Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428537 times)

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2200 on: 29. 03. 2013 15:03 »

.

Vaihteeksi viimeiset päivitykset :::

Perussuomalaiset jatkaa toiseksi suurimpana puolueena



http://www.hs.fi/kotimaa/Hallituksella+ei+ole+varaa+uusiin+vaaleihin/a1364277435107

.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2201 on: 07. 04. 2013 07:07 »
.

Kyllä tästä asiakirjasutaajien ja muiden kakaroiden hallituksesta pitää tehdä loppu jo

"Soinin mielestä asiaa valmisteleva ministeri Maria Guzenina-Richardson (sd) ei näytä ymmärtävän palveluiden tuottamisen ja järjestämisen välistä keskeistä eroa.

- Hallituksen sote-uudistus on osinkoverouudistusta pahempi farssi. Niille yhteistä näyttää olevan valmisteluvaiheessa asiantuntijoiden nöyryyttäminen ja heidän mielipiteidensä sivuuttaminen. Edellinen kansliapäällikkö Kari Välimäki sai tarpeekseen ja erosi, nykyinen kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee sysättiin nurkkaan nököttämään. Jo on aikoihin eletty, Soini kirjoittaa.

Soinin mielestä huonosti valmisteltu sote-uudistus johtaa vuosikymmenten taloudelliseen kurjuuteen ja potilasturvallisuuden vaarantumiseen.

- Tilanne ei korjaannu kuin uusilla vaaleilla ja sitä mukaa uudella politiikalla ja kunnon valmistelulla."



http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288554483084.html

(Viimeisimmät omituiset) Sote-solmun uudet käänteet:

"Lauantaina kokoomus ärähti peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd.) asettaman työryhmän kokoonpanosta sosiaali- ja terveyspalveluissa.

Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämislain valmisteluryhmän johtoon nimitettiin ministeriön tuore osastopäällikkö, sosiaalidemokraatti Kirsi Paasikoski.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Lenita Toivakka lähetti lauantaina julkisuuteen kannanoton, jossa pidettiin outona, että mukaan ei otettu ministeriön kokoomustaustaista kansliapäällikköä Päivi Sillanaukeeta.

– Kansliapäällikkö on ministeriön ylin virkamies ja hänen tehtävänään on viime kädessä varmistaa lainvalmistelun laatu. Valitettavasti nyt näyttää siltä, että jos esittää kritiikkiä, joutuu sivuun, Toivakka totesi."



Maria Guzenina-Richardsonin asettaman sote-työryhmän kokoonpano ei miellytä kaikkia.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288554459074.html

.

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2202 on: 07. 04. 2013 09:09 »
Se on jännää kun aina muistetaan vain psuomalaisten lupaukset, ennen vaaleja. Muistan kirkkaasti Urpilaisen lupauksen ennen ministerinsalkkua, Kreikkaan ei pistetä euroakaan rahaa. Mites sitten kävikään, eukko on nykyisin täysin Kataisen nuorassa, vain kuonokoppa puuttuu. Demarit on enemmän kokoomuslaisia kuin kokoomus :)
Eikös heidän pitäisi olla pieniosaisten asialla, mutta mukisematta hyväksyi rikkaiden optiot.
Entäs tämä eu sirkus, kun euhun mentiin, luvattiin hintojen laskua, autot halpenee, ruoka halpenee jne. Kuinkas sitten kävikään.
Niin ja puhutaan että on vapaa liikkuvuus eu alueella, kyllä varakkailla ihmisillä.
Olin työmarkkinatuella, päätin lähteä luvatulle 3kk työnhakuun Eurooppaan, eipäs tämä käykään, pitää olla ansiosidonnaisella, että voit lähteä ja koettaa onneasi toisessa maassa.
Joten, miten tässä toteutuu perustuslaki?
Köyhät kyykkyyn edelleen, jos lähdet, työmarkkinatuki lopetetaan ja saat monen kuukauden karenssin.
Viime talvena oli niin ahkera työkkäri että pisti minut tämän kyselyn jälkeen ilmoittautumaan toimistoon joka kuukausi, etten vain pääse livahtamaan maasta.
Olisi tullut valtiolle halvemmaksi maksaa tuki 3kk ulkomaille, kuin maksaa tuki tänne plus asumis ja lämmityskulut.
Mutta kuten olen aina sanonut, hölmöläisten maa. Huvittavinta oli se kateus, jos vaikka löytäisin töitä ulkomailta ja ei saisi työkkäri enää kyykyttää.:D

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2203 on: 07. 04. 2013 11:11 »
Minä en ainakaan kateellisena suomalaisena halua, että joku työtön yhteiskunnan varoilla lähtee talvella etelä-Eurooppaan erityisesti ilman todellisia työnsaantimahdollisuuksia. Mukava se minunkin olisi olla talvella etelän auringossa ja nautiskella vino tintoa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2204 on: 07. 04. 2013 16:04 »
Minä en ainakaan kateellisena suomalaisena halua, että joku työtön yhteiskunnan varoilla lähtee talvella etelä-Eurooppaan erityisesti ilman todellisia työnsaantimahdollisuuksia. Mukava se minunkin olisi olla talvella etelän auringossa ja nautiskella vino tintoa.

