Author Topic: Aasinsiltojen kautta, johonkin asiaan liittyen tai sitten ei.  (Read 43958 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Täydellisesti mihinkään oikeasti hyödylliseen liittymätön uutinen :


Esko Aho jättää Nokian johtokunnan


Miten Nokia voi selviytyä tästä takaiskusta, kysyn vaan?

"Ahon paikka Nokian johtoryhmässä jää hänen mukaansa täyttämättä."

http://yle.fi/uutiset/aho_aloite_oli_harvardin/6144598

.

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Esko toi edellisellä  reissullaan menetelmät siirtää suomalaiset lääkärikeskukset kansainvälisille roistofirmoille ja Esko kavereille Sitrassa.  Sää nyt havaata mitä tältä reissulta on tuliaisina.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Mihinkään liittymätön mutta tärkeä tieto on että viranomaiset tekevät sitä (ja vain sitä) työtä mihin heidät on palkattu :::

Yksikin urkintayritys on erittäin huono uutinen

"Yksi verovirkailija oli katsonut luvatta Jari Tervon tietoja. "Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa on tietenkin tottunut siihen, että ihminen voi luottaa siihen, että viranomaiset käsittelevät kansalaisten tietoja heille suotujen valtuuksien perusteella. Siksi yksikin tapaus on erittäin huono uutinen", Tervo sanoo."

Yksikin urkintayritys on erittäin huono uutinen

.
« Last Edit: 03. 06. 2012 20:08 by herkkoo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Sankareita löytyy vielä

"Sankarillinen veturinkuljettaja hyppäsi pois junasta, juoksi sen edelle ja sieppasi tytön turvaan."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012060415661786_uu.shtml

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Mihinkään liittymätön mutta tärkeä tieto on että viranomaiset tekevät sitä (ja vain sitä) työtä mihin heidät on palkattu :::

Yksikin urkintayritys on erittäin huono uutinen

"Yksi verovirkailija oli katsonut luvatta Jari Tervon tietoja. "Pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa on tietenkin tottunut siihen, että ihminen voi luottaa siihen, että viranomaiset käsittelevät kansalaisten tietoja heille suotujen valtuuksien perusteella. Siksi yksikin tapaus on erittäin huono uutinen", Tervo sanoo."

Yksikin urkintayritys on erittäin huono uutinen

.


EDIT :

Potilasrekisterin käyttölokitietojen tarkastaminen

    Kirjallinen selvityspyyntö osoitetaan Tietosuojavastaavalle potilaskertomusarkistoon.

Lomake (pdf)

Kuuntele


"Asiakkaalla on oikeus saada asiakastietojensa käsittelyyn liittyvien oikeuksiensa selvittämistä tai toteuttamista varten sosiaalihuollon ja terveyshuollon palvelujen antajalta kirjallisesta pyynnöstä viivytyksettä lokirekisterin perusteella maksutta tieto siitä, kuka on käyttänyt ja kenelle on luovutettu häntä koskevia tietoja sekä mikä on ollut käytön tai luovutuksen peruste. Asiakas ei saa käyttää tai luovuttaa saamiaan lokitietoja edelleen muuhun käyttötarkoitukseen. (SoTeAsL 159/2007 18 §)

Jos asiakas katsoo käyttölokitiedot saatuaan, että hänen asiakastietojaan on käytetty tai luovutettu ilman riittäviä perusteita, hän voi osoittaa selvityspyynnön tietojen käytön perusteista johtajaylilääkärille."

http://www.vaasankeskussairaala.fi/WebRoot/1013451/alasivu_alue1_menuleikkaus.aspx?id=1037185

.
« Last Edit: 04. 06. 2012 20:08 by herkkoo »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email

Kiina lähettää huomenna tämän naisen avaruuteen.  
Avaruusaluksen valmistelua ja lähdön voi seurata suoraan internetistä.

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
« Last Edit: 16. 06. 2012 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Täällä Västervikissä on ollut aika rauhallista eikä täällä tapahdu oikeastaan mitään mutta
tämä ilta oli poikkeus.  Tämä oli jo niin hauska poikkeus että tästä voi jo kirjoittaa.


Kerroin aiemmin, että taloni kulmassa olleeseen kiveen oli heitetty lasipullo.
Keräsin sirut mutta aina joku kiilsi jossakin joten katsoin vastuuni olla
varoittaa lasinsiruista ja laitoin kolme pientä kylttiä nurmikolle.

