Author Topic: Gerby - Keskusta liikenneyhteys  (Read 8546 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« on: 17. 01. 2011 10:10 »
Olemme todella kyllästyneet kaupungin saamattomuuteen ratkaista liikenneongelmat Gerby - Keskusta väylällä. Ajan itse joka päivä kolme, joskus neljä kertaa päivässä tätä väliä. Ja täytyy sanoa että nyt alkaa olemaan mitta täysi.

Olemme asuneet 22 vuotta täällä Gerbyssä ja koko sen ajan tätä asiaa on luvattu korjata. Mutta huolimatta virkamiesten suuresta määrästä sitä ei ole saatu mihinkään ratkaisuun.

Mitä kuntalainen, veronmaksaja voi tehdä jos hänen huoltaan ei kuunnella. Tai jos kuunnellaan niin mitään ei tehdä vuosikymmentenkään aikana ?

Äänestää jaloillaan ?

En haluaisi lähteä kodistani. Olemme muuten viihtyneet aina täällä Gerbyssä. Täällä on kivoja ihmisiä ja ihanaa luontoa ympärillä. Kesti toistakymmentä vuotta että alue kasvoi uudelleen, kun se raiskattiin rakennusvaiheen aikana. Nyt täällä on kauniita pihapiirejä. Nytkö ainut ratkaisu on lähteä pois täältä ?

Toivon että virkamiehet jotka tästä suunnittelusta ovat vastanneet kaikki nämä vuodet tuntisivat edes häpeää ja eroaisivat tehtävistään epäpätevinä.

Offline MariS

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #1 on: 17. 01. 2011 12:12 »
Itse menen Gerby - Runsor väliä ja klo 8 ja 16 on kyllä vihoviimeiset ajat liikkua tuota väliä. Aamuruuhka Gerbystä pois on varsinkin paha jos lähdet kotoa 7.30 jälkeen.
Jossain esitteessä oli joskus Alskatintien uusia suunnitelmia. Mihin lienee jääneet?

Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #2 on: 17. 01. 2011 21:09 »
Mitä, pääseekö Gerbystä keskustaan ja vielä takaisin. Koska ja milläkeinoin.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #3 on: 17. 01. 2011 21:09 »

Mitä, pääseekö Gerbystä keskustaan ja vielä takaisin. Koska ja milläkeinoin.


Uusi teknologia tulee apuun



.


Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #4 on: 17. 02. 2011 23:11 »
Kävin katselemassa kaupungin tontteja jotka tulee tässä juuri jakoon.
Siellä on julmetusti taas tulossa Gerbyn alueelle lisää asukkaita.

Ja aamuralli sen kuin pahenee.
Taidan pakata kimpsut ja kampsut.

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #5 on: 18. 02. 2011 19:07 »
Eikös Vaasassa ole liikennesuunnittelija jolla ei ole edes ajokorttiakaan kulkekaa muutkin sieltä jerppanasta pyörällä keskustaan. On kyllä käsittämätööntä millaiset tiet on siinä Kivihaan risteyksissä aina joutuu odotteleen, kuinka käykään vielä kun Sepänkylän ohitustien teko alkaa

Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #6 on: 21. 02. 2011 15:03 »
Tehtäisiin kylmiä laskelmia että mun pitäisi paastä Vaasan eläinkeskustaan ostamaa  15kg säkki ruokaa ,ja sitten keväällä pitäisi jokunen ketrata kaydä Fanttoykkä maalilippoa ostamassa ja motonetisto hakvenpaa perustavarra miin lakekaa kuinka monta tuntia menisi. Olenko muuten estynut näiden kauppajen tarjontaan, Sitten Liisanlehtoon ostamaa moottorin suodaeeiment ja vähän sinkkiö ja kun nyt on taakuunalainen sähkövika polttoainetanjin mittarissa niin montako käynti tuo vaatii että on hoisoaa, propelli pitää sähklö maalatta suvilahdessa niin kunika  kauaun gerbyn terveyskeskuksen lähekkä kuinka kauan merihän matkustekuun. Aika on aivan liian pitkä joten ostan satasell jonkun ritsan enkävälitä veroista ja katsastusnaksuissa vaan olken sen suohon tay jätän Ollekujan keräämöön. Kevät sujuu ketterästi ja halvalla vaikka parit pääsis lipsahtamaa. Näin se toimii.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #7 on: 21. 02. 2011 18:06 »
Henryn ajatus pisti kokeilunhaluni liikkeelle.  Antauduin bussikyytien varaan.  Kokeilin tehdä matkan lähikauppaan.  Siinä meni puolitoista tuntia joka omalla autolla olisi mennyt puolessa tunnissa.  Käytännössä Henryn päiväohjelma ei toimi yhdessä päivässä vaan se pitää jakaa monelle päivälle niin siihen ei kulu ylimääräistä aikaa.  Eli ohjelmasi on mahdoton yhdelle päivälle jos olet bussien varassa.  Kuulostaa väärältä mutta niin se vain on.  Eli tällaiseen pitää sopeutua ja ohjelmasi pitää jakaa monelle päivälle niin silloin se onnistuu.