Miksi sitten haluat että suomeen väkisintuotetaan mamuja yhteiskunnan eläteiksi ilman, että heillä on todellisia työnsaantimahdollisuuksia? Heillä ei ole muuta tekemistä kuin istuskella vapaudenpatsaalla auringossa ja lipittää parisin erikoiskahvia.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2205 on: 07. 04. 2013 16:04 »
Missä kohtaa olen Eikka sanoneeni tai toivoneeni tuollaista?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2206 on: 07. 04. 2013 16:04 »
Missä kohtaa olen Eikka sanoneeni tai toivoneeni tuollaista?

Vastustat siis mamujen maahantuontia, koska suuri osa mamuista ei saa täällä työtä? Toveri Magnus näkee valon!

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2207 on: 07. 04. 2013 16:04 »
Asiat eivät Eikka ole aina joko tai. Tai kyllä tai ei. Älä yritä turhaan laittaa sanoja suuhuni.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2208 on: 07. 04. 2013 17:05 »

.

Onko meillä enää toimintakykyinen hallitus?

Kyllönen ihmettelee Guzenina-Richardsonin väitettä

"Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) ihmettee peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd) väitettä, jonka mukaan sote-ryhmän lisäpaikoista päättäminen olisi annettu kokoomukselle.

Kyllösen mukaan sote-työryhmää täydennetään yhdessä. Hänen mukaansa tarkoituksena on, että ryhmään saataisiin osaamista kattavammin niin erikoissairaanhoidosta, perusterveydenhuollosta kuin sosiaalipuoleltakin."

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194806138845/artikkeli/kyllonen+ihmettelee+guzenina-richardsonin+vaitetta.html

.

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2209 on: 07. 04. 2013 17:05 »
Toveri Magnus, ajatusvirtasi on sekavaa ihan itsestään, et tarvitse minua sekoittamaan sitä. Et hyväksy suomalaisten loisimista verovaroin, mutta mamuille suot sen. Mikä logiikka?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2210 on: 07. 04. 2013 17:05 »
En hyväksy mitään loisimista. Kaikki työttömyyskorvaukset ja muut vastikkeellisiksi väriin ja kansallisuuteen katsomatta. Eli siivoamista, marjojen keräämistä, mitä vain.

Mitä mieltä sinä Eikka olet tuosta? Kannatatko vastikkeellista työttömyyskorvausta? Vai ainoastaan, jos kysymyksessä on mamu?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2211 on: 07. 04. 2013 18:06 »
En hyväksy mitään loisimista. Kaikki työttömyyskorvaukset ja muut vastikkeellisiksi väriin ja kansallisuuteen katsomatta. Eli siivoamista, marjojen keräämistä, mitä vain.

Mitä mieltä sinä Eikka olet tuosta? Kannatatko vastikkeellista työttömyyskorvausta? Vai ainoastaan, jos kysymyksessä on mamu?

Arbeit macht frei? Heil Magnus!

En kannata minkäänlaisten sosiaalietuuksien saajien lisäämistä tuottamalla maahan väkisin lisää edunsaajia. Lukuunottamatta työperäistä maahanmuuttoa sosiaalisin perustein mamut päätyvät todennäköisesti työttömiksi ja siten yhteiskunnan rasitteeksi. Miksi tälläiseen tulisi pyrkiä? Ei tällä asialla ole mitään tekemistä rodun tai ihonvärin kanssa. En minä halua suomeen lisää ruotsalaisiakaan, jos he suurella todennäköisyydellä päätyisivät suomalaisten eläteiksi.

Työttömyysturva ja kela systeeminä on itsessään vanhanaikainen ja työttömäksi joutuvaa kyykyttävä, jonkinlainen uudistus olisi paikallaan. Kukaties kansalaispalkka jonka edellytyksenä suomen kansalaisuus ja siihen sisältyvän kielikokeen läpäisy?

Kansalaisen perusturvaa enemmän pidän outona ns. ansiosidonnaisia työttömyysturvia. Ne jos jotkut asettavat juuri ammattitaitoisen työväestön työttömyyden sattuessa muita parempaan asemaan ja mahdollistavat heidän oleskelun ansiosidonnaisella aktiivisen työnhaun sijaan. AKtiivisesti työelämässä olleen tulisi ansiosidonnaisen turvan sijaan etsiytyä mahdollisimman nopeasti takaisin työlliseksi. Miksi toisen kansalaisen sosiaaliturva on suurempi kuin toisen?

