Author Topic: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla  (Read 130594 times)

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #40 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Heikki Loukola antoi pohjalaisessa tänään jo hyvän vastauksen kannattaa lukea, meidän kokuksissa on ollut joka kerta kaupunginhallituken edustaja mukana, joten emme ole olleet ilman valvontaa.

Eipä tuossa Heikki Loukola sen kummempia vastauksia anna, kun sen ettei yksittäisiä kuitteja tietenkään johtokunta näe. Samaa näköjään toisti Kristina Stenman. Tuon toki itsekin jo tuolla aikaisemmin totesin.

Se peruskysymys, onko talouden seurannassa ollut ylityksiä suhteessa ajankohtaan ja onko haettu keskushallinnolta lisämäärärahoja, kiinnostaisi yhä. Se nimittäin kertoo paljon siitä, onko johtokunta edes yrittänyt valvoa tekemänsä talousarvion toteutumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #41 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Jos johtokunta ei hoida hommiansa niin silloin se vaihdetaan , siitä ei nyt ole ollut kysymys missään asteella. Mutta herra Kiviniemi voi vaikka paremman puutteessa kysellä vaikka demari toveriltaan .
veritas odium parit.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #42 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Jaa-a mistä tuo Niskanen nuo lörpöttelynsä ottaa. Olen ollut yhtäpaljon tietoinen kuin Helin,  että Risto Helin ei kuulu mukseon johtokuntaa vaan taidemuseoitten johtokuntaan johon kuuluu Kuntsi ja Tikanoja. Tämä johtuu siitä, että olen Pro-Vaasan taloudenhoitaja ja minun vähän on kuin kuulunut seurata asioita. Nyt en enää ole taloudenhoitaja koska katson, että nuorempien pitää hoitaa tehtäviä eikä vanhojen ukkojen.

Meillä kenelläkään ei ole eksaktia tietoa, lehdistön tiedot eivät ole välttämättä luotettavia, vain suuntaa antavia.
Emme voi rakentaa "kuka on syyllinen" teoriaa, ennekuin asiat on käsitelty. Risto Heliniä sitoo vaitiolovelvollisuus. Johtokunnan puheenjohtaja on tiedotusvastuussa silloin kun jotain todellista on kerrottavana. Ei hirtetä ketään ja kansantuomiomistuimeenkaan  en luota, sieltä olisi tullut sarjana oikeusmurhia.

Sitä on luottamusmiehen vaikea mennä sanomaan, mikä on relevanttia tietona, miksi näin on ehkä päässyt tapahtumaan. Eiköhän tämä ole Heimo Hokkasen tarkastuslautakunnan tehtävänä tutkia mitä on todellisuudessa tapahtunut? Kyllä tässä on poliitikotkin vastuussa, tämä Kuntsin seikkailu on ollut todella surkuhupaisa ja veronmaksajien rahoja on urakalla polteltu. Sekin on tutkimuslinja, kuinka paljon poliitikot ovat vastuussa? Mutta sitähän ei kukaan tutki.

Rauhoitutaan ja seurataan tilannetta, mihin päin ollaan menossa. Ei ryhdytä vielä tuomariksi, siinä voi käydä köppääsesti.

Pentti Suksi

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #43 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Onko Tikanojan johtokunta 2 vai 4 vuotisella syklillä. Jostain muistaisin, että vaihto on nyt vuoden vaihteessa. Voin toki olla väärässäkin.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #44 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Nyt herra Niskanen puhuu paskaa, en ole edelleenkään museon johtokunnassa vaan olen Tikanojan taidekodin johtokunnassa en minä sitä silloin mistään tarkistanut vaan oikaisin sinun valheellisen väitteen. Tälläinen tietämättömyys kansainvälisen kulttuuriseuran henkilöllä on ainutlaatuista.
http://www.vaasa.fi/WebRoot/380444/Vaasa2010SubpageWithoutBanner.aspx?id=1093409

Risto Helin on pihalla kuin lumiukko. Nyt hän väitti minun väitteeni vääräksi, kun totesin, että "oikeistopopulisti pääsi museon johtokunnan varapuheenjohtajaksi." Vastasi Helin, ettei ole minkään museon johtokunnassa. Kun kerroin, että Helin on Tikanojan taidekodin johtokunnan varapuheenjohtaja, niin Helin joutui myöntämään, että pitää paikkaansa.

Jos Tikanojan taidekoti ei olekaan museo, niin mikä perkele se sitten on? Taidekoti. Minkälaista ruokaa te siellä teette? Onks teillä tiskikone? Mikro? Löytyyks grilliä? Mikä on mieliresepti? Onks kahvia? Jospa tultaisiin soittamaan ovikelloa!

Vaasalainen taidemuseo Tikanojan taidekoti  ja Kuntsin modernin taiteen museo ovat yhden johtokunnan alaisuudessa, ja sen nimenomaisen johtokunnan varapuheenjohtajana on Risto Helin, joka nyt paljastaa täydellisen tietämättömyytensä.