Seuraavana päivänä ne oli potkittu poikki joten laitoin ne aidan rakoon.
Parin päivän päästä ne katosivat joten printtasin uudet ja tänään otin
naittajan ja niittasin ne aitaan kiinni.  Viereeni pysähtyy auto ja sieltä kömpii täysin
oudon näköinen mies ja alkaa koilottamaan kovalla äänellä että naapurikin kuuli.
keskustelu kävi suunnilleen tähän tapaan.

"Kerää ne lasinsirut pois."

Vastasin:
"Arvaa vaan olenko keränn...

Hän keskeyttää

"Jos sä oot sirotellu sinne lasinsiruja niin se on sun vastuulla jos joku
lapsi niihin loukkaa"

Vastasin
"Miksi ihmeessä minä niitä sirottelisin minähän varoitan.....

Hän keskeyttää
"Älä ala puhumaan soopaa kyllä kaikki tietää miksi sulla on ne kyltit ja
ne lähtee siitä pois.  Tiedätsä, että sä oot ihan pelle.  Sua pidetään
pellenä.  Vaasan ikkunan risutuspalstallaki oli susta juttua"

Ilmiselvästi näki, että tuntemattomalla oli jäänyt lähetys päälle (radioamatöörien käyttämä termi)
ja tästä voi tulla vaikka minkämoinen sanasota ja kun siitä pellestäkin olisin heti alkuun ollut
täysin eri mieltä  mutten sanonut sitä ääneen vaan sanoin.
"En keskustele asiasta enempää"

ja lähdin pois.  Hän haukkoi ilmaa  pari kertaa   mutta muuten Tilanne päättyi
siihen.

Että jotain täälläkin tapahtuu.
« Last Edit: 18. 06. 2012 20:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Kari, en kehtaa mitä olisi tapahtunut meidän kulmilla tommoselle pazkiaiselle. Olis saanuuu suullansa kerätä sirut pois mun antamaan pussiin, kontallaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Kari, en kehtaa mitä olisi tapahtunut meidän kulmilla tommoselle pazkiaiselle. Olis saanuuu suullansa kerätä sirut pois mun antamaan pussiin, kontallaan.

Kieltämättä siinä tuntemattomalta olivat vähän hyvät tavat hakusessa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Tunnet mua jotenki ja tiedät etten ole paha mutta on kynnys mitä ei saa ylittää ja nyt olis menny yli ja tuo henkilö olisi ihan vapaaehtoisesti kerännyt ne kontaten, ehkä pienen pakon takia mutta olis kerännyt eikä ikinä olisi pysähtynyt meidän kulmalle. Olen pannu terkkarin edessä pojat siivoamaan sirut ja nyt usein sanovat että ovat ehjänä pullonkerääjille ja ollaan keskusteltu varsinki nuorempien kanssa ja tervehditään. Uskon tehneeni hyvän työn ja nautin ehkä vähän kunnioitusta vaikka otin yhden puukon taas hiljan pois ja vanhalta mieheltä joka oli vaimon ja lapsensa kanssa pyöräilemässä ja ukko kilahti kun pyysin soittamaan kelloa kun lähestyvät takaapäin, oli muuten niin hieno puukko et taidan hakea sen metsästä ku munhan se on ku antoi vapaaehtoisesti mulle.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Tunnet mua jotenki ja tiedät etten ole paha mutta on kynnys mitä ei saa ylittää ja nyt olis menny yli ja tuo henkilö olisi ihan vapaaehtoisesti kerännyt ne kontaten, ehkä pienen pakon takia mutta olis kerännyt eikä ikinä olisi pysähtynyt meidän kulmalle. Olen pannu terkkarin edessä pojat siivoamaan sirut ja nyt usein sanovat että ovat ehjänä pullonkerääjille ja ollaan keskusteltu varsinki nuorempien kanssa ja tervehditään. Uskon tehneeni hyvän työn ja nautin ehkä vähän kunnioitusta vaikka otin yhden puukon taas hiljan pois ja vanhalta mieheltä joka oli vaimon ja lapsensa kanssa pyöräilemässä ja ukko kilahti kun pyysin soittamaan kelloa kun lähestyvät takaapäin, oli muuten niin hieno puukko et taidan hakea sen metsästä ku munhan se on ku antoi vapaaehtoisesti mulle.