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2212 on: 07. 04. 2013 18:06 »
Toveri Magnus puhui nyt itsensä pussiin, aika huvittavaa olla kateellinen, jos menisin samalla korvauksella hakemaan töitä, kuin minkä muutenkin saisin, tämä on sitä suomalaisuutta parhaimmillaan.
Pysy suutari vaan lestissä, äläkä parempaa elämää toivo.
Mutta hyväksyt ulkomaalaisten loisimisen, koska tiedät heidän olevan melko mahdotonta työllistyä ainakaan vaasassa. Joten heitä ei tarvitse kadehtia.
Tämä on suomalaisten ja ruotsalaisten ero, ruotsalaiset puhaltaa yhteen hiileen, suomalaiset kadehtii toinen toistaan ja mitään ei toisella hyvää annettaisi.
Onneksi olen erilainen, autan aina muita sen kuin  voin ja aina saan sen jollain lailla takaisinpäin.
Toisia kadehtimalla syö myös oman hyvinvointinsa. Ja siinä näki mitä Magnus olisi siellä työnhaussa tehnyt, juonut vino tintoa, minä olisin hakenut töitä ja taatusti olisin saanut töitä, edelleenkään kun en juo alkoholia. :P

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2213 on: 07. 04. 2013 18:06 »
Tsoh tsoh,

Missä välissä minä olen hyväksynyt mitään loisimista?
Minä olen työttömyyskorvauksia vastaan. Kaikki korvaukset pitäisi olla vastikkeellisia. Vastikkeettomat työttömyyskorvaukset laiskistavat ja turruttuvat (joitakin, ei kaikkia) ja mikä pahempaa, pidempiaikainen työttömyys syrjäyttää normaalielämästä ja alkaa pahoinvointi, joka näkyy erilaisina lieveilmiöinä. 
Minä en hyväksy, että joku lähtee kielitaidottamana Espanjaan,  Kreikkaan, Italiaan hakemaan töitä maista, joissa on vielä Suomeakin suurempi työttömyys ja mailla menee niin huonosti, että niitä on tuettava. Kyllä se kertoo jotain mielestäni siitä, että ei olla aidosti miettimässä mitä työmahdollisuuksia sinulle siellä olisi. Ymmärrän, että hakisi vaikkapa baarimikon hommia turistikohteisiin, jossa ehkä on potentiaalinen työhonsaantimahdollisuus. Mitä töitä olit ajatellut lähteä hakemaan, joissa sinulla olisi ollut todellinen mahdollisuus saada työ?

Ja on hyvä, että autat muita. Tällä palstallakin liian iso osa haluaa lopettaa kaiken kehitysavun ja jättää sodan jaloista paenneet ilman apua kärsimään ruoan ja veden puutteesta. Jotkut jopa toivovat lisää sotia vaikkapa Pohjois-Koreaan. Olisi sitten enemmän ihmisiä käännytettävän rajoilta.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2214 on: 07. 04. 2013 18:06 »
En hyväksy mitään loisimista. Kaikki työttömyyskorvaukset ja muut vastikkeellisiksi väriin ja kansallisuuteen katsomatta. Eli siivoamista, marjojen keräämistä, mitä vain.

Mitä mieltä sinä Eikka olet tuosta? Kannatatko vastikkeellista työttömyyskorvausta? Vai ainoastaan, jos kysymyksessä on mamu?


Työttömyysturva ja kela systeeminä on itsessään vanhanaikainen ja työttömäksi joutuvaa kyykyttävä, jonkinlainen uudistus olisi paikallaan. Kukaties kansalaispalkka jonka edellytyksenä suomen kansalaisuus ja siihen sisältyvän kielikokeen läpäisy?

. AKtiivisesti työelämässä olleen tulisi ansiosidonnaisen turvan sijaan etsiytyä mahdollisimman nopeasti takaisin työlliseksi. Miksi toisen kansalaisen sosiaaliturva on suurempi kuin toisen?

Eli kannatat vastikkeetonta työttömyyskorvausta, jos käsitän kansalaispalkan sellaisena kuten vihreät ja vasemmistoliitto sitä haluavat?

Työelämästä poissaolevien ei siis tarvitsisi hakeutua mahdollisimman nopeasti työlliseksi?
Itse olen sitä mieltä, että ansiosidonnainen on aivan liian korkea, kestää liian kauan ja EI kannusta missään nimessä hakeutumaan aikaisempaa työtä pienemmälle palkalle. Tämä on suuri vääryys, mutta järjestelmämme virheistä ei voida syyttää mamuja. Syyttävä sormi voisi vaikkapa osoittaa työntekijäjärjestöjen suuntaan, kute SAK:han ja poliittisista puolueista SDP:hen.

Ja koska Eikka ja niin moni muukin syyllistää maahanmuuttajia, ja nyt Eikkakin vaikuttaa kuitenkin hyväksyvän työperäisen maahanmuuton, niin Eikka voisi täsmentää mitä ryhmää Eikka ei halua tänne. Ei pidä puhua Mamuista, jos kuitenkin tarkoittaa vaikkapa Pakolaisia. Terminologia pitäisi pysyä kasassa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2215 on: 07. 04. 2013 19:07 »
Itse olen sitä mieltä, että ansiosidonnainen on aivan liian korkea, kestää liian kauan ja EI kannusta missään nimessä hakeutumaan aikaisempaa työtä pienemmälle palkalle. Tämä on suuri vääryys, mutta järjestelmämme virheistä ei voida syyttää mamuja. Syyttävä sormi voisi vaikkapa osoittaa työntekijäjärjestöjen suuntaan, kute SAK:han ja poliittisista puolueista SDP:hen.

Ei pidä puhua Mamuista, jos kuitenkin tarkoittaa vaikkapa Pakolaisia. Terminologia pitäisi pysyä kasassa.