Tämä olikin pilkku i-kirjaimelle ja voin ehkä monen muun kannattamana ehdottaa, että Risto Helin ottaa nyt ja eroaa tehtävästään, mikä sitten lieneekään, kun sitä ei ainakaan Helin itsekään tiedä. Varajäsen, vihreitten Tapio Oikarinen voisi jatkaa tästä mandaatin loppuun saakka.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #45 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Tätäkään soppaa ei olisi,  jos 1990-luvulle tullessa,  olisi toteutettu julkisen sektorin saneeraus.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #46 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Jos johtokunta ei hoida hommiansa niin silloin se vaihdetaan , siitä ei nyt ole ollut kysymys missään asteella. Mutta herra Kiviniemi voi vaikka paremman puutteessa kysellä vaikka demari toveriltaan .

Tarkastuslautakunnan puheenjohtaja Heimo Hokkanen kirjoitti (viesti 15) muun muassa:

·   Nyt voidaan peräänkuuluttaa, että kuka laiminlöi valvontavelvollisuutensa asiassa. Näin pitkään jatkunut budjetin ylittäminen, olisi ollut jo toimenpiteiden paikka valvontavelvollisten laiminlyöntien osalta huomattavasti aikaisemmin. Tämänvuotisella ylityksellä (270 000 euroa) olisi palkattu kotipalveluun 8 -9 henkilöä vuodeksi hoitamaan vanhusten kurjistunutta tilannetta. Ihmetellä sopii, miksei toimenpiteisiin ole valvonnan osalta ryhdytty

·   Aika näyttää kenenkä suojeluksessa Kuntsi on ollut, kun johtokunta, vastuullinen ylempi virkamies ym ovat olleet ulkona kuin lumiukot !


Joten kyllä aika merkittävällä taholla myös johtokunnan valvonta on asetettu vähintäänkin kyseenalaiseksi.

Helpoin tapa ohittaa vastaukset on viitata siihen, että kyselee asiaa joltakulta muulta kuin sinulta Risto Helin. En tunne tätä Marttusta, joten antaa olla jos vastaaminen on noin tavattoman vaikeaa.

En kyllä usko, että vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluu se, onko talousarvio pitänyt ja onko lisämäärärahoja anottu. Tarkastuslautakunnan puheenjohtajakin päästeli täällä aika avointa tekstiä, joten nämä viittaukset vaitiolovelvollisuuteen voinee jättää omaan arvoonsa.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #47 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Myönnän edelleen , että olen Tikanojan taidekodin johtokunnassa. Nyt tuntuu herra Niskanen olevan niin tohkeissaan , että esittää lisää valheita kuka on vihreiden Tapio Oikarinen. Onneksi ei olla punakaartin huutoäänestyksissä vaan demokraattisen vaalien jälkeisissä paikkojen jaossa.
veritas odium parit.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #48 on: 01. 12. 2010 19:07 »
Tikanojan taidekodin johtokunnan toimikausi on 2 vuotta. Nykyinen kausi on 2009-2010, eli johtokunta menee vaihtoon tammikuussa. Nimetäänkö nykyiset jäsenet jatkamaan, vai vahvistetaanko esim. KH:n edustusta, jää nähtäväksi.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #49 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Nyt tuntuu herra Niskanen olevan niin tohkeissaan , että esittää lisää valheita kuka on vihreiden Tapio Oikarinen.

Kohtuullisen mukava kommentti mieheltä joka itse edellisessä viestissä nimesi minut Kiviniemeksi. Valehtelitko ?

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #50 on: 01. 12. 2010 20:08 »

.

Olettaisin että Museon johtajalla on myös esimies (kaupungin organisaatiossa)

joka on vuosikausia hyväksynyt tapahtuneen (tiennyt koko ajan)

Asia ei ole vielä loppuun käsitelty

.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #51 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Niskanen  ilmeisesti hurmiotilassa. Ei tiedä mikä on Tikanojan taidekoti? Risto Helin on johtokunnan varapuheenjohtaja istuu ProVaasan mandaatilla. Tapio Oikarinen on entinen Suomen kommunistisen puolueen piirisihteeri eikä mikää vöhöriäänen.  Kaksi vuotta ja 8 kokousta, siinä ajassa ei hirveän paljon ehdi tutustua. Jos sitten yrittää tutustua, sanotaan herkästi, ettei johtokunnan jäsenen pidä kaikkeen puuttua.
Siinä on johtavat poliitikot yhtä hyvin  syyllisiä, miksi on annettu näin mennä? Kysymys johon täytyy jossain vaiheessa löytyä vastaus. Kyllä se on ihmeellistä että yksi sektori tuottaa joka vuosi tappiota ja Kaupunginhallitus ei siihen pane siihen kuria. Juna puuskuttaa aina myöhässä. Tikanojan taidekodin ja Kuntsin modernintaiteen museon budjetin on kaupunginvaltuusto hyväksynyt. Miksi ei ole puututtu? Mikä muu asia vielä vuotaa kuin seula?

Pentti Suksi

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #52 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Takertuminen pieniin yksityiskohtiin, kuten Tapio Oikarisen virheellisesti ilmoittamaani puoluesidonnaisuuteen osoittaa tietysti sen, että itse substanssikysymyksistä asianosaiset ovat kykenemättömiä keskutelemaan. Kun vielä Suksi puuttui peliin, niin metsään mennään. Takerrutaan toisten keskustelijoitten teksteihin, etsitään virheitä, itse asiakysymys halutaan näin lakaista maton alle. Tässä kun on myös kyse Suksen osallistumisen myötä Pro Vaasasta, sen uskottavuudesta.