Kiinassa tällaista ongelmaa ei ole sillä busseja tulee viiden minuutin välein ja ne ovat täynnä.  Joskus pitää odottaa seuraavaa.  Naisia tuupitaan takaa ja he joutuvat kokemaan sellaista mikä täällä ei ole sallittua mutta kyyti toimii.

Bussimatkustajan elämä on toisenlaista kuin oman auton omistajan.  Hänen ei tarvitse maksaa huoltoja eikä säilytystä eikä arvon alentumista mutta hänen täytyy sopeutua aikatauluihin.  Yksi matka kerrallaan tuottaa parhaan tuloksen.  

Kannattaa sopeutua.

Minulla on 40 matkan sarjakortti josta on enää 6 matkaa käyttämättä.  Matkan hinnaksi tulee 1,30.  Mielestäni kohtuullista. 

Netissä on hyvä ohjelma pysäkeittäin http://vaasa.seasam.com/karttasovellus/MainServlet?o=pysakki&lang=fi_FI mutta siihen on syytä varautua varauksella.  Jäin tänään taas kyydistä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #8 on: 21. 02. 2011 19:07 »
Henryn ajatus pisti kokeilunhaluni liikkeelle.  Antauduin bussikyytien varaan.  Kokeilin tehdä matkan lähikauppaan.  Siinä meni puolitoista tuntia joka omalla autolla olisi mennyt puolessa tunnissa.  Käytännössä Henryn päiväohjelma ei toimi yhdessä päivässä vaan se pitää jakaa monelle päivälle niin siihen ei kulu ylimääräistä aikaa.  Eli ohjelmasi on mahdoton yhdelle päivälle jos olet bussien varassa.  Kuulostaa väärältä mutta niin se vain on.  Eli tällaiseen pitää sopeutua ja ohjelmasi pitää jakaa monelle päivälle niin silloin se onnistuu.

Kiinassa tällaista ongelmaa ei ole sillä busseja tulee viiden minuutin välein ja ne ovat täynnä.  Joskus pitää odottaa seuraavaa.  Naisia tuupitaan takaa ja he joutuvat kokemaan sellaista mikä täällä ei ole sallittua mutta kyyti toimii.

Bussimatkustajan elämä on toisenlaista kuin oman auton omistajan.  Hänen ei tarvitse maksaa huoltoja eikä säilytystä eikä arvon alentumista mutta hänen täytyy sopeutua aikatauluihin.  Yksi matka kerrallaan tuottaa parhaan tuloksen.  

Kannattaa sopeutua.

Minulla on 40 matkan sarjakortti josta on enää 6 matkaa käyttämättä.  Matkan hinnaksi tulee 1,30.  Mielestäni kohtuullista. 

Netissä on hyvä ohjelma pysäkeittäin http://vaasa.seasam.com/karttasovellus/MainServlet?o=pysakki&lang=fi_FI mutta siihen on syytä varautua varauksella.  Jäin tänään taas kyydistä.