Oi ymmärrys suuri! Minä ja Toveri Magnus olemme jostain suurinpiirtein samaa mieltä! Tervatkaa seinään suuri risti ja syökää, juokaa!

Mitä terminologiaan tulee, kaiva sieltä työpöytäsi ylimmästä loodasta ne lukulasit ja lue uudelleen tuo aikaisempi viestini. Kirjoitan siinä selvällä suomella: "Lukuunottamatta työperäistä maahanmuuttoa sosiaalisin perustein mamut päätyvät todennäköisesti työttömiksi" (Okei, saattaahan tuo olla jonkun wannabesurun mielestä outoa itämaista kieltä. Oletan kuitenkin suomalaisen palstan lukijalta suomenkielen ymmärrystä.)

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2216 on: 07. 04. 2013 19:07 »
Kuuluukohan Hakkarainen Suomen Sisuun? No vaikka ei kuuluisikaan, niin ehkä tämä on Hakkaraisen ajatus miten pidetään huolta siitä, että suomalainen kansalliskulttuuri, eli örveltäminen julkisilla paikoilla lasten nähden siirtyy tuleville sukupolville.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040716869690_uu.shtml
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2217 on: 07. 04. 2013 20:08 »
Kuuluukohan Hakkarainen Suomen Sisuun? No vaikka ei kuuluisikaan, niin ehkä tämä on Hakkaraisen ajatus miten pidetään huolta siitä, että suomalainen kansalliskulttuuri, eli örveltäminen julkisilla paikoilla lasten nähden siirtyy tuleville sukupolville.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040716869690_uu.shtml

Missä tuossa luki että Hakkarainen oli örveltänyt?

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2218 on: 07. 04. 2013 20:08 »
Esiintyi vissiin omien äänestäjiensä edustajana, kansanedustajana.

Mutta jos on sellaisessa kunnossa, että edustajakumppani ei uskalla päästää haastateltavaksi (tai olisiko voitu edes haastatella)


" Kollega käräytti alkoholista "
"  Myös monet kansanedustajakaksikon havainneet lasten vanhemmat ihmettelivät Hakkaraisen tilaa. " - Varsinkin tällaisissa tilaisuuksissa, joissa on paikalla paljon lapsiperheitä, on kansanedustajan, samoin kuin muittenkin aikuisten, katsottava tarkasti miten ja millaisessa kunnossa esiintyy."

No, ehkä Hakkaraista äänestäneiden mielestä tuo on hienoa kansallisromanttista käyttäytymistä, jota pitää suojella hirvittäviltä mamu-kulttuurien vaikutteilta.

Lisäyksenä. Wallinheimo tuntuu olevan yksi perussuomalaisista, jolla on jotain älliä päässä.

“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2219 on: 07. 04. 2013 20:08 »
Tsoh tsoh,

Missä välissä minä olen hyväksynyt mitään loisimista?
Minä olen työttömyyskorvauksia vastaan. Kaikki korvaukset pitäisi olla vastikkeellisia. Vastikkeettomat työttömyyskorvaukset laiskistavat ja turruttuvat (joitakin, ei kaikkia) ja mikä pahempaa, pidempiaikainen työttömyys syrjäyttää normaalielämästä ja alkaa pahoinvointi, joka näkyy erilaisina lieveilmiöinä. 
Minä en hyväksy, että joku lähtee kielitaidottamana Espanjaan,  Kreikkaan, Italiaan hakemaan töitä maista, joissa on vielä Suomeakin suurempi työttömyys ja mailla menee niin huonosti, että niitä on tuettava. Kyllä se kertoo jotain mielestäni siitä, että ei olla aidosti miettimässä mitä työmahdollisuuksia sinulle siellä olisi. Ymmärrän, että hakisi vaikkapa baarimikon hommia turistikohteisiin, jossa ehkä on potentiaalinen työhonsaantimahdollisuus. Mitä töitä olit ajatellut lähteä hakemaan, joissa sinulla olisi ollut todellinen mahdollisuus saada työ?

Ja on hyvä, että autat muita. Tällä palstallakin liian iso osa haluaa lopettaa kaiken kehitysavun ja jättää sodan jaloista paenneet ilman apua kärsimään ruoan ja veden puutteesta. Jotkut jopa toivovat lisää sotia vaikkapa Pohjois-Koreaan. Olisi sitten enemmän ihmisiä käännytettävän rajoilta.
Katos kun olisin mennyt saksaan, ja taatusti saisin sieltä kampaajan töitä ja englannilla selviää alkuun, joten mistä kuvittelet olevani kielitaidoton ?
Saksan kieli nyt ei ole niin hirveen vaikeeta, kun muistuttaa kovasti ruotsia ja jos mamut tänne toivotetaan tervetulleeksi ilman kielitaitoa ja jopa työllistetään, eiköhän Saksassa olisi yksi ahkera suomalainen saanut kampaajan töitä.
Tässäkin näkyy sinun kapeakatseisuutesi ja kateutesi :D olit heti kuvittelemassa kuinka makaisin rannalla italiassa, niin muuten on kyllä myös tarjoilijan ja kokin koulutus, joten turhaa kuvitella minun lähtevän sinne mamuilemaan ja nostamaan väärin korvauksia.
Tottakai autan muita, jos vain  voin. Uskon kymmenkertaisuuden lakiin, mitä toiselle hyvästä sydämestä, vaivoja laskematta annat, saan sen kymmenkertaisena takaisin, mutta tätä ei saa ymmärtää väärin, eikä antaa hyväksikäyttää itseään tai muita.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2220 on: 07. 04. 2013 20:08 »
Esiintyi vissiin omien äänestäjiensä edustajana, kansanedustajana.