En ole puhunutkaan museon johtokunnasta mitään. Olen puhunut monikossa eli museoitten johtokunnasta. Mutta se ei kelpaa Sukselle. Olen lörpöttäjä kun en tiedä, että Helin on TAIDEmuseoitten johtokunnassa.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #53 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Eikö se metsään meno ole tapahtunut siinä vaiheessa kun aletaan siirtämään keskustelua johtokunnan suuntaan kun pitäisi keskustella väärinkäytöksistä mikä nyt on kumminkin se pääasia.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #54 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Eikö se metsään meno ole tapahtunut siinä vaiheessa kun aletaan siirtämään keskustelua johtokunnan suuntaan kun pitäisi keskustella väärinkäytöksistä mikä nyt on kumminkin se pääasia.

Vaikka itse väärinkäytös on pääasia, voidaan syystä kysyä Heimo Hokkasta lainaten: "· Nyt voidaan peräänkuuluttaa, että kuka laiminlöi valvontavelvollisuutensa asiassa."

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #55 on: 01. 12. 2010 20:08 »
Kuten arvata saattaa, niin ei ole asiaa jota ei Niskanen kääntele sinne ja tänne. Jos minä en ole oikeutettu kirjoittamaan niin siihen ei ole N iskanenkaan silloin oikeutettu. Substanssit on näin.

En ole syyttänyt tässä ketään, ei siihen ole kellään parempaa tietoa. Lehtitiedot eivät ole välttämättä uskottavia, koska tämä on pantu osittain salaiseksi. Johtokunnan käsitys syntyy silloin kun asiaa siellä päätetään ja miten päätetään.

Minä en kansantuomioistuimen päätöksiin luota, sen olen matkanvarrella oppinut. Mitä virhe kysymyksiä olen esittänyt? En mitään. Olen sitä mieltä odotetaan nyt mistä päin syntyy päätöksiä ja millaisia. Siinä odotellessa!

Pentti Suksi

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #56 on: 02. 12. 2010 05:05 »
Eikö se metsään meno ole tapahtunut siinä vaiheessa kun aletaan siirtämään keskustelua johtokunnan suuntaan kun pitäisi keskustella väärinkäytöksistä mikä nyt on kumminkin se pääasia.

Olet osittain oikeassa. Itseäni kiinnostaa johtokunnan osalta lähinnä se, miten esittelijä on johtokunnassa perustellut jatkuvat budjetin ylitykset. Onhan se varmaan pantu merkille kokouksissa viimeistään syksyllä.
Ja onhan näistä puhuttu myös valtuustossa (vuosittain mm. Hokkanen), mutta välissä on vielä KH, apulaiskaupunginjohtaja, sekä johtokunta. Ja oma osansa on myös taloustoimella, joka viimekädessä käsittelee kaikki talousasiat. Jossain vaiheessa on kyllä joku katsonut läpi sormien.
Toisaalta, näitä puheita eräiden hallintokuntien holtittomasta rahankäytöstä liikkui jo vuoden 2009 alussa (jolloin aloitin valtuustossa).
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #57 on: 02. 12. 2010 08:08 »
Ernesti Hoo:n mielipiteet asian jatkokäsittelystä olivat mielestäni kannatettavia.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #58 on: 02. 12. 2010 09:09 »
Marko Heinonen tuossa esitti kiinnostuksensa jokseenkin samoihin asioihin, mitä itsekin Heliniltä yritin kysellä. Eikös johtokunta kuitenkin ole ylitykset hyväksyneet ?

Tuossa eilisessä Pohjalaisessa Kristina Stenman väitti, että vain johtokunta voi erottaa museonjohtaja Anne-Maj Salinin, vaikka tiistain lehtitietojen mukaan kaupunginhallitus olisi ollut jo maanantaina erottamassa häntä.

Jos nämä lehtitiedot museonjohtajan väärinkäytöksistä pitävät paikkansa, on kysymys aika raskaista virheitä. Toki Salin näyttää kieltävän esimerkiksi yksityisostot. Aikaisemman tiedon mukaan kaupungin varoilla ostettu 800 euron pöytä olisi päätynyt hänen kotiinsa.

Johtokunnan puheenjohtaja Heikki Loukola ei tiistain Pohjalaisen mukaan henkilökohtaisesti usko väärinkäytöksiin ja puhuu mieluummin holtittomasta rahankäytöstä. Niin ikään johtokunnan nimettömänä pysyvä jäsen väittää samaisessa jutussa, että kysymys on pahansuopaisuudesta ja että johtokunta on aina saanut selvityksen mistä ylityksissä on kysymys.