Tuntemattomalla oli tuuria tällä kertaa kun pelleili täällä eikä siellä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Mitäs tuo pieni konttaaminen pahaa tekee terveelle ja mua ei puukolla uhata, se on ihan lapsellista touhua tommosesta asiasta. Jos itse uhkaisin ensin niin se olisi itsepuolustusta mutta kun tapoihini se ei kuulu mutta sitten kilahtaa mullakin kun puukko otetaan esiinn, mä en pelkää kuolemaa vaan mä pelkään elämää ja suojelen perhettäni johon lasken koirani ja se kiltti ei tykkää uhkaajista. Tämä on meidän asuinpiiri ja elämme täälä rauhassa mutta noita vinksahteneita tulee satunnaisesti eteen ja se on STOP heti ja vahva itsevarmuus on riittänyt säikäyttämään nämä, asenteeni on tietenki halveksiva joka näyttää tehoavan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Kun "sopivia" ja "oikeita" Jees-miehiä kootaan ympärille, sekö oli taas Nokian klassinen tapaus tuhosta?



"Vanjoki lähti Nokiasta syksyllä 2010, kun potkut saaneen toimitusjohtajan Olli-Pekka Kallasvuon tilalle valittiin hänen sijaansa Stephen Elop.

Sittemmin Vanjoki on kommentoinut Nokian asioita silloin tällöin. Hän olisi itse panostanut ennemmin Meego-käyttöjärjestelmään Windows Phonen sijaan. Elopin johtama Nokian Windows-strategia on ontunut pahasti.

Nyt Vanjoki ei enää jaksa kantaa sen enempää huolta Nokian asioista. Hänen äänessään kuuluu pettymys.

– Antaa Nokian olla, hän sanoo."

http://www.itviikko.fi/ihmiset-ja-ura/2012/06/14/vanjoki-saalii-nokian-tilannetta/201231531/7


Nokia lukitsi insinöörinsä ulos palvelimilta

http://www.itviikko.fi/uutiset/2012/06/15/nokia-lukitsi-insinoorinsa-ulos-palvelimilta/201231673/7

.
« Last Edit: 19. 06. 2012 05:05 by herkkoo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Poliisi ei enää seuraa risteyskäyttäytymistä ja huonot tavat siirtyy seuraavalla polvelle?

"Kaksi nuorta miestä on kuollut rajussa risteyskolarissa Parkanossa Pirkanmaalla. Onnettomuus tapahtui puoli kahden jälkeen lauantaina iltapäivällä.

Poliisin kuuleman silminnäkijän mukaan mopoautolla liikkeellä olleet nuorukaiset ajoivat sivutieltä Stop-merkin takaa suoraan hälytysajossa olleen ambulanssin eteen. Nuoret eivät pysähtyneet risteyksessä tai käyttäneet vilkkua."



http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012062315748769_uu.shtml

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Poliisikin vois joskus pitää tietoiskun että kun valo vaihtuu vihreäksi se ei tosiaankaan tarkoita että saa lähteä suoraan ajamaan ilman aivoja

Koska hälytysajoneuvolla on aina etuajo-oikeus valoista riippumatta

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Minulla on kiinalaisia ystäviä jotka vein luistelemaan talvella. http://youtu.be/3vq7HcJki8k   
Tästä he innostuivat niin, että kyselivät, "onko kesällä mahdollisuutta"? Johon ylpeänä kerroin,
että tottakai sillä meillä on upea Vaasa Areena jossa on kolme kaukaloa.

Kun luistelukausi talvella loppui menin jäähallille mutta heillä oli yleisöaikoja vain arkipäiville
yleensä klo. 12-15 eli työaikaan.  Katselin joka viikko josko löytyisi muita aikoja mutta
kuukausien katselu ei tuottanut tulosta.  Viimein alkoi kesäloma jolloin olisi mahdollisuus.

Avasin varauskalenterin mutta nyt siellä on pelkkää mustaa.  Eli jäähalli on suljettu.  Jotenkin
tuntuu, kummalliselta, ettei tavallinen kansalainen voi sitä käyttää mutta rahamme kelpasi
sen rakentamiseen.  Sillä rahalla olisi saanut paljon muutakin.