Mutta jos on sellaisessa kunnossa, että edustajakumppani ei uskalla päästää haastateltavaksi (tai olisiko voitu edes haastatella)


" Kollega käräytti alkoholista "
"  Myös monet kansanedustajakaksikon havainneet lasten vanhemmat ihmettelivät Hakkaraisen tilaa. " - Varsinkin tällaisissa tilaisuuksissa, joissa on paikalla paljon lapsiperheitä, on kansanedustajan, samoin kuin muittenkin aikuisten, katsottava tarkasti miten ja millaisessa kunnossa esiintyy."

No, ehkä Hakkaraista äänestäneiden mielestä tuo on hienoa kansallisromanttista käyttäytymistä, jota pitää suojella hirvittäviltä mamu-kulttuurien vaikutteilta.

Lisäyksenä. Wallinheimo tuntuu olevan yksi perussuomalaisista, jolla on jotain älliä päässä.

Tässä kyllä sanotaan että oli vapaa-ajalla eikä kutsuttuna kansanedustajana, siinä on vissi ero

"miksi ihmisiä kiinnostavat niin kovasti myös hänen vapaa-ajanpuuhansa.

- Eikö sitä nyt ihminen saa edes moottoripyörää mennä katselemaan kaikessa rauhassa, puuskahtaa Hakkarainen.

Teuvo Hakkarainen korostaa, että ei ollut moottoripyöränäyttelyssä kansanedustajan roolissa, eikä häneltä oltu etukäteen pyydetty mitään puheenvuoroa.

- Siellä paikalla tuli tilaisuuden juontaja mikrofoneineen pyytämään haastattelua, joka välittyisi näyttelysalin yleisölle. Siinä sitten Sinuhen kanssa katsottiin, että on parempi että hän hoitaa tuon homman.

- Olen ollut keuhkokuumeessa ja minulla on lääkitys koko ajan päällä, joten kunto ei tässä muutoinkaan ole ollut parhaimmillaan, selvittää Hakkarainen"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040716869690_uu.shtml

.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2221 on: 07. 04. 2013 20:08 »
Lisäyksenä. Wallinheimo tuntuu olevan yksi perussuomalaisista,

Ehkäpä hän olisi sitten myös perussuomalaisten jäsen, eikä kokoomuksen?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2222 on: 07. 04. 2013 21:09 »
Anteeksi Anna tuosta. Minulla on omat ennakkoluuloni. Vähän samaan tapaan kuin joillakin on mamuista, niin minun ennakkoluuloissani Perussuomalaiset ovat pääasiassa vasemmistolaisia, jotka omalle epäonnistumiselleen etsivät syntipukkeja muista.
Sinä olet enemmänkin päinvastainen. Ehkäpä poikkeus tekee säännön.

Minä muuten olen kaikkea muuta kuin kapeakatseinen. Muokkaan vastaukseni muiden tyylin mukaiseksi. Jos esitetään aiheettomia tai perusteltuja syytöksiä, niin minulla on oikeus vastata samoin tavoin. Erotuksena on se, että en valehtele ja liioittelunkin pyrin esittämään siten, että se ymmärretään vain omaksi henkilökohtaiseksi mielipiteekseni, ja että se ei ole faktaa. Ja vihaan yleistyksiä ja teen sitä tahallani toiseen suuntaan, jotta ehkä muut ymmärtävät kuinka tyhmää liikaa yleistäminen on. Asioita ei voi vain esittää niin yksinkertaisesti kuin ne ovat.

Ajatellaan vaikkapa Suomen "marjateollisuutta". Ilman mamuja suomalaisia marjoja ei saisi ensi vuonna enää kaupoista. Mamut eivät nykyisellä verotuksella vie yhdenkään suomalaisen työpaikkaa, eivät yhdenkään. Vaan pitävät huolen, että suomalaisia marjoja ja siihen perustuvaa teollisuutta on vielä Suomessa. Sama koskee pitkälti myös kurkkuja, tomaatteja, salaatteja. Suomalaisia työttömiä ei saada metsiin keräämään marjoja muuta kuin "pakkotyöllä" eli vastineeksi työttömyyskorvauksesta pitäisi kerätä marjoja. Tai sitten keräämisestä pitäisi saada niin kova palkka, että se kannattaisi niin paljon paremmin kuin sohvalla makailu.