Luulenpa ettei tavallisella kaupungin rivityöntekijällä olisi mitään mahdollisuuksia saada jatkaa työssään, jos vastaavan rikkeen tekisi. Näiden tietojen perusteella tohdin väittää, että mahdollinen irtisanominen olisi laillinen. Luultavasti jo holtiton rahankäyttö johtavan virkamiehen kohdalla riittäisi siihen, puhumattakaan selkeästä epärehellisestä väärinkäytöstä. Sillä onko henkilö tehnyt työnsä muuten hyvin, ei oikeuskäytännössä ole merkitystä.

Kokonaan toinen asia on se, halutaanko Salin irtisanoa. Täälläkin on jo moni asettunut sille kannalle, ettei se ole tarpeen. Täytyy kuitenkin muistaa, että kaupungin on lain mukaan kohdeltava työntekijöitään tasavertaisesti. Saattaa lähihistoriasta (miksei myös tulevaisuudessa) hyvinkin löytyä tapauksia, missä joku on saanut kenkää huomattavasti pienemmästä rikkeestä.

Joka tapauksessa asia täytyy tutkia perinpohjin. Tietysti myös syytetyn näkemykset on kuultava ja vasta perusteellisen käsittelyn jälkeen tehtävä päätökset.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #59 on: 02. 12. 2010 12:12 »
Ei nämä kuntsin ylitykset ole mitään ainutkertaisia, jos oikein muistan niin esim. teatterin kohdalla oli menneinä vuosina sama suunta summia en nyt muista mutta luulen olevan aika lähellä. Asiat tulisi laittaa oikeisiin suhteisiin kun puhutaan irtisanomisista, jos se tarina pitää paikkansa missä kaupungin palveluksessa ollut siivoja oli varastanut luudanvarren ja sanut potkut niin silloin myös Salinin kuuluisi mielestäni lähteä. Olen ollut yhteydessä joihinkin kaup.hallituksen jäseniin sekä muihin korkeisiin poliitikkoihin ja kysellyt mitä tapahtuu jos emme erota Salinia, vastaus on ollut kaikilla sama riippumatta puolueesta , että johtokunnan on eroitettava Salin . Tuleva kokous on erittäin vaativa ja koukeroinen koska myös lakimiehiä osallistuu kokoukseen, en vielä tidä muiden jäsenten kantaa asiassa koska en ole sitä heiltä kysellyt.
veritas odium parit.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #60 on: 02. 12. 2010 13:01 »
HETKI.  Poliitikot siis painostavat johtokuntaa erottamaan Salinin.  Tämähän ei ole hyvän hallintotavan mukaista, ja vielä: jos johtokunta ei erota Salinia, niin Kuntsille valitaan uusi johtokunta, joka erottaa Salinin?  Ymmärsinkö oikein?

Tämähänon pahempaa kuin neukuissa.  Ei voi olla totta. 

Sanoivatko poliitikot, joihin olit yhteydessä, miten Salin korvataan?  Annetaanko vastuu taidelaitoksista talon vahtimeastarille, joka on tähänkin mennessä hoitanut juoksevia asioita?

Ymmästävätkö poliitikot että he ovat myös vastuussa kaupungissa harjoitettavasta kulttuuripolitiiksta.  En tarkoita tällä sitä että väärinkäytöksiä tulisi katsella sormien lävitse.

Jos tähän mennessä on ollut kysymys talous-skandaalista niin seurauksena saattaa olla myös kulttuuriskandaali, joka on paljon pahempi asia julkisuuden kannalta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #61 on: 02. 12. 2010 13:01 »
Jos Tikanojan taidekoti ei olekaan museo, niin mikä perkele se sitten on? Taidekoti. Minkälaista ruokaa te siellä teette? Onks teillä tiskikone? Mikro? Löytyyks grilliä? Mikä on mieliresepti? Onks kahvia? Jospa tultaisiin soittamaan ovikelloa!

Kun nyt Niskanen näyttää perehtyneen asiaan Taidekodin mikroa ja astianpesukonetta myöden, niin ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että minkä arvoiseksi Kuntsin perintö on arvioitu ja paljonko Vaasan kaupunki (eli me veronmaksajat) olemme kaataneet rahaa museon perustamiseen ja ylläpitoon?

Ajan tässä nyt takaa sitä, että ovatkohan kohta Vaasan kaupungin surkuhupaisat ja yleensä pieleen menneet satsaukset jo maksaneet enemmän kuin mikä oli perinnön arvo? Olisiko ollut järkevämpää kieltäytyä perinnöstä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #62 on: 02. 12. 2010 13:01 »
Eli johtokuinta on pantu selkä seinää vasten. Tässä on kirjoitettu asioita yhdestä näkökulmasta, mutta Salinin selitys puuttuu. Puolustukselle on annettava aina puheenvuoro. Tämä on raskaamman johtajan erottaminen, duunarista päästään aina eroon, siinä ei tarvita suurta syytä. Kyllä siinä on mahdoton yhtälö että Tikanojan taidekodilla ja Kuntsin monerdin taiteen  museolla saadaan tulot suuremmiksi kuin menot. Kulttuuri kokonaisuudessaan on tappiollista touhua  niin teatteri kuin orkesterikin. Otan  osaa Risto, joudut
"kuseen"  selkä seinää vasten. Tekee näin tai noin, aina tekee väärinpäin. Arvelin silloin ääneeni kun Salin valittiin toisenkin museonjohtajaksii, siinä on eväät liian leveällä. Vaikea hallittava, sanoisin jopa mahdoton.
En ala tässä vaiheessa arvuuttelemaan mitä tuleman pitää.