Tässä kun on nyt kotvanen asuttu Merikaarrossa on tullut jo huomattua että bussimatkatkin ovat mukavia, jopa melko nopeita eikä hintaakaan voi moittia.
Kuljettajatkin ovat huomattavasti mukavampia näillä"pidemmillä" linjoilla ja ajallisesti matkat ovat kuin Gerby-keskusta.
Kaupalle pääsee tarvittaessa kätevästi potkukelkalla , hiekoitus ei liikaa häiritse pyörätiellä.
Tätä ei etua ehkä ole Eklulla, tiedä käyttäisikö hän moista.
Aiikataulut busseilla pitävät loistavasti kutinsa.
Huonoja asioita, ehkä se että bussipysäkillä on kylmempää talvella kuin Vaasassa, linja-auto sitten kuitenkin on lämpimämpi kuin isollakylällä, johtunee pidemmistä pysäkkiväleistä.


Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #9 on: 21. 02. 2011 20:08 »
Jos mulla olis tilaa pitää potkukelkkaa niin mulla olisi semmonen kolmipyoräinen nopo monkäkäri ja pilkkihaalarit päällä hoitaisin asiani. Siihen olemattoman kelkan viereen sen mönkkörin änkeisin, taloja missä ei ole minkäänlaisia yhteisiä tiloja ei olisi koskaan saanut rakentaa, melkein nekiön koppi on johon mahtuu päällekkäin nejä auton rengasta ja jerrykannu oäälle, renkaat säilytän kummiliikkeessö niin jotain saariromua mahtuu sinne. Tämä on vain yksi pieni asia mikä Gerbyssä on pielessä, kylässä vanhoja ihmisiä joilla olisi säilutystilaa vaikka kuinka paljon mutta kun kysyn mun nimellä vuokrata niin joo mutta kun huomaavat etten osaa ruottia yhtään niin siihen loppuu kaupamkäynti. Se satanen kuussa puolestä aototallista jossa en olisi koskaan myöhälle on niille niin oieni raha, mun koirakin vois pissata tontin murkalla olevaan lumikasaan ja kummenkunta kesässä voisin hakea moottoripyrän kun me pussihousuiset veteraanit ollaan niin kauheaa väke ja pussissa voisi olla siististi pari olutpurkkiakin, tupakan tumpeepe ja enään tule.

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #10 on: 22. 02. 2011 11:11 »
Asuminen on aina valintakysymys, pitäis miettiä säilytystä ennen muuttoa ja asunnon hankintaa vähän pidemmälle kun siihen hetkeen kun kädet taskussa käy katsomassa tyhjää asunto, siinä saattaa olla tilaa ruhtinaallisesytikkin sen hetkiseen tilanteeseen.Onhan vaasassa myös varastohotelleja vuokrattavaksi ja vaikkapa tuolta Auto ja moottorimuseosta vois vielä löytyä varastotiloja kohtuulliseen hintaankin aina lavapaikasta lähtien, kenties myös koko autolle

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #11 on: 22. 02. 2011 11:11 »
Asuminen on aina valintakysymys, pitäis miettiä säilytystä ennen muuttoa ja asunnon hankintaa vähän pidemmälle kun siihen hetkeen kun kädet taskussa käy katsomassa tyhjää asunto, siinä saattaa olla tilaa ruhtinaallisesytikkin sen hetkiseen tilanteeseen.Onhan vaasassa myös varastohotelleja vuokrattavaksi ja vaikkapa tuolta Auto ja moottorimuseosta vois vielä löytyä varastotiloja kohtuulliseen hintaankin aina lavapaikasta lähtien, kenties myös koko autolle
Minä mietiskelin itsekin hieman samaa aiemmin, kun luin tätä keskustelua.
Kyllähän ihmisen pitää itse katsoa tarpeitaan omasta näkökulmasta ennen asunnon valintaa. Edes hiukan.
Eikä syyttää jotain ulkopuolista tahoa omista valinnoistaan. Vai eikö mikään ole enää omalla vastuulla?

Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #12 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Kätevästi osaatte tämän vierittää mun syyksi, kyllä asuntoa silloin katsottaessa oli katsottu lompakkoon ja sitten mitoutettu neliöt ihan perhettä varten ja yhtääne ei tullut mieleen että loppuisi työ sellaisessa paikassa jossa oli säilytystilaa eikä ennenaikainen eläke joka loi tarvetta hommata erinäisiä harrastetavaroita tullut mieleen. Mielessä oli että kykenen läheltä kaupunkia luonnon helmasta ostamaan asunnon jonka kykenen maksamaanki, yleensä tuommosta vuokratilaa löytyy läheltäkin omaa asuntoa ja täältäkin löytyisi jos olisin ruotsinkielinen. Jos tehdyistä virheistä halutaan puhua niin Vaasasta olisi pitänyt muuttaa jo silloin ennen asuntokauppaa koska sivummalla mulla olisi samalla rahalla mökin vieressä tallikin.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #13 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Kätevästi osaatte tämän vierittää mun syyksi, kyllä asuntoa silloin katsottaessa oli katsottu lompakkoon ja sitten mitoutettu neliöt ihan perhettä varten ja yhtääne ei tullut mieleen että loppuisi työ sellaisessa paikassa jossa oli säilytystilaa eikä ennenaikainen eläke joka loi tarvetta hommata erinäisiä harrastetavaroita tullut mieleen. Mielessä oli että kykenen läheltä kaupunkia luonnon helmasta ostamaan asunnon jonka kykenen maksamaanki, yleensä tuommosta vuokratilaa löytyy läheltäkin omaa asuntoa ja täältäkin löytyisi jos olisin ruotsinkielinen. Jos tehdyistä virheistä halutaan puhua niin Vaasasta olisi pitänyt muuttaa jo silloin ennen asuntokauppaa koska sivummalla mulla olisi samalla rahalla mökin vieressä tallikin.
Eli syyllisiä ovat siis ruotsinkieliset ja entinen työnantaja?
Okei.

Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #14 on: 22. 02. 2011 14:02 »
Kyllä te olette tosi käteviä laittaan sanoja toisten suuhun, ette kykene ymmärtämään jos kirjoitukseen piilottaa pientäkään ivaa mikä on totta. Onko teillä omaa elämää vai meneekö kaikki ruuti etsiä muiden kirjoituksista jotain joka ei sovi teidän ajatusmailmaan ja minutkin hyväksyisitte kunhan ostaisin toisen auton jolla pääsisin vuokraamaalleni varastolle jossa mulla moottoripyörä, apumuuttorifillari ja erinäistä tavaraa veneestä. Siinähän pääsisin kauppaan ja apteekkiinki samalla ja tokkopa tuo saastuttaisikaan kuin yritys pärjätä yhdellä autolla joka sekin nyt korjaamolla viikon. Tommonen romu millä on ajettu 150 000km joutaisi jo paaliin ja kaksi uutta pihaan niin kaikki olisi hyvin.

Tiedän olevani tyhmä mutta teidänkaltaisina idiootteina en itseäni pitäisi, voinmä ostaa maastoautonki niin lopetetaan auraaminenki samoin tein.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #15 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Kyllä te olette tosi käteviä laittaan sanoja toisten suuhun, ette kykene ymmärtämään jos kirjoitukseen piilottaa pientäkään ivaa mikä on totta. Onko teillä omaa elämää vai meneekö kaikki ruuti etsiä muiden kirjoituksista jotain joka ei sovi teidän ajatusmailmaan ja minutkin hyväksyisitte kunhan ostaisin toisen auton jolla pääsisin vuokraamaalleni varastolle jossa mulla moottoripyörä, apumuuttorifillari ja erinäistä tavaraa veneestä. Siinähän pääsisin kauppaan ja apteekkiinki samalla ja tokkopa tuo saastuttaisikaan kuin yritys pärjätä yhdellä autolla joka sekin nyt korjaamolla viikon. Tommonen romu millä on ajettu 150 000km joutaisi jo paaliin ja kaksi uutta pihaan niin kaikki olisi hyvin.