Eli jotkut teollisuuden alat pysyäkseen Suomessa vaativat ulkomaista työvoimaa.
Mielenkiintoista muuten, että Perussuomalaiset vaativat tukiaisia ulkomaiselle yritykselle, joka käyttää paljon ulkomaista työvoimaa telakallaan. No, ehkä se kuulostaa äänestäjäkunnassa hyvältä. Nythän huomattiin, että Stx on vararikon partaalla. Haluaisivatko Perussuomalaiset vieläkin tukea ulkomaista yritystä, joka käyttää ulkomaista työvoimaa? Yritystä joudutaan siis tukemaan, koska työn verotus ja palkat ovat Suomessa liian korkeita. Jokin tässä yhtälössä ei mielestäni täsmää.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2223 on: 07. 04. 2013 21:09 »
Lisäyksenä. Wallinheimo tuntuu olevan yksi perussuomalaisista,

Ehkäpä hän olisi sitten myös perussuomalaisten jäsen, eikä kokoomuksen?

Heh, kappas vaan. Luulin, että oli perussuomalaisten jäsen. Luin vaan tekstistä vaan, että kollega. Kokoomuksen kannalta olisi varmaan ollut parempi antaa Hakkaraisen latoa vastauksiaan. Olisi saatu taas ilatapäivälehtiin otsikkoja. Hienoa, että joku ajattelee vähän lapsiakin, eikä vain oman puolueensa etua.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2224 on: 07. 04. 2013 22:10 »
.

Ymmärrän kyllä että ruots säätiöraha on pettynyt kun 39:stä kansanedustajasta ei saa ketään muuta nostettua tikun nokkaan kuin yksi Hakkarainen, että vähästä pitää yrittää saada irti kaikki mahdollinen ja mahdotonkin ilmeisesti

"Perussuomalaisten eduskuntaryhmään kuuluu 39 kansanedustajaa. Ryhmän puheenjohtajana Pirkko Ruohonen-Lerner ja varapuheenjohtajina Pentti Kettunen ja Jari Lindström.

Perussuomalainen aatemaailma edellyttää, että kaikilla yhteiskuntamme jäsenillä on oikeus ihmisarvoiseen elämään. Jokainen kansalainen on yhtä ainutlaatuinen ja arvokas. Kukaan ei ole syntynyt tänne turhaan vaan kaikkia tarvitaan. Meille kaikille kuuluu kotimaassamme oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, työhön sekä turvallisuuteen; itsestään selviä asioita, vaan onko enää lähitulevaisuudessa?

Perussuomalaiset ovat valmiita puoluerajat ylittävään yhteistyöhön, jotta edellä mainitut tavoitteet saavutetaan. Olemme EU-kritiikittömyydelle vaihtoehdon esittävä itsenäinen, kansallismielinen vastavoima. Kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan tukeutuen uskallamme puuttua epäkohtiin ja nostaa niitä yhteiskunnalliseen keskusteluun selvällä suomen kielellä."



http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/eduskuntaryhmat/eduskuntaryhma-ps01/esittely.htx

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2225 on: 07. 04. 2013 23:11 »
Kuuluukohan Hakkarainen Suomen Sisuun? No vaikka ei kuuluisikaan, niin ehkä tämä on Hakkaraisen ajatus miten pidetään huolta siitä, että suomalainen kansalliskulttuuri, eli örveltäminen julkisilla paikoilla lasten nähden siirtyy tuleville sukupolville.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040716869690_uu.shtml

Nimimerkki SW lyhytviesteissä ihmettelee miten kysymys ensimmäinen kysymys liittyy tälle palstalle.

Aloitetaan, että eikö tätä saa kysyä? Kysymyksessä Perussuomalaiset-ketju, Hakkarainen on perussuomalainen kansanedustaja, Suomen Sisua on johdettu jo pitkään Perussuomalaisten poliitikkojen voimin. Suomen Sisun taisi olla yksi kansallisen kulttuurin valvomisesta, jotta väärien kansojen kulttuurivaikutteet eivät muuta tätä meidän hienoa kansallista kulttuuria.
Eräs kulttuurin muodoista on tapakulttuuri. Perussuomalainen poliitikko Anna kauhistelee täällä vaikkapa erään mustan naisen käyttäytymistä kirpputorilla. Vaikuttaa siltä, että tämä musta nainen käyttäytyi ainakin Annan mielestä huonosti (niin minunkin mielestäni). Siksi haluankin esittää kysymyksen, onko kansanedustaja Hakkaraisen käyttäytyminen tälläistä kansallista tapakulttuuria, jota Perussuomalaiset haluavat pitää yllä? Jos Hakkarainen kuuluu Suomen Sisuun, niin kysymys voidaan lisäksi esittää Suomen Sisun kannattajille.
Vai onko Hakkaraisen käytös yleensä sopivaa aikuiselle ihmisille? Tai erityisesti kansanedustajalle, jonka pitäisi näyttää esimerkkiä? Jos se on vapauden nimissä sallittua, niin miten käyttäytyminen eroaa vaikkapa Annan mainitsemasta mustan naisen käyttäytymisestä. Onko Hakkaraisen käyttäytyminen Perussuomalaisten mielestä hyväksyttävämpää kuin tämän musta naisen. Jos on, niin miksi? Johtuuko se, siitä että kyseinen käyttäyminen on sitä hienoa kansallista kulttuuria, jota esim. Suomen Sisu haluaa vaalia?