Pentti Suksi

Juuseppi

  • Guest
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #63 on: 02. 12. 2010 13:01 »
Kristina Stenman sisäministeriön maahanmuuttojohtajaksi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212799954_uu.shtml

Offline Kaviaari

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #64 on: 02. 12. 2010 13:01 »
"HETKI.  Poliitikot siis painostavat johtokuntaa erottamaan Salinin.  Tämähän ei ole hyvän hallintotavan mukaista, ja vielä: jos johtokunta ei erota Salinia, niin Kuntsille valitaan uusi johtokunta, joka erottaa Salinin?  Ymmärsinkö oikein?

Tämähänon pahempaa kuin neukuissa.  Ei voi olla totta."


HETKINEN! Eikö nim. vaasalainen ole koskaan kuullut omistajaohjauksesta? Ei se mitään painostamista ole, jos kaupunginhallitus kehottaa museon johtokuntaa vaihtamaan kipparia talousepäselvyyksien takia. Tottakai johtokunnan pitää vaihtaa johtajaa, jos kaupunginhallitus niin määrää.

Ei johtokunta vo lähteä pullikoimaan omistajaohjauksesta vastaavaa instanssia vastaan. Sehän on ilmiselvä asia, eikä sillä ole neukkulan kanssa mitään tekemistä. Kyllä jonkin tahon pitää laittaa asioille stoppi, jos johtaja ja johtokunta ei itse ymmärrä eläneensä pellossa.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #65 on: 02. 12. 2010 14:02 »
Löysin tällaisen.  Ei minulle tee kipeätä olla väärässä.  Näin tavallisen tallaajan mielestä kysymys on painostuksesta.  Jos se onnistuu tällaisessa asiassa, niin se onnistuu kaikessa muussakin.  Mitä silloin tehdään johtokunnilla?  Haluan hieman tarkempia tietoja:

"Omistajapolitiikan ohjaus, toteutus ja valvonta vastuutetaan kunnan toimielimille ja viranhaltijoille.
Ohjaus ja valvonta kuuluvat luottamushenkilöorganisaatiossa valtuustolle ja hallitukselle.
Viranhaltijaorganisaatiossa omistajaohjaus kuuluu ylimmän johdon, useimmiten
kunnanjohtajan ja toimialajohtajien tehtäviin."
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #66 on: 02. 12. 2010 14:02 »
Keskushallinto (kaupunginhallitus ja -valtuusto) antaa paljon muitakin määräyksiä lauta- ja johtokunnille, esimerkiksi raamit laadittaessa talousarviota.

Tämä on raskaamman johtajan erottaminen, duunarista päästään aina eroon, siinä ei tarvita suurta syytä.

Asia on juuri päinvastoin, johtajalta edellytetään paljon sellaista mitä duunarilta ei kohtuudella voi odottaa. Näin myös erottamiskynnys on johtajalla oikeuskäytännössä huomattavasti alempi. Tämä koskee erityisesti holtitonta taloudenpitoa, jota tavallinen duunari tuskin pääsee edes harjoittamaan.

No jokaisesta henkilöstä pääsee eroon, jollei muuten niin maksamalla korvauksia laittomasta irtisanomisesta. Tietysti se korkeapalkkaisen johtajan kohdalla saattaa tulla kalliimmaksi.

---   ---
Minä en ymmärrä niiden näkökantaa, jonka mukaan mahdollinen hyvän jatkajan löytyminen/löytymättömyys liittyisi Salinin erottamiseen tai erottamatta jättämiseen. Tällainen menettely antaisi ns. tärkeälle henkilölle lähes diplomaatin suojan. Mielestäni ratkaisun tulee tapahtua täysin sen perusteella, mitä on tapahtunut. Aivan kuten muunkin kaupungin henkilöstön osalta.  

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #67 on: 02. 12. 2010 15:03 »
Tottakai Vaasassa on meneteltävä lain mukaan.  Mutta tällaisen tavallisen tallaajan näkövinkkelistä taidelaitosten johtaminen on erikoisala, jonka arvioimiseen ei yhden kh:n asiantuntemus riitä.  Siksi olen huolissani Tikanojan- ja Kuntsin modernintaiteeen museon tulevaisuudesta.  Voisin kyllä ostaa auton kh:n jäsenen suosituksesta mutta taulua en ostaisi.

Minusta vaikuttaa selvältä että sekä kh. että valtuusto joutuvat pohtimaan syvällisesti paitsi kaupungin taidelaitosten talouden valvontaa, myös ottamaan kantaa laitosten tulevaan strategiaan. Vaikka Vaasa on profiloitunut Art Citynä, voidaan moni asia asettaa kyseenalaiseksi ja tehdä toisin.

Onnellisinta olisi jos asiaan saataisiin myös kansalaismielipide.  Ketjussa Vaasan imago kysellään mm. milloin kävit viimeeksi kaupunginorkesterin konsertissa.  Käy lisäämässä oma mielipioteesi.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #68 on: 02. 12. 2010 16:04 »
Tottakai Vaasassa on meneteltävä lain mukaan.  Mutta tällaisen tavallisen tallaajan näkövinkkelistä taidelaitosten johtaminen on erikoisala, jonka arvioimiseen ei yhden kh:n asiantuntemus riitä.  Siksi olen huolissani Tikanojan- ja Kuntsin modernintaiteeen museon tulevaisuudesta.  Voisin kyllä ostaa auton kh:n jäsenen suosituksesta mutta taulua en ostaisi.

Kyllä taidelaitoksissakin mennään valtuustossa määritellyn budjetin mukaan. Ei kai KH ole itse toimintaan puuttumassa, muutakuin talousepäselvyyksien puitteissa. Mielestäni on lähes käsittämätöntä, että esim. kaupungin luottokortilla tehdyistä ostoista puuttuu suuri määrä kuitteja! Antaako taidelaitoksen johtaminen jotain etuoikeuksia "leväperäisyyteen" ja huolimattomuuteen? Olen näissä toki vain lähes pelkästään lehtitietojen varassa,
mutta kyllä niiitä epäselvyyksiä näyttää olevan paljon.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #69 on: 02. 12. 2010 16:04 »

Kristina Stenman sisäministeriön maahanmuuttojohtajaksi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212799954_uu.shtml


Aivan oikein tämähän ei tietenkään liity millään lailla tähän kyseiseen keissiin :)

"Kristina Stenman sisäministeriön maahanmuuttojohtajaksi


Maahanmuuttojohtajan tehtävänä on johtaa maahanmuuttajien kotouttamisesta vastaavaa yksikköä.

Valtioneuvosto on nimittänyt oikeustieteen kandidaatti Kristina Stenmanin sisäasiainministeriön maahanmuutto-osaston maahanmuuttojohtajaksi ensi vuoden alusta.

Stenman toimii tällä hetkellä Vaasan kaupungin sosiaali-, terveys- ja sivistystoimen määräaikaisena apulaiskaupunginjohtajana. Hän oli myös RKP:n ehdokas Vaasan perusturvajohtajaksi ja toiminut aikaisemmin RKP:n ministerien erityisavustajana

Stenman toimi aikaisemmin pitkään Pakolaisneuvonta ry:ssä lakimiehenä ja toiminnanjohtajana."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212799954_uu.shtml

,

Don Giovanni

  • Guest
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #70 on: 02. 12. 2010 16:04 »
Yritätkö herkkoo sanoa, että Stenmanpääsee kuin koira veräjästä?  Vai onko Sinulla jotain muuta mielessä?

Kyllä kai oma pöytä pitää puhdistaa ennen kuin voi ottaa uuden pestin. Asia on sen verran herkkä myös RKP:lle.

Offline Tarmo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #71 on: 02. 12. 2010 18:06 »
Näyttää siltä ,että Kuntsin näyttelyt tulee nykyään suoraan Kiasmasta ja tikanojan näyttelyt Ateneumista. Mitä luovuutta ja taitoa se vaatii johtajalta jos näyttelyt hankitaan valmiina paketteina. Ja kehtaa vielä käyttää ulkopuolisten palveluja kymmenillä tuhansilla euroilla vaikka on omakin henkilökunta.
Kuka tahansa saa ostettua hyvän näyttelyn jos rahaa on rajattomasti käytössä.
Entiset ansiot ei pyyhi pois laittomuuksia.

Onko Lumio myös sotkeutunut rahan käyttöön vai miksi se yrittää torpata selvitykset?

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #72 on: 02. 12. 2010 18:06 »
Sylttytehtaalla tuppaa olemaan sylttyä ylt'ympäriinsä.

Tämä näytelmä saattaa poikia jatko osiakin.

Offline Tarmo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #73 on: 02. 12. 2010 20:08 »
Kuinka puhdas pulmunen mahtaa Stenman ja Lumio olla. Onko kukaan tarkistanut heidän kuitteja ja matkalaskuja?
 Ei ole Stenmania taidemuseon näyttelyt tätä ennen kiinnostanut jos tuollainen matkustelu ja törsäys on puhelimessa sopimalla toiminut.
 Eikö olisi kohtuullista irtisanoa hänet myös muodon vuoksi ennen kuin vaihtaa työpaikkaa.






Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #74 on: 04. 12. 2010 08:08 »
Vaasalainen arkkitehti Anna-Maija Salo asettuu tänään Pohjalaisen yleisönosastossa puolustamaan voimakaasti Anne-Maj Salinia. Salo kirjoittaa mm:

"Historia toistaa itseään: Kun muinaisina aikoina huoria ja noitia tuomittiin kivitettäviksi, ensimmäisen kiven heitti useimmiten nainen. Niin nytkin. Vaasan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Raija Kujanpää ehätti hetimiten ehdottamaan virkanaisen viraltapanoa.

Herää kysymys. Onko tämä farssi ajojahti, joka aiheutuu kavalasta naisellisesta kateudesta, jonka kohteena on salonkikelpoinen, julkisuuden valokeilassa paistatteleva, elegantti ja työssään poikkeuksellisen hyvin onnistunut sisar?"