Miksei upea ja kallis jäähalli palvele kansalaisia?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Nokia on kuollut, eläköön Nokia?

Meego sai uuden mahdollisuuden

"Entiset Nokian työntekijät aikovat kehittää uuden Meego-käyttöjärjestelmään nojaavan puhelimen. Viime lokakuussa perustetun 50-henkisen Jolla Oy:n henkilöstöstä noin puolet on Nokian entisiä työntekijöitä. Sen palveluksessa on samoja johtajia ja osaajia, jotka ovat olleet kehittämässä Nokian Meego-käyttäjärjestelmällä toimivaa N9-puhelinta.

Vielä tämän vuoden aikana julkaistavan puhelimen luvataan olevan käyttäjälle helppo. Siinä yhdistellään toimintoja ja sovelluksia niin, ettei käyttäjä tarvitse puhelimeensä suuria määriä erilaisia sovelluksia.

Hurmolan mukaan Meego-käyttöjärjestelmän avulla yrityksen on mahdollista luoda jotain uutta ja johtaa kehitystä."

http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/uutinen/meego-sai-uuden-mahdollisuuden

.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile


Siinä on Haiyun Campus of Xiamen University Kiinassa... Sain kyseistä rakennusta esittävän postikortin tänään.

Olen löytänyt itselleni uuden harrastuksen, joka ei maksa kuin postikortin ja -merkin verran. Homman nimi on Postcrossing Eli, lähetä ja vastaanota postikortteja palveluun rekisteröityneiden käyttäjien kesken.

Idea menee siten, että saat rekisteröidyttyäsi yhden satunnaisesti valitun käyttäjän osoitteen, johon lähetät kortin. Korttiin merkitään yksilöllinen Card-ID, ja mitä sitten haluatkaan korttiin kirjoittaa... mielellään englanniksi.

Käyttäjän profiilissa on usein joku aihevinkki, esim. "Haluan, että kirjoitat minulle muutaman sanan omalla äidinkielelläsi" tai "Haluan, että kerrot opiskelumahdollisuuksista kaupungissasi"
yms. yleistä. Kun olet lähettänyt kortin, sinun osoitteesi laitetaan jollekkin seuraavalle, jolloin saat postin mukana kortin, joka täytyy käydä rekisteröimässä palveluun.

Homman vaikein asia minulle on valita postikortti jonka lähetän... Isäntä puhkuu ja puhisee korttihyllyllä vieressäni kun valitsen sopivia kortteja. Tähän asti olen kaikille lähettänyt jonkin Vaasa- tai Suomiaiheisen kortin tietysti.

Ensimmäisiä kahta korttia en ymmärtänyt skannata, mutta nyt on yksi lähetetty ja kaksi vastaanotettua skannattu omalle "korttiseinälleni" palveluun.

Olen aina pitänyt postikorttien lähettämisestä ja tietysti vastaanottamisestakin, ja nyt on lisäksi jännää, kun ei ollenkaan tiedä tuoko posti muutakin kuin laskuja, ja jos tuo, niin mistä päin maailmaa :-D

Taidanpa laittaa korttia postiin taas.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email

Kissat ovat fiksuja.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Täysin mitään liittymättömästi mihinkään repesin kyllä täysin tälle :::

Anu Saagim, 50 ei vieläkään uskalla mennä vierailemaan Poriin. Ja syykin on tiedossa.



"- Menin naimisiin Eestissä porilaisen juntin kanssa, että pääsisin Eestistä pois. Kun mä pääsin sinne Poriin, mä pyörryin. Se oli niin kamala paikka. Mä en ole pystynyt muuten tän jälkeen vierailemaan enää koskaan siinä kaupungissa. Olen sata kertaa halunnut mennä Pori Jazzeihin, mut mä en pysty henkisesti.

Katkeruus syntyi liitosta, jonka hän teki 1980-luvulla.

- Mä menin sinne syksyllä. Oli kauheat säät. Se näytti niin hirveältä se kaupunki, että mä sain semmoisen shokin, että mä halusin heti takaisin Neuvostoliittoon.

Vaikka mut olis laitettu Neuvostoliitossa heti vankilaan tai mitä vaan."