Sitten lisäksi, jos Hakkaraisen käyttäytyminen halutaan katsoa yksittäistapaukseksi, niin miksi samalla tavoin ei voida katsoa vaikkapa vihreiden Heidin Hautalan toimintaa? Tai kenenkä tahansa muun toisen puolueen politiikon? Ilkka Kanervan, jne jne...
Tällä palstalla kaikkien muiden puolueiden jäsenten tekemät tapaukset kyllä heti yleistetään puolueeseen, mutta Perussuomalaisille pitäisi antaa jonkinlainen erityisoikeus pitää tapauksena "yksittäistapauksina".

“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2226 on: 08. 04. 2013 07:07 »
Kanerva sai potkut pelkistä tekstareista, kyllä siellä yöelämässä örveltää, ihan joka toinen kansanedustaja, ne nyt vaan ei kiinnosta niin paljon kuin hakkarainen. Niin, Hautala saa porskuttaa, ja Ike sai kenkää, eikös olekin kumma juttu, tuksulle tekstarointi suurempi rikos kuin Hautalan harmaatalous kannatus, iken tapauksessa on suurempi rikos tekstailla stripparille kuin Hautala maksamassa pimeästi työstä, noh, mitäs tästä opimme, maksamme pimeästi, mutta emme tekstaile tuksulle :)

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2227 on: 08. 04. 2013 09:09 »
Tänään oli Pohjalaisen tekstaten -palstalla joku huomioinut youtubeen lataamani videon jossa Harri Leppälä puhuu maahanmuuton kustannuksista
http://youtu.be/iic74Js2kL4

Harri Leppälä yritti selvittää maahanmuuton kustannuksia, mutta hänen aloitteestaan huolimatta niitä ei selvitetty. Kun hän kaupunginvaltuuston kokouksessa sitten esitti että selvitys tehdään, vastusti sitä suurin osa valtuutetuista, äänin 42-8.
Tarkat äänestystulokset näkyvät osoitteessa http://bit.ly/ZCSn0D

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2228 on: 08. 04. 2013 09:09 »
Yökerho on aikuisille suunnattu paikka, joissa ikäraja on vähintään 18 vuotta. Örveltäminen tilaisuudessa, joissa on lapsia ei kuulu samaan kategoriaan. Mutta kuulunee suomalaiseen säilytettävään kansalliseen tapakulttuuriin?

Kun kerran mustien mamujen tekemiset on aina heidän tapansa toimia, niin onko tämä Hakkaraisen örveltämisen lisäksi suomalaista tapakulttuuria esittää asiansa?
http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/saako-varatulle-paikalle-pysakoida-1.1367992

Saako yleistää tämän vaikkapa jos ei perussuomalaiseksi, niin sitten kantasuomalaiseksi tavaksi?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2229 on: 08. 04. 2013 11:11 »
Yökerho on aikuisille suunnattu paikka, joissa ikäraja on vähintään 18 vuotta. Örveltäminen tilaisuudessa, joissa on lapsia ei kuulu samaan kategoriaan. Mutta kuulunee suomalaiseen säilytettävään kansalliseen tapakulttuuriin?

Kun kerran mustien mamujen tekemiset on aina heidän tapansa toimia, niin onko tämä Hakkaraisen örveltämisen lisäksi suomalaista tapakulttuuria esittää asiansa?
http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/saako-varatulle-paikalle-pysakoida-1.1367992

Saako yleistää tämän vaikkapa jos ei perussuomalaiseksi, niin sitten kantasuomalaiseksi tavaksi?

Missä kohden tuossa jutussa tulee ilmi öykkärin etninen tausta? Ettei vain olisi ollut verovaroin tukityöllistetty työvoimapulankorjaaja Somppulandiasta? Sehän on Toveri magnuksellekin tärkeintä, työ. Tuloksella ei niin väliä. Siksihän sinä itsekin ehdit roikkua täällä provoilemassa päivät pitkät.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2230 on: 08. 04. 2013 11:11 »
Tein olettamuksen, että veroviraston työpaikkoja eivät ole mamut vielä vieneet, vaikka kuulemma vievät kaikki työt meiltä.

Mitä Eikkaa haittaa mitä minä teen? Voin ainakin sanoa, että sosiaalitukia en nosta yhtään, vaan olen yhteiskunnassa rahaliikenteessä maksajapuolella. Miten sinun sosiaalietuuksien kanssa on Eikka? Pelkäätkö, että mamujen takia sinulle jää vähemmän jaettavaa veronmaksajien lompakoista?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Joona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2231 on: 08. 04. 2013 11:11 »
Liikaa yksityiskohtiin ei pidä mennä . Käy pian selville, että olemme kaikki mamujen jälkeläisiä, minäkin 8 polvessa.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2232 on: 08. 04. 2013 12:12 »
Tein olettamuksen, että veroviraston työpaikkoja eivät ole mamut vielä vieneet, vaikka kuulemma vievät kaikki työt meiltä.