Tiedän olevani tyhmä mutta teidänkaltaisina idiootteina en itseäni pitäisi, voinmä ostaa maastoautonki niin lopetetaan auraaminenki samoin tein.
Tämä lienee turhaa, mutta tehdäänpä herra Eklund muutama asia heti selväksi.
1. Kommentoin toisen kirjoittajan mielipidettä ollen samoilla linjoilla, kuin hän. Eli, peräänkuulutin ihmisen omaa vastuuta omien tavaroidensa tai omaisuutensa säilyttämisessä.
2. Minä en laittanut teidän suuhun ensimmäistäkään sanaa, vaan esitin vastaukseenne kommentin kysymysmerkillä lisättynä.
3. Te ette varmastikaan tarvitse olemassaolollenne minkäänlaista hyväksyntää minulta.
4. Minulle on sekä teoriassa, että käytännössä aivan sama onko teilla nolla, yksi tai enemmänkin autoja. Tai ovatko ne uusia tai vanhoja, tai mihin tarkoitukseen ne olisivat. Sama koskee myös muuta mahdollista omaisuutta.
5. Minä en kirjoittanut teidän olevan tyhmä. Te kirjoititte itse tietävän sen. Kunnioitan mielipidettänne.
6. Te kirjoititte "meidänkaltaisten" olevan idiootteja. Ilmeisesti tarkoitatte minua ja nimimerkki "peiliä". Tai sitten teitittelette minua? Tai nimimerkki "peiliä"? Omasta näkökulmastanne voitte olla mielipiteessänne oikeassakin, tosin kehottaisin silti pitämään tuollaisen mielipiteen sisällänne.
7. Auraustarpeita ei mitoita yksin teidän tarpeiden tai liikkumismahdollisuuksien mukaan.
8. Ja lopuksi, hieman epäloogisesti tosin. Kyllä, minulla on oma elämä. Ja tämä on keskustelupalsta, jossa esitetään kommentteja keskusteluihin.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #16 on: 22. 02. 2011 16:04 »
Jos pysyttäisiin asiassa "Gerby - Keskusta liikenneyhteys" kiitos.

Henry E klund

  • Guest
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #17 on: 22. 02. 2011 16:04 »
Se on hyvä ja paranee jos ymmärsit jotain, ketju lienee kuitenkin avattu myös sitä mahdollisuutta silmällä pitäen ettei kaikilla olisi yksityisautoa vaan myös me Gerbyyläiset jotka maksamme osamme veroista pitäisi saaba noita julkisia kulkuneuvoja käyttää ja kun laitan muutamalla yksinkertaisella esimerkillä sen olevan täysin mahdotonta on se minun syyni kun muutin tänne kun asuntoja rakennettiin. Tiedättekö Gerbyn torin johon piti tulla kauppa, posti ja kioski jonka ehtona oli muutama kaupparakennuslupa vanhikseen pyyhkii KPO persettään näillä papereilla ja teki kaupan sit tuohon ja nyt häätää kyläyhdistyksen toiminnatkin laajennusten tieltä. Meille tehtiin luonnon helmaan asuntoalue ja luvattiin vaikka mitä ja nyt ei edes bussit kulje, kyllä tästäkin voitaisiin vastuullisia etsiä koska minä katson että meille valehdeltiin silloin rakennushuumassa eikä sanottu että rakennetaan vielä mamulandia ympäristöön.

Offline repatriaatti

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #18 on: 23. 03. 2011 16:04 »
Meille kävi aikoinaan 80-luvulla lukion kuvis tunnilla silloinen kaupunginarkkitehti esittelemässä uuden Gerbyn asemakaavaa ja suunnitelmia. Alueesta piti tulla ihana ja viehreä keidas ulkoilualueineen ja palveluineen. Suunnittelijoilta taisi unohtua, että uudelle alueelle rakentavien ja muuttavien täytyy rahoittaakseen asumisensa olla työssäkäyviä ihmisiä, joista suurimmalla osalla työt alkavat ja loppuvat samaan aikaan.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Gerby - Keskusta liikenneyhteys
« Reply #19 on: 15. 07. 2011 21:09 »
Kesälomalla tullut vähän funtsittua tätäkin ongelmaa ja tuskaantuneena odotellut pian alkavaa syksyä.
Mutta sain ihan selkeän käsityksen mistä ongelmat Gerbyssä johtuu.

Palosaarentien risteys on se pullonkaula. Siihen pitäisi rakentaa ylikulkusilta Alskatintietä ajaville tai alikulku Palosaarentietä ajaville. Se on tuon risteyksen syytä että Gerbyn risteyksessä asti on aamuisin jono.

Käytiin nimittäin Tampereella ja siellä suunnittelu toimii. Mallia voi hakea sieltä jos/kun ei meidän tiepiirissä osata.