Anu Saagim: Menin porilaisjuntin kanssa naimisiin

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vähäkyröliitoksella Vaasan väkiluku kohoaa 4771 asukkaalla.  Nykyinen väkiluku Wikipedian mukaan
on 60267 jolloin uusi väkiluku kohoaisi 65038:aan.  Kohoaisiko Vaasa takaisin kymmenen suurimman
kaupungin joukkoon tällä liitoksella?  Nythän Vaasa on 16:neksi suurin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Mielenkiintoinen probleema, kumpi on oikeassa Korkein oikeus vai perustuslakivaliokunta?

Ja koska Halla-aho ei ole tällä kertaa osapuoli missään näissä kiistoissa oikeuden päätöstä voi kuka tahansa arvostella


Yksityinen parkkifirma voitti käräjillä

"Perustuslakivaliokunta ja korkein oikeus eri linjoilla

Helsinkiläismies perusteli näkemystään yksityisen parkkisakotuksen lainvastaisuudesta eduskunnan perustuslakivaliokunnan taannoisella lausunnolla.

Vuoden 2011 keväällä valiokunta tyrmäsi yksityistä pysäköinninvalvontaa koskevan lakiesityksen. Valiokunta katsoi, että kyse on merkittävästä julkisen vallan käyttämisestä, jota perustuslain mukaan saa käyttää vain viranomainen.

Perustuslakivaliokunta ei ottanut suoraan kantaa korkeimman oikeuden aiempaan ennakkoratkaisuun, jonka mukaan yksityiset valvontamaksut ovat laillisia.

Käytännössä lakiesityksellä haluttiin kuitenkin vain siunata korkeimman oikeuden ilman lakia luoma uusi oikeuskäytäntö.

Perustuslakivaliokunnan ja korkeimman oikeuden tyystin erilaiset ja ristiriitaiset linjaukset ovat herättänet julkisuudessa suurta hämmennystä."

http://yle.fi/uutiset/yksityinen_parkkifirma_voitti_karajilla/6288682

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Finnairin lahjusjuttu, "yllättäen" ketään ei löydetä syylliseksi mihinkään ja "Ruotsi juhlii"

Vehviläinen ja Taxell olivat eri mieltä asuntokaupan keksijästä

"Taxellin muistikuvat kuulustelussa olivat myös joissain muissa kohdin hatarat. Hän ei esimerkiksi muistanut lähettäneensä Sailakselle sähköpostia, jossa oli tietoja mahdollisen asuntokaupan yksityiskohdista. Taxell ei myöskään muistanut, mistä hän oli saanut lähettämässään sähköpostissa olleet tiedot."

aloite tähän järjestelyyn tuli Finnairin hallituksen puheenjohtaja Christoffer Taxellilta", Vehviläinen vastasi.

Vehviläinen



Kalske



Toffe



.
« Last Edit: 11. 09. 2012 16:04 by herkkoo »

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
.

Täysin mitään liittymättömästi mihinkään repesin kyllä täysin tälle :::

Anu Saagim, 50 ei vieläkään uskalla mennä vierailemaan Poriin. Ja syykin on tiedossa.



"- Menin naimisiin Eestissä porilaisen juntin kanssa, että pääsisin Eestistä pois. Kun mä pääsin sinne Poriin, mä pyörryin. Se oli niin kamala paikka. Mä en ole pystynyt muuten tän jälkeen vierailemaan enää koskaan siinä kaupungissa. Olen sata kertaa halunnut mennä Pori Jazzeihin, mut mä en pysty henkisesti.

Katkeruus syntyi liitosta, jonka hän teki 1980-luvulla.

- Mä menin sinne syksyllä. Oli kauheat säät. Se näytti niin hirveältä se kaupunki, että mä sain semmoisen shokin, että mä halusin heti takaisin Neuvostoliittoon.

Vaikka mut olis laitettu Neuvostoliitossa heti vankilaan tai mitä vaan."

Anu Saagim: Menin porilaisjuntin kanssa naimisiin

.