Aika rasistisesti oletettu. Kyllä maahanmuuttaja voi työskennellä minun mielestäni missä vain.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2233 on: 08. 04. 2013 12:12 »
En nyt tiedä. Jos yli 90% suomessa asuvista on vaaleaihoisia "kantasuomalaisia" ja kyseisen viraston töissä vaadittaneen jomman kumman kotimaisen kielen erinomainen taito, niin aika harvalla maahanmuuttajalla tätä valitettavasti vielä löytyy. Voihan siellä olla joitakin tukityöllistettyjä papereita siirtelemässä, niinkuin valtiollisissa ja kunnallisissa töissä yleensä on, mutta sitten alkaa olla jo aika pitkälle todennäköisyyksiä vastaan, että tukityöllistetylle varattaisiin autopaikka. Jos näin todella on, niin silloin alkaa maahanmuuton kustannukset todella olla pikkurahoja verrattuna suomalaisten hallinnon hukkaamalle rahalle. (mitä ne itse asiassa kyllä taitavat jo nytkin olla)
« Last Edit: 08. 04. 2013 12:12 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2234 on: 08. 04. 2013 13:01 »
Kuten olemme huomanneet, mamuja roudataan tänne ilman mitään taetta siitä että saisivat töitä.
Tässä voidaan osoittaa sormella Ulkomaalaisvirastoa, jokainen tänne tuotu on työllistettävä.
Enemmänkin kadehtivat jos mamu alkaa  pärjäämään, esim. Oman yrityksen turvin.
Köyhät kyykkyyn on eukkojen motto.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2235 on: 08. 04. 2013 14:02 »
IPUN puheenjohtaja Antti Pesosen tämän päivän kiertokirjeen perusteella voitaneen todeta:

EU vaatii yksityistämään kuntien vesihuollon, kaukolämmön, satamat jne. - Ollaanko taas EU-orjia?

Kuntaministeri Virkkunen kertoi Keskisuomalaisessa 29.12.2012: "EU vaatii,
että kuntien täytyy yhtiöittää sellaiset toiminnot, jotka toimivat markkinoilla.
Yhtiöittämistä tullaan ministerin mukaan esittämään ainakin vesihuollossa,
energiatoiminnoissa, työvoimapoliittisessa aikuiskoulutuksessa sekä satamissa ja
kuntien ruokapalveluissa...
EU:n vaatimusten mukainen hallituksen esitys
tulee kevään 2013 aikana. Esitys tullee vaikka kevättä ei tulisikaan
Vesihuolto on elintärkeä palvelu. Sen ja kuntien hallussa olevan teknisen
perusrakenteen yksityistäminen on vakava asia.
Aiemmat kokemukset julkisten palvelujen yksityistämisistä kertovat mitä on
tulossa. Maksut nousevat ja kasvavista maksuista suuri osa päätyy ulkomaisten
suuryritysten ja –sijoittajien taskuihin. Kansa maksaa ja päättäjät levittelevät
käsiään: ”Ei me muuten, mutta kun EU vaatii. Ja kun siellä nyt ollaan…”







Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2236 on: 08. 04. 2013 14:02 »

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2237 on: 08. 04. 2013 14:02 »
Roy Rabbille

ehdotushan yksityistämisestä ajaa sihen, että verovaroin ei olla kilpailemassa yksityisellä sektorilla verovaroilla ja tukemassa mahdollisesti kannattamatonta toimintaa.

Käytännössä ei ole merkitystä maksetaan palvelut verovaroista ja palvelut ovat siten halvempia. Tai että palvelut yksityistetään, joilloin mukaan tulee myös osakeyhtiölaki. Tällöin ei ole enää niin helppoa piiloverottaa tai kilpailla markkinoilla väärillä perusteilla. Yksityistäminen johtaa osakeyhtiölain kautta tiettyyn läpinäkyvyyteen, jolloin kuntahallinnon ei pitäisi samalla tavoin pystyä suhmuroimaan itselleen etuisuuksia.

Vasemmistolaisille puolueillehan tämä yksityistäminen on aivan kauhea ajatus. Hehän haluavat, että kaikki kansalaisten raha kulkee kunnallisen hallinnon kautta heidän määrämällään tahdilla.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2238 on: 08. 04. 2013 15:03 »

.

Yksityistäminen ei ole automaattisesti mikään autuaaksi tekevä asia, miten kävi esim. katsastustoiminnan, katsastushinnat ovat moninkertaistuneet kun katsastuksenkin pitää nyt tuottaa voittoa omistajilleen (LUE=kustantaa mersuja joillekin)  mitä sen ei alunperin tarvinnut tehdä

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #2239 on: 08. 04. 2013 15:03 »
Hinnat on pilvissä, kyllä.
Samaan aikaan katsastuksen vaatimustaso on noussut, eli katsastusta varten pitää olla aivan eri luokan laitteita kuin ennen vanhaan.

Palvelu on ainakin mielestäni parantunut, ei ole enää viranomaiskyykytystä mitä ennen.

Lisäys:
nyt kun katsastus on yksityistetty, niin toisaalta katsastuksen maksavat auton omistajat, eikä sitä makseta millään tavoin yhteisistä veroeuroista, niin kuin edelleen tehdä itellan (postin), vr:n ja vaikkapa Ylen kanssa. Katsastuksessa on ainakin vapaus valita ja alkuvaiheen jälkeen, jolloin hinnat nousivat rajusti, on kilpailu alkanut tekemään tehtävänsä ja hinnat ovat tulleet alas. (paikkakunnilla joissain on kilpailua)
« Last Edit: 08. 04. 2013 15:03 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist