosenttia, kun taas hallituskoalition 43 prosenttia.”

Ruotsissa ei kokoomus johda sikäläistä SDP:tä kuten suomessa. Siellä ei myöskään vasemmisto ole hallitustasolla oikeiston kanssa. Suomessa siis herrat ja narrit ovat yhtä pataa.
Suomessa ei siis ole vaihtoehtoa politiikassa oikeistosta eduskuntavasemmistoon, vaan kaikki sopivat yhteen ”talvisodan” hengenmukaisesti hallitsemaan demokraattista kapitalismia.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2012/03/mielipidekysely_sosiaalidemokraatit_vahvassa_nousussa_ruotsissa_3341354.html

Urho se ei koskaan yllätä. Samaa mantraa hokee vailla minkäänlaista johdonmukaisuutta. Kun Ruotsin demareiden kannatus oli ennätys alhaalla, eivät he silloinkaan olleet hallituksessa oikeiston kanssa. Tässä lienee kysymys enemmänkin siitä sinänsä huolestuttavastakin ilmiöstä, että puoluejohtajan persoona vaikuttaa kannatukseen enemmän kuin aate. Politiikka on pinnallistunut ja muuttunut liian henkilökeskeiseksi.



Helsingin Sanomien mukaan tulevalla viikolla SDP on taipumassa ruoan arvonlisäveron korotukseen. Lupaus olla korottamatta ALVia oli yksi SDP:n keskeinen vaalilupaus. Ruoka-ALVin korotus rokottaa erityisesti köyhiä ja pienituloisia. Tutkimusten perusteella on nimittäin täysin kiistatonta, että ALV ei ole tasavero (kuten yleensä virheellisesti kuvitellaan) vaan sillä tavalla käänteisesti progressivinen vero, että köyhät ja pienituloiset maksavat sitä enemmän, koska heillä suurempi osuus tuloista menee välttämättömään kulutukseen.

Helsingissä köyhien ruokajakelua ylläpitävä Heikki Hursti kritisoi ankarasti SDP:n suunnitelmaa korottaa ruoka-ALVia. Hän ennustaa, että jos korotus toteutuu, niin leipäjonot pitenevät entisestään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031615326156_uu.shtml

Vastakohtana Urholle, jonka mielestä kokoomus johtaa demareita, tokaluokkalaisen mielestä demarit johtavatkin hallitusta ja näin myös kokoomusta. Näin voi päätellä ainakin siitä, että kokoomuksen ajama arvonlisäveron korotus onkin hänen mielestään yhtäkkiä SDP: n suunnitelma.

Tosiasiassa tuossa Hurstinkin kritiikissä puhutaan hallituksen suunnitelmista, ei SDP: n, vaikka tokaluokkalainen vääntää tuostakin hänelle niin tutunomaisen epätotuuden.

Taisi muuten olla demareiden vaalilupauksissa myös valtionvelan pysäyttäminen. Täälläkin joku väläytellyt velkakelloa siinä tarkoituksessa, että huonosti menee. Harvoinpa sitä omaakaan taloutta tasapainotetaan muuten kuin menoja leikkaamalla. Toinen vaihtoehto aina tulojen lisääminen ja tästä kaiketi hallituksessakin tullaan vääntämään.

Joku on vaatinut 5 miljardin leikkauksia valtion menoihin. Demarit ovat tunnetusti ajaneet pienempiä leikkauksia (korkeintaan puolet tuosta) ja elvytystoimenpiteitä, joiden seurauksena saataisiin kansantulo kasvamaan. Demareita on porvarilehdistö kritisoinut liiallisen painon asettamisesta kansantulon kasvuun, samalla kun he ovat pääkirjoituksissaan vaatineet suurempia leikkauksia valtion menoihin.

Faktaa on sekin, että mitä tahansa leikataan tai mitä tahansa veroa nostetaan, koskee se aina köyhiä suhteellisesti enemmän kuin rikkaita. SDP esitti suurituloisille solidaarisuusveroa. Sekin on ehditty tässä itsekkäässä ilmapiirissä tuomita jo moneen kertaan. Aika näyttää mihin hallituksen budjettiriihessä päädytään. Hyviä vaihtoehtoja sieltä on turha tässä tilanteessa odottaa, oli hallituksen kokoonpano sitten mikä hyvänsä.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: sosiaalidemokraatit
« Reply #238 on: 19. 03. 2012 21:09 »
Vastakohtana Urholle, jonka mielestä kokoomus johtaa demareita, tokaluokkalaisen mielestä demarit johtavatkin hallitusta ja näin myös kokoomusta. Näin voi päätellä ainakin siitä, että kokoomuksen ajama arvonlisäveron korotus onkin hänen mielestään yhtäkkiä SDP: n suunnitelma.

Tosiasiassa tuossa Hurstinkin kritiikissä puhutaan hallituksen suunnitelmista, ei SDP: n, vaikka tokaluokkalainen vääntää tuostakin hänelle niin tutunomaisen epätotuuden.


Kivimäki se jaksaa esittää näitä perättömiä väitteitä viestieni epätotuuksista , vaikka ne ovat aina lopulta Kivimäen omaa sekoilua tai tietämättömyyttä. Ruoka-ALVin korotus neljällä prosenttiyksiköllä on nimenomaan SDP:n hanke, koska he kritisoivat voimakkaasti Vanhasen hallituksen alentaessa ruoka-ALVia. Kokoomus hyväksyi silloin ruoka-ALVin alennuksen, mutta demarit eivät hyväksyneet silloin eikä ikinä sen jälkeen. Ja nyt siis puhutaan NELJÄN prosenttiyksikön korotuksesta. Ei enää kahden prosenttiyksikön, mitä kokoomus ehdotti vaalien alla ja jonka demarit torjuivat silloin ja  vielä hallitusneuvotteluissa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: sosialidemokraatit
« Reply #239 on: 19. 03. 2012 22:10 »
Onhan tuo nyt aikamoinen epätotuus ja perustelusi kumpuaa monen vuoden takaa edellisen hallituksen ajoilta. Kuten itsekin toteat on viime kevään hallitusneuvotteluissa tuo SDP: n taholta torjuttu. Vaalien alla alv: n korotusta on ajanut kokoomus ja ajaa tietysti yhä. Kokonaan eri asia on mihin lopulta päädytään. Viimeksi nyt maanantain aamu-TV: ssä esimerkiksi Miapetra Kumpula-Natri oli hyvin nihkeä ALV: n korotukselle. Kokoomuksen Kimmo Sasi puolestaan edusti myönteisempää kantaa ALV: n nostoon, joka nyt oikeastikin pitäisi olla kaikkien tiedossa.