Anu puhuu mitä sylki suuhun tuo, mutta onhan se nyt hyvännäköinen/kroppanen... viiskymppiseksi. eli kyllä sillä ainakin on varaa puhua suomalaisista mätisäkeistä. paremmin on säilyny ku madonna...joka on luiseva ja naama ku petolinnun perse
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
aasinsiltojenkautta lävähtää tällainen videoklippi vaasasta.... löytyi kun pläräsin juutuupia.

corolla turbo fart vaasan yössä
Videossa ovat koltiaiset laittaneet  polkupyörän sisuskumin pakoputkeen silläseurauksella että tulee hauska pieruääni :D

video on katsottu yli 64000 kertaa ja hyviä kommentteja löytyy.


oltais mekin varmasti noin ajeltu jos oltais keksitty 18 kesäsinä....  no me kuitenkin keksittiin napista aktivoituva autonsavukone jolla savus koko tienoo niin että poliisitkin joutuivat pysähtyä.
« Last Edit: 11. 09. 2012 17:05 by vito »
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Otsikko blogista:
100 vuotta kouluhammashoitoa Vaasassa
”Tiedän paikan kamalan – koulun hammasklinikan..”

Sen verran on traumoja jäänyt kaikesta hammashoidosta, että vieläkin viimeiseen asti venytän sinne menemistä... Malmöntalolta se kaikki lähti, kun alle kouluikäiseltä minulta revittiin lohjenneen hampaan jämiä irti... kokemus oli jotain aivan hirvittävän kivuliasta ja epämiellyttävää. Niinku sitten myöhemmin kouluhammashoidot Vikingalla ja oikomishoito Kirkkopuistikolla...
Poikkeuksena tähän asti Keskuskoulun hammashoidot yläasteella ja viisaudenhampaiden poisto, jonka hammaslääkärini (N.B. Huone 3) Ristinummella hoiti niin kivuttomasti että tälleen anonyymisti ruusut siitä.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Otsikko blogista:
100 vuotta kouluhammashoitoa Vaasassa
”Tiedän paikan kamalan – koulun hammasklinikan..”

Sen verran on traumoja jäänyt kaikesta hammashoidosta, että vieläkin viimeiseen asti venytän sinne menemistä... Malmöntalolta se kaikki lähti, kun alle kouluikäiseltä minulta revittiin lohjenneen hampaan jämiä irti... kokemus oli jotain aivan hirvittävän kivuliasta ja epämiellyttävää. Niinku sitten myöhemmin kouluhammashoidot Vikingalla ja oikomishoito Kirkkopuistikolla...
Poikkeuksena tähän asti Keskuskoulun hammashoidot yläasteella ja viisaudenhampaiden poisto, jonka hammaslääkärini (N.B. Huone 3) Ristinummella hoiti niin kivuttomasti että tälleen anonyymisti ruusut siitä.

Mulla kans järkkyjä muistoja malmöntalon hammaslääkäristä...kuten myös siitä päiväkodissa jossa olen ollut -70 luvulla.  juoksin hammaslääkäriä pakoon ison pöydän alle eikä mua saatu kiinni :)
en tiedä onko vielä yhtä ankee paikka mutta ei se ainakaan päälleppäin yhtään sen houkuttelevammalta näytä.


ps. onko niiskutti toi sun avatar kuva jonkun rektumista tyylitelty vai mitä se kuvastaa? vai onko jalosen taideteos :o
« Last Edit: 12. 09. 2012 20:08 by vito »
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
ps. onko niiskutti toi sun avatar kuva jonkun rektumista tyylitelty vai mitä se kuvastaa? vai onko jalosen taideteos :o

Se on vaan tollanen mustetahra. Naurahdin ääneen, kun luin mitä sinä siinä näet :-D

Foorumissa ei ollut sopivaa valmista kuvaa, joten avasin PhotoShopin ja fiilispohjalta selasin erilaisia pensseleitä läpi. Tuo vaikutti jotenkin sopivan epämääräiseltä ja jos oikein syvällisesti pohtii, niin se voisi vaikka kuvastaa viestejä, joita saatan näppäimistöstäni suoltaa tänne... Nykyään enää harvakseltaan.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
En n yt suoraanmuista, mikä on reagoimisaika korjauksille, olisi 30 min?

En tiedä tosiaan olenko sokea mutta en löytänyt mistään "poista" nappia. useissa muissa foorumeissa on kyseinen nappi jolla saa viestin poistettua. jos sellainen on mahdollista laittaa... voisi se olla "muokkaa" paletissa näkyvissä.

Tällä foorumilla ei ole poista nappulaa.  Kuten ei useissa muissakaan foorumeissa.  Se on siksi,
että kirjoittajat harkitsisivat sanojaan tarkkaan ja kirjoittaisivat siten, että kirjoitus kestää päivänvalon
huomennakin.

Foorumi on keskustelua joka rakentuu usein edellisen kirjoituksen päälle.  Jos kirjoitusten välistä
poistetaan muita kirjoituksia, alkaa kirjoitusten seuraaminen olla vaikeata.  Niiden tulisi olla loogisessa
ja ymmärrettävässä järjestyksessä.  Siksi selatessasi vanhoja kirjoituksia, ne ovat järjestyksessä.

Poistamisen mahdollisuus on ollut aiemmin mutta tämä mahdollisuus poistettiin.  Eli sitä ei jatkossakaan
ole tarkoitus palauttaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Joissain on kahden tunnin katumusaika ja silloinki jää selvä merkki että se js se on poistanut ketjusta keskustelun. Olen sitä mieltä että kohtuulinen aika muokkaukseen riittää, eli tämä on hyvä. Jos toteaa sanoneensa pahasti sitä voi pyytää anteeksi, voihan sitä joskus suuttua.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

AD

  • Guest
En n yt suoraanmuista, mikä on reagoimisaika korjauksille, olisi 30 min?

En tiedä tosiaan olenko sokea mutta en löytänyt mistään "poista" nappia. useissa muissa foorumeissa on kyseinen nappi jolla saa viestin poistettua. jos sellainen on mahdollista laittaa... voisi se olla "muokkaa" paletissa näkyvissä.

Tällä foorumilla ei ole poista nappulaa.  Kuten ei useissa muissakaan foorumeissa.  Se on siksi,
että kirjoittajat harkitsisivat sanojaan tarkkaan ja kirjoittaisivat siten, että kirjoitus kestää päivänvalon
huomennakin.

Foorumi on keskustelua joka rakentuu usein edellisen kirjoituksen päälle.  Jos kirjoitusten välistä
poistetaan muita kirjoituksia, alkaa kirjoitusten seuraaminen olla vaikeata.  Niiden tulisi olla loogisessa
ja ymmärrettävässä järjestyksessä.  Siksi selatessasi vanhoja kirjoituksia, ne ovat järjestyksessä.

Poistamisen mahdollisuus on ollut aiemmin mutta tämä mahdollisuus poistettiin.  Eli sitä ei jatkossakaan
ole tarkoitus palauttaa.
Onkohan tämä ymmärrettävä että Kari on joko tärkeä mode, tai vallan ihan ylläpitäjän ominaisuudessa.
Yleensäkin täällä kirjoitukset ovat usein sitä luokkaa että niitä seuraavana päivänä lukiessaan tulisi mieli vähintäinkin muokata kirjoitustaan, usein jopa poistaa se.
Myös itsellänikin,,,

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Vaasaankin mitä eriskummallisimmilla tavoilla liittyvä tai sitten liittymätön uutinen :

(No niin siellä jo huudetaan mitä minä sanoin)

Taidekeskus Retretti jätti konkurssihakemuksen

"Retretin painolastina ovat vuosien varrella kertyneet velat. Useampina viime kausina on selvästi jääty budjetoidusta yleisötavoitteesta."



Punkaharjulainen taidekeskus Retretti Oy jätti perjantaina Helsingin käräjäoikeudelle konkurssihakemuksen.

http://www.ita-savo.fi/Uutiset/12645595.html

.

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Onko ja jos on tuulimyllyistä välke ja meluhaittoja sitä nyt tutkitaan Mustasaareen suunniteltujen myllyjen osalta. Sitä minä ihmettelen että eikö tällaista asiaa ole jo maailmalla ja Suomessakin tuhansiin kertoihin tutkittu. Että eikö mitenkään olisi mahdollista ammentaa näistä selvityksistä ja kokemuksista.
Tapaus haiskahtaa, pistää ihmetttelemään miksi tuulienergian rakentaminen Suomessa on tehty niin mahdottoman vaikeaksi.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
En ole huomannut, jotta Suntomilaiset olisivat älähtäneet jostakin haitasta. Sieltäkun tulee äkkiää narinaa.
Myllyhän on jo pyörinyt muutamana päivänä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Joskus voisi miettiä onko tämä siltarumpupoliitikkojen silmitön kotiinpäinveto kuitenkaan viisasta tai kestävää kehitystä, että toisaalla pakotetaan ihmisiä hallituksen toimien ansiosta työttömiksi, mitäs niistä kun eivät ole omalla äänestysalueella, tämä on loistavaa

Hätäkeskukselle uhkaa tulla hätä

"Jyväskylän hätäkeskuksen päivystäjät eivät ole innokkaita siirtymään Vaasaan.

