Author Topic: Missä asuisit?  (Read 5942 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vierailija

  • Guest
Missä asuisit?
« on: 27. 08. 2009 12:12 »
Ihan tämmöisenä viattomampana kyselynä tai galluppina.
Jos mikään ei estäisi, raha tms., niin missä Vaasassa asuisit mieluimmin?
Eli kaupunginosa tai voi laittaa tarkemminkin, vaikkapa taloyhtiön.
Ja voihan sitä perustellakin haavettaan, jos haluaa.

Moderaattori

  • Guest
Re: Missä asuisit?
« Reply #1 on: 27. 08. 2009 12:12 »
-------

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Missä asuisit?
« Reply #2 on: 27. 08. 2009 13:01 »
Tämä ei vastaa kysymykseen mutta liippaa vierestä.

Minua kiinnostaisi asua jonkin aikaa Kiinassa.

Mutta asun Västervikissä ja täällä halusimme asua ja täällä haluan edelleen asua.  Toinen paikka olisi ehdottomasti Hietalahti jossakin omakotikadun omakotitalossa.  Kolmas vaihtoehto olisi edelleen Hietalahdessa siinä palaneen talon kohdalla jos siihen tulee hyvä talo.  Hyvässä talossa pitää olla parkkikatos ja paikka vähintään kahdelle autolle ja sähkö pitää kestää 16 A sulakkeen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Missä asuisit?
« Reply #3 on: 27. 08. 2009 13:01 »
Mä asuisin just tasan tässä missä asunkin. Västervik taas on paikka minne en muuttaisi, se tie sinne perälle on jotenkin ahdistava, mä nimittäin tahon aamuisin valita ainaki parista vaihtoehdosta että mistä mennään tällä kertaa :D

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Missä asuisit?
« Reply #4 on: 27. 08. 2009 13:01 »
Joo se tie on kieltämättä usein yllätyksellinen.  Toivottavasti en saa bussikuskian vihaa niskaani kun kerron seuraavaa.

Joskus aamuisin on tullut bussin kanssa "vähältäpiti" tilanteita.  Yksi kaikkein pahin oli kun bussi tuli niin leveellä, että jouduin väistämään lumipenkkaan.  Oli onni ettei autoni pompannut sieltä takaisin mutta kauhun hetken koin kun penkka nosti oikeaa puolta jolloin pakettiauton vasen reuna kallistui linja-autoa kohti.  Mitään ei tapahtunut mutta aloin miettiä, että eikö tässä muka koskaan tule bussikolaria.  Ei mennyt kuin puoli vuotta kun istun työhuoneessani ja kirjoittelen Vaasalaisia infoon Hietalahden tarinoita.  Taisi olla se osio missä on kuva ja allasbileet.  Olen siinä 5-vuotias.  Kuuluu auton tyyttäys.  Yleensä tyyttäys ei minua liikuta mutta kun se kuului lähes ikkunani takaa niin uteliaisuudesta kurkkasin ikkunasta ja aivan aito kolarihan siinä oli.  Henkilöauto oli kiilautunut bussin kylkeen.  Risteys oli niin kapea, että linja-auton kääntyessä ei sen viereen jäänyt tilaa henkilöautolle ja se ikäänkuin jäi puristuksiin.  Siinä ei liene tullut paljoa peltivahinkoa jos ollenkaan mutta kummalliselta se näytti.  Autot olivat aivan kiinni toisissaan eikä pikkuauton kuski päässyt ulos eikä eteen eikä taakse. 

Hassua näin jälkeenpäin ajatellen, että missähän kamerani mahtoi silloin olla?

Mutta siis Hietalahdessa asuisin edelleen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Missä asuisit?
« Reply #5 on: 27. 08. 2009 13:01 »
Olen asunut Vetokannaksella, Kotirannalla, Hietalahdessa, Suvilahdessa, Keskustassa ja Palosaarella. Kaikkialla olen viihtynyt. Neljä viimeisintä ovat siitä minulle mukavampia, että meren rantaan pitää olla mielellään lyhyt ja mukava kävely/nojakkimatka.

Etelä-pohjalaisena minun pitää aina välillä päästä katsomaan kauas "ettei silimä pökkää". Lakeudet ovat geeneissä ja meri korvaa lakeuden. Itse asiassa suurin lakeus taitaa olla Vaasassa - Söderfjärden.

Vierailija

  • Guest
Re: Missä asuisit?
« Reply #6 on: 27. 08. 2009 14:02 »
Toivomus olisi vielä, että yritetään pitää tämä juttu mahdollisimman positiivisena.
Negatiiviset asiat on muutenkin aika suuressa osassa joka keskustelua.

Idea olisi havaita jotain uutta joltain alueelta, joka voisi olla apuna, jos etsii uutta paikkaa asumiselleen Vaasassa.

eklu

  • Guest
Re: Missä asuisit?
« Reply #7 on: 27. 08. 2009 14:02 »
Mustasaaren puoli kyllä houkuttelee, lähelle rantaa tai jopa ihan rantaan. Sieltä sentään saa tontteja kun täällä tyrkytetään 400 neliötä rapakkoa.

Don Giovanni

  • Guest
Re: Missä asuisit?
« Reply #8 on: 27. 08. 2009 15:03 »
Olen aikuisiällä asunut Vaasassa Korsholmanpuistikolla, Kauppapuistikolla ja Hovioikeudenpuistikolla ns. hyvässä osoitteessa sekä vuokralla että omistusasunnossa.

Olen viettänyt  3/4 osaa elämästäni Vaasan keskustan tuntumassa ja viihtynyt erinomaisesti.  Missään tapauksessa en muuta vapaaehtoisesti Asemakatu, Hietasarenkatu, Rantakatu, Korsholmanpuistikko neliön ulkopuolelle.

eklu

  • Guest
Vs: Missä asuisit?
« Reply #9 on: 12. 11. 2010 15:03 »
Mä muutan tänne http://www.telajarvi.net

Varsinki terveyspalvelut ovat ylivertaiset Vaasaan verrattuna. Kaikki muukin parempaa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Missä asuisit?
« Reply #10 on: 12. 11. 2010 15:03 »
Olen asunut Palosaarella, Suvilahdessa, Huutoniemellä ja Ristinummella.
Palosaarella asuisin mieluiten jos tulisi muutto niille nurkille ajankohtaiseksi.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Missä asuisit?
« Reply #11 on: 12. 11. 2010 16:04 »
Sielustani mäkin olen Präntööläinen, Gerbyssä asun mut venepaikka on Prätööllä ku siellä on sielukin niin mukava tulla paatille.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Re: Missä asuisit?
« Reply #12 on: 12. 11. 2010 16:04 »
Mä asuisin just tasan tässä missä asunkin. Västervik taas on paikka minne en muuttaisi, se tie sinne perälle on jotenkin ahdistava, mä nimittäin tahon aamuisin valita ainaki parista vaihtoehdosta että mistä mennään tällä kertaa :D

Voisin haluta keskustaan...

eklu

  • Guest
Vs: Missä asuisit?
« Reply #13 on: 12. 11. 2010 16:04 »
Kyllä ku talon takaa poikkeaa mettään ni pari kilometriä pitää sitä mettää olla, saa koirokin juosta.

Offline Tsailor

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Missä asuisit?
« Reply #14 on: 13. 11. 2010 09:09 »
Minulle mieleisiä asumispaikkoja Vaasassa ovat Rantakatu, Salmikatu, Vikinga tai Vaskiluodon rannat. Minulla näyttää asumistoiveiden suhteen olevan kalllis maku :). Olen tyypillinen mukavuutta hakeva ihminen, joka haluaa asua lähellä keskustaa meren rannalla. (ei tosin omakotitalossa).

Offline Näin On

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 451
    • View Profile
Vs: Missä asuisit?
« Reply #15 on: 13. 11. 2010 09:09 »
Juuri nyt olen hiukan muuttamassa mielipidettäni. Haluan asua keskustassa lähellä palveluja rauhallisessa kerrostalossa 1-2 kerroksessa, missä lähikauppaan on matkaa alle 200 m.
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Missä asuisit?
« Reply #16 on: 14. 11. 2010 12:12 »
Jeerpyyssä en haluaisi asua.On ahdistavaa kun on lähellä ratoja,mutta ei ole kuin yksi henkireikä mistä pääsee rannalle.Muutenhan rannat ovat yksityis-aluetta.Ihannepaikka olisi city-rivitalo pienellä pihapläntillä ja autotallilla johonka mahtuisi kaksi autoa.Aika lähellä keskustaa tietenkin.Haluja olisi jo pois omakotitalosta urbaanimpaan asumiseen.

AD

  • Guest
Vs: Missä asuisit?
« Reply #17 on: 14. 11. 2010 18:06 »
Vaasassa on tullut asuttua monessakin paikkaa, Gerbyssä loppuaikana 19 vuotta.
Ei paikassa periaatteessa mitään vikaa, mukavat naapurit, rauhallinen lähiö jne.
Kuitenkin ahdas lähiö josta oli vaikea päästä keskustaan.
Nyt asumme Merikaarrossa,ajallisesti kaupunkiin on lyhyempi matka, maisemat ovat huomattavasti upeammat, naapuri ihan yhtä mukava kuin siellä ne useammat naapurit jerppanassa.
Tietyt asiat ovat askeettisempia kuin kuin isommassa kylässä, kuitenkin kokonaisuudessaan on maalla mukavampaa.

Offline Raimo-49

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Vs: Missä asuisit?
« Reply #18 on: 17. 11. 2010 17:05 »
Olen asunut Vaskiluodossa,Präntööllä,Ristinummella, Suvilahdessa ja Hietalahdessa.Nykyisin asun Tampereella mutta jos Vaasaan tulisin,niin Vaskiluoto sokerin alue olisi mulle mieluisin paikka,koska siellä vietin lapsuuteni.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Missä asuisit?
« Reply #19 on: 17. 11. 2010 18:06 »
Näinhän se Raimo on.  Tunnen sydämei sytkähtävän aina kun kuljen Präntööllä Tehtaankatu 16 ohitse. Se oli minun lapsuudenkotini. 

Pieni huone ja kamari.  Kakluuni, Porin-Matti, lämminvesipoileri ja kylmä vesikraana ja Matti-merkkinen bakeliittikuorinen radio keittiökaapin päällä ja ulkohyysikkä.

Mutta kaikki oli hienosti. Mitään ei puuttunut.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.