Olisiko samaa sukupuolta  ja puoluetta kuin Kujanpää edustava Salo hieman erehtynyt.  Ehkä Kujanpään motiivina oli pakkoraossa suojata kaupunginjohataja Lumio jääviydeltä ja nololta tilanteelta.  Tälmäkin asia on syytä nostaa keskusteluun ennen ensi tiistain kh:n kokousta.

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=539239
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #75 on: 04. 12. 2010 08:08 »
Anne-Maj Salin saa Pohjalaisen yleisönosastossa tänään myös toisen puolustajan.  Hän on Aatto Vuorenlinna.  Vuorenlinna kirjoittaa:

"Vaasan kaupungin kulttuurielämä ei tule helpolla nousemaan siitä valitettavasta menetyksestä, jonka työsuhteen menettäminen Anne-Maj Salinin kanssa tulee aiheuttamaan. Me tarvitsemme hänen kykynsä, ideointinsa ja tarmokkuutensa.

Siksi meidän tulisi vain kehittää järjestelmiä niin, että hän saisi paneutua tähän taiteelliseen puoleen ja joku toinen hoitaisi maksu- ja hankinta-asiat sekä kuitit ja kirjanpidot.

Nuo hänen monet taidehankintamatkansa jo kertovat, että kysymyksessä on todellinen "työmyyrä", jollaisia aina tulisi palkita itsenäisyyspäivän "mitalisateessa.""

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=539205
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #76 on: 04. 12. 2010 08:08 »
Vaasalainen arkkitehti Anna-Maija Salo asettuu tänään Pohjalaisen yleisönosastossa puolustamaan voimakaasti Anne-Maj Salinia. Salo kirjoittaa mm:

"Historia toistaa itseään: Kun muinaisina aikoina huoria ja noitia tuomittiin kivitettäviksi, ensimmäisen kiven heitti useimmiten nainen. Niin nytkin. Vaasan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Raija Kujanpää ehätti hetimiten ehdottamaan virkanaisen viraltapanoa.

Herää kysymys. Onko tämä farssi ajojahti, joka aiheutuu kavalasta naisellisesta kateudesta, jonka kohteena on salonkikelpoinen, julkisuuden valokeilassa paistatteleva, elegantti ja työssään poikkeuksellisen hyvin onnistunut sisar?"

Olisiko samaa sukupuolta  ja puoluetta kuin Kujanpää edustava Salo hieman erehtynyt.  Ehkä Kujanpään motiivina oli pakkoraossa suojata kaupunginjohataja Lumio jääviydeltä ja nololta tilanteelta.  Tälmäkin asia on syytä nostaa keskusteluun ennen ensi tiistain kh:n kokousta.

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=539239

Pari sanaa Parkkarille. Asiasta teki päätöksen KH, ei Kujanpää. Ymmärrettävää on se, että KH:n päätöksistä antaa lausuntoja sen puheenjohtaja. Vaatii Raijalta äärettömästi "munaa" puuttua tälläisiin asioihin, joissa on ollut selkeästi väärinkäytöksiä. Virkamies on virkamies, ja käyttää omalla toimialueellaan kaupungin VEROMARKKOJA. Täss tapauksessa näyttää selkeästi siltä, että väärinkäytöksiä, tai ainakin törkeää huolimattomuutta on toiminnassa ollut jo vuosia.
On naurettavaa että tässä yhteydessä vedotaan korkeatasoisiin näyttelyihin ja "taiteilija sieluun". Kyllä nämä asiat täytyy osata erottaa taloudenpidosta. On päivän selvä asia, että lomamatkalla ei yövytä verovaroilla, vaikka omasta mielestään olisi kuinka "töissä myös lomalla".
Tässä asiassa on selvitystyötä tehnyt myös kaupungin lakimies, sekä sisäiset tarkastajat, ei näitä "fiilis pohjalta" vedetä. Kyllä taustalla on varmasti myös selkeää näyttöä.
Itse "rangaistukseen", eli asian lopputulokseen en ota kantaa, sen tehkään lakimies tutkinnan näytön perusteella.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline peesaa

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 75
    • View Profile
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #77 on: 04. 12. 2010 09:09 »
Aikaisemmin puhuttiin Kuntsin perinnöstä;; ei Vaasan kaupunki ole saanut mitään Kuntsin perintöä, vaan testamentissa vaaditaa, velvoitetaan, Kuntsin kokelman sijoittamiseen ja esittelemiseen.
Kokelma ei ole eikä tule koskaan olemaan Vaasan Kaupungin omistuksessa, vaan Kuntsin säätiö ja perikunta omistaa taiteen nyt ja ikuisesti.
Pohjalaisessa kirjoitettuihin Salon ja Wuorenlinnan puolustuksiin, arvonsa niillekkin, mutta esim ripustamisessa Wuorenlinna puhuu vahvoista käsistä, vaikka ripustuksesta onkin maksettu naispuoliselle mainostoimisto-yrittäjälle noin 30 000,- vuosi ja, käytännön ripustamisen kuitenkin hoitanut museo,eli virastomestarit, ulkopuolinen ostettu palvelu on antanut vain taiteelliset ohjee, eikähän museonjohtaja olisi voinut ne itse antaa?