Kun Pohjanmaan ja Keski-Suomen hätäkeskusalueet yhdistyvät ja aloittavat toimintansa puolentoista vuoden kuluttua, Vaasassa täytyy olla ainakin 25 hätäkeskuspäivystäjää enemmän kuin nyt."

Hätäkeskukselle uhkaa tulla hätä

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Vaasaankin mitä eriskummallisimmilla tavoilla liittyvä tai sitten liittymätön uutinen :

(No niin siellä jo huudetaan mitä minä sanoin)

Taidekeskus Retretti jätti konkurssihakemuksen

"Retretin painolastina ovat vuosien varrella kertyneet velat. Useampina viime kausina on selvästi jääty budjetoidusta yleisötavoitteesta."



Punkaharjulainen taidekeskus Retretti Oy jätti perjantaina Helsingin käräjäoikeudelle konkurssihakemuksen.

http://www.ita-savo.fi/Uutiset/12645595.html

.


Joudun hiukan lainaamaan itseäni koska pisti silmään pohjallislätyskän selvästi poikkeava uutisointi samasta asiasta, lukija saa itse päätellä mikä on totuus tuo alkuperäinen yläpuolella vai lätyskän versio alapuolella, se vain herättää epäilyjä onko muukin "uutisointi" samaa tasoa, kuka sellaista tilaa jonka antamiin tietoihin ei voi välttämättä luottaa? Sitä paitsi toimintahan tapahtui vuokratiloissa ei omistustiloissa kuten Ylen uutisesta selviää (pienellä kirjoitettuna)

"Retretin luolaston ja maanpäälliset rakennukset ja maa-alueet omistavat sijoittaja Kaj Mäkelän Oy Linholmen Ab ja Leevi Hakolan L-House Oy"  http://yle.fi/uutiset/retretti_oy_jatti_konkurssihakemuksen/6295747

Pohjallinen:

"Retretin konkurssi johtuu kiinteistön suuresta saneeraustarpeesta
Kesän kävijämäärät eivät ole tämän takana. Retretissä kävi 46000 kävijää, joka on samassa suhteessa kuin edellisinä kesinä."

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/salin-retretin-konkurssi-johtuu-kiinteiston-suuresta-saneeraustarpeesta-1.1255481

.
« Last Edit: 15. 09. 2012 18:06 by herkkoo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
.

Vielä EDITtiä vaikka edit-buttoni kerkes kadota

" Retretin konkurssi ei johdu kiinteistöstä

Lehdessä aika yleisesti on viime päivinä kommentoitu Retretin vaikeuksia ja nyt konkurssia jossa syytä yritetään vierittää kiinteistön omistajien niskaan. Kiinteistön toisena omistajana voin vain todeta ettei konkurssilla ole mitään tekemistä kiinteistön kunnon kanssa. Retrettiä on johdettu huonosti ja näyttelyt eivät ole olleet vetovoimaisia. Jos budjetti on laadittu 65.000 kävijän varaan ja näyttelyssä käy 46.000 kävijää ja yhtiö on ennestään jo huonossa tilassa niin eihän siitä voi muuta seurata kuin konkurssi.

Leevi Hakola
15.09. klo 15:41"

http://www.ita-savo.fi/scripts/edoris/edoris.dll?app=server&com=sqlxml&tem=d_keskustele.tpl&documentid=12645595

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Nyt kun katsoin oli pohjallisenkin puolelle päivitetty lisää tietoa mutta tuo väite kiinteistöistä jäi edelleen ristiriitaiseksi eikä toisten vuokrakiinteistöt yksistään aiheuta mitään konkurssia, sieltähän voi koska vaan lähteä pois irtisanomisajan puitteissa

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Ruokavinkki.
Rotanliha on videon haastateltavan mielestä herkullisempaa kuin naudanliha.  Katso video
ja ala kokeilla uusia eksoottisia nautintoja.

http://www.hs.fi/videot/Monsuunisateiden+tuomilla+rotilla+herkutellaan+Vietnamissa/v1305599592536
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.