Wuorenlinna puhuu hotellin tasosta lomamatkalla , jotta saisimme korkeatasoisia näytttelyitä vaasaan,
onneksi ei Remprantin tai vastaavia näyttelyitä ole tulossa, silloinhan olisi pitänyt asua Loistohoteilleissa sviitissä
ja ajaa limousinella, jotta uskottavuus olisi säilynyt, ja vaasalla ei liene siihen varaa.

Kansalaisellahan on mahdollisuus tehdä asiota tutkintapyyntö poliisille jos esim ko. johtokunta ei puutu asiohin? Viranomaisillehan kaikkien tulee käsittääkseni puhua totta.
Asian painaminen villaisella antaa huonon esimerkin muille viranhaltijoille ja huonoa signaalia esimerkiksi kuntaliitosneuvotteluihin, ketä kiinnostaa kähmitäkunnan yhteistyö?

Salon artikkelissa mainittu" työpaikan mööpeleiden lainaaminen yleistä" aikomukseni onkin käydä kysymässä museolta synttärijuhliini pöytähopeoita ja pari antiikkituolia sekä se hieno haarniska, palauttamisesta en sitten niin varmaan tiedäkkään.

Eräsasia on kuitenkin jäänyt pimentoo johtokunnalta ja lehdistöltä, missään ei ilmene kuinka paljon ja keille on maksettu esiintymispalkkiota avajaistilaisuuksissa, kummallinen juttu?


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #78 on: 04. 12. 2010 09:09 »
Jäikö Sinulta Marko huomaamatta tämä A-M Salon kirjoituksen kohta:

"Vaasan kaupunkilaiset olivat monta vuotta sitten kuohuksissaan, kun teknisessä virastossa tuli ilmi virkamiesten kilometrikorvauksiin liittyviä väärinkäytöksiä.

Valtakunnallisen uutiskynnyksen ylitti muutama vuosi sitten Vaasan kaupungin johtavien virkamiesten ilottelu tallinnalaisessa ilotalossa ja Suomen Lapin loistohuviloissa. Korkeat virkamiehet joutuivat jopa käräjäoikeuteen epäiltyinä lahjusten otosta, vaikka oli vain oltu melkein pakosta virkamatkoilla viran puolesta.

Ei silloin kukaan heti kättelyssä sanonut, että muutoin kelpo virkamiehelle tällaisen inhimillisen pikkujutun takia pitäisi antaa kenkää."

Korostan edelleen, että en hyväksy väärinkäytöksiä.  Minulla ja muilla vaasalaisilla on tietysti oikeus arvioida päätösten kohtuullisuutta, varsinkin tilanteessa, missä paljastuu koko ajan uusia epäilyjä muidenkin virkamiesten rehellisyydestä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Epäselvyyksiä taloudenhoidossa Tikanojalla ja Kuntsilla
« Reply #79 on: 04. 12. 2010 09:09 »
Jäikö SinultaMarko huomaamatta tämä A-M Salon kirjoituksen kohta:

"Vaasan kaupunkilaiset olivat monta vuotta sitten kuohuksissaan, kun teknisessä virastossa tuli ilmi virkamiesten kilometrikorvauksiin liittyviä väärinkäytöksiä.

Valtakunnallisen uutiskynnyksen ylitti muutama vuosi sitten Vaasan kaupungin johtavien virkamiesten ilottelu tallinnalaisessa ilotalossa ja Suomen Lapin loistohuviloissa. Korkeat virkamiehet joutuivat jopa käräjäoikeuteen epäiltyinä lahjusten otosta, vaikka oli vain oltu melkein pakosta virkamatkoilla viran puolesta.

Ei silloin kukaan heti kättelyssä sanonut, että muutoin kelpo virkamiehelle tällaisen inhimillisen pikkujutun takia pitäisi antaa kenkää."

Korostan edelleen, että en hyväksy väärinkäytöksiä.  Minulla ja muilla vaasalaisilla on tietysti oikeus arvioida päätösten kohtuullisuutta, varsinkin tilanteessa, missä paljastuu koko ajan uusia epäilyjä muidenkin virkamiesten rehellisyydestä.

Mitä muita epäilyjä? jos puhut juoruista, joita täälläkin joskus levitellään, niin juoruja aina riittää.
Nyt on kyse siitä, että esim. kaupungin luottokorttia on selkeästi käytetty ostoihin, joista EI OLE KUITTEJA.
Tätä on jatkunut ilmeisesti vuosia, ja ostoja on lukuisia (näin ainakin lehdissä kerotaan). Yksityisellä puolella kaikki kuitittomat ostot vähennetään suoraan palkasta, ja melko nopeasti saa myös ns. kenkää.
Tässä tapauksessa ihmettelen lähinnä sitä, miksei kaupungin talouspuoli ole puuttunut asiaan, kun sen ensikertaa huomasivat. Kuitittomat ostot eivät voi mennä läpi seulan.
Edelleen, hatun nosto KH:lle, että puuttuivat asiaan. Jos epäselvyyksiä ilmenee lisää, sama linja kaikille.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"